edit 1 : Dün sanayiye götürdüm durumu anlattım usta araca bindi yola çıktık debriyajın çok iyi kavramasıda çok güzel hiçbişey yok araç 5. Viteste bile kalkmaya meğilleniyor dedi sonra yolda sağa çekip kalkarken araç bir vurdurdu adam şoka girdi bune ya tarzında konustu garipsedi sorunun debriyajdan olduğunu söyledi Edit 2: ayrıca volanla baskıyı dışardan yağlayalım dedi 1 hafta öyle bi bin dedi tam yağlamaya başladığı zaman yağladığımız için kaçırma yapar 5 le çıkacağın yeri 3 le çıkmak zorunda kalırsın diyince hemen işlemi durdurdum ama biraz yağlamıştı ve şuanda hiç vuruntu yok sorunun debriyajdan olduğu kesinleşti ve usta kavramanın çok iyi olduğu halde vuruntuya şaşırdığı için baskı balata volanı değiştirince %100 çözülür garantisini vermem diyor? Araç 70.000 de 30.000 de baskı balata aynı sorundan garantiden değişti 2 gün önce servise gittim test sürüşü yaptılar. baskı balata olduğunu söyledi dedimki 30.000 de bir baskı balata mı gider ustada volan bozuktur bu aracın kronik probleminden volan ve baskı balataları güncellendi dedi 4.000tl fiyat verdide allah aşkına 30.000 de bir baskı balata mı biter hadi bitti 70.000 de volan mı bozulur bu aracı acemi şöför kullanmadı ki. hyundai genel merkezi aradım baskı balata ve volan parçalarını güncellediniz mi dedim elimizde öyle bi bilgi yok dedi. debriyaj gayet yumuşak ve aşşağıda yerinde kavrıyor. gaza yüklenince devir gayet düzgün kaçırma sıyırma vs yok vites geçişleri çok düzgün Araba soğukken yine problem yok 2 saat kullandıktan sonra kalkışta ( ayağım yarım debriyajdayken ) titreme bile değil bildiğiniz küt küt küt vuruyor Dikkatimi çeken önemli noktalar 1-Vuruntu başladığında eğer debriyaja tekrar basmassam devamlı vuruntu şeklinde sıyıra sıyıra gidiyo yavaş yavaş toplama gibi bi durum yok 2-Aynı problem 2. Viteste çok hafif var 3-4-5 de problem yok 3- Dediğim gibi soğukken problem yok 1-2 saat kullandıktan sonra başlıyor 4- kalkışı ne kadar yüksek devirde yaparsam vuruntunun şiddeti o kadar yükseliyo Vuruntu dediğim : ayağım yarım debriyajdayken Araç 5-10 cm ilerleyip tak diye öne yapıştırıyo ( birşey tutuyormuş gibi ) sonra bırakıyo tekrar 5-10 cm ilerliyo yine vurdurup öne yapıştırıyo dediğim gibi debriyaja tekrar tam basmassam devamlı bu şekilde ilerliyo < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 13 Ekim 2021; 10:3:14 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Kalkışta Vuruntu Yapması: Nedenleri ve Çözümleri
Bir aracın kalkış sırasında vuruntu yapması yaygın bir sorundur. Bu vuruntu, çeşitli nedenlere bağlı olabilir ve araç sahipleri için endişe kaynağı olabilir.
Nedenleri
- Motor Montajları: Motor montajları, motorun şasiye bağlanmasını sağlar. Bu montajların aşınması veya hasar görmesi, motorun hareket etmesine ve vuruntu yapmasına neden olabilir.
- Yıpranmış Şanzıman: Otomatik şanzımanlı araçlarda, yıpranmış bir şanzıman kalkışta şiddetli bir vuruntuya neden olabilir.
- Hasarlı Flywheel: Flywheel, motorun krank miline bağlıdır ve şanzımana güç aktarır. Hasarlı bir flywheel, kalkış sırasında takılma veya vuruntuya neden olabilir.
- Sıkı Kavrama: Otomatik şanzımanlı araçlarda, kavramanın çok erken veya çok hızlı kavraması kalkışta vuruntuya yol açabilir.
Çözümleri
- Motor Montajlarının Kontrol Edilmesi ve Gerekirse Değiştirilmesi: Aşınmış veya hasarlı motor montajları, bir mekaniker tarafından kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.
- Şanzıman Yağının Kontrol Edilmesi ve Gerekirse Değiştirilmesi: Kirli veya düşük şanzıman yağı, şanzımanın düzgün çalışmasını engelleyebilir ve vuruntuya neden olabilir.
- Flywheel'in Kontrol Edilmesi ve Gerekirse Değiştirilmesi: Hasarlı bir flywheel, bir mekaniker tarafından kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.
- Kavramanın Ayarlanması: Otomatik şanzımanlı araçlarda, kavramanın çok erken veya çok hızlı kavraması durumunda, bir mekaniker tarafından ayarlanması gerekebilir.
Araba kalkışta vuruntu yapıyorsa, sorunu tespit etmek ve çözmek için bir mekanikere başvurmalısınız. Gecikmiş onarım, daha ciddi sorunlara yol açabilir ve onarım maliyetlerini artırabilir.