Şimdi Ara

Karter koruma gerekli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
27
Cevap
0
Favori
33.665
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Günümüz araçlarının birçoğunda karter muhafazası plastikten oluyor; bu nedenle metal muhafaza uygulama yoluna gidiliyor. Peki metal karter koruma taktırmak gerekli mi yoksa bazı kişilerin dediği gibi zararlı mı? Teori ise aracın metal muhafaza olmadan tasarlanması ve takılacak metal muhafazanın aracın aerodinemiği üzerinde olumsuz etki yapacağı, hatta sert bir darbede şaseye bağlı olduğu için şasenin zarar görebileceği...
    Siz ne diyorsunuz; gerekli mi yoksa zararlı mı?



    _____________________________
    "Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

    Her hakkı mahfuzdur...
  • Benim bildigim metal karter kaza aninda motorun dusmesini engelleyerek motorun geri gidip onde oturanlarin bacaklarinin sikismasina sebebiyet vermesinden dolayi pek onerilmiyor. Onun disindaki nedenler. karteri korumak icin takilmali turkiye gibi yolu molu duzgun olmayan, aerodinamigi cok bozmaz galiba belki on kesiti ruzgara carpip hava direncini artirir cok cok az hizinizi dusurebilir yoksa sizi sikintiya sokacak sekilde aerodinamigi bozmaz hatta belki aracin altina hava girisini azaltabilir ve aracin yukari kalkmasi engeller yaris arabalarindada bu uygulanirki kanat gibi arac havalanmasin. Saseye zarar verirmi darbe alirsa sanmiyorum o kadar egip bukecegini zaten sasenin on kismina takiliyor yinede bilenler soylesin yorum yapsin o konuda
    _____________________________
  • İlk söylediğinizi de duymuştum aslında, yani takılan metal plakanın çarpışma anında güvenliği olumsuz etkilemesi de söz konusu olabilir. Diğer konuda da haklısınız; ülkemiz yollarının durumu ortada gereklilik gibi de duruyor. Yine de tartışmaya açık bir konu sanırım. Daha çok yorum gelmesini umuyorum...
    _____________________________
    "Son nefesime sakladığım, daha söyleyeceklerim var..."

    Her hakkı mahfuzdur...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    Benim bildigim metal karter kaza aninda motorun dusmesini engelleyerek motorun geri gidip onde oturanlarin bacaklarinin sikismasina sebebiyet vermesinden dolayi pek onerilmiyor. Onun disindaki nedenler. karteri korumak icin takilmali turkiye gibi yolu molu duzgun olmayan, aerodinamigi cok bozmaz galiba belki on kesiti ruzgara carpip hava direncini artirir cok cok az hizinizi dusurebilir yoksa sizi sikintiya sokacak sekilde aerodinamigi bozmaz hatta belki aracin altina hava girisini azaltabilir ve aracin yukari kalkmasi engeller yaris arabalarindada bu uygulanirki kanat gibi arac havalanmasin. Saseye zarar verirmi darbe alirsa sanmiyorum o kadar egip bukecegini zaten sasenin on kismina takiliyor yinede bilenler soylesin yorum yapsin o konuda

    ifadeniz doğru euroncap taki tüm testler plastik koruma ile yapılmakta.

    çok kısa ifade ile metal olan aracın sağlığı için karter vb.

    plastik olanda insan sağlığı ve güvenliği için çok önemli tercih size kalmış.
    _____________________________




  • söylentiler doğru olabilir ama metal karter koruma ile yapılan bir çarpışma testi var mı ?
    ben biraz araştırdım bulamadım...
    _____________________________
    '02 Corsa 1.8 GSI-Corsa Ç.
    Xmax 250 ABS
  • Her iki aracımda da metal karter muhafaza koruma sacı mevcut.

    İkisi de Adana'nın sıcaktan yamulmuş asfalt, öbeklenmiş stabilize, irili ve ufaklı taş, parçalanmış kaya, dökülmüş çakıl, kamyondan düşen çivili/çivisiz kalas, iri kıyım hayvan menşeli kemik, parçalanmış kamyondan fırlama lastik, hayvan artığı leş, ters çevrilmiş ya da yerinde hiç olmayan logar, muhtelif çukur ve kısa ya da uzun demir sapı ile bezili sokaklarında görevlerini en iyi şekilde yapıyor. Bu konu hakkında çok sayıda paylaşımım ve mesajım mevcut. Avrupa'da belki değil, Alamanya'nın kaymak gibi yollarında hiç değil ama Türkiye'nin hali ortada olan yol durumunda bence şart, hem de plaka takmadan takılması gereken bir parça olarak görüyorum.

