Bildirim
Kapasitör yardımı ??
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

1 Misafir - 1 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ... -
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
-
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pascall35 -- 31 Temmuz 2013; 1:11:00 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
-
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
-
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu arada hertz 38 cm bass naısl bilirsin..Benim arabada sesi 40 a vurduğumda camlar felan titriyor acaba anfide bişeylermi çok açık kalmıştır..
-
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu arada hertz 38 cm bass naısl bilirsin..Benim arabada sesi 40 a vurduğumda camlar felan titriyor acaba anfide bişeylermi çok açık kalmıştır..
hertz ler iyidir modeli nedir ?
-
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu arada hertz 38 cm bass naısl bilirsin..Benim arabada sesi 40 a vurduğumda camlar felan titriyor acaba anfide bişeylermi çok açık kalmıştır..
hertz ler iyidir modeli nedir ?
Hertz HX 380 38 CM
-
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu arada hertz 38 cm bass naısl bilirsin..Benim arabada sesi 40 a vurduğumda camlar felan titriyor acaba anfide bişeylermi çok açık kalmıştır..
hertz ler iyidir modeli nedir ?
Hertz HX 380 38 CM
700 rms sallaması normal
-
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu arada hertz 38 cm bass naısl bilirsin..Benim arabada sesi 40 a vurduğumda camlar felan titriyor acaba anfide bişeylermi çok açık kalmıştır..
hertz ler iyidir modeli nedir ?
Hertz HX 380 38 CM
700 rms sallaması normal
aslında 1500 rms olanını tam alıyordum arkadaşlar bana arabayı kırarsın deyince vazgeçtim.İyide bir karar olmuş mevcut olan 700 rms bile sarsıyor adamı..
sesi dahada fazla açabilirim fakat arabanın farlar göz kırpıyor sıkıntımda tam bu noktada başlıyordu..
-
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu arada hertz 38 cm bass naısl bilirsin..Benim arabada sesi 40 a vurduğumda camlar felan titriyor acaba anfide bişeylermi çok açık kalmıştır..
hertz ler iyidir modeli nedir ?
Hertz HX 380 38 CM
700 rms sallaması normal
aslında 1500 rms olanını tam alıyordum arkadaşlar bana arabayı kırarsın deyince vazgeçtim.İyide bir karar olmuş mevcut olan 700 rms bile sarsıyor adamı..
sesi dahada fazla açabilirim fakat arabanın farlar göz kırpıyor sıkıntımda tam bu noktada başlıyordu..
700 rms ciddi bir güç fazlasına bence gerek yok bende 250 rms jbl var yeri geliyor o bile rahatsız ediyor ..
-
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu arada hertz 38 cm bass naısl bilirsin..Benim arabada sesi 40 a vurduğumda camlar felan titriyor acaba anfide bişeylermi çok açık kalmıştır..
hertz ler iyidir modeli nedir ?
Hertz HX 380 38 CM
700 rms sallaması normal
aslında 1500 rms olanını tam alıyordum arkadaşlar bana arabayı kırarsın deyince vazgeçtim.İyide bir karar olmuş mevcut olan 700 rms bile sarsıyor adamı..
sesi dahada fazla açabilirim fakat arabanın farlar göz kırpıyor sıkıntımda tam bu noktada başlıyordu..
700 rms ciddi bir güç fazlasına bence gerek yok bende 250 rms jbl var yeri geliyor o bile rahatsız ediyor ..
evet haklısın fazla fakat bir yerden sonra o bile az gelmeye başlıyor.bunun sonunda da arabayı kırıyorsun :)
Tekrar teşekkürler umarım 2,5 farad işimi görür..
-
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu arada hertz 38 cm bass naısl bilirsin..Benim arabada sesi 40 a vurduğumda camlar felan titriyor acaba anfide bişeylermi çok açık kalmıştır..
hertz ler iyidir modeli nedir ?
Hertz HX 380 38 CM
700 rms sallaması normal
aslında 1500 rms olanını tam alıyordum arkadaşlar bana arabayı kırarsın deyince vazgeçtim.İyide bir karar olmuş mevcut olan 700 rms bile sarsıyor adamı..
sesi dahada fazla açabilirim fakat arabanın farlar göz kırpıyor sıkıntımda tam bu noktada başlıyordu..
700 rms ciddi bir güç fazlasına bence gerek yok bende 250 rms jbl var yeri geliyor o bile rahatsız ediyor ..
evet haklısın fazla fakat bir yerden sonra o bile az gelmeye başlıyor.bunun sonunda da arabayı kırıyorsun :)
Tekrar teşekkürler umarım 2,5 farad işimi görür..
kulağın alışınca öyle oluyor bende mesela ucuz yollu sadece sub u yukseltmeyı dusunuyorum param olursa pioneer 310d4 ile değişrireceğim sub u 400 rms yeter bana
-
Mesajınız flood koruması tarafından engellenmiştir. Sebebi; 15'ten fazla alıntı yapılamaz. Bunun bir hata olduğunu düşünüyorsanız forum destekten geri bildirimde bulununuzquote:
Orijinalden alıntı: pascall35quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
quote:
Orijinalden alıntı: pascall35
quote:
Orijinalden alıntı: gokhan8280
slm arkadaşlar;
Aracımda
Pioneer Deh 3450
Hertz 38 cm bas
2 adet Pioneer hoparlör
2 adet tss 20
anfilerim ise
1 adet f2 500
skytech sterıo
bu tesisata kapasitör almayı düşünüyorum.Yardım ederseniz sevinirim teşekkürler..
neden alacaksın ? böyle bir sisteme cap. gerekmez boşa para harcamış olursun ...
