Bundan sonra bir karar aldim, ustalarin iki civata söküp, 100-150 işçilik istemesinden dolayi, artık bakımları kendim yapma karari aldım. Bakim malzemelerini aldim 100 ona işçilik, Fren hidroliği aldim, değişim için onda da 100 lira işçilik Toplamda 200 liralık işçilik sirf cıvata sokmesine vermek istemiyorum! Bakımı kaç kez yapılışını izledim sanayide, kendim degistiririm. Tek sıkıntı karter tapasini tork anahtarsız çıkarmak, ve sıkmak zor olucak. Ama olsun. Fren hidroligi ise izledim yabancı kaynaklarda, kaliper ve kampanalardaki bütün 4 tekerden de hava alma yerinden pompalayip, pompalariken ise bir yandan doldurmak gerecek hidroliği hava yapmasın diye. Kısacası yaptıktan sonra 200 lira cebime kalmış olucak. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Kendi aracımın bakımı, kendim yapacağım?



-
-
200 liradan tasarruf edersin yılda acabileceği masrafların haddi hesabı yok
-
Eksik gedik yapacaksın sonra gene yolun sanayiye düşecek 3x masrafla döneceksin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hiçkimsenin kafası çalışmıyor bir senin kafan çalışıyor
bravo
-
Her bakımda sakın eksik etme
-
tork anahtarsız nasıl yapacaksın ? kafana göre sıkacaksan aracın plakasını yaz da 2. elde filan denk gelirsek uzak duralım
-
İnsanlar bu işi biraz abartıyor. Babam kendi arabasının bakımlarını 20 yıldır kendi yapıyor. Bu araçtan önceki arabasını sıfır almıştı 16 yaşında sattı. Tüm bakımlarını kendi yaptı. (Yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi, yağ değişim, diğer sıvı değişimleri, lastik jant değişimleri Vs)
Abartıldığı kadar zor değil. Biraz boş zamana ihtiyacınız var. Kaldı ki youtube'ta her araç hakkında değişim bilgileri var. Bu kadar şeyden sonra yapmamak bana tuhaf geliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Profes124 -- 13 Ekim 2020; 12:44:14 >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Gayet de guzel yaparsin hele filtre yag degisimi cok basit.
Butun araclarimin bakimini kendim yaparim.
Tarimla da ugrastigim icin 7 tane aracim var
Iddia ediyorum yetkili servis dahil hic bi usta benim kadar ozenmez.
Agir bakimlarini ya da anlamadigim arizalari ustaya gotururum.
Ben parasinda degilim. Hem hosuma gidiyor tamir tadilat isleri hem de daha ozenli temiz yapiyorum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hidroliği değiştirirken şuna dikkat edin:
2 kişi lazım olacak. (En başta fren hidrolik kabının kapağını gevşetin, üstü örtülü olsun, hava alabiliyor olması yeterli.) Araçta oturan kişi fren pedalına basacak, o bastığında siz kaliperdeki rekoru açacaksınız, biraz yağ fışkıracak. Araçtaki kişi fren pedalını bırakmadan siz rekoru sıkacaksınız. Ondan sonra pedal bırakılacak. Bu şekilde her teker için en az 6-7 kez tekrar etmeniz gerekiyor bunu, önce pedala bas>rekoru gevşet>rekoru sık>pedalı bırak. Sık sık fren hidrolik kabındaki seviyeyi de kontrol edip ekleme yapmayı unutmayın.
Bu şekilde yapmazsanız sistem hava yapar. Eskisinden daha da kötü hale gelir ve havasını alması çok daha uzun sürer.
Tek kişiyle de yapılabiliyor ama onun için bir düzeneğe ihtiyaç var, youtube'da aratınca çıkar. Ama bence en sağlıklısı 2 kişilik yöntem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nacker -- 13 Ekim 2020; 13:11:10 > -
Mazot filtresi hariç 60₺ - Mazot filtresi 80 ₺ genelde işçilik alıyorlar fren hidroliği tekerlerden havasını alıcağınızı ve karter tapası kolay , yağ filtresini diş atlatmadan sıkabileceginizi düşünüyorsanız denene bilir ama bunun riskini alıcağınıza sanayide pazarlık yapabilirsiniz ben bakım vs yapınca genelde ben demedim motor yıkama vs de yapıyorlar ve üçret talep etmiyorlar
-
Kardeşim zaten bu tarz bakımları kullanıcılar kendileri yapsın diye basit şekilde yapıyor otomobil üreticileri. Senelerdir aracımın bakımını kendim yaparım. Abartılacak bişey yok. Kafası azıcık çalışan adam ve kendine azıcık güvenen her insan yapar bunları. Zor birsey yok yani.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
sanayideki ustaların çoğu da kafasına göre sıkıyor zaten. pek değişen bir şey olmaz sıkma konusunda.
