Şimdi Ara

KAMYON YAKIT TÜKETİMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
109.346
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yükü ile birlikte 80 ton olan bir kamyon düşünelim.

    Detay olarak kasanın 20 ton + kafa kısmının 15 ton + yükün de 45 ton olduğunu varsayar isek bu kamyonun;

    rampadaki, düz yoldaki , yüklü iken ve boş iken yakıt tüketimleri için ayrı ayrı bir değer vermek mümkün müdür?

    Marka model teknoloji bu unsurları göz ardı edelim, bir ortalama değer yeterli benim için.

    Cevaplarsanız memnun olurum.



  • Ağırlıkları biraz abartmışsınız

    Ortalama kafa 12ton, kasa 2 ton gelir.
    Bir kırkayağın yasal basar tonajı 32ton
    10 tekerin 26tondur.

    Tırlarda ise basar 40tondur. Çekici 8ton civarı gelir. dorse ise 5ton civarı.

    Kırkayak ortalama boşken 100kmde 28litre, doluyken 32-33litre yakar. Ancak bu değerler marka-model ve yük durumuna göre
    çok değişkenlik gösterir. Yani boş halde 25-26litrelere kadar düşüp, dolu halde ise 40 litreye kadar çıkabilirsiniz.

    Tırda ise 100kmde ortalama boş 31-32 litre dolu 35-36 litre yakar.
  • Şimdi soruya yanlış cevap verilmiş...

    6x2 26 ton basarı kamyonların genel boş ağırlığı 9000-10500 kg arasındadır.Şase 7000-8250 arasındadır ağırlık.

    Kırkayakların 32 ton basarı vardır.(%5 ile 33650) Boş ağırlıkları 11500-13500 arasındadır.Şase olarak 8500-10500 kg ağırlığa sahiptir.

    Tır 40 ton basar(%5 ile 42000kg) sahiptir.Çekici ağırlığı 6500-8250 kg arasında geneli 7500 kg ort. gelir.
    Dorseler uzunluk-malzemeye göre 5000-8000 kg arası gelir.

    Bu araçların yakıt tüketimine değinirsek bir takım şartlara bağlı olarak:sürücü araç dorse hız mevsim yoldurumu yük bakım vs...

    Boş iken en düşük değerler %20-%22 dolu olarak(tır kırkayak ) %27-%29 şeklinde bunlar tüm şartların olumlu olduğunda.

    Şartlar zorlu olduğunda boş iken bile %32 yaktıran yollar, dolu %50 yaktıran yollar var.Bu şekilde değişiyor.

    Kendi tecrübem edirne-istanbul otoyolunda aracımız dolu-dolu %32-%33 yakarken aynı araç edirne-izmir güzergahında %35-%37 arası yakmakta.

    Örneğin Kırklareli İğneada ilçesi yolunda yüklü araç %40 ortalamadan düşememekte dahada fazla yakmaktadır...




  • Yanıt veren arkadaşlara teşekkür ederim.
  • valla benzinin litre fiyatı 4 lira iken(ki bu gidişle evde altın yerine benzin saklayacağız) İstanbuldan gelen dükkanımıza mal getirecek olan kamyon soförü 700 liralık benzin aldığını söylemişti. hesab edin ne kdar yakıyor. İstanbul izmir arası 600 KM
  • kardeşim kafa 8 ton dorse 5 ton değil dorse 6-8 ton arası değişir ...

    volvo fh 420 otomatik vitesler yüklüyken yüzde 29-33 arası
    daf cf 410 otomatik vites yüklüyken 32-34
    mercedes axor 1840 yüklüyken 35-38 yakar ve performanslı olmaz...
    scania g420 düz vites yüzde 34-37 yakar
    ford cargo 1838t yüzde 40-48 yakar
    manların hepsi yüzde 40'dan aşağı yakmaz...

    uluslar arası çalışacaksan volvo daf türkiye içi çalışacaksa mercedes almanı öneririm ...

    sakına bmc yada ford'a bulaşma sadece ford 3238 3232 al 2526 felan ama asla tır alma ...

    türkiyede 1840 axor+ kassbohrer açık kasa ile tam dolu depo :28,500 kilo yük taşırsın ...

    mercedes hem 2. el bakımından iyi hemde parçası fazlası ile mevcut ....
  • 80 ton ? buna ne yol dayanir nede durur bu arac nede yakit dayanir konu ile alakasi direkt yok ama kamyoncular dikkat etsinler tonaja kamyon otuz tonluk diye geciyor ama adamlar otuz ton yukluyor ama olmasi gereken otuz ton toplamda kamyonun kendisi dahil yani olasi yuk 15 ton falan dir ornek olarak
  • bu araçlara bir alet takıyorlardı bildiğim kadarıyla ordan ölçüyorlar hatta veriler falane elde ediyorlar
  • Detaylı bilgi var mı bu ölçüm yapan cihaz ile ilgili peki?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eskaza

    Detaylı bilgi var mı bu ölçüm yapan cihaz ile ilgili peki?

    Bende bu yakıt işleri ile pek fazla haşır neşirim, Yakıt takip sensörü denilen bu cihaz öğrendiğim kadarıyla %98 lik gibi bir verimle çalışıyor.

    http://www.arvento.com/aractakibi/sensorler/
  • 80 Tonla Lastik yerde gidersin
  • Slm arkadaşlar engin bilgilerinize ihtiyacım var k1 src 4 piskoteknik vs bunlar alınır lakin aklıma yatmayan ve birtürlü anlayamadıgık k1 mesela bir kırk ayak kamyon ile calışmayı düşünüyorum evet o işler göründügü gibi olmuyor yaş 28 oldu askeri ucretle calışıp durdum bi bok olmadı bi kamyon alıp piyasaya nakliyeci olarak girmeyi düşünüyorum bu k1 i nasıl hallede bilirim riskleri nedir bide bu k1 de tuzer kişi şahıs lar için 26 ton mevzu nedir kırkayak kamyon zaten 32 ton sınır deyilmi bu 26 ton k1 de mevzuyu bi anlata bilirmisiniz conta yakcam a.. :)şimdiden teşekürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Slm arkadaşlar ağır vasıta ile benim şuan tek güvendiğim cihaz obdplus

    -Mazot hırsızlığının önüne geçebiliyorsunuz

    -sürücü analaizi yaparak yakıt tasarrufu yapabılıyorsunuz

    -obdplusta aracın can-bustan gelen bılgılerını okuyabıldıklerı ıcın yakıt bılgılerı nokta atış alıyor.

    -canbustan gelen bılgılerı yorumlayabılıyorlar

    Mesela

    -bir şoför kaç adet frene basmıs

    -kac adet retarder kullanmıs

    -pto lu araçlarda kac adet damperı ındırıp kaldırmıs hepsını görebılıyorsunuz.



    bunları duzenlı bır sekılde kullanırsanız gerçekten yakıt tasarrafu sağlayabılıyorsunuz..

    bunun yanı sıra artık şoförleriniz yakıt hırsızlığı yapamıyor..(grafıkten görebiliyorsunuz hangı gun hangı saattte yakıtın bır anda dustugunu) incelemenizi tavsiye ederim..www.obdplus.com.tr

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.