Şimdi Ara

Katalitik konvertör ne zaman devreye girer?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.277
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar başlıktada yazdığım gibi katalitik konvertör ne zaman devreye girer yüksek hızlarda devredemidir? şimdiden çok teşekkürler saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fastdriver. -- 11 Haziran 2008; 17:46:17 >



  • Benim bildiğim bunun eksoz sistemiyle ilgili olduğu ve her zaman devrede olduğu
  • Bende öyle biliyorum,egzoz dan çıkan emisyonların kontrol edilmelerini sağladıkları için her zaman devrededirler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Benim bildiğim bunun eksoz sistemiyle ilgili olduğu ve her zaman devrede olduğu
  • arkadaşLarın yazdıkLarına katıLıyorum kataLitik konvertör egzoz gazının emisyon oranını düşürmek için motorLara koyuLmuş bir egzoz sistemidir..!!

    yani sürekLi devrededir..!!
  • Arkadaşlar vermiş olduğunuz bilgiler için çok teşekkür ederim
  • ben de bu konu hakkında pek fazla bilgim olduğunu söyleyemezdim. Teşekkürler
  • Aslında konuyu açan arkadaşın sorusunda kısmen de olsa doğru bir kısım var.
    Katalitik konvertörün görevini yapabilmesi için belli bir çalışma sıcaklığına gelmesi gerekir. Bu sebeple soğuk motorda ilk çalıştırma ve takip eden bir kaç dakikada, katalitik konvertör ısınmadığı için henüz çalışmamaktadır diyebiliriz.
    Bazı üreticiler, kat'ın ısınma süresini kısaltmak için motora olabildiğince yakın (mesela manifold çıkışına) yerleştiriyorlar...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Klima Gazı Garantiye Girer mi ?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Aslında konuyu açan arkadaşın sorusunda kısmen de olsa doğru bir kısım var.
    Katalitik konvertörün görevini yapabilmesi için belli bir çalışma sıcaklığına gelmesi gerekir. Bu sebeple soğuk motorda ilk çalıştırma ve takip eden bir kaç dakikada, katalitik konvertör ısınmadığı için henüz çalışmamaktadır diyebiliriz.
    Bazı üreticiler, kat'ın ısınma süresini kısaltmak için motora olabildiğince yakın (mesela manifold çıkışına) yerleştiriyorlar...


    çok doğru ve ince bir tespit.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Aslında konuyu açan arkadaşın sorusunda kısmen de olsa doğru bir kısım var.
    Katalitik konvertörün görevini yapabilmesi için belli bir çalışma sıcaklığına gelmesi gerekir. Bu sebeple soğuk motorda ilk çalıştırma ve takip eden bir kaç dakikada, katalitik konvertör ısınmadığı için henüz çalışmamaktadır diyebiliriz.
    Bazı üreticiler, kat'ın ısınma süresini kısaltmak için motora olabildiğince yakın (mesela manifold çıkışına) yerleştiriyorlar...

    bilgi için çok teşekkürler
  • çalışma diye bir şey yok zaten. içi delikli bir şekilde yerleştirilmiş, içerisinde kimyasal vs. seramikten bir parça. yanmayan zararlı gazları tepkime ile parçalıyor. bu kadar bir şey. delikli tuğlanın çok iyisini düşünün işte.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Aslında konuyu açan arkadaşın sorusunda kısmen de olsa doğru bir kısım var.
    Katalitik konvertörün görevini yapabilmesi için belli bir çalışma sıcaklığına gelmesi gerekir. Bu sebeple soğuk motorda ilk çalıştırma ve takip eden bir kaç dakikada, katalitik konvertör ısınmadığı için henüz çalışmamaktadır diyebiliriz.
    Bazı üreticiler, kat'ın ısınma süresini kısaltmak için motora olabildiğince yakın (mesela manifold çıkışına) yerleştiriyorlar...

    bunu öğrendiğimiz iyi oldu,bilgi için teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Kerem Arıkantürk

    Aslında konuyu açan arkadaşın sorusunda kısmen de olsa doğru bir kısım var.
    Katalitik konvertörün görevini yapabilmesi için belli bir çalışma sıcaklığına gelmesi gerekir. Bu sebeple soğuk motorda ilk çalıştırma ve takip eden bir kaç dakikada, katalitik konvertör ısınmadığı için henüz çalışmamaktadır diyebiliriz.
    Bazı üreticiler, kat'ın ısınma süresini kısaltmak için motora olabildiğince yakın (mesela manifold çıkışına) yerleştiriyorlar...


