Kawasaki 2022 yılında sıvı hidrojenle çalışan içten yanmalı motora sahip bir H2 SX modelini baz alan prototip motosiklet maketini teşhir etmiş ve hidrojenle çalışan motorlar üzerinde çalıştığını duyurmuştu. Geçtiğimiz hafta sonunda düzenlenen Suzuka dayaynıklılık yarışında Kawasaki ilk prototipini görücüye çıkardı. Prototip Kawasaki H2 modelinde kullanılan 1000 cc 4 silindirli bir motorun hidrojenle çalışacak şekilde yenilenmiş ve değiştirilmiş bir versiyonunu kullanıyor. Motor egzoz olarak su buharı üretiyor. Çok az da CO2 maalesef yan ürün olarak egzoza karışıyor çünkü motosikletin motoru içten yanmalı olduğu için yağ kullanmak zorunda ve çok az da olsa piston segmanlarından sızan yağ yanma odasına karışıp yanıyor. Fakat üretilen CO2 miktarı normal motorlara göre ihmal edilebilir düzeyde. Kawasaki tanıtımda bir de Kawasaki'nin sahibi olduğu ve motosiklet geliştirme için kullandığı Kumanato Autopolis pistinde çektiği bir videoyu yayınladı: Kawasakiyoutube 2024年7月に、オートポリス(大分県)で行ったテスト走行を撮影したものです。カワサキは、カーボンニュートラル実現に向けた選択肢のひとつとして、水素エンジンモーターサイクルの研究開発を進めています。 https://www.youtube.com/watch?v=UgZeYBiGqtA&feature=youtu.beKawasaki henüz yolun başında olduklarını ve hidrojen yakıtlı motorlarla donatılmış ticari motosiklet versiyonlarını görebilmek için daha bir süre beklenmesi gerektiğini ve konsepti geliştirmeye devam ettiklerini söylüyor |
Bildirim