Şimdi Ara

Kaza Yaptım kusurlu benmişim(görüntülü) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
10.285
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu fotoğraflarda hiç de sağa kapalı gibi durmuyor. O zaman biz İstanbulda şehir içinde gözümüz bağlı araba kullanıyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz direkt kontrolsüz çıkmışsınız gibi geldi bana sizin bahsettiğiniz kör noktadan itibaren BMW nin geliş yolunun kesişme yerine daha 1.5-2 metre mesafe var az yavaşlayıp sağınıza baksanız kesin görürdünüz diye düşünüyorum geçmiş olsun bu arada cana geleceğine mala gelsin boşver çok daha acı olay yaşanabilirdi ve sizin araçta 5 binlik hasar yok gibi duruyor görüntü o yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talharo123

    Asli kusur kimdeyse ondan tazmin edecekler masraflari,yani bmw surucusunden degil :)

    dostum aracı kiraladıgı kurumsal bir firma degilse ...yandı ekstra para ödettirirler haklı yada haksız olsun bura türkiye ..arabayı kazasız getir yine şurasında çizik var günlük kmreyi geçmişssin..surada hız yapmışsın ceza gelme ihtimali var arac yatacak zarardayız deyip para istiyen kredikartındaki blokeyi vermeyen birton güzide rentacar cı var...zaten çogunun kendine ait otokaporta atölyeleri var kendileri tamir edip sigortadan parayıda kendileri alıyor ama yetmez gözleri doymaz bunların...
  • konu sahibi sakın istanbula gelme geliyosanda haber ver arabayı otoparka çekelim

    yuh ya kocaman bomboş arazide kör nokta diyo bide

    ben bmw nin sürücüsü olsam seni önce temiz bi döverdim üatüne başıma gelecek ne kadar masraf varsa ödetirdim

    bu kaza değil cinayete teşebbüs. insanlar dalar unutur görmez önündekine arkasındakine çarpar ama sen göz göre göre kavşaktan çıkmayı bile bilmiyorsun. sana nasıl ehliyet verdiler?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cryin


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayi terbiyecisi

    Cadde sokak kesişmesinde caddeden gelenin yol hakkı önceliği yoktur. Sokak veya caddenin birbirine geçiş üstünlüğünü sağlayacak trafik işareti, işaretçisi, lambası; bölünmüş yol olması, tramvay yoluolmasın gibi bir durumu yoksa sokaktan gelen de geçiş ütünlüğüne sahip olabilir.

    ne yani ana yoldaki adam duracak sokaktaki mi geçecek?

    bu arada geçmiş olsun hocam siz hatalısınız gibi geldi

    Ana yoldaki durmaz tabiki. Yazdıklarımı anlamamışsınız. Kesişen iki yoldan birinin adının cadde diğerinin sokak olması cadde olanı ana yol yapmaz. Bir yolun yirmi metre diğerinin on metre genişliğinde olması da geniş olanı ana yol yapmaz. Ana yol tali yol ayrımı için önceki mesajımda saydığım kurallar geçerli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ayi terbiyecisi A kullanıcısına yanıt
    Karayolları Trafik Yönetmeliği' ne baktım ve haklısınız hocam. Kanunda cadde-sokak ayrımı yok. Ana yol-tali yol ayrımı var. Fakat kanunda net olmayan kısımlar var bana kalırsa. Daha açık ve çelişkisiz ifadelerle tekrar düzenlenmesi gerekli. LİNK

    Kavşaklarda Geçiş Hakkı
    Madde 109-

    b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları
    bulunmayan kavşaklarda;

    4) Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara yol vermelidir.

    Bir yolun bölünmüş yol olabilmesi için ortadan çizgiyle ya da refüj ile ayrılması gerekiyor.
    Bu maddeyle ilgili bir sıkıntı yok.

    5) Tali yoldan anayola çıkan sürücüler, anayoldan gelen araçlara yol vermelidir,
    Anayolun tanımı kanunda şu şekilde.
    Anayol: Ana trafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki trafiğin,
    bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk geçiş hakkını vermesi gerektiği
    işaretlerle belirlenmiş karayoludur.


    Yani diyor ki anayol olabilmesi için işaretlerle belirtilmesi gerekir. Fakat yukarıda kırmızı ile belirttiğim yerlere baktığımızda işaret vs. yoksa tali yoldan gelen anayoldan gelene yol vermelidir diyor. Neye göre anayol? İşaret, levha yok. Hangisi anayol nasıl belirlenecek? Çelişki var gibi.

