Şimdi Ara

Kaptan olma hakkında bir kaç soru.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
5.873
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar, ben 98 doğumluyum Allah nasip ederse Kaptan olmak istiyorum. Şimdi İstanbul'da yaşıyorum derslerim şuan girebilmek için yeterli gibi, yani bir sıkıntı çıkmazsa inşallah İTÜ beni bekler . Yabancı dilim B1 seviyesinde, özel bir lisede eğitim gördüğüm için uluslar arası programlar vesaire baya geliştirdim kendimi bu konuda. Şimdi size maddeler halinde sorular yönelteceğim, cevaplar iseniz minnettar kalırım. Şimdiden yardımcı olacaklara teşekkür eder, herkese iyi forumlar ve günler dilerim.

    1. B1 Seviyesi İTÜ hazırlığı atlamak için yeterli midir? Atlayamasak ta kaptan olmak için 1 sene fazladan bile okunur, yine de değer bence, hem bana faydası olur kişisel olarak Galiba özel gemicilik terimleri önemli, mesleki olarak mı ingilizce hazırlık görüyorsunuz yani grammar falan yok değil dimi?
    2. Kıyafetler beyaz mı, kahverengi mi?
    3. Şimdi bir gemide nerden baksan 20 kişi çalışıyor, hepsininde dolgun maaşları var. Bu sektörde cidden o kadar para var mı? Daha geminin yakıtı var, bakım masrafları cartı curtu evrak işleri var... Sonuçta ilk sene iktisati eğitim de görüyormuşunuz araştırdığım kadarıyla, bu konuda bir açıklama yapar mısınız?
    4. Şimdi ben mezun olunca ve stajyer olarak 1 sene çalışıp sınava girip 3. veya 4. kaptan olunca, bu ehliyet benim yabancı bayraklı gemilerde çalışmama izin verir mi? (ingilizce ileri seviye olarak varsayalım)
    5. Türk şirketlerinden köklü olanlardan bir kaç tane yazar mısınız? İnceleyip bakmak istiyorum da, ARKAS gibi mesela.
    6. Türk şirketlerinin fiyat politikalarına genel olarak baktığımda sayısal olarak yabancı kurlar ile aynı veriyorlar mesela 4000 ₺ ve 4000 $ gibi ama dövizi çevirince arada ciddi fark ortaya çıkıyor. Demem o ki yabancı bayraklı gemide çalışmaz ve TC gemisinde çalışırsak dolar ile ödeme alamaz mıyız?
    7. Kendi odanızda alkol ve sigara depolayabiliyor musunuz? Haftalar, aylarca denizde olunca vakit geçmez gibi geliyor. Mesela gece vardiyasında insan okyanusa karşı alkolünü yudumlayıp bir sigara yakmak ister
    8. Laptop götürürsek polislerin limanda hard diski incelediğini duydum. Bu sıkıntı olmaz değil mi pornografik içerik olmadığı sürece? Mesela atıyorum her uygulamanın lisansı yok bir kaç crack edilmiş korsan uygulama gözükse sıkıntı olur mu? Ve de yabancı dizi ve filmler normal mesela bilim kurgu falan bunlar sıkıntı çıkartır mı aralardan çıplak sahneler çıkıyor zaten çoğu yapımda?
    9. Korsan olayları çok varmı? Captain Phillips izledim ve korktum bayağı korsanlardan, biz Türk'üz diye üstün Amerikan donanmaları da kurtarmaz bizi

    Açın yolları, Süvari Bey Cihan geliyor...







  • Ben cevaplayabildiklerimi cevaplayayım. Gemi makineleri işletme mühendisliği okuyorum son 2 ayım üniversitede. 6.5 ay denizde makine stajyeri olarak çalıştım. Şu anda Uzakyol vardiya mühendisi ehliyetim var ve bu ehliyet ile temmuzdan sonra çalışmaya başlayacağım.

