Şimdi Ara

Katalizor İptalinden Sonraki Durum - Gürültü Arttı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
9.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,
    Geçen hafta Ford KA'nın katalitik konvertorunu iptal ettirdim.
    Katalizor manifoltla beraber ve manifoltun sökülmesi için neredeyse arabanın ön tarafının tamamen sökülmesi gerekiyordu. Usta uğraştı biraz ama baktı yapılacak gibi değil, manifoltu kaynak makinasıyla delip içindeki katalizörü çıkardı sonra tekrar kaynak yaptı.
    Saat geç olduğu için ayrıca susturucu taktırmadım ilk gün. Doğal olarak araba sesi baya fazla çıkıyordu. (Modlanmış hacı murat gibi.)
    Ertesi gün gidip susturucu taktırdım. Susturucuyu manifoltun hemen çıkışına boruyu keserek taktılar. Ses baya azaldı ama katalizorlu hali gibi olmadı. Hala motor sesi geliyor.

    Bu sesi ilk hali seviyesine indirmek için hatta daha da azaltmak için yapılabilecek birşey var mı?
    Bu aralar yeni araba almayı düşünsem de KA'yı satmayı düşünmüyorum. Yani belli bir masraf daha yapabilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi crein -- 9 Mayıs 2006; 16:30:48 >







  • Bilen yok mu olayı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crein

    Merhaba,
    Geçen hafta Ford KA'nın katalitik konvertorunu iptal ettirdim.
    Katalizor manifoltla beraber ve manifoltun sökülmesi için neredeyse arabanın ön tarafının tamamen sökülmesi gerekiyordu. Usta uğraştı biraz ama baktı yapılacak gibi değil, manifoltu kaynak makinasıyla delip içindeki katalizörü çıkardı sonra tekrar kaynak yaptı.
    Saat geç olduğu için ayrıca susturucu taktırmadım ilk gün. Doğal olarak araba sesi baya fazla çıkıyordu. (Modlanmış hacı murat gibi.)
    Ertesi gün gidip susturucu taktırdım. Susturucuyu manifoltun hemen çıkışına boruyu keserek taktılar. Ses baya azaldı ama katalizorlu hali gibi olmadı. Hala motor sesi geliyor.

    Bu sesi ilk hali seviyesine indirmek için hatta daha da azaltmak için yapılabilecek birşey var mı?
    Bu aralar yeni araba almayı düşünsem de KA'yı satmayı düşünmüyorum. Yani belli bir masraf daha yapabilirim.




    Dediğin sesin cızırtı sesi olması lazım bunu ancak yeni katalizatörle veya en az katç kadar pahalı olan özel kat. iptal susturucusuyla yaparsın.bence hiç uğraşma ve öyle bin beklli bi süre sonra alışır duymazsın bile......




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: crein

    Merhaba,
    Geçen hafta Ford KA'nın katalitik konvertorunu iptal ettirdim.
    Katalizor manifoltla beraber ve manifoltun sökülmesi için neredeyse arabanın ön tarafının tamamen sökülmesi gerekiyordu. Usta uğraştı biraz ama baktı yapılacak gibi değil, manifoltu kaynak makinasıyla delip içindeki katalizörü çıkardı sonra tekrar kaynak yaptı.
    Saat geç olduğu için ayrıca susturucu taktırmadım ilk gün. Doğal olarak araba sesi baya fazla çıkıyordu. (Modlanmış hacı murat gibi.)
    Ertesi gün gidip susturucu taktırdım. Susturucuyu manifoltun hemen çıkışına boruyu keserek taktılar. Ses baya azaldı ama katalizorlu hali gibi olmadı. Hala motor sesi geliyor.

    Bu sesi ilk hali seviyesine indirmek için hatta daha da azaltmak için yapılabilecek birşey var mı?
    Bu aralar yeni araba almayı düşünsem de KA'yı satmayı düşünmüyorum. Yani belli bir masraf daha yapabilirim.




    Dediğin sesin cızırtı sesi olması lazım bunu ancak yeni katalizatörle veya en az katç kadar pahalı olan özel kat. iptal susturucusuyla yaparsın.bence hiç uğraşma ve öyle bin beklli bi süre sonra alışır duymazsın bile......



    Belli bir devirde tam olarak cızırtı denemese de cızırtıya benzeyen bir ses çıkıyor.
    Ondan ayrı olarak da motorun genel gürültüsü arttı.
    Alışmaya başladım zaten de... Başka bir arabaya binip benimkine geri dönünce gene dikkatimi çekiyor.




