Şimdi Ara

Karşınızda Rolls-Royce imzalı dünyanın en büyük uçak motoru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Karşınızda Rolls-Royce imzalı dünyanın en büyük uçak motoru
    Uçaklar öngörülebilir bir gelecekte hidrokarbon yakıtları yakmaya devam edecek zira mevcut uzun mesafeli yolcu uçaklarının menziline ve dayanıklılığına yaklaşabilecek temiz bir alternatif henüz yok. Dolayısıyla Rolls-Royce, yeni nesil dünyanın en büyük uçak motoru olan UltraFan'ı hızla geliştirmeye devam ediyor.



    Rolls-Royce’dan dünyanın en büyük uçak motoru



    Bu dev mavi kanatlı turbofan, 25.000 lb'den (111 Kilonewtons) yaklaşık 110.000 lb'ye (489 Kilonewtons) kadar değişen itme gücüne sahip olacak ve dar veya geniş gövdeli uçaklarda kullanılacak. 140 inç (3,56 m) çapındaki Rolls-Royce UltraFan, şu anda uçak sınıfındaki en büyük motor olan General Electric GE9X'teki fandan yaklaşık yüzde 5 daha büyük yapıda. Öte yandan Rolls-Royce Civil Aerospace Başkanı Chris Cholerton, UltraFan'ın 2023'te ilk kez yüzde 100 sürdürülebilir havacılık yakıtı ile test edeceklerini de belirtti. Yani motor ve fan, sürdürülebilir yakıtlarla da uyum içinde rahatlıkla çalışabilecek.



    Sürdürülebilir yakıtlarla uyumlu



    Karşınızda Rolls-Royce imzalı dünyanın en büyük uçak motoru
    Dünyanın en büyük uçak motoru demosu olan UltraFan, yakıt verimliliğini artıran, emisyonları azaltan ve sürdürülebilirliği iyileştiren devrim niteliğinde birçok yeniliğe sahip durumda. Rolls Royce, "UltraFan demo aracı gelecek için tasarlandı; hizmete girdiği ilk günden itibaren yüzde 100 Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı ile çalışmaya hazır olacak. Ek olarak, hibrit elektrik ve hidrojen gücü çözümleri için potansiyel seçenekleri de aktif olarak araştırıyoruz" ifadelerini kullanıyor.



    Biraz teknik bilgi



    UltraFan’ın gelişim ve üretim sürecinde Rolls-Royce'un yeni robot kontrollü 3D kompozit üretim şekli kullanılıyor. Bu verimliliği büyük oranda artırıyor. Ek olarak bilindiği üzere genellikle motor kanatlarında tamamen titanyum malzemeler kullanılıyor. Ancak UltraFan, kanatların ön kenarlarında titanyum kullanırken geri kalanında karbon kompozit malzeme kullanıyor. Buna bağlı olarak UltraFan motoru, diğer tam titanyum kullanan Trent sınıfı motorlara göre çok daha hafif oluyor. Bu hafif fan, Rolls-Royce'un bu kadar büyük bir motor üretebilmesinin de ana nedeni olarak düşünülebilir.



    Karşınızda Rolls-Royce imzalı dünyanın en büyük uçak motoru
    UltraFan ayrıca arkadaki fan ve kompresörler arasında bir planet dişli kutusu barındırıyor ve böylece kompresörlerin optimum yüksek hızlarda çalışması, fanın ise optimum düşük hızda çalışması sağlanıyor. Fan muazzam bir çapa sahipken, içindeki türbinler oldukça kompakt tutulmuş. Rolls-Royce'un mühendisleri, kompresörleri çalıştırmak için motor çekirdeğinden kanalize edilmek yerine, büyük miktarda havanın kompresör çekirdeğinin etrafından dolaşmasını ve doğrudan motorun arkasından atılmasını sağlamış. Dolayısıyla çok yüksek baypas oranı ve yakıt verimliliği sağlanmış. Ek olarak gürültü de buna bağlı olarak yüzde 35 gibi etkileyici bir oranda azaltılmış.