    3- Maaşlar Türkiye içinde birbirine yakın Kuruyük için 3. kaptan - 4.kaptan maaşları (ikramiyesi içinde) aylık 3500-4500 (Geminin tipine ve şirkete göre farklılık gösterir) dolar civarı. Armatörler parayı çuvalla götürüyor, gemi işletme işinde çok para var. Sadece aldığımız yakıta 1 milyon dolar ödediğimiz oldu, adam ne kadar para kazanıyor sen düşün :) .
    4- Ehliyetin, geminin bayrağına bağlı değil, her bayraktaki gemide çalışırsın. Kast ettiğin yabancı bir şirkette çalışmak ise, o da kendini o şirkete kabul ettirebilmekten geçiyor. Herhangi bir engelleyici kural yok.
    5- ARKAS, BEŞİKTAŞ, YASA, İNCE, ATLANTİK, MARDAŞ, KIRAN, TÜRKON,... vs. daha çok var.
    6- Dediğim gibi, senin çalıştığın geminin bayrağı ile aldığın para arasında bir ilişki yok. Sadece Türk bayraklı gemide sigortan yapılır, yabancı bayraklı gemide sigorta yapmazlar.
    7-Sigara sanırım her şirkette serbest. Fakat alkol politikası şirketten şirkete değişiyor, bazı şirketler hiç izin vermiyor alkol bulundurmaya. "Gece vardiyasında insan okyanusa karşı alkolünü yudumlayıp bir sigara yakmak ister. Vardiya esnasında içki tüketmek veya kendinde olmamak, çalışma sözleşmenin tek taraflı feshine kadar gidebilir. Kaptanlığı filmlerde gördüğünüz gibi sanmayın, o vardiyalarda genelde ananız ağlayacak ki sen vardiya bir an önce bitse de uyusamdan başka bir şey düşünemeyecek hale geleceksin. Herşey dışardan göründüğü gibi toz pembe değil.
    8- Dediğinin yapıldığını duymadım. Amerikada nadiren, odalar köpekler ile aranıyormuş ama bu uyuşturucu veya sokulması yasak başka bir şey için oluyormuş genelde. Pornografik içerik için uğraşmazlar AMA sakın ola çocuk pornografisi falan bulundurma, olur da bakacakları tutar direkt hapse gidebilirsin.
    9- Korsan olayları sadece belli yerlerde oluyor. Gemiyi işletenler de o sıkıntılı bölgelerden geçerken özel silahlı (guard) korumalar alıyorlar gemiye. Sıkıntılı bölge geçtikten sonra iniyor korumalar gemiden. Korkacak bir şey yok.

    Başka sorun varsa cevaplamaya çalışırım. Ama anladığım kadarıyla kaptanlığı çok toz pembe bir şey diye görüyorsun, beklentilerini azaltmazsan çok büyük hayal kırıklığına uğrarsın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AccUssEdGR

    Ben cevaplayabildiklerimi cevaplayayım. Gemi makineleri işletme mühendisliği okuyorum son 2 ayım üniversitede. 6.5 ay denizde makine stajyeri olarak çalıştım. Şu anda Uzakyol vardiya mühendisi ehliyetim var ve bu ehliyet ile temmuzdan sonra çalışmaya başlayacağım.

    3- Maaşlar Türkiye içinde birbirine yakın Kuruyük için 3. kaptan - 4.kaptan maaşları (ikramiyesi içinde) aylık 3500-4500 (Geminin tipine ve şirkete göre farklılık gösterir) dolar civarı. Armatörler parayı çuvalla götürüyor, gemi işletme işinde çok para var. Sadece aldığımız yakıta 1 milyon dolar ödediğimiz oldu, adam ne kadar para kazanıyor sen düşün :) .
    4- Ehliyetin, geminin bayrağına bağlı değil, her bayraktaki gemide çalışırsın. Kast ettiğin yabancı bir şirkette çalışmak ise, o da kendini o şirkete kabul ettirebilmekten geçiyor. Herhangi bir engelleyici kural yok.
    5- ARKAS, BEŞİKTAŞ, YASA, İNCE, ATLANTİK, MARDAŞ, KIRAN, TÜRKON,... vs. daha çok var.
    6- Dediğim gibi, senin çalıştığın geminin bayrağı ile aldığın para arasında bir ilişki yok. Sadece Türk bayraklı gemide sigortan yapılır, yabancı bayraklı gemide sigorta yapmazlar.
    7-Sigara sanırım her şirkette serbest. Fakat alkol politikası şirketten şirkete değişiyor, bazı şirketler hiç izin vermiyor alkol bulundurmaya. "Gece vardiyasında insan okyanusa karşı alkolünü yudumlayıp bir sigara yakmak ister. Vardiya esnasında içki tüketmek veya kendinde olmamak, çalışma sözleşmenin tek taraflı feshine kadar gidebilir. Kaptanlığı filmlerde gördüğünüz gibi sanmayın, o vardiyalarda genelde ananız ağlayacak ki sen vardiya bir an önce bitse de uyusamdan başka bir şey düşünemeyecek hale geleceksin. Herşey dışardan göründüğü gibi toz pembe değil.
    8- Dediğinin yapıldığını duymadım. Amerikada nadiren, odalar köpekler ile aranıyormuş ama bu uyuşturucu veya sokulması yasak başka bir şey için oluyormuş genelde. Pornografik içerik için uğraşmazlar AMA sakın ola çocuk pornografisi falan bulundurma, olur da bakacakları tutar direkt hapse gidebilirsin.
    9- Korsan olayları sadece belli yerlerde oluyor. Gemiyi işletenler de o sıkıntılı bölgelerden geçerken özel silahlı (guard) korumalar alıyorlar gemiye. Sıkıntılı bölge geçtikten sonra iniyor korumalar gemiden. Korkacak bir şey yok.

