Şimdi Ara

Kaynaklar ile PlayStation 5'in Teknik Özellikleri ve Asılsız Bilgiler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
0
Favori
1.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
33 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konuyu açma gereği duydum çünkü forumda araştırılmadan bir çok hatalı bilgi veriliyor ve yüzlerce Üye bu hatalı bilgi karmaşasına maruz kalıyor. Şimdi sizlere tüm hatalı iddiaların, Gerçeklerini Kaynaklar ile anlatacağım. Bu konunun amacı gerçek bilgiyi kaynaklar ile sunmaktır.

    3 Ana başlık olacak:

    1.PS5'in Gerçek Teraflops'u
    2.PS5'in Boost, Variable Clock Özellikleri Aslen Nedir?
    3.PS5'in ısınınca %10 performans Düşmesi Söylentisi


    GÜNCELLEME, PS5'in RDNA2 OLDUĞU RESMİ OLARAK KANITLANDI VE GÖSTERİLDİ. 10.3 TERAFLOPS OLDUĞU BELİRTİLDİ

    AMD Oberon PlayStation 5 SoC Die Delidded and Pictured

    Çeşitli işlemcilerin yüksek çözünürlüklü kalıp çekimlerini yapan bir donanım meraklısı olan Fritzchens Fritz, çalışmasını PlayStation 5 Çip Üzerinde Sistem (SoC) kalıp çekimlerinde yayınlayarak işlemcinin iç kısımlarını ve milyarlarca transistörün düzenini ortaya çıkardı.

    AMD Oberon kod adlı AMD SoC, Zen 2 ve RDNA 2 gibi AMD'nin özel tasarım IP'lerine sahiptir. Sistemin kalbinde , 3,5 GHz hızında çalışan, hiper iş parçacığı etkinleştirilmiş sekiz Zen 2 CPU çekirdeği bulunur . Ek olarak, SoC , CPU çekirdeklerini RDNA 2 neslinden 2,23 GHz'e kadar çalışan 36 adede kadar işlem birimi (CU) ile eşleştirir. Yüksek GPU frekansları, konsolun 10.3 TeraFLOP hesaplama gücü elde etmesini sağlar.

    Kaynaklar ile PlayStation 5'in Teknik Özellikleri ve Asılsız Bilgiler


    Yukarıdaki galeride görebileceğiniz kalıp çekimleri, AMD'nin tüm çip boyunca milyarlarca transistörü nasıl yerleştirdiğini gösteriyor. GPU çekirdekleri, entegre bir grafik motoru oluşturmak için birden fazla CU'nun içinde bölünerek ortada oturur. Bunların yanında yukarıda bahsedilen Zen 2 çekirdekleri ve ardından I/O'ya ayrılmış silikon bulunur.

    AMD'nin tüm çipi ve L2 önbelleğini birbirine bağlayan Infinity Fabric'in açık bir göstergesi var. GDDR6X bellek denetleyicisi ve PHY (fiziksel katman) arayüzü, verilerin işlemciye girip çıktığı SoC'nin kenarında görülebilir. Yakından baktığınızda L3 önbelleğini orada da görebilirsiniz. Kalan resimleri Fritzchens Fritz'in Flickr Albümünde de görebilirsiniz .

    KAYNAK:
    https://www.tomshardware.com/news/amd-oberon-playstation-5-soc-die-says-cheese-to-the-camera

    ------------------------------------------------------------------------------------------

    1.PS5'in Gerçek Teraflops'u 10.28 dir:

    9.2 Teraflops sızıntısı, GPU olarak "NAVİ 10 Lite" yani "RDNA 1.0"'dan kalma devkit sızıntısıdır. Yani PS5'in 9.2 Teraflops olduğunu iddia edenlerin dayandığı kaynaktır.

    Ancak PS5 "RDNA2" GPU kullanıyor ve PS5'in final halinde RDNA2 ile 10.28 Teraflops'a geliyor.

    Kaynak Digital Foundry: "AMD was referring to the GPU as 'Navi 10 Lite'" (PS5'in 9.2 Teraflops dendiği sızıntısı NAVİ 10 Lite yani RDNA1 olduğu söylenen hali. Ancak PS5 Final hali RDNA 2 ve 10.28 Teraflops'tur.)

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    2.Boost(PS5'de ki ismi Continuous Boost) ve Variable Clock Özellikleri.

    Kaynak: Digital Foundry Videosu:



    #1. PS5 Boost modunun, PC de ki bildiğiniz Boost modundan çok daha farklı ve yeni bir teknoloji olduğunu söylüyor. PC ile karıştırmayın diyor.
    Teknolojini Asıl ismi ise "Continueous Boost". Teraflops arttırmak için değil, zaten var olan 2.2ghz gpu hızını gerektiğinde kullanmak için Continueous Boost yani Sürekli boost teknolojisine geçiyor.

