Şimdi Ara

Karavan cekmelik 2.0 litre veya üstü dizel araç tavsiyesi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
8.920
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • cornfield C kullanıcısına yanıt
    :(

    Hocam biraz birikmisimiz vardı yazlık için ancak yazliklarin mahallesine giremiyoruz fiyat olarak o yönden karavana yöneldik
  • Az tukardaki arkadasin bahsettigi ssangyong korando aports vardi

  • Benzinli araç iyidir hoştur ama yüke bindiği zaman içer içer.
    Gezenbilirde bir dayı vardı 3 veya 4 motorlu benzinli infinitiden, ssanyong gibi bir 2 lt dize 4x4e geçince, ah ediyordu, hem araca hem kendime çok çektirmişim diye.
  • 750kg altı karavanları 1.5dci motor çeker fakat araç otomatikse çift kavrama olduğu için şanzıman problem açabilir.
  • Boşu 1.5 ton çeken Hayvan gibi macgregor26 tekneyi ayvalığa götüren fiat bravo görmüşlüğüm var. Max 1.6 atmosferiktir. Onca trafik ışığını, dur-kalkı, yokuşu, inişi aşıp gelmiş. He çamurlu arazide çekmek istersen sana traktör lazım. 4x4 kurtarmaz.

    1.5 dci rahat çeker. Çift kavrama sanzimanin için ayni şeyi soyleyemem ama. Ben olsam manuelde kullanırdım.
  • Kaygerya kullanıcısına yanıt

    Sırf meraktan ve bilmediğimden soruyorum. Çekme karavanlarda özellikle pek görmediğim şu çift dingillilerde kendi üzerinde fren mekanizması namına hiç bir şey takmıyorlar mı? Takılamıyor mu?

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Net bir bilgim yok. Yani cekme karavan kullanmadim. Korando sports nasildir diye sorarsab harika bir arac

  • 1 yıldır çekme karavan(750 kg altı) kullanıyorum.


    Aracım fiat bravo 1.6 mj dizel otomatik. 120 bg 300nm tork fabrika verisi. Aracımda stage 1 yazılım var, karavan çekeceğim için yaptırmıştım 145-150 civarı bg, 380nm civarı tork olduğu söyleniyor.


    Dik rampalarda dur-kalk, asfalt-toprak yol vs. hemen her koşulda deneme şansım oldu. Kesinlikle bir eksiklik hissetmedim. Her türlü yeterli diyebilirim. Ama özellikle söylüyorum "yeterli". Olsa daha iyi olurdu dediğim şeyler de var.


    Mesela aracın 4x4 olması ve ağır olması kesinlikle daha iyi olurdu. Rampalı toprak yollarda kalkışlarda anlık patiye düşebiliyor aracım, ancak güvensizlik yaratacak ya da eksiklik olacak kadar değil kesinlikle.


    Şu anki aracınız rahat bir şekilde çeker, hem ağırlık olarak güç olarak "yeterli" olur.


    Ayrıca belirtmek isterim ki piyasada 750 kg altı diye geçen karavanların(yerli markalardan bahsediyorum) çoğu maalesef çok daha ağır.


    erba 3.75 kullandım, eşyalarınızla 1.000 kg ye yakın(kesinlikle tavsiye etmem, uzak durulması gereken bir marka)

    nk ritim kullanan arkadaşım boş halde kantara çıktı, 940 kg geldi

    onyx 3.60 var şu an, erba 3.75 satıp aldım, kesinlikle 3.75'e göre daha hafif. Yolda giderken bariz şekilde fark var.





  • TMRT kullanıcısına yanıt
    Hocam söylemeden edemeyeceğim; imzada yazan alfa bekar olsam alacağım tek araç. Benim yerime de gazlayın.
  • Kuş Kafası kullanıcısına yanıt

    Çok teşekkürler hocam. Aileye de uyar ki aslında C segment Hatchback yani çok aşırı küçük bir araç değil yani. 2 Çocukla falan binilebilecek bir araç ama aileler artık SUV'ye falan kaydı tabii HB otomobilleri küçük buluyor herkes artık. Yanlardaki dört yapraklı yoncaları söküp otobana çıkardınız gelsin 3.20'ler gitsin 5.20'ler.  Muazzam bir şaka makinesi...