    Ayrıca Bkz.Fransa kısa mesafeli uçuşları yasaklıyor: Demiryolu kullanılacak



    Rolls-Royce, UltraFan'ın kendi birinci nesil Trent motorlarından yaklaşık dörtte bir oranında daha az yakıt kullanacağını ve bu sayede daha ucuz, daha uzun menzilli ve çevre için daha iyi olacağını söylüyor. NOx emisyonları da yüzde 40 oranında azaltılmış ve partikül emisyonları da tamamen oradan kaldırılmış yeni motorda. Rolls-Royce'un devasa UltraFan motoru 2030'lardaki uçaklarda kullanılacak ve genel olarak yüzde 25 verimlilik sağlayacak.






    Kaynak:https://interestingengineering.com/innovation/rolls-royce-ultrafan-test-ready
    Kaynak:https://www.rolls-royce.com/media/press-releases/2022/19-12-2022-rr-ultrafan-technology-demonstrator-build-complete-and-getting-ready-to-test.aspx







  • Guzel duruyor kagit uzerinde, bizim yolcu ucaklarinda kullaniriz.

  • 2033 de yerli uçağımızda kullanılacak olan uçak ✈️

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • o devirde sürtünmeyi nasıl karşılıyorlar kafam almıyor. Nasıl bir malzeme mühendisliğiniz var kardeşim.

  • Ulan şu mühendisliğin 4 te 1 ni Türkiyeye verseniz ölürmüsünüz be kardeşim biz altay tankına bile motor yapmayı beceremedik . Bize mühendisliğini verirsen ölürmüsün be Rolls-Royce hadi be abi ver be

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şehir içi yol uçakları 20 senelik Anadolu jet

    Sık sık sehirleri arası uçakla seyahat ederim.

    Bu güne kadar kazaların olmaması ülkemizde yetişen pilotların çok kaliteli eğitim aldıklarından hatta dünyanın en iyilerindeniz.

    O motorların takılı olduğu uçaklar en az 10 sene satın alan firma tarafından kullanılacak ıskartaya çıkacak detaylı bakıma girecek 3. Dünya ülkelerine gönderilecek yani bize.

    Türk hava yollarının bile numunelik göstermelik bir iki tane uluslar arası en çok kapasitesi olan noktaya 2 tane koyar geçer.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Alman teknolojisi ve bmw

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Rolls Royce gerçekten muhendislik alanında çok iyi. Insallah anlasabiliriz ve bizim yerli uçağımız için de böyle kaliteli ve verimli bir motor yaparlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Adamlar bulmuş bir kere verirler mi hiç teknolojiyi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • zaferaaa kullanıcısına yanıt
    Ingilizdir ama Rolls Royce

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • zaferaaa kullanıcısına yanıt
    BMW sadece Rolls-Royce Motor Cars kısmını aldı.
    Diğer kısımlar Rolls-Royce Holdings plc de.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • sissil kullanıcısına yanıt
    Makina yataklarında basınçlı yağlama teknikleri var.

    Otomobilde krank mili içinde yağ olukları vardır, basınclı yağ oluklardan verilerek mil yatak arasında ince yağ filmi oluşturarak hem metali korur hem sürtünme çok düşer. Otomobilde (tipik olarak)750-9bin RPM de düzgün çalışan bu teknik, 50bin RPM'e çıkabilen jet motorlarında da kullanılıyordur diye tahmin ediyorum.

    Fakat jet motorunda asıl olay malzeme yada makina mühendisliği değil. Havayı sıkıştırarak açığa çıkan enerjiyi kullanıyor bu motorlar, asıl olay orada. Jet uçağını sadece kalkış yaptırmak için, kerosendeki enerji ile açıklanamayacak boyutlarda bir enerji açığa çıkıyor, bu enerji havayı sıkıştırınca açığa çıkan, açık havada saklı olan bir enerji ile açıklanabilir. Jet motorlarının içinde havadaki enerjiyi açığa çıkarmak üzere tasarlanmış bir düzenek olmalı. Başka bir ifade ile jet kanatlarında olan, olabilecek sıvı yakıta ihtiyaç olmadan uçabiliyor bu jetler. O kanatlara verilen değerlerde (10 ton, 100 ton, Airbus A380 için 280 ton) sıvı yakıtın sığması, güvenli şekilde kullanılması zor ki o da ayrı bir konu.