-
Bu gibi sıradan bakımları tabiki kendiniz yapabilirsiniz. Hatta araç kitapçığında yağ değişimi filtre değişimleri, antifiriz değişimi buji değişimi kendiniz yapabileceğiniz bakımlar altına yazmışlar. Yeterki biraz bilginiz ve malzemeniz olsun. Yurt dışında coğu kişi bu tip işleri kendi yapıyor. Korkmayın. Bence araca uzun süre binecekseniz hayneste aracınızın tamir kitapçığı varsa satın alınabilir, online şekilde ney nasıl yapılır cok güzel anlayor aracınıza özel.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Psyduck17sanayideki ustaların çoğu da kafasına göre sıkıyor zaten. pek değişen bir şey olmaz sıkma konusunda.
adamların eli alışık en azından. hava polen neyse kör olan bile değiştirir ama diğer yerler için tork anahtarı ya da tork hesaplaması yaparak normal anahtar ile sıkılması taraftarıyım. sanayiye ise adım atılmaması taraftarıyım yağ ve hidrolik için sıvıyı kendim alıp servise değiştirtiyorum
-
En iyisini yapıyorsun. En kötü bir iki denemeden sonra usta olursun. Ben genelde kendi işimi kendim yapıyorum. Örnek verecek olursam tavan hariç tüm yalıtımı kendim yaptım. Yağ ve filtre değiştirmek bir kaç denemeden sonra çocuk oyuncağı gibi. Abartan arkadaşlar daha önce böyle şeylere kalkışmadığı içindir. Ama fren yağı değişiminde birinin araç içerisinde bulunması lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
ben 12 yıldır arabamı servise götürüyorum. lastikçiye bile sanayiye gitsen o darbeli makineyle öyle bir sıkıyorlar ki, daha sonra elle açamıyorsun.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Psyduck17ben 12 yıldır arabamı servise götürüyorum. lastikçiye bile sanayiye gitsen o darbeli makineyle öyle bir sıkıyorlar ki, daha sonra elle açamıyorsun.
bijonlar dert zaten. birkaç kere lastik işi oldu tek tork kullanan conti bayisiydi. diğerleri sıkma tabancasıyla anasını ağlatıyor
-
200 lira cepte kalacak diye 100 katı zarara girmeyesin..
Tecrübe vs yoksa girilecek iş değil. Yolda giden aracın sorun yaratması tek bir civataya bakar. Eksik iş yaparsanız ne olacak? Ailenizle yolculuğa çıkarsınız belki değer mi 200 lira için? Elde alet edevat yoksa bu masrafın olacak ki 200 liraya halledilmez bu. Gereksiz, saçma işe kalkışmalar bunlar. 30 dakikalık işten 100₺ işçilik alanlardan ben de rahatsızım ama işin ehline veriyoruz aracı en azından güvenli oluyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
200 liranın hesabını yapacak insan bi zahmet araba falan almasın.hiç sevmem kıtipiyoz ,para hesabı yapan insanları.
-
quote:
Orijinalden alıntı: nackerHidroliği değiştirirken şuna dikkat edin:
2 kişi lazım olacak. (En başta fren hidrolik kabının kapağını gevşetin, üstü örtülü olsun, hava alabiliyor olması yeterli.) Araçta oturan kişi fren pedalına basacak, o bastığında siz kaliperdeki rekoru açacaksınız, biraz yağ fışkıracak. Araçtaki kişi fren pedalını bırakmadan siz rekoru sıkacaksınız. Ondan sonra pedal bırakılacak. Bu şekilde her teker için en az 6-7 kez tekrar etmeniz gerekiyor bunu, önce pedala bas>rekoru gevşet>rekoru sık>pedalı bırak. Sık sık fren hidrolik kabındaki seviyeyi de kontrol edip ekleme yapmayı unutmayın.
Bu şekilde yapmazsanız sistem hava yapar. Eskisinden daha da kötü hale gelir ve havasını alması çok daha uzun sürer.
Tek kişiyle de yapılabiliyor ama onun için bir düzeneğe ihtiyaç var, youtube'da aratınca çıkar. Ama bence en sağlıklısı 2 kişilik yöntem.
Nacker hocamın tekniği aynen uygulayın sıkıntı olmaz. Buna ek yapmak gerekirse hava alma rekorunun üzerine serum hortumu takarsanız sağa sola fışkırmaz. Ve fışkıran boya olursa 10dk içerisinde yıkamanız gerekli. Ayrıca serum hortumu ucuna şırınga bağlayarak daha çok miktarda çekim yapılabilir komple sıvı değişiminde. Biz buzdolabı kompresörü ile vakum yaptırarak daha kısa sürede 4 tekerin hidrolik sıvılarını yeniliyorduk.
En Beğenilen Yanıtlar

İnsanlar bu işi biraz abartıyor. Babam kendi arabasının bakımlarını 20 yıldır kendi yapıyor. Bu araçtan önceki arabasını sıfır almıştı 16 yaşında sattı. Tüm bakımlarını kendi yaptı. (Yağ filtresi, hava filtresi, mazot filtresi, yağ değişim, diğer sıvı değişimleri, lastik jant değişimleri Vs)
Abartıldığı kadar zor değil. Biraz boş zamana ihtiyacınız var. Kaldı ki youtube'ta her araç hakkında değişim bilgileri var. Bu kadar şeyden sonra yapmamak bana tuhaf geliyor. |
![]() Her bakımda sakın eksik etme |
Benzer içerikler
- fiat egea alınır mı
- ambeleye kalkan araba masrafı
- lastik parlatıcı yapımı
- aracın altından gelen vuruntu sesi
- en uzun menzilli elektrikli araba
- android auto müzik uygulaması
- renault rafale 2024
- elantra n
- bmw xm fiyat
- corolla cross bagaj hacmi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X