    Tali yolun tanımı ise kanunda şu şekilde;
    Tali Yol: Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından,
    bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur.

    Gelelim şu maddeye,

    c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle
    belirlenmemiş ise;

    3) Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca, yol vermelidir.

    Fakat çok kez duydum, trafiğin çok yoğun olduğu caddeden gelen araca ara sokaktan gelerek sağdan vuran araç suçlu bulundu. Bu maddede belirtildiği gibi bir işaret yok. Böyle durumlarda neye göre karar veriliyor, kanunda sağdan gelen önceliklidir denmekte. Eğer ki işleyişte başka kriterler devreye giriyorsa bunların kanunda da belirtilmesi gerekir diye düşünüyorum.

    Tabi günlük hayatta münkün olduğunca kavşaklarda duracak kadar yavaşlayıp kontollü geçmek gerekiyor.
    Özellikle kırmızı madde bana göre çelişkili. Mavi madde ise yetersiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ALEXİST -- 14 Ekim 2017; 17:26:9 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 14 Ekim 2017; 17:37:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ALEXİST

    Karayolları Trafik Yönetmeliği' ne baktım ve haklısınız hocam. Kanunda cadde-sokak ayrımı yok. Ana yol-tali yol ayrımı var. Fakat kanunda net olmayan kısımlar var bana kalırsa. Daha açık ve çelişkisiz ifadelerle tekrar düzenlenmesi gerekli. LİNK

    Kavşaklarda Geçiş Hakkı
    Madde 109-

    b) Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları
    bulunmayan kavşaklarda;

    4) Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara yol vermelidir.

    Bir yolun bölünmüş yol olabilmesi için ortadan çizgiyle ya da refüj ile ayrılması gerekiyor.
    Bu maddeyle ilgili bir sıkıntı yok.

    5) Tali yoldan anayola çıkan sürücüler, anayoldan gelen araçlara yol vermelidir,
    Anayolun tanımı kanunda şu şekilde.
    Anayol: Ana trafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki trafiğin,
    bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk geçiş hakkını vermesi gerektiği
    işaretlerle belirlenmiş karayoludur.


    Yani diyor ki anayol olabilmesi için işaretlerle belirtilmesi gerekir. Fakat yukarıda kırmızı ile belirttiğim yerlere baktığımızda işaret vs. yoksa tali yoldan gelen anayoldan gelene yol vermelidir diyor. Neye göre anayol? İşaret, levha yok. Hangisi anayol nasıl belirlenecek? Çelişki var gibi.

    Tali yolun tanımı ise kanunda şu şekilde;
    Tali Yol: Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından,
    bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur.

    Gelelim şu maddeye,

    c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle
    belirlenmemiş ise;

    3) Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca, yol vermelidir.

    Fakat çok kez duydum, trafiğin çok yoğun olduğu caddeden gelen araca ara sokaktan gelerek sağdan vuran araç suçlu bulundu. Bu maddede belirtildiği gibi bir işaret yok. Böyle durumlarda neye göre karar veriliyor, kanunda sağdan gelen önceliklidir denmekte. Eğer ki işleyişte başka kriterler devreye giriyorsa bunların kanunda da belirtilmesi gerekir diye düşünüyorum.

    Tabi günlük hayatta münkün olduğunca kavşaklarda duracak kadar yavaşlayıp kontollü geçmek gerekiyor.
    Özellikle kırmızı madde bana göre çelişkili. Mavi madde ise yetersiz.

    Kontrolsuz kavşaklarda ana yol tali yol ayrımı yapmak gibi bir zorunluluk yok. Buna kafa yormaya zaten gerek yok. Herkes sağındaki trafiği kontrol edip gelen varsa yol verip sonra geçecek. Sağdan gelene yol vermez de kazaya sevep verirsen tam kusurlu sayılırsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?

    TSY rumuzlu yazarın yazdıkları, yani araç cinsine göre (otomobil, kamyonet, kamyon) geçiş üstünlüğü hurafe ve hatta safsata. Geçiş üstünlüğü ruhsatta yazan cinse değil aracın ambulans, itfaiye, polis aracı, tramvay olması halinde söz konusudur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayi terbiyecisi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?