    Başka sorun varsa cevaplamaya çalışırım. Ama anladığım kadarıyla kaptanlığı çok toz pembe bir şey diye görüyorsun, beklentilerini azaltmazsan çok büyük hayal kırıklığına uğrarsın

    Hocam çok teşekkür ederim, çok yardımcı oldunuz. Sakıncası yoksa neden makine okuduğunuzu sorabilirmiyim? Baya zor şartlar var gördüğüm kadarı ile, makine dairesi sıcak falan birde bir ton iş var yapacak... Emma Maersk belgeseli izledim 45 dakika orda işleri zordu yani bayağı.. Ama bahsettiğim gemi 403 metre uzunluğunda 52 metre genişliğinde, diğer gemilerde bu kadar iş çıkmaz heralde? Mesela limandan falan çıktın diyelim okyanus uçsuz bucaksız rahat rahat gidilmiyormu? İlla yapacak işler varmı çok? Birde görevlilerin kaptanların yatak odaları nasıl? Koğuş gibi ranzalarmı var yoksa herkesin kendine ait odası varmı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Makine okumayı tercih ettim, çünkü mühendislik tahsil etmek istedim. Benim staj yaptığım gemi de 250 metre uzunluğundaydı. Gemideki işin, geminin uzunluğu ile fazla alakası yok. Zaten gerçekten zor işler, hem makine için hem de güverte için. Okyanusta giderken, kaptanlar rahat olabilir (belki) fakat gemideki bütün makineler çalışmakta oluyor. Bu makinelerin düzgün çalışabilmesi için sürekli bakımlarının ve kontrollerinin yapılması gerekiyor. Yapacak iş her zaman vardır hatta bir söz vardır "gemide iş bitmez" diye, bu söz doğrudur. Gemideki işlerin bitmesi için geminin 2-3 ay demirde kalması lazım çoğu zaman. Koğuş gibi ranzalar bazı gemilerde personel kısmı için olabiliyor. Yani gemici, yağcı, kamarot için falan ranza gibi olabilir ama nadirdir. Gemilerde kamaralar (odalar) tek kişilik olur. Süvari ve çarkçıbaşının odaları diğerlerine göre çok daha geniştir ve rahattır.




  • Teşekkürler tekrardan, iyi akşamlar
  • 1- itüde hazırlık genel ingilizce mesleki değil direk geçemesen bile ara dönemde geçersin.
    2- kışın siyah yazın beyaz üniforma
    3-maaşları az çok duymussun doğru
    4-İngiliz bayraklı gemiler hariç tüm gemilerde çalışabilirsin zaten türk firmalarının çoğu gemisi yabancı bayraklı.
    5-Arkas Beşiktaş Geden lines Tersan Chemfleet Turkon Mardaş Nemtaş İçtaş Ditaş İnce Denak Densa vs. vs. bir çok firma var bunlar en büyükleri
    6-Türk şirketindede çalışsan yabancı şirkettede çalışsan gemi türk bayraklı değilse alacağın maaş birbirine yakındır kuruyuk konteyner tanker olarak maaşlar farkeder. Türk bayraklı şirketlerde sigorta primin yatacağı için maaş daha düşük olur yabancı bayrakta sigortanı kendin yatırırsın.
    7- Çoğu şirkette 0 alkol politikası var özellikle tankerlerde. hiçbir gemide vardiyanda alkol alamazsın vardiyandan min 4 saat önce alkol tüketemezsin yasak alkollü vardiyaya çıkarsan off ederler.Tanker firmalarında gemide hiç alkol tüketemezsin.Sigarana kimse karışmaz ama onuda designated smoking arealarda tüketebilirsin kafana göre her yerde içemezsin.
    8-Laptop Harddisk istediğini götür ister porno ister kaçak program vs. bi sıkıntı yaşamazsın kimse gelip durup dururken hdd ni aramaz bakmaz.
    9-Korsan olayları bi afrikanın belli bir kısmında oluyor ama onlarda Guard alınan gemilere gelmiyorlar zaten iyi firmalarında hepsi Guard alıyor genelde.