    #2. Variable clock'unda Oyun yapımında, Sabit Saat hızlarında Optimizasyon sorununu çözmek için, Sony'nin geliştirdiği otomatik Optimizasyon teknolojisi olduğu anlatılıyor. 3.Parti yapımcılar Sabit Saat hızlarında çalışırken optimizasyon sıkıntıları çekiyorlardı.

    #3. Variable Clock'un ne olduğunu yazan WCCF Tech: "Cerny: Devs Don’t Have to Optimize in Any Way for PS5’s Variable Clocks, It’s All Automatic"

    Çeviri: "PS5'in variable clock teknolojisi sayesinde Oyun yapımcıları optimize yapmak zorunda kalmayacak, her şey otomatik (Tüm Optimizasyon Otomatik Olacak)."
    https://wccftech.com/cerny-devs-dont-have-to-optimize-in-any-way-for-ps5s-variable-clocks-its-all-automatic/

    --------------------------------------------------------------------------------------------

    3. PS5 Isınınca %10 performans Düşmüyor.

    "PS5 ısınınca %10 performans düşecek" Böyle bir kelime sunumda yok bile... Bu sunum (Game Developer Conference) oyun yapımcılarına göre anlatıldığı için Aynen şöyle deniyor:

    "When that worst case game arrives, it will run at a lower clock speed. But not too much lower, to reduce power by 10 per cent it only takes a couple of percent reduction in frequency, so I'd expect any downclocking to be pretty minor,"

    Bakınız İngilizce cümlede "Evet, PS5 ısınınca %10 performans düşecek" görüyor musunuz? Hayır.

    Peki ne diyor cümlede: "En kötü yazılımlı, Optimizesi bozuk oyun geldiğinde, Düşük saat hızında çalışacak ama çok düşük değil, Gücü %10 düşürerek Saat hızından sadece çok az bir yüzde kısılacak, Yani her hangi bir Saat hızı düşmesinin, çok ama çok az olmasını bekliyoruz" (Anlaşılması için yerelleştirilmiştir)

    Burada ki bu cümle alınıp tamamiyle aslı olmayan bir cümleye çevrilmiştir. "PS5 Isınınca %10 performans düşecek" böyle bir cümle yok bile.

    Buradaki bu cümlenin amacı Optimizesi iyi olmayan oyunlarda en fazla %10'luk bir düşüş olacağını belirtmek. Bu düşüş oyuna göre anlık %5 de olabilir, %3 de olabilir, %7'de olabilir ama ne kadar bozuk ederseniz edin %10'dan fazla olmaz.

    Günümüz konsollarında bile halen Optimizasyonu Bozuk yüzlerce oyun çıkıyor. Yeni nesilde de çıkacaktır bu kaçınılmazdır. Her stüdyo çok tecrübeli ve yetenekli değil. Bu sunumda Oyun Yapımcılarına yapıldığı için tüm potansiyel oyun yapımcılarına verilen bilgidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SOLID SNAKE -- 29 Ağustos 2021; 0:52:58 >







  • Yanlış anlaşılmaları gidermek adına güzel bir konu olmuş eline sağlık hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline koluna saglik guzel aydinlatici baslik olmus gerci unreal 5 gosteriminden sonra kimse ps5 hakkinda atip tutamaz bu saatten sonra asil show sony konferansinda olacak siz ozaman seyredin cumbüsü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalandan detaylarda boğulmak yerine bilmeyenler için kaynaklı, altı destekli konular iyidir her zaman, eline sağlık. Variable tipler kendi forumundan çıkabilirse güzel tartışma döner.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dictattor -- 14 Mayıs 2020; 18:34:59 >
  • Sağolun, Güzel yorumlarınız için ben teşekkür ederim
  • Yararlı bir konu ama hâlâ aksini iddaa eden Xbox fanboyları olacaktır.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Elinize sağlık hocam Kaynaklar verilerek ve Bilgi kirliliği yaratacak şeylerin açıklık bulması güzel.

    Her defasında PS5 Ana Konusunda bizlerde anlatıyoruz ama sizin açıklamalarınız ve gösterdiğiniz kaynaklar ile bir çok kişi bilgileneceklerdir.

    İzninizle Bunu PS5 Ana Konusuna eklemek istiyorum. Böylelikle konuya girenler daha da bilgileneceklerdir. :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: A r c h A n g e L.