    Neyin üzerinden gittiğiniz hiç belli olmaz. En azından sizin ne ile üzerinden gittiğiniz belli olsun.

    FIAT GRANDE PUNTO
     Karter koruma gerekli mi?


    VOLKSWAGEN PASSAT (Plastik ve Sac Karşılaştırması)
     Karter koruma gerekli mi?


     Karter koruma gerekli mi?
    _____________________________




  • bi passatın salıncaklara bak. bide puntonun
    _____________________________
    Harita Mühendisi

    resimdeki zatı muhterem benim bu arada :D
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kaput Koruma ve Boya Ölçümü
    10 yıl önce açıldı
    ÜCRETSİZ BOYA KORUMA VE BAKIM
    12 yıl önce açıldı
    Karter Muhafazası Gerekli mi?
    18 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kesilikle gerekli,Avrupa!yı bilmem ama yurdumun yolları sürprizlerle dolu.3 sene önce eşimle tatile giderken vraja girdim bir de ne göreyim asfalt sıcaktan kalkmış ve yapabileceğim bir şey yok.Mecburen ortaladım ve aracın altını sürttüm.Yaptırdığım koruma sacında boydan boya sıyrık oluştu ama ben yoluma devam ettim.Olmasaydı eşimle rezilleri oynayacaktım resmen.Araç alınınca ilk yapılacak iş bence.
    _____________________________
  • Hayatta metal karter koruma kullanmam. 5 yıldızlı diye aldığınız arabaların kaza anında motoru ayaklarınızı sıkıştırması bana çok ters geliyor.
    _____________________________
  • Kesinlikle şart..
    _____________________________
  • yüzde bin şart
    _____________________________
    B8 TSI Passat125 HP binaltıyüzsendromu
  • 2001 seat toledom var yere yakın ve süspansiyonu çok yumuşak olduğundan yere çok sürterdim hatta geçen ay direksiyon kutusunu patlatmıştım sürtmekten. Metal kartel koruması taktırdım yeni 100 liraya maloldu orjinal uyumlu. Şuan arabayı korumaya aldım fakat koruma alta doğru arabayı dahada yaklaştırdı. Şimdi araba daha çok sürtmeye başladı en ufak bir tümsekte sürtüyor. Taktıracak arkadaşlar bunuda göz önünde bulundursunlar.
    _____________________________
  • türkiye şartlarında şart. yaklasık 1 ay once sollama esnasında buyuk ıhtımalle bir kamyondan dustugunu tahmın ettıgım bır yag tenekesı cıktı karsıma, direksıyonu kırma ya da yavaslama sansım olmadıgı ıcın dogrudan aracın altına girdi... ve yaklasık 500 m suruklendi .. servıse gıttıgımde karter koruma sayesınde aracımda hıcbır sorun olmadıgı ama muhafaza olmasaydı hıc de ıcacıcı bır durum olmayacagı soylendı..Karter korumayı da aracı aldıktan bellı bır sure sonra taktırmıstım yıne bır arkadasımın onerısyle..sızlere tavsıyem ulkemız yollarında her turlu suprıze karsı karter muhafaza taktırmanız..
    _____________________________
    2011 FORD KUGA POWERSHİFT 2.0 TDCI SELECTIVE
    2008 SUZUKI GRAND VITARA 1.9 DDiS JLX-AL ESP
  • eskiden ben de olmazsa olmaz diyordum.
    artık gerek görmüyorum. ayrıca bu kaza anında motor bloğunun düşmeme meselesi de çok önemli.

    evet yol şartları kötü ama düşük hızda zaten karter koruma gerektirecek kadar tümsekten vs. kaçarsın. yüksek hızda ise karter korumaya zarar verecek kadar yüksek ve sert birşey arabayı karter koruma olsa da darmadağın eder diye düşünüyorum.
    _____________________________
    It will shock you how much it never happened that a great car ever existed and yes the world around you is created to sell you things & cars ...
    You idiot! Think not BUY.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    eskiden ben de olmazsa olmaz diyordum.
    artık gerek görmüyorum. ayrıca bu kaza anında motor bloğunun düşmeme meselesi de çok önemli.

    evet yol şartları kötü ama düşük hızda zaten karter koruma gerektirecek kadar tümsekten vs. kaçarsın. yüksek hızda ise karter korumaya zarar verecek kadar yüksek ve sert birşey arabayı karter koruma olsa da darmadağın eder diye düşünüyorum.