Böyle bir sisteme gerekmez derken ?
Farlarda hafiften bir kasma oluyor.Aküyü baktırdım sağlam.Sistemi beslemek amaçlı kullanacağım.Kuru akü yerine kapasitör düşünmüştüm..
akü yerine kapasitör olmaz , kapasitör zaten aküden beslenir aracındaki akü tahminimce zayıf farlardaki kısılma bu yüzden oluyor , sağlam bir akü ile elindeki sisteme cap. ihtiyacı gerekmez ama akü zayıf ise ilk önce aküyü yenile zayıf akü ile capasitör de bi işe yaramaz ... senin asıl sorunun kullandığın f2 500 anfinde bu anfi a-b sınıfı olduğu için fazla akım çeker
Aküyü ölçtürdüm üstad bir sorun veya sıkıntı yoktu..
f2 500 a-b sınıfı açılımını biraz daha yaparmısın nasıl fazla akım çekiyor..Kötü bir anfimi sence veya işe yaramazmı
ab- d gibi sınıflandırmalar amfilerin güç tüketimlerini belirler ab sınıfı amfi ler genelde stereo amfiler dir d sınıfları genelde mono olurlar kısaca ab sınıfı bir amfi aynı gücü vermek için d sınıfı bir amfiden daha fazla güce ihtiyac duyar , ben yinede aküden şüpheleniyorum elindeki sistem gerçekten kapasitör gerektirecek kadar güçlü bir sistem değil akü sağlam diyorsun o zaman kapasitör alıp tak birde böyle dene , bu işini görür ;
https://www.atakantuning.com/Cadence-Cap2DR-25-Farad-Kapasitor,PR-192.html
Teşekkür ederim üstad;
Aklımdaki kapasitörü söyledin sende.A-B sınıfı deyince ufak bir araştırma yaptım bende senin dediklerin gibi;Umarım bu 2,5 farat işimi görürü daha arabaya mid takımı taktıracam ..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
AB class amfiler ton yapısı olarak baskındır verim olarak %65 değer verilmiştir bu ortlama değerdir verimin %70 olanıda var tamamen şemaya bağlı, 2 ohm 1500W bir AB class amfiyi şahsen tercih etmezdim, tercih edeceğim AB class gücü en fazla 1000RMS, bu değerin üzerine çıkıldığında AB class sıkıntıya girer, besleme gerilimi yükselmek zorunda, bu durum fazladan çıkışları zora sokmaktadır, AB class amfilerde kullanılan BJT transistörler akım tetikleme yöntemiyle açma kapama yaparlar, çok yüksek güçlerde çok fazla BJT transistör kullanmak gereklidir bu hem maliyeti artırır hemde ısıl kayıp olarak güç kaybına neden olur, BJT transistörler piyasada ortalam 13-15 amper değerinde bulunur, transistör anper değeri = çıkışa bağlanabilecek omajı değerine uygun olmalıdır uymadığı taktirde aşırı ısı ve çıkış yanması gibi durumlar gerçekleşir, D sınıfı amfiler verimlilik bakımından yüksektir yapısına göre %90 verim olduğu söylenir, D sınıfı amfilerde kullanılan Mosfetler piyasada çok yüksek amperli çeşitleri bulunur ve çalışma esnasında transistörler açma kapama işlemini voltaj ile yaparlar, bu yüzden birden fazla mosfeti paralel bağlayarak basitçe sürebilirsiniz, ama piyasada fazlaca amperlisi bulunduğu için fazlaca kullanmaya gerek yok, AB sınıfı bir amfide 1000w güç alabilmek için 16 adet BJT kullanırsın, D sınıfı amfide bu sayı 4 adettir, ve açma kapama işlemini tam olarak gerçekleştirebildiği için beslemedeki gerilimin tamamını çıkışa aktarabilir buda verimdeki yüksekliği gösterir, hem AB hemde D sınıfı amfiler fullrange çalışabilir, biri ses diğeri sadece bas diye bir şey yoktur, yapısal tasarım önemlidir.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bu arada hertz 38 cm bass naısl bilirsin..Benim arabada sesi 40 a vurduğumda camlar felan titriyor acaba anfide bişeylermi çok açık kalmıştır..
hertz ler iyidir modeli nedir ?
Hertz HX 380 38 CM
700 rms sallaması normal
aslında 1500 rms olanını tam alıyordum arkadaşlar bana arabayı kırarsın deyince vazgeçtim.İyide bir karar olmuş mevcut olan 700 rms bile sarsıyor adamı..
sesi dahada fazla açabilirim fakat arabanın farlar göz kırpıyor sıkıntımda tam bu noktada başlıyordu..
700 rms ciddi bir güç fazlasına bence gerek yok bende 250 rms jbl var yeri geliyor o bile rahatsız ediyor ..
evet haklısın fazla fakat bir yerden sonra o bile az gelmeye başlıyor.bunun sonunda da arabayı kırıyorsun :)
Tekrar teşekkürler umarım 2,5 farad işimi görür..
kulağın alışınca öyle oluyor bende mesela ucuz yollu sadece sub u yukseltmeyı dusunuyorum param olursa pioneer 310d4 ile değişrireceğim sub u 400 rms yeter bana
Alıntıları Göster
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X