  • Bir arkadaşım peugeot 308 EAT6 1.6 HDİ ile kullanıyor çok memnun.Daha kompakt bir seçim düşünürseniz iyi bir alternatif 300nm tork ve tork konvertörlü şanzıman ile.
  • Çekme karavan da 750 kilo altını şu anki aracınız da çeker..
    2.0 4x4 niye gerekir onu diyim yollarımız çok kötü ve siz şayet karavan kamp alanlarına gidicekseniz çoğunun yolları kötü hatta bazılarına gidişde doğru dürüst asfalt yok rampası çok kısaca 4x4 orda çok işinize yarar üstüne 750kg değiştirip 850 yada 1200 lük bir karavana geçerseniz gene mevcut araç iş görür..
    Ama misal 1.5dci kadjar değiştirmeniz gerekir..Geleceğe dönük olarak renegade daha işlevsel olur..
  • TMRT kullanıcısına yanıt
    Hocam ailemiz büyüdüğü için sedan bile yetersiz geliyor şuan. Bu yüzden c-hb çok bana gelmiyor.

    Ölmeden o duyguyu yaşamak istiyorum. Keşke yürütme sorunu olmaksızın alabilsek alfaları. Yoksa çok isterim 159sw kullanmayı. Günün birinde araçlara yüksek meblağlar ayırabilecek olursam passat yerine kesinlikle alfa giulia, tiguan yerine de stelvio alırım. Piyasası umrumda değil. Yeter ki arabaya bindiğimi hissedeyim.
  • Otomatik düşünüyorsanız, çift kavrama şanzıman almayın dayanma. Ne alacaksanız, tork konvertörlü tam otomatik alın.

  • Pandemi döneminde ilginin arttığı motorlu karavanlarda uygulanan ÖTV yüzde 220’den yüzde 45’e indirildi. Resmi Gazete’de yayımlanan düzenleme ile ilgili konuşan Tüm Oto Kiralama Kuruluşları Derneği (TOKKDER) Yönetim Kurulu Başkanı İnan Ekici, düzenlemenin bir dönüm noktası niteliği taşıdığını vurguladı. Ekici, "Bu gelişme sonucunda önümüzdeki süreçte yeni bir tatil anlayışı ve yeni müşteri gruplarının oluşumuna, oluşacak karavan turizmi ekosisteminde yer alan parkların gelişmesine, yurt içi ve yurt dışı müşterilerin sayısındaki artışa hep birlikte tanıklık edeceğiz. Bu alanın, üretim çerçevesinde sanayi açısından önemli bir adım olacağına, istihdama ve ihracatçı konumumuza sağlayacağı katkı ile Türkiye’yi daha da ileriye taşıyacağına inanıyoruz" dedi

  • 1.5dci clio ile abim römork ile 1 tondan fazla rampalarda yük çekti. o kadar düşük kg da sıkıntı yaşatmaz. rampalarda biraz daha devirli çıkmanız soğutma için yeterli olacaktır.

  • Şu an için en mantıklı secenekler Ford Ranger 2.2 TDCİ motorlar.

    Manuel olması durumunda fiyatlar baya düşüyor.

    Şehir içinde de kullanılacak sedan veya suv araclarin km bakımından oldukça yüksek duruyor.

    Ssangyong piyasası hakkında bilgim yok ancak araçlar güzel duruyor o yüzden tedirginim.
  • Ranger güzel bir seçenek lakin amaç asfalt yollarda rahat gitmek ise herhangi bir 250nm tork üstü rwd/awd araç iş görecektir mesela kuga 1.5eb gibi.

    Lakin, kış aylarında yada daha çok irtifa alınan karadeniz/uludağ gibi rotalar tercih edilecek ise kesinlikle takviye vitesi(4L) olan mümkün mertebe 4wd/2wd seçeneği sunan modellere yönelmeli. Pickup olarak toyota hilux, ford ranger, nissan navara gibi pickuplar tercih edilebilir. Suv grubunda ise yaş biraz yükselir ise jeep gc 3.0 dizel, toyota lc prado 120 gibi seçenekler tercih edilebilir.

    Unutmayın, şuan 1.2 motorlu bir araç bile 2tonluk karavanı çeker ama sadece düz asfalt yolda. İyi araştırmalı gerekir ise sosyal mecrada karavan kuşlanıcıların en sık tercih ettikleri modeller incelenmeli.
  • İsterse 200hp olsun. 1.4 hacminde otomobil falan almayın hele benzinli. Ordaki beygir gücü maksimum beygir gücüdür en erken 4500 devirde verilir. Ortalama 1.4 150hp bir otomobil 250nm torkunu ise en erken 2000 devirde veriyor. Yani klima açık yokuşta vs 2000 devire kadar canı çıkacak otomobilin. 2.0 150hp 350nm Dizel 1.6 160hp 380nm dizelden yük taşırken evladır. Önemli olan rölantiden itibarenki torkudur. Buna en önemli etken de Hacimdir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nbacıshaquılle -- 2 Kasım 2021; 17:9:10 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.