    TSY rumuzlu yazarın yazdıkları, yani araç cinsine göre (otomobil, kamyonet, kamyon) geçiş üstünlüğü hurafe ve hatta safsata. Geçiş üstünlüğü ruhsatta yazan cinse değil aracın ambulans, itfaiye, polis aracı, tramvay olması halinde söz konusudur.

    hiç mi ehliyeti alırken trafik dersi görmediniz ? bu kadar da düşmeyin ya lütfen bari googleye yazıp ilk önce bi araştırmış olsaydınız :S gerçekten sizlerin terbiyeciliği ile geleceğimiz şekilleniyor ya :S




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?

    kavşaklarda bu durum kaza oluşması durumunda geçiş kolaylığı geçiş üstünlüğü olarak kabul edilmektedir. fark buradan ileri geliyor. herkes normal geçiş üstünlüğüne bakıyor kimse kavşaklarda geçiş önceliğine sahip araçlara bakmıyor ki zaten bir sürü forumda konu açılıyor ben haklı olmama rağmen kusurlu çıktım. işte bunların hepsi kavşakları bilmemekten ileri geliyor. zaten en çok da kazanın olduğu yer de kavşaklardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?

    şunuda eklemek gerekir. geçiş üstünlüğü ve geçiş kolaylığına sahip araçlar trafik işaretlerine bağımlı kalmaksızın trafiği can ve mal güvenliğini tehlikeye atmayacak şekilde geçiş yapmalarıdır. bu gece kırmızı yanıp sönen ışıkta geçmek veya kavşakta bulunan dur levhasındaki geçmek olarak örneklendirilebilir. asıl herkesin kaçırdığı ince ayrıntılardır.

    bir sürü kazaya şahit oldum kişi alkollü ama ölümlü kazaya karışan ama kaza sebebine göre haksız hiçbir yanı olmadığı için tutuksuz yargılanıp sadece alkollü araç kullanmadan dolayı para cezası alan bir sürü örnek var. ama kime sorsanız o alkollü tamamen kusurlu der. asıl burada bakılması gereken hukukun işleyiş boyutu nasıldır.

    mesela kendimden örnek vereyim. park yerinden geri çıkarken tesr yön tabelasına rağmen biri gelip bana çarptı. tutanak tuttuk sigorta birliğine gitti. gelen sonuç % 50 kusurluyum. itiraz ettim gelen sonuç yine aynı değişmedi. karşı taraf kazaya sebebiyet vermek ve ters yönde ilerlemekten dolayı zoraki %50 kusurlu bulundu az bilinçli biri olsa itiraz etse tamamen ben kusurlu bulunacam. sebebi ise geri çıkarken arka tarafı kontrol etme yükümlülüğüm varmış. bende bu kadar trafik bilgime rağmen o zaman yeni bir şey öğrenmiş oldum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?

    şurada her şeyi gayet açıklayıcı bir şekilde anlatmışlar.
    www.trafikci.biz
    Kavşaklarda Geçiş Hakkı
    http://www.trafikci.biz/?Syf=26&Syz=42467


    farklı düşündüğünüz bir durum varsa trafik polisine kontrolsüz kavşaklarda ben sağda solda otomobil kaza yaptık tam kavşak ortasında suçlu kimdir nedendir diye sorunuz. herkes görevi ile ilgili bilgi edinmeye dayalı bir soru sorduğunda cevap alır. net cevapmı alamadınız. bimere yazınız. bilgi edinmek en doğal hakkınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?

    şurada her şeyi gayet açıklayıcı bir şekilde anlatmışlar.
    www.trafikci.biz
    Kavşaklarda Geçiş Hakkı
    http://www.trafikci.biz/?Syf=26&Syz=42467


    farklı düşündüğünüz bir durum varsa trafik polisine kontrolsüz kavşaklarda ben sağda solda otomobil kaza yaptık tam kavşak ortasında suçlu kimdir nedendir diye sorunuz. herkes görevi ile ilgili bilgi edinmeye dayalı bir soru sorduğunda cevap alır. net cevapmı alamadınız. bimere yazınız. bilgi edinmek en doğal hakkınız.

    Kontrolsüz kavşaklarda soldaki "motorlu araç" sağdakine yol verir. Kanunda açık ve net motorlu araç denilmiş cinsi belirtilmemiş.

    Geçiş kolaylığının kavşakta uyulması gereken geçiş hakkı ile alakası yok. İki aracın geçemeyeceği dar yollar için geçerli bir sıralama o.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?

