Şimdi Ara

Kamçı Travması (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
1
Favori
17.577
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • The Volvo Whiplash Protection System (WHIPS)
    Reducing long-term neck and spinal injuries by more than 50 percent


    Irvine, CA (June 30, 2003) - First introduced in 1999, Volvo's WHIPS is still being thrust into the spotlight. A new survey from Volvo's traffic accident research team shows that WHIPS reduces short-term injuries by 33 percent and long-term injuries by 54 percent. However, Volvo is not alone in drawing this conclusion. Several independent surveys reveal major reductions in whiplash injuries thanks to WHIPS.

    In Sweden, the Swedish Road Administration and Swedish Insurance Institute, Folksam, published findings of their survey and conclude that the number of whiplash incidents leading to serious injury would drop by 50 percent if all cars had the same system as that found in Volvo.

    Recent studies in the United States also support these findings. The Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) compared seats in car models featuring the new head restraint with the seats fitted to previous model years. Volvo (with WHIPS) topped the average injury-reduction ratings with 49 percent. Volvo has been awarded the highest rating for headrest safety by the IIHS on every one of its models since 1995.

    Seven out of ten car accidents resulting in personal injuries involve whiplash injuries. The IIHS has discovered that "the key to reducing injury risk in rear-end crashes is to keep the head and torso moving together." They further add that to effectively protect occupants' necks, a head restraint must be high enough to catch the head and close enough to catch it early in a crash.

    As Volvo continues to lead the market in safety innovations, WHIPS has no doubt added to that success. WHIPS is offered standard on all Volvo vehicles.

    A Note about WHIPS:
    The WHIPS seat provides improved spinal support by virtue of its modified backrest characteristics and close proximity of the head restraint's position to the occupant's head. WHIPS utilizes a specially designed hinge mount that attaches the back rest to the seat bottom, which has a pre-determined rate of rearward movement in the event of certain types of rear impacts. The seatback also has a series of springs that allows the cushion to move slightly rearward upon impact, thereby helping to cradle the body within the seat. This, combined with high-mounted head restraints, help to limit the "whipping" motion of the head that often occurs during a rear-end impact.


     Kamçı Travması

     Kamçı Travması


    Patenti Saab'a ait olan SAHR (Saab Active Head Restraint) sistemi ise ilk jenerasyonda aşağıda soldaki fotoda görüleceği gibi sadece başı koruyordu, sonra geliştirildi ve artık sırtı da koruyor.

     Kamçı Travması




  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    İngiltere'deki Thatcham Kaza Araştırma Enstitüsü farklı marka ve modellerinde kullanılan koltukların ve koltuk başlıklarının kaza anında kamçı etkisine karşı boynumuzu ve omiriliğimizi ne derecede koruduğuna dair bir rapor hazırlamıştı. Buyurunuz:

    http://www.thatcham.org/ncwr/pdfs/crash_protection_2006.pdf


    sanırım bu konuda volvo öncü oldu.
    whips adında bir sistemi var.
    kafanın kafalığa çarpma hızını azaltan bir sistem.

    kendi aracımda da aynı sistem var.adı değişik.
    koruma olarak good denmiş.

    adı spinal care diye geçer.

    düzeltme:
    benden önce yazmışın.
    bir dakika ile kaçırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 28 Ağustos 2008; 22:54:00 >




  • Daha önce hiç arka baş dayama konusunu önemsemiyordum. Ama bundan sonra kesinlikle dikkat edeceğim. Teşekkürler.
  • 2005 Opel Astra Elegance de de kazada boyunla hareket eden koltuk sırtı ve başlığı özelliği vardı... bir te o özellğini seviyordum... Saab dan almış teknoojiyi..
  • Vay be, hiç düşünmezdim. Yazıyı baştan sona okudum, okudukca şaşırdım.....

    Bilgiler çok güzel, dikkat edilmesi gereken çok önemli bir konu...

    Oysa hiçbirimiz dikkat etmeyiz bu konuya...


    Her üye arkadaş dikkatle okumalı bence...
  • Ya ben birde yatar pozisyonda kullanırım, koltuk o kadar yatıkki , uzun boyluyum belimde rahatsız anca o pozisyonda oturabiliyorum, düşünün passatta bile benim arkamda oturan rahatsız oluyor, çok tehlikeli baş ve koltuk mesafesi uzuyor, buda çarpma şiddetini arttıracak bir unsur... Hatta arkadaşlar araca binerken " Arkadaşın özeline giriyoruz dikakt edin yatak odası " diye dalga geçiyorlar
  • Emeğinize sağlık. Bunu zaten biliyordum ama detaylı bir inceleme olmuş, teşekkürler.

    Arka koltuklardan kafalık çalan araçları biliyoruz. Bunun yanında taksilerin de yarısında koltuk kafalığı yok ne yazık ki.
  • evet bende taksiye bindiğimde çok tedirgin oluyorum, mümkünse ön koltuğa oturup kemer bağlayarak arkadaki tehlikeli durumu bertaraf etmeye çalışıyorum.
  • Maximum korumayı sağlayabilmeniz için mümkünse kaza geliyorum dediğinde başınızı ve sırtınızı koltuğa yaslayınız. Aradaki mesafe ne kadar az ise o kadar iyi.
  • bilgiler için teşekkürler
  • Teşekkürler
  • teşekkürler bilgilendirme için.
  • Teşekkürler
  • Teşekkürler.
  • Teşekür çok öenmli bir konu.
  • teşekkürler
  • henüz çoğu kişinin görmediğini düşünüyorum

    güncel
  • ellerınıze emegınıze saglık teşkkurler
  • Paylaşım için teşekkürler..
  • Paylaşım İçin Teşekkürler Çok Faydalı Bilgiler
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.