Şimdi Ara

kampana veya 4 disk fren

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
24.992
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 4 disk frenle kampana arasında ne fark vardır? yararı nedir yani teşekkürler



  • disk daha iyidir ama sebebini bende bilmiyorum açıkçası
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    disk daha iyidir ama sebebini bende bilmiyorum açıkçası
    Kampana su alırsa tehlikeli oluyor. Şu an en iyi sistem hava kanalcıklı disk frenledir. Aslında kampanalı sistem daha iyidir. Dolmuşçuların freni nasıl kullandıklarını da biliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    Kampana su alırsa tehlikeli oluyor. Şu an en iyi sistem hava kanalcıklı disk frenledir. Aslında kampanalı sistem daha iyidir. Dolmuşçuların freni nasıl kullandıklarını da biliyoruz.

    Alıntıları Göster
    nasıl kullanıyorlar ki?

    kampanalı frenler sanırım kısa sürede çok ısınıyorlar...ve toz falan biriktiği zaman sıkıntı oluyor galiba..onun dışında bi bilgim yok..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    nasıl kullanıyorlar ki?

    kampanalı frenler sanırım kısa sürede çok ısınıyorlar...ve toz falan biriktiği zaman sıkıntı oluyor galiba..onun dışında bi bilgim yok..

    Alıntıları Göster
    kampana fren doğal olarak uzun fren mesafesidir ve araç öne yığılır dengesiz bir duruştur
    disk frende araba frenleme esnasında daha dengeli durur ve öne yığılmaz ağırlık merkezinde sapma olmaz
    önler disk arkalar kampanalı olan araçlarda ani frenlerde zaten motor önde ise daha tehlikeli olur diye düşünüyorum
    disk frenlerde diskleri paletler pinch yaparak durdurur ve daha kaliteli bir duruş ortaya çıkar
    ve disk fren eski dumb yani kampana frenlerden daha çabuk soğur

    biraz hayal gücünüzü zorlarsak eğer
    bu kahve fincanının kulpunu baş parmak ve işaret parmaklarının uç kısmı ile tutarsanız (pinch budur ) daha dengeli bir tutuştur
    fakat fincanın kulpunun içinden işaret parmagınızı geçirip tutmaya çalışmanız denge kontrolu zayıf bir tutuştur ve zarif değildir





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pure-german -- 3 Mayıs 2008; 23:04:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pure-german

    kampana fren doğal olarak uzun fren mesafesidir ve araç öne yığılır dengesiz bir duruştur
    disk frende araba frenleme esnasında daha dengeli durur ve öne yığılmaz ağırlık merkezinde sapma olmaz
    önler disk arkalar kampanalı olan araçlarda ani frenlerde zaten motor önde ise daha tehlikeli olur diye düşünüyorum
    disk frenlerde diskleri paletler pinch yaparak durdurur ve daha kaliteli bir duruş ortaya çıkar
    ve disk fren eski dumb yani kampana frenlerden daha çabuk soğur

    biraz hayal gücünüzü zorlarsak eğer
    bu kahve fincanının kulpunu baş parmak ve işaret parmaklarının uç kısmı ile tutarsanız (pinch budur ) daha dengeli bir tutuştur
    fakat fincanın kulpunun içinden işaret parmagınızı geçirip tutmaya çalışmanız denge kontrolu zayıf bir tutuştur ve zarif değildir




    Alıntıları Göster
    pinch ne demek?
    quote:

    Orjinalden alıntı: pure-german



    kampana fren doğal olarak uzun fren mesafesidir ve araç öne yığılır dengesiz bir duruştur
    disk frende araba frenleme esnasında daha dengeli durur ve öne yığılmaz ağırlık merkezinde sapma olmaz
    önler disk arkalar kampanalı olan araçlarda ani frenlerde zaten motor önde ise daha tehlikeli olur diye düşünüyorum
    disk frenlerde diskleri paletler pinch yaparak durdurur ve daha kaliteli bir duruş ortaya çıkar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    pinch ne demek?
    quote:

