Şimdi Ara

Kalkıştaki vuruntu ( çözemiyorum ) EDİT

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
2.748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • edit 1 : Dün sanayiye götürdüm durumu anlattım usta araca bindi yola çıktık debriyajın çok iyi kavramasıda çok güzel hiçbişey yok araç 5. Viteste bile kalkmaya meğilleniyor dedi sonra yolda sağa çekip kalkarken araç bir vurdurdu adam şoka girdi bune ya tarzında konustu garipsedi sorunun debriyajdan olduğunu söyledi


    Edit 2: ayrıca volanla baskıyı dışardan yağlayalım dedi 1 hafta öyle bi bin dedi tam yağlamaya başladığı zaman yağladığımız için kaçırma yapar 5 le çıkacağın yeri 3 le çıkmak zorunda kalırsın diyince hemen işlemi durdurdum ama biraz yağlamıştı ve şuanda hiç vuruntu yok sorunun debriyajdan olduğu kesinleşti ve usta kavramanın çok iyi olduğu halde vuruntuya şaşırdığı için baskı balata volanı değiştirince %100 çözülür garantisini vermem diyor?



    Araç 70.000 de

    30.000 de baskı balata aynı sorundan garantiden değişti


    2 gün önce servise gittim test sürüşü yaptılar. baskı balata olduğunu söyledi dedimki 30.000 de bir baskı balata mı gider ustada volan bozuktur bu aracın kronik probleminden volan ve baskı balataları güncellendi dedi 4.000tl fiyat verdide allah aşkına 30.000 de bir baskı balata mı biter hadi bitti 70.000 de volan mı bozulur bu aracı acemi şöför kullanmadı ki.


    hyundai genel merkezi aradım baskı balata ve volan parçalarını güncellediniz mi dedim elimizde öyle bi bilgi yok dedi.


    debriyaj gayet yumuşak ve aşşağıda yerinde kavrıyor.

    gaza yüklenince devir gayet düzgün kaçırma sıyırma vs yok

    vites geçişleri çok düzgün


    Araba soğukken yine problem yok 2 saat kullandıktan sonra kalkışta ( ayağım yarım debriyajdayken ) titreme bile değil bildiğiniz küt küt küt vuruyor


    Dikkatimi çeken önemli noktalar


    1-Vuruntu başladığında eğer debriyaja tekrar basmassam devamlı vuruntu şeklinde sıyıra sıyıra gidiyo yavaş yavaş toplama gibi bi durum yok


    2-Aynı problem 2. Viteste çok hafif var 3-4-5 de problem yok


    3- Dediğim gibi soğukken problem yok 1-2 saat kullandıktan sonra başlıyor


    4- kalkışı ne kadar yüksek devirde yaparsam vuruntunun şiddeti o kadar yükseliyo


    Vuruntu dediğim : ayağım yarım debriyajdayken Araç 5-10 cm ilerleyip tak diye öne yapıştırıyo ( birşey tutuyormuş gibi ) sonra bırakıyo tekrar 5-10 cm ilerliyo yine vurdurup öne yapıştırıyo dediğim gibi debriyaja tekrar tam basmassam devamlı bu şekilde ilerliyo




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 13 Ekim 2021; 10:3:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Kalkışta Vuruntu Yapması: Nedenleri ve Çözümleri

    Bir aracın kalkış sırasında vuruntu yapması yaygın bir sorundur. Bu vuruntu, çeşitli nedenlere bağlı olabilir ve araç sahipleri için endişe kaynağı olabilir.

    Nedenleri

    • Motor Montajları: Motor montajları, motorun şasiye bağlanmasını sağlar. Bu montajların aşınması veya hasar görmesi, motorun hareket etmesine ve vuruntu yapmasına neden olabilir.
    • Yıpranmış Şanzıman: Otomatik şanzımanlı araçlarda, yıpranmış bir şanzıman kalkışta şiddetli bir vuruntuya neden olabilir.
    • Hasarlı Flywheel: Flywheel, motorun krank miline bağlıdır ve şanzımana güç aktarır. Hasarlı bir flywheel, kalkış sırasında takılma veya vuruntuya neden olabilir.
    • Sıkı Kavrama: Otomatik şanzımanlı araçlarda, kavramanın çok erken veya çok hızlı kavraması kalkışta vuruntuya yol açabilir.

    Çözümleri

    • Motor Montajlarının Kontrol Edilmesi ve Gerekirse Değiştirilmesi: Aşınmış veya hasarlı motor montajları, bir mekaniker tarafından kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.
    • Şanzıman Yağının Kontrol Edilmesi ve Gerekirse Değiştirilmesi: Kirli veya düşük şanzıman yağı, şanzımanın düzgün çalışmasını engelleyebilir ve vuruntuya neden olabilir.
    • Flywheel'in Kontrol Edilmesi ve Gerekirse Değiştirilmesi: Hasarlı bir flywheel, bir mekaniker tarafından kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir.
    • Kavramanın Ayarlanması: Otomatik şanzımanlı araçlarda, kavramanın çok erken veya çok hızlı kavraması durumunda, bir mekaniker tarafından ayarlanması gerekebilir.

