Şimdi Ara

Karbüratörlü araçlarda vitesi boşa almak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
0
Favori
2.574
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Karbüratörlü araclarda bayır asagı inerken vitesi boşa almak mi daha az yakıt yakar yoksa vitesteyken inmek mi daha az yakar?
    Yani bu mevzu karburatorlu yada enjeksiyonlu olarak farkeder mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >



  • Boşa atınca yakıt yamazsa motor nasıl çalışacak?.Enjeksiyonlu sistemdede karbüratörlü sistemdede yakıt harcar motor vites boştayken.Vitesteyken gaza basılmadığı ve o sırada araç hareket ettiği durumda karbüratörlü sistemde az mşktarda yakıt yanar enjeksiyonlu sistemde ise tüketim sıfıra düşer.
  • Benim bildiğim karbüratörlü araçlar boşa atınca yakmaz enjeksiyon sistemi olanlar yakıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Falkee27

    Benim bildiğim karbüratörlü araçlar boşa atınca yakmaz enjeksiyon sistemi olanlar yakıyor
    Yakmaz derken rölantide calistigi kadar yakar demek istedin galiba
    Bu konuyla alakali net bir bilgi bulamadim
    Birisi diyor yakar birisi diyor yakmaz ilginc

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Falkee27

    Benim bildiğim karbüratörlü araçlar boşa atınca yakmaz enjeksiyon sistemi olanlar yakıyor
    Boşa atınca yakıt yamazsa motor nasıl çalışacak?.Enjeksiyonlu sistemdede karbüratörlü sistemdede yakıt harcar motor vites boştayken.Vitesteyken gaza basılmadığı ve o sırada araç hareket ettiği durumda karbüratörlü sistemde az mşktarda yakıt yanar enjeksiyonlu sistemde ise tüketim sıfıra düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkke

    Boşa atınca yakıt yamazsa motor nasıl çalışacak?.Enjeksiyonlu sistemdede karbüratörlü sistemdede yakıt harcar motor vites boştayken.Vitesteyken gaza basılmadığı ve o sırada araç hareket ettiği durumda karbüratörlü sistemde az mşktarda yakıt yanar enjeksiyonlu sistemde ise tüketim sıfıra düşer.

    Alıntıları Göster
    Az derken vitesi boşa almaktan daha mı iyi dersin yani

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sorunun cevabını benden merak ediyorum. Takip.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • berkke kullanıcısına yanıt
    Enjeksiyonlu araçlarda viteste iken gaza basmazsanız anlık tüketim 0 lt olarak gözükür. Yani yakıt yakmaz. Karbüritörlü araçlarda ise aynı olay araç boştayken gerçekleşir. Motor nasıl yakmaz kısmına gelirsek pistonlar hareket ediyor ancak ateşleme olmuyor. Normalde yakıt hava karışımında oluşan patlamayla piston hareketi>krank>volant>şanzıman>tekerlek olarak düşünürsek gaza basmadığınızda tersi olarak Bi enerji akışı var. Yakıt tüketilmiyor ancak piston hareket ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araç çalışırken LPG almak.
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • bizde transit 15 vardı ilçeye dönerken boşa alır kontağı da kapatırdık aşağı sallardık öyle giderdik o zaman hiç yakmıyor


    hiç yakmaması için kontağıda kapatmanız lazım
  • Vitesi boşa almak ne olursa olsun sakıncalıdır. Frene ekstra yük biner ve durma mesafesini uzatır, Allah korusun motor stop ederse kaza yaptırır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkke

    Boşa atınca yakıt yamazsa motor nasıl çalışacak?.Enjeksiyonlu sistemdede karbüratörlü sistemdede yakıt harcar motor vites boştayken.Vitesteyken gaza basılmadığı ve o sırada araç hareket ettiği durumda karbüratörlü sistemde az mşktarda yakıt yanar enjeksiyonlu sistemde ise tüketim sıfıra düşer.

