Şimdi Ara

Kaldırımlar Park Yeri Olarak Kullanılabilir Mi? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
74
Cevap
0
Favori
39.552
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konuyla ilgili araştırma yaparken birkaç haber buldum paylaşayım dedim.

    Haber 1
    Kaldırıma park etmenin cezası ne?
    5 YTL vermemek için kaldırıma park eden sürücüler, "bir yıllık otopark ücreti" kadar ceza ödüyor

    Üç ila beş YTL arasında değişen otopark parası ödememek için yaya kaldırımlarına park eden sürücüler, bir yıllık otopark ücreti kadar trafik cezası ve çekici masrafı ödüyor. Kaldırıma park ettiği için 56 YTL trafik cezası kesilen sürücüler, çekilen otomobillerini geri alabilmek için 43 YTL çekici masrafı ödüyor. Engellilere ait parklara araç bırakan sürücüler ise 112 YTL ceza ve 43 YTL çekici ücreti ödemek zorunda kalıyor. Birkaç kez hatalı park yapan sürücüler, bir yıllık otopark masrafına denk gelen 600 YTL'yi gözden çıkarıyor.

    Araçların park edilmesi, büyük şehirlerdeki en önemli problemlerden birisi. Sürücüler, araç yoğunluğu, işe yetişme kaygısı, yürümek istememe gibi nedenlerle araçlarını kaldırımlara gelişigüzel park ediyor. Bu durumun mağdur ettiği yayalar ise, araçların hatalı park edilmesi yüzünden kaldırımlarda yürüyemez hale geliyor. Yola inmek zorunda kalan yayalar, kaza tehlikesi yaşıyor. İşyerinin önü kapanan esnaflar da güç durumda kalıyor. Her gün yüzlerce şikayet alan polis, hatalı parkları cezasız bırakmıyor. Trafik ekipleri, 3 YTL'lik otopark masrafından kaçan sürücülere, bir yıllık otopark ücreti kadar ceza kesebiliyor. Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri, 2007 yılında toplam 16 bin 475 tane araca 900 bin YTL park cezası kesti. 2008 yılının ilk 9 ayı içerisinde de 13 bin 635 araca toplam 700 bin YTL ceza uygulandı.

    Konya Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü İbrahim Tatır, şehirlerin en önemli sorunlarından birinin park meselesi olduğunu söylüyor. Konya merkez ve ilçelerde yeteri kadar otopark bulunduğunu aktaran Tatır, "Sürücülerin mağdur olmasını istemiyoruz ama onlar da başkalarını mağdur ediyorlar. Vatandaşlar kaldırımlara yapılan parklar yüzünden yola inmek zorunda kalıyor. Bu durum kazalara davetiye çıkarıyor. Özellikle engelliler, kaldırım işgalleri yüzünden sokağa çıkamaz oluyor." diyor.

    Park cezaları hakkında da bilgiler veren Tatır, hatalı park yapan bir araca 56 YTL ceza kesildiğini belirtiyor. Bu cezanın 15 gün içerisinde ödenmesi durumunda yüzde 25 indirim uygulandığını ifade eden İbrahim Tatır, 1 aydan sonra ödenmeyen park cezalarına her ay için yüzde 5 oranında ceza eklendiğini bildiriyor. İl Trafik Komisyonu tarafından anlaşılan çekicilerin araçları götürmesi halinde otomobile 43 YTL, kamyon ve otobüse 53,50 YTL masraf çıktığını aktaran Tatır, motosiklete ise 11 YTL çekici masrafı eklendiğini dile getiriyor. Özürlü parklarına araçların konulması halinde sürücülere 112 YTL ceza kesildiğini söyleyen İbrahim Tatır, "Sürücüler araçlarını güvenli otoparklara koyarak büyük masraftan kurtulabilirler. Aksi durumda yağmurdan kaçarken doluya tutulabilirler" uyarısında bulunuyor.

    Park sorunlarının sadece sürücülerden kaynaklanmadığını söyleyen Tatır, alışveriş ve iş merkezlerinin şehir içinde yoğunlaşmasının da otopark sorununu tetiklediğini ifade ediyor. Otoparkı olmayan iş yerlerine ruhsat verilmemesi gerektiğini savunan Şube Müdürü İbrahim Tatır, dershanelerin yoğunlaştığı Mimar Muzaffer Caddesi'ne trafiğin tıkandığını kaydediyor.

    Yaklaşık 480 bin aracın bulunduğu Konya'da mevcut otoparklar yeterince kullanılmıyor. Otopark işletmecileri, sürücülerin otopark ücreti vermekten kaçarken büyük cezalar ödediğini vurguluyor. Konya merkez fuar karşısında otopark hizmeti veren Konbeltaş firması sorumlusu İsmail Kara, araçlar için 2 saate kadar 1,5 YTL, 4 saate kadar 2,5 YTL, 8 saate kadar 3,5 YTL otopark ücreti aldıklarını belirtiyor. Kara'nın verdiği bilgiye göre, bir aylık otopark abonelik ücreti yerine göre 50 YTL ile 150 YTL arasında değişiyor. Güvenli otoparkların tercih edilmesinin hem sürücüler hem kaldırımda yürüyen vatandaşlar açısından en iyi tercih olacağını söyleyen Kara, "Araç sayısının giderek arttığı Konya'da en kalabalık caddeye yakın olmamıza rağmen günde 150 araç ancak geliyor. Kaldırımlara park edenler ise bize bir yılda ödeyecekleri parayı, trafik cezası ve çekici masrafı olarak vermek zorunda kalıyor" diyor. 2008-10-31 10:40:44