    Elinize sağlık hocam Kaynaklar verilerek ve Bilgi kirliliği yaratacak şeylerin açıklık bulması güzel.

    Her defasında PS5 Ana Konusunda bizlerde anlatıyoruz ama sizin açıklamalarınız ve gösterdiğiniz kaynaklar ile bir çok kişi bilgileneceklerdir.

    İzninizle Bunu PS5 Ana Konusuna eklemek istiyorum. Böylelikle konuya girenler daha da bilgileneceklerdir. :)
    Tabii ki ekleyebilirsiniz hocam. Ana konuda olması çok daha yararlı olacaktır
  • Her şey güzelce açıklanmış ama xbox fanlarının işine gelmediği için ne yazık ki baltalamak için ellerinden geleni yapacaklar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Himurajutsu -- 14 Mayıs 2020; 18:39:55 >
  • Faydalı konu olmuş, artık bu konu ile ilgili bilgiler tek yerde. İlerde güncelleme yapılacak bir husus olursa ilk mesaja eklenir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emeginize saglik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlamazlar
  • Güzel konu. Keşke Ps Store Tr'ye de bi el atsalar da fiyatlar astronomik olmasa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eline sağlık dostum güzel ve bilgilendirici bir konu tabi anlayana..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar anlamasamda eline sağlık , günün sonunda alıp oyunumuzu oynayacağız

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Size bişey söyleyin.
    Ozel kurumsal devlet vs amacın para olduğu hiç bir açıklamalara yüzde yüz güvenmeyen.

    Mesela şu an epic.
    Kağıt üzerinde Xbox ps5 den güçlü iken tek güçlü olduğu yan olan SSD den açıklama yapıp ps5 i ovuyon. Diyelim doğru ama bir firma özellikle bu firma hatırı sayılır bir ağırlık olan firma ise babasının hayrına ovmez. Arkada normaldir anormal demiyorum ama büyük anlaşmalar vardır. Açıklamanın demonun yayınlanma zamanı bile manidar o kadar yani.

    Epic Xbox 360 zamanında Xbox un partneri idi şu an ps5 ile partnerlik imzalamis. Eğer Xbox ile yapsaydı bu anlaşmayı yüzde yüz eminim bu demo ps5 de zor derlerdi . Para abi sonuçta amaç.

    Ha burda ne ps5 i görmüyorum bende Xbox u ovuyorum olayın işleyişi budur. Onu demek istiyorum

    Ben ps5 in daha spec açıklanmadan önce 9.2 tflops olduğuna inanıyorum. Gerekcem ise 10.3 un yüzde on u dusudugunde aşağı yukarı 9.2 tflops a denk geliyor herkes de bilir ki büyük aaa oyunlarında ısınmayan cihaz olmaz ve düşüş yüzde 10 a kadar olabilir. Adamlar büyük oyun dememiş de optimizasyon özürlü demiş orda da açık olmadıklarını düşünüyorum. Haa 10.3 nereden çıktı
    Xbox 12 diyince bunlar 9.2 demeye korktular çekindiler ve yüzde 10 overclock lu çıkarıp ilerleyen yılarda CPU gpu apusunun nm sinde ki dususle ısınmayı asgariye indirip bu yuzde 10 overclocku kullanmaya isinmasiz devem edecekler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sıklıkla yapılan hatalardan biri de, farklı mimarideki kartların TFLOPs değeri üzerinden kıyaslanması.

    FP32 TFLOPs değeri, saat hızı x shader sayısı x 2 işlemiyle elde edilen basit bir değer. PC tarafındaki Radeon RX 5700 XT'den örneklendirirsek: ~1900 MHz x 2560 x 2 = ~9.7 TFLOPs.

    Ancak:

    - AMD RDNA mimarisindeki 2560 Shader ile Nvidia Turing mimarisindeki 2560 Shader'ın gerçek performansı eşit değil. Birim başına performansları farklı.
    - GPU'ların oyun performansını sadece shader birimlerinin gücü veya FLOPs değeri belirlemiyor. Shader gücünü belirleyen başka parametreler olduğu gibi, GPU içinde başka birimler de bulunuyor.


    Şu anki verilere göre: PS5 GPU'su, 10.3 TFLOPs değerinde çalıştığı sürece, RDNA mimarisindeki ~9.7 TFLOPs'luk RX 5700 XT'nin biraz ötesine denk gelmiş oluyor. Bu da, ortalamada, RTX 2070 Super veya overclock yapılmış RTX 2070 seviyesinde bir performans demek. (Şu tabloya göre yorumluyorum.) Bazı arkadaşlar, TFLOPs değerlerine bakarak RTX 2080 veya 2080 Super seviyesinde olduğunu söylüyor ama bu doğru bir yaklaşım değil.