    Vezir arkadaşıma katıLıyorum çoook ince bir tespitte buLundun ..Tebrik Ederim..!!1
  • Merhaba,


    aracınızı ilk çalıştırdığınızda motor ve egzost sistemi soğuktur. katalitik konvertör üzerinde, öncesinde veya sonrasında bulunan oksijen sensörünün ısınması ortalama 1 dakika sürer.. bu süre içinde sensör 500 dereceye ulaşır ve bu noktadan itibaren konvertör devrededir. konvertör 2 dakika içerisinde 900 ile 1500 derece arası bir ısıya ulaşır. bu ısı gereklidir çünkü atık gazların tam yok edilmesi gereklidir. ayrıca konvertör düşük devirlerde dolgu görevi yapar ve aracın çekişini de düzenler.. eğer aracınızın çekişi düştü ise ilk şüpehelenmeniz gereken şey konvertör olmalı çünkü konvertörler ülkemizde avrupaya nazaran çok daha çabuk tıkanmakta veya yanmaktadır.. bunu anlamanın yolları:

    1-Tıkalı konvertör aracın çekişini %50 ye kadar düşürür. bu özellikle 1000-3000 devirler arası hissedilir zaten İstanbul trafiğinde en çok bu devirler kullanılmaktadır.

    2-bilinen miktarda yakıtla yapılan km de azalma.. benzin,mazot,lpg farketmez.

    3-aracın içerisinde çürük yumurta kokusu.

    4-orta konsol altından özellikle rampa çıkarken sanki konsol altında bir sürü bozuk para varmış gibi takırtılar gelmesi.

    5-rampa çıkarken çekiş kaybı.. bu en büyük belirtidir.. aracın çekişi o kadar düşer ki motor arızalandı sanabilirsiniz.

    6-şimdi gelelim en önemli hususa:

    Türkiye de konvertörlerin yenilenmesinin maliyeti çok fazla olduğu için çoğu kişi söktürüp düz susturucu

    taktırmayı tercih etmektedir. bu sorun olmamakla beraber dikkat edilmesi gereken bazı konular vardır:
    eğer konvertörünüz tıkandı ve değişmesi gerekiyorsa sakın ola konvertörü söktürürken veya düz susturucu takarken oksijen(lambda)sensörlerini söktürmeyin ve orijinal yerlerinde bırakın. bunu yapmazsanız tüketiminiz anormal derecelerde artar güç kaybı da anormal boyutlara ulaşır.




  • Meteg

    Değerli bilgiler için çok teşekkürler
  • tekrar selam,

    ben 3 sene önce aldığım 96 model volvo da yaşadım bu sorunları ve araç 5 silindirli ve 170 bg bir araç için çok hantaldı.. hele rampa çıkarken çekiş o kadar düşerdi ki şahin ve doğanlar bile beni geçerdi.. daha sonra öğrendim ki sorun konvertörmüş..tabi o zaman 9 yaşında olan bir araç için konvertör tıkanması çok doğal ama benim önceki aracım olan 77 model mercedeste ne yakıt enjeksiyonu ne konvertör ne de oksijen sensörü olmadığı için bu sorunu tesipit edip düzeltmem 1,5 senemi aldı. ben düz susturucu yerine universal konvertör takarak sorunu çözdüm. bu arada aklınızda olsun bazen konvertör tıkanınca arıza lambası(motor) yanabilir. bazen de yanmaz bunu da aklınızda tutun.
  • meteg selam,

    bu konvertörler içinde kaplama olarak eser miktarda değerli maden olduğuna dair duyumlar alıyorum. bunların pahalı olmasının sebebi buymuş diyorlar , içinde kaplama olarak altın olanları bile var diye efsaneler dolaşıyor yurtdışı forumlarda. İşin gerçeği nedir.Bizim ustalar bunları toplayıp yoksa geri dönüşüm için bu aracılara mı yoluyor .Hurdası para ediyorsa tüketicilerin bunu bilmesi gerek diye düşünüyorum.

