Şimdi Ara

kaza sonrasi on tekerler arasi mesafe farki. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
2
Favori
5.469
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    bugun bir daha sordum, amirtosoru. amortisorde bir sorun yoktu, olsa zaten degistirirdik dedi... araba surusunde bir sikni yok, sadece sola cekiyor diyordum ama bzi yollarda cekme yapiyor bazi yollarda dumduz gidiyor.

    Hocam bazı yollarda çekme yapıyor bazısında yapmıyor durumu genelde yol ile alakalıdır. Aracı kaymak gibi bir asfaltta sürün, böyle tırların izi olmayan, bozuk olmayan, sağa veya sola eğim olmayan cinsten, orada belli eder çekme varsa. Ayrıca çekme olduğu zaman ani frenlerde de araç çekmenin olduğu tarafa doğru yönelir. En azından benim kullandığım araçlarda böyleydi. Öyle bir sorun da yok demişsiniz. Bence sizin durum biraz psikolojik.  


    Ayrıca rot, rot başları, aks gibi parçalar takım olarak değiştirilir. Sadece kazalı taraf değiştiyse bunlar böyle sorunlar yaşatabilir. Bunun da teyitini yaptırın.


    Geçmiş olsun. Allah beterinden korusun.





  • Rot ayarı yapılınca zaten eğiklikten dolayı aracın düz gitmeme problemi düzelecek ama eğiklik yine kalacak.

  • cormen kullanıcısına yanıt

    evet oyle ama egikligin sebebi bulununca mi sona erer diyorumsunuz yoksa hic duzelmez mi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • raxacoricofallapatorian kullanıcısına yanıt

    evet dediginiz gibi olabilir. ayrica , on takimdan sadece kazali kismin rot basi ve kolu degisti. salincak, amortisor vs hicbisi degismedi. amortisoru de ozellikle sormustum, sorin yok cevabini almistim. tekerlerimi hic degistirmedim 2015 yilindan berin 55bijnyaptim. bilmiyorum bu yuzden de olabilir mi dicem

    ama

    4 lastikte ayni.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın şasisinin üzerindeki simetrik noktalardan diagonal ölçüm yaptırın. Eğer ölçümler eşit çıkarsa alt takımları kontrol ettirirsiniz. Dediğiniz gibi bir fark varsa eğer bu şasiden ise ölçerek direk anlaşılır.

  • Kazali halinin fotoğrafini atarsan yardımcı olabilirim,salincak değiştimi? Camurlukta hasar varmi vs vs belli olur en azindan yorum yaparız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    evet dediginiz gibi olabilir. ayrica , on takimdan sadece kazali kismin rot basi ve kolu degisti. salincak, amortisor vs hicbisi degismedi. amortisoru de ozellikle sormustum, sorin yok cevabini almistim. tekerlerimi hic degistirmedim 2015 yilindan berin 55bijnyaptim. bilmiyorum bu yuzden de olabilir mi dicem

    ama

    4 lastikte ayni.

    Hocam hemen kazalı olmayan tarafta da rot başı ve kollarını değiştirtin. Böyle olmamalı. O parçalar zamanla aşınmaya, toleranslara maruz kalan parçalar. Değişimler simetrik olmalı ki aracın dinamikleri de simetrik olsun. Lastik değişim zamanı da yaklaşmış. 6 sene biraz fazla gibi. Amortisörde sorun yoksa değişime de gerek yoktur ama rotları bile karşılıklı değiştirmeyen ustanın sözüne ne kadar güven olacağını bir tartmak lazım.





  • Kardeşim o ustaya çok teşekkür et ve bi daha gitme

  • Benim aracımında direksiyon açısını bir türlü halledemedik. Ön takım serviste orjinaliyle sıfırlandı. Rot ayarı yapılıyor, direksiyon açısı ayarlanıyor. 3 ay sonra tekrar açı bozuluyor. Ben de artık en son bıraktım peşinden gitmeyi yamuk kullanıyorum. Aracım Kadjar.

  • dinc10 kullanıcısına yanıt
    Neden hocam karşılıklı değiştirmediği için mi :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • raxacoricofallapatorian kullanıcısına yanıt
    o parçaları da mı orjinal taktırmak gerekir. arada çok bariz fiyat farkı var. Bu işi tekrar yetkili serviste mi yapılmalı ? aracı güzel bir torçuda liftten bakıp rotların durumuna bakılabilir mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    o parçaları da mı orjinal taktırmak gerekir. arada çok bariz fiyat farkı var. Bu işi tekrar yetkili serviste mi yapılmalı ? aracı güzel bir torçuda liftten bakıp rotların durumuna bakılabilir mi ?