    Tabii, PS5'teki RDNA2 mimarili GPU'nun, 5700 XT'ye göre birim başına daha yüksek performans vermesi veya konsol oyunlarının RDNA mimarisinden iyi yararlanması durumunda daha iyi neticeler alınabilir. RDNA2'deki donanımsal Ray Tracing desteği de bir diğer merak konusu. Ancak RTX 2000 serisinin de yeni sürücülerle geliştiğini, Tensor çekirdeklerini gün geçtikçe daha etkili kullandığını belirtmek gerekiyor. (Özellikle DLSS 2.0 desteği etkileyici.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Castle Bravo -- 16 Mayıs 2020; 7:14:45 >




  • Sonuçta bütünleşik sistem üreticilerini potansiyel üçkağıtçı, şerefsiz gördüğüm için, bu yazılanı şöyle de anlayabilirim:

    "Oyun üreticisinin optimizasyona uğraşmasına pek de gerek kalmadı. O iş bizde. Siz yapın yapın yollayın. Çoğu çoğu PS4'de nah oynanır. Millet de salak olduğu için daha çok PS5 alır."

    Abi bu kadar yazıp çizmeye gerek yok. Alıyon, oynuyon. Xbox ortamı seni açıyorsa onu al, PS ortamı seni açıyorsa onu al. Bitti gitti.

    Sonuçta hepsi namussuz. Rekabeti kısıtlama ve mahkum bırakma hedefli ürünler bunlar. Üzerinde kafa yormaya değecek bir şey yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasatka

    Size bişey söyleyin.
    Ozel kurumsal devlet vs amacın para olduğu hiç bir açıklamalara yüzde yüz güvenmeyen.

    Mesela şu an epic.
    Kağıt üzerinde Xbox ps5 den güçlü iken tek güçlü olduğu yan olan SSD den açıklama yapıp ps5 i ovuyon. Diyelim doğru ama bir firma özellikle bu firma hatırı sayılır bir ağırlık olan firma ise babasının hayrına ovmez. Arkada normaldir anormal demiyorum ama büyük anlaşmalar vardır. Açıklamanın demonun yayınlanma zamanı bile manidar o kadar yani.

    Epic Xbox 360 zamanında Xbox un partneri idi şu an ps5 ile partnerlik imzalamis. Eğer Xbox ile yapsaydı bu anlaşmayı yüzde yüz eminim bu demo ps5 de zor derlerdi . Para abi sonuçta amaç.

    Ha burda ne ps5 i görmüyorum bende Xbox u ovuyorum olayın işleyişi budur. Onu demek istiyorum

    Ben ps5 in daha spec açıklanmadan önce 9.2 tflops olduğuna inanıyorum. Gerekcem ise 10.3 un yüzde on u dusudugunde aşağı yukarı 9.2 tflops a denk geliyor herkes de bilir ki büyük aaa oyunlarında ısınmayan cihaz olmaz ve düşüş yüzde 10 a kadar olabilir. Adamlar büyük oyun dememiş de optimizasyon özürlü demiş orda da açık olmadıklarını düşünüyorum. Haa 10.3 nereden çıktı
    Xbox 12 diyince bunlar 9.2 demeye korktular çekindiler ve yüzde 10 overclock lu çıkarıp ilerleyen yılarda CPU gpu apusunun nm sinde ki dususle ısınmayı asgariye indirip bu yuzde 10 overclocku kullanmaya isinmasiz devem edecekler.
    9.2 Teraflops dendiği yerde RDNA 1 deniyor PS5 için. Ama PS5 RDNA2 kullanıyor o yüzden 9.2 teraflops'un hiç bir geçerliliği yok, uydurmadan öteye gidemiyor.

    9.2 Teraflops sızıntısında RDNA 2 GPU kullanılıyor denilseydi o zaman gerçeklik payı olurdu. Ama PS5 RDNA 2 kullandığı için tüm 9.2 teraflops sızıntısı çürümüş oldu.

    PS5'de RDNA 1 GPU kullanıldığı resmi olarak açıklanırsa ancak ozaman 9.2 Teraflops olduğu kanıtlanır, böyle bir şeyde tabii ki imkansız... Resmi olarak RDNA 2 kullanıldığı açıklandı ve 9.2 Teraflops sızıntısı tamamiyle çürütülmüş oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SOLID SNAKE -- 17 Mayıs 2020; 2:59:30 >




  • Abi adam konuda bilale anlatır gibi 9.2 sızıntısı ile çıkacak PS5 farklı diye anlatmış hala aynı şeylerı yazıyorlar akıl alır gibi değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.