    madenler: Platin , paladyum , Rodyum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2008; 17:13:14 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ccaparli

    çalışma diye bir şey yok zaten. içi delikli bir şekilde yerleştirilmiş, içerisinde kimyasal vs. seramikten bir parça. yanmayan zararlı gazları tepkime ile parçalıyor. bu kadar bir şey. delikli tuğlanın çok iyisini düşünün işte.

    (delikli tuğla) güzel bir teşbih.
  • Altın kaplama yok,diğreleri Platin,Rodyum,Paladyum bulunuyor doğrudur final sınavımızda boşluk doldurma olarak çıkmıştı
    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    meteg selam,

    bu konvertörler içinde kaplama olarak eser miktarda değerli maden olduğuna dair duyumlar alıyorum. bunların pahalı olmasının sebebi buymuş diyorlar , içinde kaplama olarak altın olanları bile var diye efsaneler dolaşıyor yurtdışı forumlarda. İşin gerçeği nedir.Bizim ustalar bunları toplayıp yoksa geri dönüşüm için bu aracılara mı yoluyor .Hurdası para ediyorsa tüketicilerin bunu bilmesi gerek diye düşünüyorum.

    madenler: Platin , paladyum , Rodyum




  • vezir arkadaşım Merhaba,


    altın kaplama olduğunu söyleyenler işin dalgasındalar belli, diğer söyledikleriniz olan maddeler Paladium vb doğrudur.ama konvertörün maliyetini arttıran esas unsur giriş ve çıkışlar arasında bulunan seramik plakalardır.Seramik ucuz bir malzeme değildir. hele ki Avrupanın bilinen üreticileri olan Mercedes,Bmw,Opel Volvo gibi markaların kullandıkları konvertörlerin içindeki seramik plakalar en iyi kalitededir.benim aracımdaki konvertör 1996 dan beri ilk defa değişti bunu düşünecek olursa aslında neden bu kadar pahalı olduğu da beni çok şaşırtmadı. çünkü 10* sene hizmet vermiş olması büyük bir olay bence. benim taktırdığım universal konvertör Amerikan malı ve maliyeti de 50 dolar. ölçüler aynı giriş çıkış aynı tek fark kullanılan seramik plakalar çok kaliteli değil ama buna rağmen adamlar 50,000 mil veya 5 sene garanti veriyorlar. Volvo nun konvertör için istediği para ise 1500 ytl. ama bu fiyat sadece konvertörden ibaret değil, bunun içinde oksijen sensörü, konvertör, ve arka susturucu da var. servis bunu kısmi olarak değil de komple sattığı ve değiştirdiği için fiyat 1500 ytl yoksa konvertörün kendisi olsa olsa 500 ytl ancak olur. ama günümüzde ve içinde bulunduğumuz ülkemiz şartlarında 500 ytl bile birçoğumuz için büyük bir meblağ... bu arada belirteyim ben bu 50 dolarlık konvertörden 2 adet aldım biri de yedekte duruyor ne olur ne olmaz diye.. ayrıca araçla ilgili tüm montaj ve bakımları kendim yaptığım için hata yapılması da mümkün değil. araçtaki tüm işçilikler tarafımdan bizzat yapılmıştır. konvertör montajı dahil.


    hepinize saygılar...

    * konvertör 1,5 sene önce değişti. araç da 2005 ortasında alınmıştı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi meteg -- 12 Haziran 2008; 23:23:23 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.