    Diğer tarafa ne takıldıysa aynı ürünün takılması lazım. Birine orijinal birine yan sanayi olmaz. Haa aşırı tuzlu diyorsanız fiyatına, ikisi de yan sanayi alınıp değiştirilebilir ama bunu önermem. Yan sanayi ürünlerin aktarıcı aksamda kalitesizine denk gelmek rezalet bir durum oluyor. İş yerlerim sıkça yapardı bunu, 1 2 ay sonra rahatsız etmeye başlardı direkt.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: nc39

    Neden hocam karşılıklı değiştirmediği için mi :)

    Modifiye işi yapıyorum ömrüm sanayilerde geçti.


    "yukseklik farklarina da normal dedi. her arac ayni olmayabilir dedi"


    Şu cümleyi kuran ustaya araba vermem ben.

  • dinc10 kullanıcısına yanıt
    Valla haklısınız ben de şaşırdım. yetkili servis olduğu için bir şey de demedim. En iyisi dışarda bi yerde göstermek ama orjinal parçayı yetkili serviste taktırıcam yine eğer taktırcaksam maalesef. :

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Spirited kullanıcısına yanıt

    satmakta çözüm değil. başka bi virajda aynı kazayı yapabilir. bence imkan varsa strese girmesin mahalle, şehir hatta ülke değiştirsin. isviçrede falan yollarda keskin viraj yok. strese gerek yok hiç. şöyle forumda milletin sorunlarına ya da aklındakilere konu ile alakalı cevap vermeyip fantazi çözümler üretenleri anlamıyorum. kimse bilmiyor sanki satıp xc90 almayı falan. burda sana gelip soru sorup cevap almayı bekliyordu, satmasını bilmeyip. mesajı beğenenler olmuş birde forum forum değil ki

  • Şöyle bir sebep olabilir o da çok ekstrem olacak ama sürücü solda olduğu için araçta sürücü varken belki yükseklik farkı aynı olur.


    Ayrıca araç çekme yapmıyorsa hiç bir yolda yapmamalı. Bence bir rotçuya ölçtürün, şaseciye gösterin.

  • bugün aracımla olamdığımdan dolayı iş gezisi sırasında bir rotçuya girdim. ustayı buldum, tek taraf rot değişirse sıkıntı olur mu dedim. hayır tek değimesinde sıkıntı olmaz. kamber ayarlarına baktırmak lazım dedi.
    sonra başka bir volvo yetkili servisini aradım, o da tek taraf rot başlarını değişmesinin sakıncası yok. amortisor olsaydı çift olurdu ama rotlarda öyle bir zorunluluk yok dedi. teker mesafeleri konusunda da travers ayarlarına da bakmak lazım, güzel bir rotçuya baktırın dedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nc39 -- 20 Mayıs 2021; 15:7:8 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • direksiyon kutusundaki hafif boşlukta çekmeye sebep oluyor. ayrıca lastik değiştimi? janta herhangi bir sorun var mı sökülüp makinede bakıldı mı?

  • arabanın bir tarafı yüksek olur diye bir mantık yok.


    rot ayarı yaparken şasideki ufak yamukluğun etkisini nötr hale getirmişler.


    araçtaki yüke göre , yolun sağ-sol eğimine göre vs şasi az biraz esneyince veya aracın yüküne-dağılımına göre bazen sola çekiyor bazen çekmiyor olailir.


    iyi bir şasiciye gösterin bence.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: 19can84

    arabanın bir tarafı yüksek olur diye bir mantık yok.


    rot ayarı yaparken şasideki ufak yamukluğun etkisini nötr hale getirmişler.


    araçtaki yüke göre , yolun sağ-sol eğimine göre vs şasi az biraz esneyince veya aracın yüküne-dağılımına göre bazen sola çekiyor bazen çekmiyor olailir.


    iyi bir şasiciye gösterin bence.

    Benim eski araçta başıma geldi bu nalet olay. Ne yaptiysak gönyeye oturtamadık arabayı... Sonra sinirlenip sattım.

    40kmh civarı bir suratle ön tekerin tekinden çaprazlama kaldirima çıkmıştım ben. Kaldırimda ciddi derecede yüksekti. Amortisör o hızla darbeyi alinca kuleyi gönyeden çıkarmıştı bende.

    Darbenin şiddetinden taa arka C stunu bile hafif iceri gamzelemişti.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.