    şurada her şeyi gayet açıklayıcı bir şekilde anlatmışlar.
    www.trafikci.biz
    Kavşaklarda Geçiş Hakkı
    http://www.trafikci.biz/?Syf=26&Syz=42467


    farklı düşündüğünüz bir durum varsa trafik polisine kontrolsüz kavşaklarda ben sağda solda otomobil kaza yaptık tam kavşak ortasında suçlu kimdir nedendir diye sorunuz. herkes görevi ile ilgili bilgi edinmeye dayalı bir soru sorduğunda cevap alır. net cevapmı alamadınız. bimere yazınız. bilgi edinmek en doğal hakkınız.

    Hocam kanun hükümünü rica ediyorum ? misal Trafik Cezası Madde 34 "aracın muayenesini geçirme" gibi. Bence böyle bir kanun yok siz bilgi sahibi olmadan ahkam kesiyorsunuz gibi. İnsanları yanlış yönlendirmeyin lütfen. Sizin yazını okuyan herhangi bir kamyonet sürücüsü başına gelen bir olayda suçu kabul edebilir. Benim bildiğim aynı statüdeki yollarda sağdan gelenin geçiş üstünlüğü vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?

    şurada her şeyi gayet açıklayıcı bir şekilde anlatmışlar.
    www.trafikci.biz
    Kavşaklarda Geçiş Hakkı
    http://www.trafikci.biz/?Syf=26&Syz=42467


    farklı düşündüğünüz bir durum varsa trafik polisine kontrolsüz kavşaklarda ben sağda solda otomobil kaza yaptık tam kavşak ortasında suçlu kimdir nedendir diye sorunuz. herkes görevi ile ilgili bilgi edinmeye dayalı bir soru sorduğunda cevap alır. net cevapmı alamadınız. bimere yazınız. bilgi edinmek en doğal hakkınız.

    Ayrıca verdiğiniz kaynak bir plandan alıntılanmış, benim aradığım kaynak trafik kanunu maddeleri. Daha açık konuşacak olursak bir kaza anında trafik polisinin yada experin baş vurağı kanun hükümleri. Verdiğiniz kaynak sadece "daha dikkatli olalım, daha anlayışlı olalım" şeklinde genel geçer hükümlerden bahsediyor.

    Verdiğiniz kaynakta yine geçiş kolaylığından bahsediyor. Benim sorduğum geçiş üstünlüğü sağdan kamyonet gelirken soldan otomobil buna çarpıyorsa nasıl kamyonet suçlu olur. kanun hükmünü rica ediyorum.

    Ayrıca olmayan kanun hükmü için neden bimere yazacağım. Salladığınız kanun hükmünün doğruluğunu kanıtlamak sizin göreviniz bence.

    @Balotelli ve @ayi terbiyecisi bu konuda haklı bence. Lütfen insanları yanlış yönlendirmeyin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 15 Ekim 2017; 2:16:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    Moralinizi bozmak istemem ama karşı araç kiralık ve size %100 suç çıkmış sizden kiralama firması yattı parası talep edebilir

    Yattı parasını da sigorta şirketi veriyor.

    Sizden sözlü/yazılı bir şekilde para isteme olursa sigorta şirketine yönlendirin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: ayi terbiyecisi


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?

    TSY rumuzlu yazarın yazdıkları, yani araç cinsine göre (otomobil, kamyonet, kamyon) geçiş üstünlüğü hurafe ve hatta safsata. Geçiş üstünlüğü ruhsatta yazan cinse değil aracın ambulans, itfaiye, polis aracı, tramvay olması halinde söz konusudur.

    hiç mi ehliyeti alırken trafik dersi görmediniz ? bu kadar da düşmeyin ya lütfen bari googleye yazıp ilk önce bi araştırmış olsaydınız :S gerçekten sizlerin terbiyeciliği ile geleceğimiz şekilleniyor ya :S

    Öncelikle sizi okuduğunuzu anlamaya davet ediyorum. Bir altta paylaşmış olduğunuz linkin kavşaklarda geçiş üstünlüğü konusu ile ne alakası var?