  • O kadarda canını sıkma zamanla alıştımı duymazsın.........mesela benim arabaya binen başımız ağrıdı diyo egsoz sesinden ben ses falan almıyorum öyle alışmışımki...........
  • yaa iptal edince ne oluyor biri açıklayabilir mi , performans artışı falan mı. hem o iptal edilen parça neye yarıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    yaa iptal edince ne oluyor biri açıklayabilir mi , performans artışı falan mı. hem o iptal edilen parça neye yarıyor



    Katalizatör denilen parça egsozun çıkışında manifolt üstünde veya ara borularda bulunan egsoz susturucusuna benzer bi parça.kısaca özetlersek çıkan egsoz gazını temizliyor zararlı gazları azaltıyor görevi bu...


    bu malzeme zamanla egsozun pisliğinden doluyor ve çekişi düşürüyor.orjinal haliylede bi miktar aracın gücünü kesiyor...Bunun iptali sonrası güç artışı elde ediliyor ve bazı araçlarda yakıt tüketimin azalıyor....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    yaa iptal edince ne oluyor biri açıklayabilir mi , performans artışı falan mı. hem o iptal edilen parça neye yarıyor



    Katalizatör denilen parça egsozun çıkışında manifolt üstünde veya ara borularda bulunan egsoz susturucusuna benzer bi parça.kısaca özetlersek çıkan egsoz gazını temizliyor zararlı gazları azaltıyor görevi bu...


    bu malzeme zamanla egsozun pisliğinden doluyor ve çekişi düşürüyor.orjinal haliylede bi miktar aracın gücünü kesiyor...Bunun iptali sonrası güç artışı elde ediliyor ve bazı araçlarda yakıt tüketimin azalıyor....


    peki egsoz muayenesinden nasıl geçiyo bu araçlar. Zararlı gazları kesmes eğer iptal edilirse.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    quote:

    Orjinalden alıntı: Fiatci


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    yaa iptal edince ne oluyor biri açıklayabilir mi , performans artışı falan mı. hem o iptal edilen parça neye yarıyor



    Katalizatör denilen parça egsozun çıkışında manifolt üstünde veya ara borularda bulunan egsoz susturucusuna benzer bi parça.kısaca özetlersek çıkan egsoz gazını temizliyor zararlı gazları azaltıyor görevi bu...


    bu malzeme zamanla egsozun pisliğinden doluyor ve çekişi düşürüyor.orjinal haliylede bi miktar aracın gücünü kesiyor...Bunun iptali sonrası güç artışı elde ediliyor ve bazı araçlarda yakıt tüketimin azalıyor....


    peki egsoz muayenesinden nasıl geçiyo bu araçlar. Zararlı gazları kesmes eğer iptal edilirse.



    Sorun çıkmıyo yasal sınırların içinde kalıyo............hem kalmasa ne? benim arabanın ölçümü yasal sınırların iki katı çıktı sonuç? başka arabanın ölçümünü benim ölçüm raparu yaptık yine aldık....Muayeneye gitmeden rapor alıyosun.........kısacası bu ülkede yasal şeyleri kafana takmayacaksın bi yolu bulunuyo bi şekilde...............




  • arkadaşlar bir motorda iki tip manifold vardır..biri emme diğeri egzoz manifoldudur..egzoz manifoldu silindirlerden çıkıp egzoza bağlanan parçadır..sonrası egzoz borusu,lambda sensörü,orta susturucu,katalitik konvertör ve son susturucu olarak devam eder..nihayetinde bir boru ile beraber dışa açılır..bazı araçlarda lamdba sensörüyle orta susturucu yer değiştirmiş olabilir...yani egzoz manifoldunun sökülmesi mümkün değildir çünkü egzoz manifoldu motorun egzoz çıkışıyla egzozu bağlayan parçadır..burada benim anladığım katalizör iptali sonucu motor sesinin artmış olmasıdır...katalizör iptali sonrası iki seçenek var..ya araya düz boru konur(ki bu egzoz sesinin artmasının yegane sebebidir) yada bir susturucu daha eklenir...katalizör iptalinde dikkat edilmesi gerek husus bazı araçlarda tam da katalizör girişinde bulunan lambda sensörünün yerinde bırakılmasıdır..lambda sensörü emisyonu düzenleyen bir araçtır..bazı araçlarda da manifold çıkışında bulunur ki bu durumda katalizör iptali daha sıkıntısız olur..sonuçta eğer katalizör iptal edilip lambda sensörü iptal edilmeden araya düz boru kaynatılırsa egzoz sesi artar..düz boru yerine susturucu uygulanırsa egzoz sesinde değişiklik olmaz ya da bazen azalabilir