    Araba kalkışta vuruntu yapıyorsa, sorunu tespit etmek ve çözmek için bir mekanikere başvurmalısınız. Gecikmiş onarım, daha ciddi sorunlara yol açabilir ve onarım maliyetlerini artırabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Arac i20 mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 hyundailerin kronik sorunuydu bu mevzu

  • quote:

    Orijinalden alıntı: facepunchS

    Arac i20 mi?

    evet hocam kronik problemi biliyorum ama hangi parçada sıkıntı var volanda mı balatada mı takozda mı hangisiyse başka markasını alıp sanayide değiştiricem orjinal parçasını takmıycam




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HemşireZED -- 3 Ekim 2021; 18:33:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emekkk

    1.2 hyundailerin kronik sorunuydu bu mevzu

    Maalesef


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 i20 nin kronik sorunu hemen hemen hepsinde var sanirim. Daha once konusu acilmisti yanlis hatirlamiyorsam volan degiserek duzetdiginden bahsediyorlardi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Volantin yuzeyi bozuluyor. Minik kacirmalar yaptigi icin vuruntu hissediyorsunuz. Ya sokulup torna olacak yada degisecek. Guncellenmis bir parca oldugunu duymadim ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlk kez duydum bu kronik sıkıntıyı. Kia rio larda da var mı acaba aynı problem?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki servis garantiden 30000 km de degistirirken neden sorunun sebebini cozmeden yeni parcayi takmis..? Tanidigim debriyaja surekli bas sonra birak yerine ayagini ustunde tutarak 30000 km de degistirdi seti.Siz bence servisi zorlayin isini eksik yapmis.İscilik veya parcadan hangisi ucuzsa onu Siz digerini iyi niyetten onlar karsilasin.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Başıma geldi ama üstünden çok zaman geçti tam sebebini hatırlayamıyorum.


    Araçta LPG var mı? LPG varsa enjektörleri ne durumda. Sanırım benim araç LPG enjektörleri yüzünden yapmıştı. Araç bildiğiniz silkeliyordu.

    Hatta benim oynar volan dağınık vaziyetteydi ona yormuştum ama LPG'den çıktı sorun. Aynı ben de debriyaja basınca motor bir kendini toparlıyordu sonra tekrar yoluma devam ediyordum.


    Sorununuzun üst viteslerde hissedilmeme sebebi şanzıman oranı dolayısıyla aracın motora hükmetmeye başlamasındandır. Yoksa o sorun her viteste oluyordur.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Başıma geldi ama üstünden çok zaman geçti tam sebebini hatırlayamıyorum.


    Araçta LPG var mı? LPG varsa enjektörleri ne durumda. Sanırım benim araç LPG enjektörleri yüzünden yapmıştı. Araç bildiğiniz silkeliyordu.

    Hatta benim oynar volan dağınık vaziyetteydi ona yormuştum ama LPG'den çıktı sorun. Aynı ben de debriyaja basınca motor bir kendini toparlıyordu sonra tekrar yoluma devam ediyordum.


    Sorununuzun üst viteslerde hissedilmeme sebebi şanzıman oranı dolayısıyla aracın motora hükmetmeye başlamasındandır. Yoksa o sorun her viteste oluyordur.

    Lpg varda bakımını ve ayarlarını yeni yaptırdım


    birde lpg den kaynaklı olsa ayağım yarım debriyajda olsa bile yavaş yavaş toplarlamazmıydı ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baskı balata grubu ısındığı için titreme yapıyor yıllardır kronik sorunu. değişse de aynı sorun vuku buluyor bir süre sonra hyundaiclubda uzunca bir tartışma konusu mevcut

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HemşireZED

    Lpg varda bakımını ve ayarlarını yeni yaptırdım


    birde lpg den kaynaklı olsa ayağım yarım debriyajda olsa bile yavaş yavaş toplarlamazmıydı ?



    Alıntıları Göster

    Ben de öyle düşünüyordum ama debriyajı tamamen bırakınca kısır bir döngüye giriyor. Tekrar debriyaja basıp bırakınca toparlıyordu.

    LPG kaç yıllık? Benzinde denediğinizde böyle bir sorun olur mu ya da? Bende benzine alınca düzeliyordu.





  • goodorevil kullanıcısına yanıt

    Lpg veya benzinle alakası olsa yoğun kullanımla alakası olmazdı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HemşireZED kullanıcısına yanıt

    hiç böyle bişey duydunuzmu kavrama plakasına bronz parça çakıyorlar, sanırım taksiciler falan sanayide yaptırıyor böyle bişey kavrama daha uzun süre gitsin diye, sizdeki eğer kavramanın ısınmasından kaynaklı bişey ise bir araştırın derim.


    birde bu aq 1.2 i20'sinin gücü torku nedirki kavramayı ısıtıyor bu kadar, kavrama diye mukavva mı koymuş kore çocukları? sövüyorum ama kusura bakmayın, almaya kalksan herkes sıfır sorun diye övüyor bunları bide, hey Allah'ım ya...


    Kalkıştaki vuruntu ( çözemiyorum ) EDİT



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 13 Ekim 2021; 19:23:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • El frenini çekin 1. vites 2500 devirde yarım debriyaj biraz balatayı sıyırttırın. Nasıl olsa değişmesi gerekiyor bu şekilde yüzeyini biraz tıraşlarsanız alışır. Ama sorumluluk size ait tabi :)

    Birde volan taşlama fln yaptırırsanız çok ince pürüzleri de aldırmanız gerekli. Biz volan taşlattık ama sonradan aklımıza geldi benim debriyaj halen silkeleme yapıyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ezimuse -- 8 Ekim 2021; 15:31:2 >
  • Edit

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.