Geçen gün gerçekleşen kaza olayım ile ilgili trafik raporuna göre kusurum yok, karşı taraf %100 kusurlu. Çok şükür aracımda mekanik anlamda bi sıkıntı yok, motor kısmı vs temiz, hiç darbe almadı ama; yan marşpiyel delindi, tekerlek yırtıldı (basınç sensörü ve jantım da zarar gördü), ayna kapağı ve aynı taraftaki cam yerinden çıkmış (cam açıp kapanırken takılıyor, bazen hiç kapanmıyor, çok uğraştırıyor). ben mekanik işçilik olmadığı için karşı taraftan biraz ücret talep ettim tramer kaydı işlenmemesi için ama kabul etmedi, ben de aracım için temiz işçilik yapılır diye yetkili servise ve sonrasında da değer kaybı başvurusunda bulunmayı düşünüyorum. Bilen arkadaşlara sormak istiyorum 1) Yetkili servise gidip dosya açtırmak istiyorum. Karşı tarafın sigortası yetkili servis anlaşmalı olmadığı için ben aradaki farkı ödeyip böyle bi şey yapabilir miyim? Onların belirlediği masraftan fazla çıkacak yetkili servis muhtemelen. 2) Lastik yarıldığı için kaza yerine yakın lastikçiden bi tane lastik alıp taktırdım hemen, bunun faturası mevcut. Bunu dahil etmek için ne yapmalıyım? 3) Kaza anında mobese kamerası vardı, ben de sorunca fotoğrafa gerek yok dedi polis arkadaş, bu sorun olur mu? 4) Yetkili servisin dosya açmama gibi bi durumu olur mu? Okuduğum kadarı ile kasko yoksa almıyorlar şeklinde bilgi var. Ben bu durumda nasıl bir yol izlemeliyim? ek: 5) bulunduğum ilden başka bir yere aracı tamir için götürebilir miyim? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mangala -- 31 Ekim 2022; 21:31:13 > |
Kaza yaptım, kaskom yok ama yetkili servise gidebilir miyim?




-
-
Geçmiş olsun, servise sormanız lazım en başta sigorta olarak anlaşmanız var mı yok mu diye. Anlaşma yoksa hasarın durumuna, aracın yaşına kısacası duruma göre dosya açabilirler de açmayabilirler de. Genelde 10 yaş üstü ve/veya parça teminin de sorun olacak ise kabul etmezler. Kısacası anlaşma yoksa karar servisin insiyatifinde.
Anlaşma varsa da yoksa da yetkili servislerde sigorta hasarlarında araç onarıldıktan sonra ücreti siz verirsiniz, sonra sizin hesabınıza sigorta firması fatura bedelini parayı yatırır. Genelde 1 ay içinde yatırıyorlar. Paranız yoksa tabi bu para sizin hesaba yatınca oradan çekip servise verince aracınızı alırsınız.
Parçanın durumuna göre de fark çıkabilir örneğin sigorta firması der ki şu parçayı muadil kullanacaksın, servis bunu kabul etmez orjinal kullanır tabi size de der bunu aradaki farkı siz ödersiniz. Kısacası sigortada anlaşma yoksa gerçi varsa da aracın yaşı, hasarlı parçalara göre detaylar olabiliyor, kasko gibi aracı vereyim suya sabuna dokunmadan teslim alayım her zaman mümkün değil. Ama süreç esnasında muallak birşey olmaz, ne karar verildi ise baştan size bildirilir.
Lastik işini ekspere sormanız lazım kabul edip etmemesi ekspere bağlı.
Fotoğraf genel olarak yeterli iyi şekilde kaza tutanağı düzenlenmiş ise zaten fazla birşeye de gerek yok. Mobese vs gerekirse eksper araştırır.
Götürürsün sorun olmaz, aracı bütün servisler tamir edebilir.
-
Bildiğim kadarıyla sigortanın muadil parça kullanma hakkı yok, eğer hasar gören parça orjinal ise orjinal ile değiştirmek zorunda.
-
-
Geçmiş olsun öncekikle.
Yetkili servisin karşı tarafın sigortası ile anlaşması yoksa parayı sizden ister, siz karşı tarafın sigortasından istersiniz. İkisi arasında biraz zaman farkı olur. Bütçeniz müsait olmalı yani.
Lastik faturasını tamir yapılan servise kestirmeniz gerekir. Servis de bunu sizin tamir faturanıza ekler. (Başımdan geçen olay) Faturayı iptal ettirip tamir edilen servise kestirebilirsiniz.
Polis tutanağı ve kusur dağılımı yapılmış raporu ile resim istenir mi bilemedim ama hasarın netliği açısından olması daha doğru olur.
Kasko yoksa almama gibi bir durum olmaz. Sadece dediğim gibi ücreti sizden isterler, siz karşı taraftan talep edersiniz. Karşı tarafın sigortası da muadil parça üzerinden işlem yapar. Yetkili servis orijinal parça kullandığı için her halükarda fiyat farkı çıkar.
İstediğiniz serviste tamir yaptırabilirsiniz. İl farketmez. (Başımdan geçen olaydır)
-
teşekkürler hocam yanıt ve bilgilendirme için
-
4 ay öne bizim aracımıza (ford courier) dikkatsiz bir sürücü arkadan çarptı. Aracımızın kaskosu yoktu. Jandarma geldi rapor tuttu. Yetkili ford servisine aracı götürdük. Karşı sigorta firması (jandarmanın tutuğu) kaza raporu olmasına rağmen çok sıkıntı çıkardı. Çektiğimiz kaza resimlerini beğenmedi. Resimlerin çözünürlüğünü beğenmediği, jpg dosyalarının tarihini falan kontrol etti. 15-20 gün sigortanın gönlünü yapmaya çalıştık. En sonunda aracı servis onarıma aldı. Yaklaşık 26.000 TL onarım bedelini bize fatura ettiler. Biz 26.000 TL'yi kendi cebimizden ödedik, sonra sigorta firmasına 26.000 TL fatura kestik. Yaklaşık 1 ay sonra parayı hesabımıza gönderdiler. Kaskomuz olsaydı hiç bu kadar uğraşmazdık. Allah'tan aracımız yürür durumdaydı. Bu süreçte aracı kullanmaya devam ettik.
-
çok geçmiş olsun hocam, kazasız belasız sürüşler dilerim. ödedikten sonra sigorta firmasına nasıl kestiniz faturayı peki?
-
Teşekkür ederim. Fatura detayını muhasebeci biliyor. Çok fikrim yok açıkcası.
-
Yansıtma fatura deniyor ona. Bizim firmada da yaşandı benzer olay. Kaskodan cam değişimi için yapılmıştı. Servis bize kesti faturayı, biz de aynısını kasko firmasına kestik.
Siz vergi mükellefi değilseniz yani vergi levhanız yoksa fatura da kesemezsiniz doğal olarak. Siz aynı faturayı karşı tarafın sigortasına gönderirsiniz ancak.
-
Anladım hocam, bu fatura işlerine yabancı olduğum için öğrenmiş oldum. Teşekkürler bilgilendirme için.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X