    Site sahibi ve yazısını kaynak olarak dayandırdığı kgm modülü açık açık daralan yollarda karşılıklı geçiş hakkından bahsediyor. Siz daralan yollarda (köprü geçisi gibi) öngörülen kuralı okuyup kavşakta mı uygulanacağını anladınız? 😂



    Komik olmayın. Geçiş üstünlüğü başka iş geçiş kolaylığı başka iş. Bir de okuduğunuzu anlamadan terbiyeciliğime laf etmişsiniz. Sizi kınıyorum. Geleceğinizi şekillendirmeye de devam edeceğim inşallah.



    Referans verdiğiniz site resmen madde başlığını almaksızın maddenin kendini kavşakta geçiş üstünlüğü konusuna kopyala yapıştır yapmış. Kopyala yapıştır google gazisi olmuşsunuz. Google a yazdığınızda asli kaynaklardan okusaymışsınız keşke.



    “c) Taşıt yolunun dar olduğu yerlerde aksini gösteren bir trafik işareti yoksa;

    1- Motorsuz araçları sürenler motorlu araçlara,

    2- Otomobil, minibüs, kamyonet, otobüs, kamyon, arazi taşıtı, LTT, iş makinelerini sürenler yazılış sırasına göre kendisinden önceliklere, geçiş hakkı vermek suretiyle geçiş kolaylığı sağlamak zorundadırlar.”

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Balotelli


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Gençkan


    quote:

    Orijinalden alıntı: TSY

    Kontrolsüz kavşaklarda aynı statüye sahip 2 araç varsa sağ tarafın geçiş hakkı vardır. Ama siz otomobil sağ taraf kamyonet(caddy, fiorino, doblo) olsaydı öncelik sağ taraftakinin değil soldaki otomobilin olacaktı. Ambulans itfaiye gibi özel donanımlı araçlar hariç öncelik sıralaması otomobil, kamyonet, minibüs, kamyon, otobüs şeklindedir. Sağ taraf kuralı sadece aynı statüye sahip 2 araç olduğunda geçerlidir. Mesela bmw yerine otomobil dışında bir araç olsaydı % 100 si haklı olacaktınız. Lütfen herkes şu kuralları öğrenerek yorum yapsın.

    Bahsettiğiniz otomobil kamyonet otobüs sıralaması ile ilgili kaynağı paylaşabilirmisiniz ? Bir kamyonet sürücüsü olarak tam metni okumak istiyorum da , geçiş kolaylığı ile karıştırıyor olabilirmisiniz ?

    şurada her şeyi gayet açıklayıcı bir şekilde anlatmışlar.
    www.trafikci.biz
    Kavşaklarda Geçiş Hakkı
    http://www.trafikci.biz/?Syf=26&Syz=42467


    farklı düşündüğünüz bir durum varsa trafik polisine kontrolsüz kavşaklarda ben sağda solda otomobil kaza yaptık tam kavşak ortasında suçlu kimdir nedendir diye sorunuz. herkes görevi ile ilgili bilgi edinmeye dayalı bir soru sorduğunda cevap alır. net cevapmı alamadınız. bimere yazınız. bilgi edinmek en doğal hakkınız.

    Kontrolsüz kavşaklarda soldaki "motorlu araç" sağdakine yol verir. Kanunda açık ve net motorlu araç denilmiş cinsi belirtilmemiş.

    Geçiş kolaylığının kavşakta uyulması gereken geçiş hakkı ile alakası yok. İki aracın geçemeyeceği dar yollar için geçerli bir sıralama o.



    geçiş kolaylığı ile geçiş üstünlüğü kanun önünde aynı şeylerdir. olay net ve basittir. kontrolsüz kavşak köprü yol tali yol daralan yol her yerde geçiş üstünlüğü geçiş kolaylığına göre belirlenir. kaza yaptınız kontrosüz alansa geçiş hakkı hangi araca aitse ona verilir. hala söylüyorum sağdaki kamyonetse soldaki otomobilse kontrolsüz kavşakta statü farkından otomobile yol vermek ZORUNDADIR. yolda ilk karşılaştığınız eğitim seviyesi mevcut bir trafik polisine sorunuz.

    ayrıca ben ahkam kesmiyorum. bilgisiz cahilleri bilgilendiriyorum neden mi böyle diyorum çünkü bilmediğini insan öğrenir ama bilmeyip ukalalık yapanda zır cahildir.




  • ibhaavci kullanıcısına yanıt
    Aracın kiralık araç kaskosu olmak zorunda.



    Kasko ikame araç da veriyor ayrıca...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.