  • Başka başlık açmak istemedim denizcilik bölümü kaptan olmak isteyenle dolu ben dahil
    Denizi çok severim gayet iyi bir yüzücüyüm.

    1- Üniversitesi her türlü okunur İtü gelir gibime geliyor fakat mezunları hemen iş bulabilir mi ? Mezun sayısına göre önü açık mı ?

    2- Yakın yol kaptanlarının maaşı ne olur uzak yol kaptanlarının maaşı ne olur ?(Maaş konusu sıkıntılı çeşitli konularda 3. 4. Kaptan 2000-2500 dolar alır demiş burada 3500-4500 sayıları söz konusu.)

    3- İş süreleri minimum ve maksimum ne kadardır geminin başlangıçtan bitiş noktası ve gemide vardiya sıklığı , süresi?

    4- Başka konularda da sorulmuş ama cevap yok gemiye eş dost bindirebiliyor muyuz ?

    5- Üniversite bittikten sonra yapılan 2. Kaptanlık veya 1. Kaptanlık sınavları ne kadar zordur ?

    6- En önemlisi neden bu mesleği seçmemeliyiz Aklınıza gelen her türlü olumsuzluğu söylerseniz sevinirim ya da kaptanlığın alternatifi denizcilikle ilgili herhangi bir meslek var mı şartları vs. Daha uygun ?
    Teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    cf hakkında bir kaç soru
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 1) itü mezunu mezun olduğu gibi kolaylıkla iş bulur
    2)Yakın yollar düşük fakat uzak yollar 3000 ile 5000 dolar arasında firmasına ve geminin türüne göre değişiyor
    3)min 4 ay max 6 ay suan çoğu tür firmasında farklı kontratlar attıranlarda var.Gemide çalışma saatleri sözde 8 saat ama sen 24 saat olarak düşün günde min 12 saat çalışırsın zabit olcaksan genelde 16 saat çalışırsın.(ciddi iyi firmalarda)
    4)Yanına eşini alabildiğin firmalar var ama akrabalardan artık kaptan olunca benide gezdirirsin gibi bi seçenek yok.
    5)Sınavlar kolay
    6)Bunun nedenlerini sen kendine söyliceksin herkesin yapabileceği bir meslek değil bundan dolayı okula geldikten sonra bırakan veya bitirip gemiye çıkmayan bi sürü insan oluyor.
  • Bu sene sınava gireceğim ve İTÜ DUİM yazmayi düşünüyorum acaba ilerde sektörde iş ve staj sıkıntısı olur mu?(Bu bölümü cok istiyorum ama sırf bu yüzden yazmaya korkuyorum)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mrkarahan M kullanıcısına yanıt
    Ingiliz bayrakli gemiler haric her gemide calisabilirsin denilmis.

    Lutfen yanlis bilgi vererek genclerin kararlarini etkilemeyelim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cbaris114 kullanıcısına yanıt
    tabi 8 yıllık okulumu ve mesleğimi benden iyi biliyorsun sende haklısın.
    'İTÜ'nün tüm bölümleri ABET, NAAB ve IMO gibi uluslararası akreditasyon kuruluşlarından alınmış eş değerliğe sahiptir. Başka bir deyişle İTÜ diploması, dünyanın her ülkesinde tanınan ve kabul gören bir diplomadır. İTÜ mezunları yurt dışındaki seçkin üniversitelere lisans üstü eğitim için başvurduklarında fark dersleri almak durumunda kalmazlar.'
    "Türk ehliyetinin geçerli olmadığı ülkeler:
    1-Gibraltar
    2-İngiltere
    3-Norveç
    Sebebi ise sözlü (verbal) sınavın ehliyetlendirme sırasında uygulanmamasıdır."
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrkarahan