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    arkadaşlar bir motorda iki tip manifold vardır..biri emme diğeri egzoz manifoldudur..egzoz manifoldu silindirlerden çıkıp egzoza bağlanan parçadır..sonrası egzoz borusu,lambda sensörü,orta susturucu,katalitik konvertör ve son susturucu olarak devam eder..nihayetinde bir boru ile beraber dışa açılır..bazı araçlarda lamdba sensörüyle orta susturucu yer değiştirmiş olabilir...yani egzoz manifoldunun sökülmesi mümkün değildir çünkü egzoz manifoldu motorun egzoz çıkışıyla egzozu bağlayan parçadır..burada benim anladığım katalizör iptali sonucu motor sesinin artmış olmasıdır...katalizör iptali sonrası iki seçenek var..ya araya düz boru konur(ki bu egzoz sesinin artmasının yegane sebebidir) yada bir susturucu daha eklenir...katalizör iptalinde dikkat edilmesi gerek husus bazı araçlarda tam da katalizör girişinde bulunan lambda sensörünün yerinde bırakılmasıdır..lambda sensörü emisyonu düzenleyen bir araçtır..bazı araçlarda da manifold çıkışında bulunur ki bu durumda katalizör iptali daha sıkıntısız olur..sonuçta eğer katalizör iptal edilip lambda sensörü iptal edilmeden araya düz boru kaynatılırsa egzoz sesi artar..düz boru yerine susturucu uygulanırsa egzoz sesinde değişiklik olmaz ya da bazen azalabilir


    Benim katalizor egsoz manifolduyla beraberdi. Yani sökülmesi ya da kat yerine susturucu takılması mumkun değil. Lambda sensoru ise hemen manifoldun basında. Yani katalizor, sensorden sonra geliyor.
    Mecburen manifoldun tam çıkışına takıldı susturucu.
    Bu durumda yapılabilecek daha fazla birsey var mı?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    yaa iptal edince ne oluyor biri açıklayabilir mi , performans artışı falan mı. hem o iptal edilen parça neye yarıyor


    İptal edince bazı çevreye zararlı gazların engelenmesi mümkün olmuyor.
    Ama Turkiye'deki muayene standardının içinde kalıyor emisyon gazları.

    Ben performas artışı olması için iptal ettirmedim. Katalizor kırılmıştı. Parçaları eksoza doluyordu.
    Mecburen egsozu da değiştirdim hatta.
  • bide katalizörü iptal ettirmek aracın 50 bin lira fazla yakmasına sebep olur ki bence yenisini taktır sen.

    hem cebin rahat etsin hem de gökyüzü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sasaki Kojiro -- 9 Mayıs 2006; 23:42:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: crein

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    arkadaşlar bir motorda iki tip manifold vardır..biri emme diğeri egzoz manifoldudur..egzoz manifoldu silindirlerden çıkıp egzoza bağlanan parçadır..sonrası egzoz borusu,lambda sensörü,orta susturucu,katalitik konvertör ve son susturucu olarak devam eder..nihayetinde bir boru ile beraber dışa açılır..bazı araçlarda lamdba sensörüyle orta susturucu yer değiştirmiş olabilir...yani egzoz manifoldunun sökülmesi mümkün değildir çünkü egzoz manifoldu motorun egzoz çıkışıyla egzozu bağlayan parçadır..burada benim anladığım katalizör iptali sonucu motor sesinin artmış olmasıdır...katalizör iptali sonrası iki seçenek var..ya araya düz boru konur(ki bu egzoz sesinin artmasının yegane sebebidir) yada bir susturucu daha eklenir...katalizör iptalinde dikkat edilmesi gerek husus bazı araçlarda tam da katalizör girişinde bulunan lambda sensörünün yerinde bırakılmasıdır..lambda sensörü emisyonu düzenleyen bir araçtır..bazı araçlarda da manifold çıkışında bulunur ki bu durumda katalizör iptali daha sıkıntısız olur..sonuçta eğer katalizör iptal edilip lambda sensörü iptal edilmeden araya düz boru kaynatılırsa egzoz sesi artar..düz boru yerine susturucu uygulanırsa egzoz sesinde değişiklik olmaz ya da bazen azalabilir


    Benim katalizor egsoz manifolduyla beraberdi. Yani sökülmesi ya da kat yerine susturucu takılması mumkun değil. Lambda sensoru ise hemen manifoldun basında. Yani katalizor, sensorden sonra geliyor.
    Mecburen manifoldun tam çıkışına takıldı susturucu.
    Bu durumda yapılabilecek daha fazla birsey var mı?