    Alıntıları Göster
    O kadar net biliyor gibi konuşmuşsunuz ki vallahi Sizi şaşırarak alkışlıyorum enjeksiyonlu motorlarda motor Kompresyon dayken yakıt harcamaz fakat karbüratörlü otto çevrilme sahip bütün motorlarda belli bir miktarda yakıtı benzin otomatiği ve yol verme devresi vasıtasıyla ventüri boğazına gönderir o sebeple karbüratörlü araçlar Kompresyondykende yakıt tüketirler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hic birsey farketmez karburotorlu aracta rolantide yakit yanar az veya cok bu aracin ayarlariyla alakali
    Enjeksiyon sistemlerin bazilarinda cut off sistemi vardir bu sistrm belli devir bandinda araci saldiginda gaz pedalina basmadiginda direk yakiti keser motor dondugu icin aracin sistrmleri calismaya devam eder yani pistonlar teker dondugu icin sadece hava alip atesler yakit gitmez yakit almayan motoruda donderen sadece volant=teker oldugu icin kompresyon fazla olur iyi bir frenleme yapar araba
    Devir ayarida degiskenlik gosterebilir bazi araclarda 2000 devire ayarli mesela arac 2000 devire ve ustu map haritadina gore yakit aliyor fark 2000 binden sonra ayagini gaz pedalindan kestiginde yakit gitmiyor 2000 devir asagisinda gidiyor mesela
    Oldukca basit sistem yani haliyle enjrksiyonlu araclar bosta yakit harcar viteste ayarli devir bandindan sonra yakit harcamaz gaz pedalanina basilmadiginda cut off sistemine sahipse tabi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polestar191 P kullanıcısına yanıt
    Bazi karbüratörlü motorlarda da cut off özelliği var, örneğin lada samara. Karbüratöre bağlı bir ekonomizer devresi var, enjeksiyonlu motorlardaki cut off işlemini yapiyor. Ama genel olarak ustaların sistemi tanimamasi ve lpg de işlevini yapamamasi nedeniyle cogu samarada iptal edilmiştir saniyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her ıkı aracta bosta daha fazla yakıt tuketır. Zaten start stop koymalarının sebebı budur. Ayrıca bosa atmayın stop ederse kestırmeden ahırete goc edebılırsınız gerçi ozmnda dert tasa kalmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-279634539

    Hic birsey farketmez karburotorlu aracta rolantide yakit yanar az veya cok bu aracin ayarlariyla alakali
    Enjeksiyon sistemlerin bazilarinda cut off sistemi vardir bu sistrm belli devir bandinda araci saldiginda gaz pedalina basmadiginda direk yakiti keser motor dondugu icin aracin sistrmleri calismaya devam eder yani pistonlar teker dondugu icin sadece hava alip atesler yakit gitmez yakit almayan motoruda donderen sadece volant=teker oldugu icin kompresyon fazla olur iyi bir frenleme yapar araba
    Devir ayarida degiskenlik gosterebilir bazi araclarda 2000 devire ayarli mesela arac 2000 devire ve ustu map haritadina gore yakit aliyor fark 2000 binden sonra ayagini gaz pedalindan kestiginde yakit gitmiyor 2000 devir asagisinda gidiyor mesela
    Oldukca basit sistem yani haliyle enjrksiyonlu araclar bosta yakit harcar viteste ayarli devir bandindan sonra yakit harcamaz gaz pedalanina basilmadiginda cut off sistemine sahipse tabi
    Yani karbüratörlü araclar boştayken daha az yakar nı diyorsunuz hocam?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Polestar191

    O kadar net biliyor gibi konuşmuşsunuz ki vallahi Sizi şaşırarak alkışlıyorum enjeksiyonlu motorlarda motor Kompresyon dayken yakıt harcamaz fakat karbüratörlü otto çevrilme sahip bütün motorlarda belli bir miktarda yakıtı benzin otomatiği ve yol verme devresi vasıtasıyla ventüri boğazına gönderir o sebeple karbüratörlü araçlar Kompresyondykende yakıt tüketirler

    Alıntıları Göster
    Kompresyonda derken neyi kasteddiniz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kanatlandırmayan_Redbull kullanıcısına yanıt
    Karburotorlu bosta enjeksiyonludan daha fazla akit yakar cunku enjeksiyonlu araclar ya mapa gore veya cut off yapar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ~Furkan61~ ~ kullanıcısına yanıt
    Söylediklerimi tekrar etmişsin sonrada karbüratörlü araçlarda aynı olay boştaken gerçekleir demişsin boştayken motor nasıl dönecek yakıt yakmadan?
  • vites boşta yokuş inmek aracın fren sistemi, şanzımanı ve yakıt tüketimi açısından oldukça zararlıdır. mutlaka viteste inin, motor freni yaparak inebilirsiniz.
  • at arabasıyla yokuş aşağı inerken nasıl oluyor, dizginler serbest mi kalacak

    benzin 7 lira olunca millet iyice sardı artık

    yakacağı varsa yakar bir kaç kuruş yokuş aşağı hiç boşta inilir mi, yoksa kafa mı yapıyorsunuz
  • Enjeksiyonlu araçlar ECU ile yönetildiği için yakıt konusunda akıllı davranabilirler.
    Mesela gazı bıraktığınızda motordan güç talebi yoksa motor devri de rölantiden yüksekse yakıt göndermez. İster viteste olun ister boşta olun.
    Karbüratörlü araçlarda ise ekstradan bir cut-off sistemi geliştirilmiş. Her araçta olmasa da karbüratörlü motorlarda da motordan güç talebi yoksa yakıtı kesebiliyor motor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.