    tabi 8 yıllık okulumu ve mesleğimi benden iyi biliyorsun sende haklısın.
    'İTÜ'nün tüm bölümleri ABET, NAAB ve IMO gibi uluslararası akreditasyon kuruluşlarından alınmış eş değerliğe sahiptir. Başka bir deyişle İTÜ diploması, dünyanın her ülkesinde tanınan ve kabul gören bir diplomadır. İTÜ mezunları yurt dışındaki seçkin üniversitelere lisans üstü eğitim için başvurduklarında fark dersleri almak durumunda kalmazlar.'
    "Türk ehliyetinin geçerli olmadığı ülkeler:
    1-Gibraltar
    2-İngiltere
    3-Norveç
    Sebebi ise sözlü (verbal) sınavın ehliyetlendirme sırasında uygulanmamasıdır."


    1. Ben diploman hakkında hiçbir yorum yapmadım. Ehliyetin hakkında yorum yaptım.
    2. United Kingdom bayrağı üzerinde çalışamazsın. Wales, Norhern Ireland, Scotland, England.
    3. Amerikan bayraklı bir gemi üzerinde çalışamazsın.
    4. Avustralya ve Yeni Zelanda bayraklı gemilerde çalışamazsın.
    5. Bir üsteki mesajında da görüldüğü üzere ''İngiliz bayraklı gemiler hariç tüm gemilerde çalışabilirsin zaten Türk firmalarının çoğu gemisi yabancı bayraklı.'' demiştin. Buna istinaden bu cümlenin tutarsız olduğunu bir alttaki yorumuna Norveç ve Gibraltar'ı ekleyerek sende kanıtladın ki tartışmaya daha fazla gerek yok.
    6. Ek olarak Türk firmaları hangi yabancı bayrakları kullanıyor acaba bir göz önünde bulundur. Malta? Marshall Island?

    Unutmamanı öneririm ki, bir insanın gelecekteki hayatını verdiğin yanlış bir bilgi veya kurduğun yanlış bir cümle belirleyebilir. Bunun tüm sorumluluğu sendedir.
    Yukarıda yazdıklarım deck rating olarak çalışacaklar için geçerli değildir.

    Selametle.




  • cbaris114 kullanıcısına yanıt
    1)wales ireland scotland hepsi britanyaya giriyor tek bir elden ehliyet veriliyor yani ingiliz bayraklı
    2)Ben amerikan bayraklı gemide çalışıyorum!
    3)Yeni zellanda bayraklı gemilerde 2 senedir çalışılabiliniyor.
    3)türk şirketlerinin tüm gemileri malta marshall yada panama bayraklı bu durumda türk firmalarının tüm gemilerinde çalışmak mümkün hatta yabancı şirketlerinde yarısından çoğu bu ülkelerin bayraklarını taşıyor.
    4)Duim bölümünün tek çalışma ortamı gemi de değildir kara ofislerinde her ülkede çalışma imkanıda mevcut bununda bir çok örneği var.

    Sonuç olarak yukarıda daha önceki yorumlarda bahsettiğim gibi itü df mezunu biri mezun olur olmaz iyi bir iş bulması kaçınılmaz arkadaşın sorduğu sorudada gidip gibraltarda veya norveçte balıkçı teknelerinde çalışabilirmiyim diye sormuyor.Sadece muhalefet olmak için boş mesajlarla eksik bilgilerle konuyu kirletmenin lüzumu yok.




  • mrkarahan M kullanıcısına yanıt
    http://www.imo.org/en/OurWork/HumanElement/TrainingCertification/Pages/RecognizedCertificates.aspx

    Amerika vatandaşlığın olmadan amerikan bayraklı hiçbir gemide güverte zabiti veya kaptan olarak çalışamazsın. Bunu ben değil USCG söylüyor.

    Hangi kara firmasında deniz tecrübesi olmadan düzgün bir iş bulabiliyorsun bu da düşündürücü.

    Selametle.




  • mrkarahan M kullanıcısına yanıt
    Unfortunately Maritime New Zealand does not have an agreement with Turkey so this means that we cannot recognise your certificate. If you wish to gain the Watchkeeper Deck Certificate of Competency you would need to meet all the requirements and complete the course in New Zealand, please follow this link to Watchkeeper Deck [PDF: 279Kb, 29 pages]

    Kind Regards.