    bence bu işte bir yanlışlık var..katalizör ve egzoz manifoldunun birlikte çıkarılacak kadar yakın olması mümkün değil..manifold ile katalitik konvertör arasında en az 70 cm mesafe olması lazım..bu ölçü ford k için..ayrıca sizin manifold olarak bahsettiğiniz şey nedir?manifold ford un zetec motorlarında silindir başına 1 adet plastik boru şeklinde olup zetec motor düzeninde kaputu açtığınızda radyatörün hemen arkasında yer alan ve silindirlerden çıkan plastik borulardır ki bunlar ön konsolun altına gelen bir hizada birleşip tek boru olarak egzoz borusuna bağlanır..lambda sensörü de mantıken bu birleşim yerinden sonra olmalıdır..dolayısıyla katalizörün egzoz manifolduyla beraber olması mümkün değil..lambda dediğim gibi araçtan araca fark etmekle birlikte ya manifold çıkışındadır ya da katalizör girişindedir...sizin uygulamada bir hata var..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: MAKSIMUS

    bide katalizörü iptal ettirmek aracın 50 bin lira fazla yakmasına sebep olur ki bence yenisini taktır sen.

    hem cebin rahat etsin hem de gökyüzü


    katalitik konvertörün kaç lira olduğu hakkında bir fikrin var mı senin ki 50 bin liralardan bahsediyorsun?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: crein

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    arkadaşlar bir motorda iki tip manifold vardır..biri emme diğeri egzoz manifoldudur..egzoz manifoldu silindirlerden çıkıp egzoza bağlanan parçadır..sonrası egzoz borusu,lambda sensörü,orta susturucu,katalitik konvertör ve son susturucu olarak devam eder..nihayetinde bir boru ile beraber dışa açılır..bazı araçlarda lamdba sensörüyle orta susturucu yer değiştirmiş olabilir...yani egzoz manifoldunun sökülmesi mümkün değildir çünkü egzoz manifoldu motorun egzoz çıkışıyla egzozu bağlayan parçadır..burada benim anladığım katalizör iptali sonucu motor sesinin artmış olmasıdır...katalizör iptali sonrası iki seçenek var..ya araya düz boru konur(ki bu egzoz sesinin artmasının yegane sebebidir) yada bir susturucu daha eklenir...katalizör iptalinde dikkat edilmesi gerek husus bazı araçlarda tam da katalizör girişinde bulunan lambda sensörünün yerinde bırakılmasıdır..lambda sensörü emisyonu düzenleyen bir araçtır..bazı araçlarda da manifold çıkışında bulunur ki bu durumda katalizör iptali daha sıkıntısız olur..sonuçta eğer katalizör iptal edilip lambda sensörü iptal edilmeden araya düz boru kaynatılırsa egzoz sesi artar..düz boru yerine susturucu uygulanırsa egzoz sesinde değişiklik olmaz ya da bazen azalabilir


    Benim katalizor egsoz manifolduyla beraberdi. Yani sökülmesi ya da kat yerine susturucu takılması mumkun değil. Lambda sensoru ise hemen manifoldun basında. Yani katalizor, sensorden sonra geliyor.
    Mecburen manifoldun tam çıkışına takıldı susturucu.
    Bu durumda yapılabilecek daha fazla birsey var mı?



    bence bu işte bir yanlışlık var..katalizör ve egzoz manifoldunun birlikte çıkarılacak kadar yakın olması mümkün değil..manifold ile katalitik konvertör arasında en az 70 cm mesafe olması lazım..bu ölçü ford k için..ayrıca sizin manifold olarak bahsettiğiniz şey nedir?manifold ford un zetec motorlarında silindir başına 1 adet plastik boru şeklinde olup zetec motor düzeninde kaputu açtığınızda radyatörün hemen arkasında yer alan ve silindirlerden çıkan plastik borulardır ki bunlar ön konsolun altına gelen bir hizada birleşip tek boru olarak egzoz borusuna bağlanır..lambda sensörü de mantıken bu birleşim yerinden sonra olmalıdır..dolayısıyla katalizörün egzoz manifolduyla beraber olması mümkün değil..lambda dediğim gibi araçtan araca fark etmekle birlikte ya manifold çıkışındadır ya da katalizör girişindedir...sizin uygulamada bir hata var..

    Bana da ters geldi aslında. Yani katalizor ve manifoltu beraber yapmak anca tasarım hatası olur bence.
    Ama anladığım kadarıyla öyle.
    Manifolt dediğim şey komple metal. Motor bloğuna her silindir için bir conta ile tutturuluyor ve bu 4 parça daha sonra katalizor boşluğunu oluşturup oradan da egsoza gidiyor.

    http://www.weirdlittlebiscuit.com/ka/lambda_sensor/ adresinde step 4 ve step 5'de manifolt ve lambda sensoru goruluyor. Iste o lambda sendorunun hemen altında katalizor kısmı var. Yani manifolt ile katalizor taşının konulduğu yer yekpare. O metali delip içinden kırılan katalizor taşının kalan parçalarını çıkardıklarını gördüm ben de.