    Karşınızda Rolls-Royce imzalı dünyanın en büyük uçak motoru A380-PHOTO_Wind-fwd-spar-removed.jpg


    5.Kasım 2010'da Qantas'ın Londra-Sidney seferi yapan A380'i Singapour'dan kalktıktan sonra sol kanat 1. motoru patladı, fırlayan metal parçalar kanadın üstüne saplanarak depoyı deldi. Kanat yakıt dolu uçak 800kmh gidiyor. oluşacak basınç farkı ile oradan yakıt fışkırması gerekirdi ancak yakıt fışkırdığı görülmedi. Uçak güvenli şekilde iniş yaptı. Bunun tek açıklaması o kanadın içinde sıvı yakıt olmaması.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • "Tek" açıklamaya bir açıklama yapayım. Uçaklarda kanat ve merkezi olmak üzere 3 yerde yakıt depoları olur ve muhtemelen bilmediğiniz bu depolar arasında yakıt aktarılabilir. Yani acil durumda bir kanattaki yakıt diğer kanada yada merkezi depoya basılır. Ayrıca bazı hava araçlarının deposunda bir çeşit jel vardır ve hava ile temasta donarak deliği/çatlağı kapatır.Son olarak acil durum presedürlerinin bir taneside yakıt boşaltmadır.Uçak arıza verdiği zaman uöak ilk müsait yerde yakıtı müsait bir yerde boşaltır inişe geçmeden çok önce.

  • A330-800/900 RR TRENT7000 motorlarinin High press.compressorleri seramik olduğundan ,çok sıkintı yasaniyor.

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt
    "hava araçlarının deposunda bir çeşit jel vardır ve hava ile temasta donarak deliği/çatlağı kapatır"

    demişsiniz yani otomobil radyatörü su kaçırdığında radyatöre eklenerek kaçagı önleyen sıvı gibi bir jel, jet uçak depolarında var diyorsunuz doğru mudur? Yani Qantas'ın A380'i kanattaki "sözde" yakıt deposu delinince o jel hava ile temas edip dondu, deliği kapattı, o sayede hiç yakıt sızmadı diyorsunuz doğru mudur?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır diyorum ki "depolarda bir kaçak olunca, motorlarda acil durum olunca, acil durum inişi yapılacaksa yada başka bir nedenden acil durum carsa (emergency) yakıt diğer depolara aktarılabilir , havada boşaltılabilir bu duruma ve uygulanacak çekliste bağlı.Bunun ötesinde jel tipi uygulama bir teknolojidir onun varlığını söylüyorum. Dediğiniz uçuşun durumunu bilmiyorum ama kanatta yakıt depolanmadığını bir havacıya söylerseniz size gülerler onu net ifade edebilirim.

  • Hangi uçağa takacaklar acaba? Ya da gerçek bir uçakta test yapıyorlar mı?.


    Boeing 737 Max'ler motorlarının tasarıma etkisi sebebiyle sorun yaşamıştı.

  • Açıklıyorum. Uçak motorlarında yüksek ısıya dayanıklı nedminyumtantalomangan mıhlandız var. Bunlar uçak havalanınca dış ortamın -50 derece olmasından faydalanıp süper mıknatıs oluyorlar. Oraya gelene kadar da depolara basılan yüksek basınçlı hava ile dönmeye başlayarak güç üretiyorlar. O nedenle kalkış sonrası düşen uçaklarda çıkan devasa yangınlar ve patlamaların sebebi insanları kandırmak için her uçak motoruna konmuş olan 3 kilo tnt kaynaklıdır. Tabi biraz da benzin koyuyorlar ki gerçekçi olsun. Free energy olayı da buradan türetilmiş bir olaydır aslında.

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    Başka bir başlıkta eklediğim video da yolcu tarafından çekilmiş söz konusu uçağın yakıtının geriye doğru spray olduğu youtube kaynağı var. Ona rağmen yakıt yok demeye devam ediyordu arkadaş ama sanırım artık vazgeçti bu sevdadan :)

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.