    çok rahat korur. elbette 120 ile giderken bir yere girerseniz bir işe yaramaz. ancak yarayacağı durumlarda olabilir. mesela arkadaş yağ tenekesi örneğini vermiş.. o hıza giderken hafif bir nesne bile rahatça kartere zarar verebilir
    ek olarak manevra yaparken bile karter yere iyi oturursa o zaman dahi delinebilir..

    kesinlikle şart



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 2 Eylül 2010; 2:09:25 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: can bora

    eskiden ben de olmazsa olmaz diyordum.
    artık gerek görmüyorum. ayrıca bu kaza anında motor bloğunun düşmeme meselesi de çok önemli.

    evet yol şartları kötü ama düşük hızda zaten karter koruma gerektirecek kadar tümsekten vs. kaçarsın. yüksek hızda ise karter korumaya zarar verecek kadar yüksek ve sert birşey arabayı karter koruma olsa da darmadağın eder diye düşünüyorum.

    çok rahat korur. elbette 120 ile giderken bir yere girerseniz bir işe yaramaz. ancak yarayacağı durumlarda olabilir. mesela arkadaş yağ tenekesi örneğini vermiş.. o hıza giderken hafif bir nesne bile rahatça kartere zarar verebilir
    ek olarak manevra yaparken bile karter yere iyi oturursa o zaman dahi delinebilir..

    kesinlikle şart

    hak veriyorum ancak üç senedir karter muhafaza olmadan kullanıyorum, herhangi problem yaşamadım.
    bir miktar dikkat ile üstesinden gelinemeyeceğini düşündüğüm şeyler değil, tercih meselesi.
    _____________________________
    It will shock you how much it never happened that a great car ever existed and yes the world around you is created to sell you things & cars ...
    You idiot! Think not BUY.




  • kullandığım 2 araçta da karter muhafazası var. iş aracıyla her zaman köy kent dağ taş stabilize gidiyorum.
    ilk araç bana gelir gelmez serviste taktırmıştım. altını pek vurmam sürttürmemeye dikkat ederim. geçen bakım periyodlarından bir tanesinde benim araç için altı hiç vurulmamış gül gibi demişti usta..araç ne kadar yere yakında olsa yüksekte olsa dikkat elden bırakılmamalı.
    _____________________________
  • Kuru kafa vites topuzu takarım, bunu taktırmam.
    _____________________________
  • Allah korusun büyük bir kaza geçirir iseniz,kaza anında motor düşmesse yolcu kabinini sıkıştırır... Sonuçda içeridekilere zarar verir. Ben aracımı kasko yaptırdım, böyle bir kaza geçirir, aracımın altı hasar görürse kaskom karşılar. Neticede motor kaza esnasında kabine doğru gelirse risk almak istemem... Araç üreticileri bu yüzden metal koruma yapmazlar. Ama benim Türk insanım kendince çözüm bulur,bişey olmaz der geçer...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Allah korusun büyük bir kaza geçirir iseniz,kaza anında motor düşmesse yolcu kabinini sıkıştırır... Sonuçda içeridekilere zarar verir. Ben aracımı kasko yaptırdım, böyle bir kaza geçirir, aracımın altı hasar görürse kaskom karşılar. Neticede motor kaza esnasında kabine doğru gelirse risk almak istemem... Araç üreticileri bu yüzden metal koruma yapmazlar. Ama benim Türk insanım kendince çözüm bulur,bişey olmaz der geçer...


    Tercih meselesi tabi ama ben de şöyle düşünüyorum.Taş vs gelip kablolardan birine zarar verse ve ailecek yolda kalsak(bir de gecenin bir yarısı olsun)kasko karşılasa ne olur,karşılamasa ne olur?Rezil olduktan sonra bir anlamı yok.Ben arabadan çok düşeceğimiz durumu düşünüyorum şahsen.
    _____________________________




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.