    Eger siz eminseniz ben arabayı baska bir egsozcuya daha gostereyim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: MAKSIMUS

    bide katalizörü iptal ettirmek aracın 50 bin lira fazla yakmasına sebep olur ki bence yenisini taktır sen.

    hem cebin rahat etsin hem de gökyüzü


    katalitik konvertörün kaç lira olduğu hakkında bir fikrin var mı senin ki 50 bin liralardan bahsediyorsun?


    Yaklasık 1500 YTL falan benim araba için.
    Arabanın değerinin 8000 lira olduğunu düşünürsen yenisini taktırmak pek mantıklı olmaz...

    Ayrıca kat iptalinden sonra ankara-antalya yaptım. Her zamanki gibi standart 17 kuruş yaktım. Yokuşlardaki çekiş artışı da cabası.
    Tek sorun gürültü işte...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans


    quote:

    Orjinalden alıntı: crein

    quote:

    Orjinalden alıntı: türbülans

    arkadaşlar bir motorda iki tip manifold vardır..biri emme diğeri egzoz manifoldudur..egzoz manifoldu silindirlerden çıkıp egzoza bağlanan parçadır..sonrası egzoz borusu,lambda sensörü,orta susturucu,katalitik konvertör ve son susturucu olarak devam eder..nihayetinde bir boru ile beraber dışa açılır..bazı araçlarda lamdba sensörüyle orta susturucu yer değiştirmiş olabilir...yani egzoz manifoldunun sökülmesi mümkün değildir çünkü egzoz manifoldu motorun egzoz çıkışıyla egzozu bağlayan parçadır..burada benim anladığım katalizör iptali sonucu motor sesinin artmış olmasıdır...katalizör iptali sonrası iki seçenek var..ya araya düz boru konur(ki bu egzoz sesinin artmasının yegane sebebidir) yada bir susturucu daha eklenir...katalizör iptalinde dikkat edilmesi gerek husus bazı araçlarda tam da katalizör girişinde bulunan lambda sensörünün yerinde bırakılmasıdır..lambda sensörü emisyonu düzenleyen bir araçtır..bazı araçlarda da manifold çıkışında bulunur ki bu durumda katalizör iptali daha sıkıntısız olur..sonuçta eğer katalizör iptal edilip lambda sensörü iptal edilmeden araya düz boru kaynatılırsa egzoz sesi artar..düz boru yerine susturucu uygulanırsa egzoz sesinde değişiklik olmaz ya da bazen azalabilir


    Benim katalizor egsoz manifolduyla beraberdi. Yani sökülmesi ya da kat yerine susturucu takılması mumkun değil. Lambda sensoru ise hemen manifoldun basında. Yani katalizor, sensorden sonra geliyor.
    Mecburen manifoldun tam çıkışına takıldı susturucu.
    Bu durumda yapılabilecek daha fazla birsey var mı?



    bence bu işte bir yanlışlık var..katalizör ve egzoz manifoldunun birlikte çıkarılacak kadar yakın olması mümkün değil..manifold ile katalitik konvertör arasında en az 70 cm mesafe olması lazım..bu ölçü ford k için..ayrıca sizin manifold olarak bahsettiğiniz şey nedir?manifold ford un zetec motorlarında silindir başına 1 adet plastik boru şeklinde olup zetec motor düzeninde kaputu açtığınızda radyatörün hemen arkasında yer alan ve silindirlerden çıkan plastik borulardır ki bunlar ön konsolun altına gelen bir hizada birleşip tek boru olarak egzoz borusuna bağlanır..lambda sensörü de mantıken bu birleşim yerinden sonra olmalıdır..dolayısıyla katalizörün egzoz manifolduyla beraber olması mümkün değil..lambda dediğim gibi araçtan araca fark etmekle birlikte ya manifold çıkışındadır ya da katalizör girişindedir...sizin uygulamada bir hata var..



    Niye arkadaşım palio albea grubunun 1.2 16 v lerindede hemen manifoltun birleşme noktasından başlıyo katalizatör....kaputu aç zaten korucusunu hemen görürsün.....daha böyle bi ton araç var..............



    bu arada ford zeteclerde manifolt plastik demişsin egsoz manifoltunda nasıl plastik kullanılmış anlamadım... o emme manifoltu olmasın?




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.