    Orjinalden alıntı: pure-german



    kampana fren doğal olarak uzun fren mesafesidir ve araç öne yığılır dengesiz bir duruştur
    disk frende araba frenleme esnasında daha dengeli durur ve öne yığılmaz ağırlık merkezinde sapma olmaz
    önler disk arkalar kampanalı olan araçlarda ani frenlerde zaten motor önde ise daha tehlikeli olur diye düşünüyorum
    disk frenlerde diskleri paletler pinch yaparak durdurur ve daha kaliteli bir duruş ortaya çıkar


    Alıntıları Göster
    parmak uçlarında toplu iğneyi tutmanız pinch hareketidir örneğin
    ayrıca bu tür disk frenlerin diğer bir avantajı abs esp ve diğer kontrol mekanizmalarına daha uyumlu olmasıdır




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Fren Disk ve Balata
    5 yıl önce açıldı
    Fren Diski ve Balatası Seçimi?
    11 yıl önce açıldı
    hidrolik disk fren havası alma
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pure-german

    parmak uçlarında toplu iğneyi tutmanız pinch hareketidir örneğin
    ayrıca bu tür disk frenlerin diğer bir avantajı abs esp ve diğer kontrol mekanizmalarına daha uyumlu olmasıdır

    Alıntıları Göster
    anladım.içe basınç hareketi yani.iki balata arasında diskin sıkışması.
    quote:

    Orjinalden alıntı: pure-german


    parmak uçlarında toplu iğneyi tutmanız pinch hareketidir örneğin
    ayrıca bu tür disk frenlerin diğer bir avantajı abs esp ve diğer kontrol mekanizmalarına daha uyumlu olmasıdır





  • quote:

    Orijinalden alıntı: pure-german

    parmak uçlarında toplu iğneyi tutmanız pinch hareketidir örneğin
    ayrıca bu tür disk frenlerin diğer bir avantajı abs esp ve diğer kontrol mekanizmalarına daha uyumlu olmasıdır

    Alıntıları Göster
    bende de önlerde hava kanallı disk, arkalarda disk fren var

    sanırım kampanadan daha iyidir disk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    bende de önlerde hava kanallı disk, arkalarda disk fren var

    sanırım kampanadan daha iyidir disk

    Alıntıları Göster
    fincan örneğini vermemin bir sebebi de seramiğin daha iyi kavranması ve pürüzsüzlüğü idi
    işte biz buna alman zekası diyor


    powered by altin -orfoz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pure-german

    fincan örneğini vermemin bir sebebi de seramiğin daha iyi kavranması ve pürüzsüzlüğü idi
    işte biz buna alman zekası diyor


    powered by altin -orfoz

    Alıntıları Göster
    altın orfoz geri döndü yani,

    hoşgeldin...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    altın orfoz geri döndü yani,

    hoşgeldin...

    Alıntıları Göster
    banlanıyoruz bari yazdıklarımızın altına imza atalım maksat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: denizza

    nasıl kullanıyorlar ki?

    kampanalı frenler sanırım kısa sürede çok ısınıyorlar...ve toz falan biriktiği zaman sıkıntı oluyor galiba..onun dışında bi bilgim yok..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    nasıl kullanıyorlar ki?

    kampanalı frenler sanırım kısa sürede çok ısınıyorlar...ve toz falan biriktiği zaman sıkıntı oluyor galiba..onun dışında bi bilgim yok..

    Normal insanlar gibi kullanmazlar. Rampa aşağı 110-120 ile basarlar. Müşteriyi görünce frene asılırlar. Bu durum sık sık tekrarlanır. İçeri balata kokusu yayılır.