    This email message and any accompanying attachments do not necessarily reflect the views of Maritime New Zealand and may contain information that is confidential and subject to legal privilege. If you are not the intended recipient, you must not use, disseminate, distribute or copy this email message or its attachments. If you have received this message in error, please notify the sender by email immediately, and erase all copies of this message and attachments. Thank you. Address: Maritime New Zealand, Level 11, 1 Grey Street, Wellington 6011. PO Box 25620, Wellington 6146 Tel: 0508 22 55 22 (04 473 0111) Fax: 04 494 1263.www.maritimenz.govt.nz


    14.11.2014 tarihli yanıtları.

    Sanırım sonradan tekrar vazgeçmişler tanımaktan.




  • cbaris114 kullanıcısına yanıt
    Benim işimide benden iyi biliyorsun sanırım istersen verdiğin linki tekrar kontrol et dur ben sana çıkan sonucu yazayım *** No information available ***Bahsettiğin konu amerikan sularında kabotaj çalışan gemiler için geçerli.Daha önce bahsettiklerin gibi bu konuyuda yanlış biliyorsun ki amerikadaki maritime collage ile ortak çalışan bir okulun ehliyetlerinin amerikada geçersiz olması ne kadar mantıklı bunuda düşün yalan yanlış konuşmadan önce.
    Tecrübesiz kişiyi hiç bir yerde kimseyi müdür dpa enspektör yapmazlar tabiki bunun için tecrübe istemeleri doğal.Karadada pek çok iş mevcut sadece bizim facebook grubumuzda bile son 1 ayda 4 5 tane karada çalışmak için iş ilanı yayınlandı ki bunların 2 tanesi tecrübesiz dpa ve enspektör yardımcıları içindi min maaşta 5000tl ki iş ilanları facebook grubuna düşmeden önce pek çok yerden geçiyor en son bulunamazsa facebooka düşüyor.
    İş imkanları vs tabiki bu kadar çok ama insanlarında kendilerini geliştirmeleri gerekiyor bu süreçlerde kimse kimseye boş yere para ödemez.




  • cbaris114 kullanıcısına yanıt
    yönetmelikleri tekrar değişmiş olabilir bu konu hakkında tekrar bir araştırma yapmadım konuyu maksadından da saptırıyorsun gençlerin sordularının cevapları bunların olmadığını sende biliyorsun sadece muhalefet için boş şeylerle insanları oyalıyorsun.
  • mrkarahan M kullanıcısına yanıt
    Bir sene önce USCG'dan aldığım cevap: Amerikan vatandaşı olmayan hiç kimsenin amerikan bayraklı gemi üzerinde officer veya master olarak görev alamayacağı, lakin gemici, yağcı, silici vs olarak görev yapabileceğidir.
    Texas A&M Universitesinden, Galveston Kampüsü, aldığım yanıt ise uluslarası öğrencilerin bu okula gelip ''Maritime Transportation'' adlı bölümü bitirip çalışmak için kendi ülkelerine geri döndüğüdür.

    İki farklı kurum bana bu bilgiyi verdi.

    Bahsettiğim her şeyin kanıtı var.

    O linki atmamın sebebine gelirsek ehliyetleri tanımayan tek ülkenin İngiltere olmadığını göstermek. No Information diyorsa, ilgili kuruma mail atıp öğrenebilirsin.
  • Duimde 5 yıl içinde iş bulma konusunda sıkıntılar yasanacakmis sizce bu sıkıntı ne kadar büyük olur çünkü bu sene sınava gireceğim ve İTÜ DUİM yazmayi düşünüyorum HELP ME PLEASE

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emin ol o sıkıntı 5 yılı bulmaz bile.

    Adamlar Gaziantep'e denizcilik fakültesi kurdular. Gerisini sen düşün.

    Piyasaya ihtiyacından fazla adam sürülürse ne olacak?

    Elbet gemi sayısı sabit olduğunda birileri beklemede olacak veya ihale usulü, kim daha az ücrete çalışırsa o iş bulacak.

    Önceden mezuniyet çok da önemli değildi. Çok fazla mezun yoktu. ( Hoş çok fazla okul da yoktu ya) Şimdi aranan kriterler içerisinde olacak. Taktiksel düşünmek lazım.

    Kolay gelsin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.