    Bir de önlar disk arkalar kampana olursa dengesiz olacağı söylenmiş. İlk çıkan Focus da kampanalı fren kullanıyor. Kampana sanılanın aksine çok iyi tutar. Hatta arka tekerin kilitlenip aracın spin atmasını önlemek için arkaya fren limitörü konur. Bunlar amortisöre bağlıdır. Arkaya giden hidrolik basıncını düşürürler. Arkaya yükleme yapılınca limitör basıncı daha az keser. Yani arka tekere daha fazla basınç gönderilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pure-german

    banlanıyoruz bari yazdıklarımızın altına imza atalım maksat

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pure-german


    banlanıyoruz bari yazdıklarımızın altına imza atalım maksat


    güzel taktik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stilll

    pinch ne demek?
    quote:

    Orjinalden alıntı: pure-german



    kampana fren doğal olarak uzun fren mesafesidir ve araç öne yığılır dengesiz bir duruştur
    disk frende araba frenleme esnasında daha dengeli durur ve öne yığılmaz ağırlık merkezinde sapma olmaz
    önler disk arkalar kampanalı olan araçlarda ani frenlerde zaten motor önde ise daha tehlikeli olur diye düşünüyorum
    disk frenlerde diskleri paletler pinch yaparak durdurur ve daha kaliteli bir duruş ortaya çıkar


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: pure-german

    kampana fren doğal olarak uzun fren mesafesidir ve araç öne yığılır dengesiz bir duruştur
    disk frende araba frenleme esnasında daha dengeli durur ve öne yığılmaz ağırlık merkezinde sapma olmaz




    alakası yok
    öne yığılma,aracın yavaşlamasından gelen bir tepkidir
    sen ister kampana kullan ister bisikletlerdeki gibi pabuç kullan ister seramik fren kullan,daha iyi duran araba daha cok öne yığılır(arabalar fren sistemleri haricinde aynı iseler)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben Kemal Geliyorum

    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza

    nasıl kullanıyorlar ki?

    kampanalı frenler sanırım kısa sürede çok ısınıyorlar...ve toz falan biriktiği zaman sıkıntı oluyor galiba..onun dışında bi bilgim yok..

    Normal insanlar gibi kullanmazlar. Rampa aşağı 110-120 ile basarlar. Müşteriyi görünce frene asılırlar. Bu durum sık sık tekrarlanır. İçeri balata kokusu yayılır.

    Bir de önlar disk arkalar kampana olursa dengesiz olacağı söylenmiş. İlk çıkan Focus da kampanalı fren kullanıyor. Kampana sanılanın aksine çok iyi tutar. Hatta arka tekerin kilitlenip aracın spin atmasını önlemek için arkaya fren limitörü konur. Bunlar amortisöre bağlıdır. Arkaya giden hidrolik basıncını düşürürler. Arkaya yükleme yapılınca limitör basıncı daha az keser. Yani arka tekere daha fazla basınç gönderilir.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC
    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    nasıl kullanıyorlar ki?
    kampanalı frenler sanırım kısa sürede çok ısınıyorlar...ve toz falan biriktiği zaman sıkıntı oluyor galiba..onun dışında bi bilgim yok..

    Normal insanlar gibi kullanmazlar. Rampa aşağı 110-120 ile basarlar. Müşteriyi görünce frene asılırlar. Bu durum sık sık tekrarlanır. İçeri balata kokusu yayılır.

    İlk çıkan Focus da kampanalı fren kullanıyor. Kampana sanılanın aksine çok iyi tutar. Hatta arka tekerin kilitlenip aracın spin atmasını önlemek için arkaya fren limitörü konur.



    ford focus bir performans aracımıdır?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pure-german

    quote:

    Orjinalden alıntı: BX4TC
    quote:

    Orjinalden alıntı: denizza
    nasıl kullanıyorlar ki?
    kampanalı frenler sanırım kısa sürede çok ısınıyorlar...ve toz falan biriktiği zaman sıkıntı oluyor galiba..onun dışında bi bilgim yok..

    Normal insanlar gibi kullanmazlar. Rampa aşağı 110-120 ile basarlar. Müşteriyi görünce frene asılırlar. Bu durum sık sık tekrarlanır. İçeri balata kokusu yayılır.

    İlk çıkan Focus da kampanalı fren kullanıyor. Kampana sanılanın aksine çok iyi tutar. Hatta arka tekerin kilitlenip aracın spin atmasını önlemek için arkaya fren limitörü konur.



    ford focus bir performans aracımıdır?

    Alıntıları Göster
    escort lar da önler disk arkalar çakma balata diye geçiyor bu konuda bilgim yok kampanayla çakma balata aynı şeymi farklı şeymi acaba bilen varmı??????




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -MorphY-

    escort lar da önler disk arkalar çakma balata diye geçiyor bu konuda bilgim yok kampanayla çakma balata aynı şeymi farklı şeymi acaba bilen varmı??????

    Alıntıları Göster
    balata kolay ısınır hele yazın sık sık fren yapar ise yanma bile olur ve kolay kolay soğmaz
    Anlamadığım bütün araçlarda 4 disk niye yapmıyorlar sanki disk sistemi daha ucuz gibi görünüyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SUBARU

    quote:

    Orjinalden alıntı: pure-german

    kampana fren doğal olarak uzun fren mesafesidir ve araç öne yığılır dengesiz bir duruştur
    disk frende araba frenleme esnasında daha dengeli durur ve öne yığılmaz ağırlık merkezinde sapma olmaz




    alakası yok
    öne yığılma,aracın yavaşlamasından gelen bir tepkidir
    sen ister kampana kullan ister bisikletlerdeki gibi pabuç kullan ister seramik fren kullan,daha iyi duran araba daha cok öne yığılır(arabalar fren sistemleri haricinde aynı iseler)

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: SUBARU




    quote:

    Orjinalden alıntı: pure-german

    kampana fren doğal olarak uzun fren mesafesidir ve araç öne yığılır dengesiz bir duruştur
    disk frende araba frenleme esnasında daha dengeli durur ve öne yığılmaz ağırlık merkezinde sapma olmaz




    alakası yok
    öne yığılma,aracın yavaşlamasından gelen bir tepkidir
    sen ister kampana kullan ister bisikletlerdeki gibi pabuç kullan ister seramik fren kullan,daha iyi duran araba daha cok öne yığılır(arabalar fren sistemleri haricinde aynı iseler)

    kampana olanlar daha çok yığılıyor ama...
    bindiğim araçlarda genelde öyle oluyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orjinalden alıntı: SUBARU




    quote:

    Orjinalden alıntı: pure-german

    kampana fren doğal olarak uzun fren mesafesidir ve araç öne yığılır dengesiz bir duruştur
    disk frende araba frenleme esnasında daha dengeli durur ve öne yığılmaz ağırlık merkezinde sapma olmaz




    alakası yok
    öne yığılma,aracın yavaşlamasından gelen bir tepkidir
    sen ister kampana kullan ister bisikletlerdeki gibi pabuç kullan ister seramik fren kullan,daha iyi duran araba daha cok öne yığılır(arabalar fren sistemleri haricinde aynı iseler)

    kampana olanlar daha çok yığılıyor ama...
    bindiğim araçlarda genelde öyle oluyor...

    Alıntıları Göster
    Tabiki disk fren daha yeni teknoloji ve daha iyi frenleme kabiliyeti, mesafesi anlamına gelir. ESP/ASR sistemlerinde 4 diskte frendir. Bir önemli bilgi de bir araçta frenleme yükü daha çok ön frenlerdedir. Bu yüzden tarihi araçlar hariç eski araçlarda dahi önlerde disk fren vardır. Yeni nesil araçlarda da dikkat ederseniz arka diskler önlere göre çok daha ufaktır. Zaten arka frenlerin asıl amacı aracı durdurmak değildir. Böyle olsaydı en ufak bir frende aracın arkası muhtemelen öne gelirdi. Çünkü ağırlık dağılımı dikkate alındığında motorun ön bölümde olduğunu da düşünürseniz yüksüz ve yolcusuz bir araçta ağırlık öndedir tabi bunun istisnası var ancak istisnalar zaten 100.000 YTL.nin üzerindedir ve ağırlık dağılımları eşit dahi olsa ön fren diskleri ve balataları arka diskler ve balatalara göre daha büyüktür. Yani tek neden ağırlık dağılımı da değildir. Stabilizasyon gibi, yönlendirmenin ön tekerlerde olması gibi nedenler de bunda önemli pay içerir.

    Disk frenlerin bakımı çok daha kolaydır, ayar bozma gibi bir derdi yoktur.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.