    Haber 2
    Kaldırıma Araç Park Etmenin Cezası 69 TL

    Nevşehir’de Belediye Zabıta Müdürlüğü vatandaşları çöplerin zamanında çıkartılması ve yaya kaldırımlarına araçların park edilmemesi konusunda uyardı.
    13/07/2009 - 17:12

    Yapılan açıklamaya göre, zamansız bir şekilde dışarıya çıkartılan çöplerin çevre kirliliğinin oluşmasında önemli bir etken oluşturduğu belirtilerek, bu konuda vatandaşların daha dikkatli olmaları hususunda çağrıda bulunuldu.

    Açıklamada, zamansız çöp çıkartılmasının Belediye Zabıta yönetmeliğinin 14. maddesini ihlalden 140 TL cezasının bulunduğu ifade edildi.

    Öte yandan Nevşehir’de araç sürücülerinin yaya kaldırımlarına araçlarını bırakmasının da uygun olmadığı ve bu konuda araç sürücülerinin hassasiyet göstermeleri gerektiği belirtildi.

    Kabahatler Kanunu’nun 38. maddesi uyarınca kaldırıma araç parkı yapılmasının 69 TL idari para cezasını gerektirdiği ve araç sürücülerinin dikkatli olması gerektiği vurgulandı




  • Normal yerlerde yasak olsada apartmanların yoğun olduğu, ara sokak vs. gibi yerlerde koyulur. Trafik çekmez veya ceza yazmaz çünkü birine yazarsa hepsine yazmak zorunda kalacak.. Ayrıca arabaların kaldırıma park etmesinden çok daha önemli bir sorun var oda yayaların kaldırım yerine yolun ortasından yürümeleri. Çok sinirlendiğim birşey, kaç defa geçerken aynamı vurdum ki aynam kapanan cinsten bir ayna değil, kodummu morartır Kaldırım varken niye yolun ortasından yürünür anlamış değilim. Davar sürüsü gibi yollarda insanlar, bırak araç aynasını geçerken otobüs minibüs aynası koysa kafasına hem kendi hastanelik olacak hem sürücünün başı ağrıycak. Birde sokakları bile artık paralı yaptılar, İSPARKa para bayılınıyor park için. Birkaç defa görevli gelmeden park edip sıvıştım, çekme, ceza yazma, yada araca dönüldüğünde ücret alamıyorlar Park yeri çok sorun olmaya başladı artık istanbulda. Ben bazen kendi oturduğum özel sitenin parkında bile yer bulamıyorum, çıkıyorum kaldırıma sitenin dükkanlarının olduğu yere koyuyorum, aracı koyucak yer bulamayınca kaldırımada koyarsın, aparmanada sokarsın yani. Birkaç kere sileceğimi kaldırmış yöneticiler onda da ortaya bastım küfürü sileceğe dokunanın... diye artık elleşmiyorlar. Şimdi benden görüp aynı yere koyan araçlar oluyor, anarşi yarattım sitede park sorunu yüzünden. Kısaca eve gelmişsin yer yok napacan? Yolun ortasına bırakamazsın, artık nereye bulursan 30cm kaldırımda olsa çıkıcan koyacan ki eve gidebil.. Dediğim bence bu kaldırıma park etme çokta önemli bir sorun değil, zaten yayalar kaldırımı kullanmıyorlar ki yolun ortasında hepsi..




  • Evet dükkanın önüne kendilerine ait park yasağı tabelası koyanlar yanlış içinde.Çünkü dükkanın sınırı 4 duvar arasıdır.Eğer ki önüde kendi tapulu yeri değilse.
    Adamlar dükkanın sınırını yola kadar sanıyorlar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: süpürman
    ayrıca kaldırımlara keyfi şekilde park yasağı tabelası koyanlar hakkında da kabahatler kanununa göre ceza kesiliyormuş
  • öyle bişi demişsin ki, inan bana uzaya uydu göndeririz belki ama o dediğin olmaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chakra

    En güzeli o kocaman mantar şeklinde çıkıntılardan koydurmak.


    Kaldırıma kimin hakkı varki onu yapmaya, belediyeden izin almadan kimse onu yapmaması lazım..

    İşlek caddeler değilde daha ziyade mahelle aralarında parklar sokaklar dar olduğudan kaldırımlara çıkılarak yapılıyor. Çünkü kaldırma koymadan park edersen zaten dar olan yolu iyice geçilmez hale getiriyor. Mecburen kaldırıma çıkacaksın. Zaten sıkışıklıktan park sorunu var birde herkes kendi kapısnın önüne mantar koyup aracınıda başkalarının evinin önüne parkaderse mahalle aralarındaki park sorunu nasıl çözülür.
  •  Kaldırımlar Park Yeri Olarak Kullanılabilir Mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TuVNeRa -- 27 Aralık 2009; 23:41:34 >
  • Böyle bir konunun tartisilmasi bile olmaz.Kaldirimda arabanin isi ne.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TuVNeRa

     Kaldırımlar Park Yeri Olarak Kullanılabilir Mi?


    Sözün bittiği an
  • Ben artık kaldırımları geçtim adam dükkanının caddesine tabela yaptırmış, bildiğin cadde üstü kaldırım da değil..
    O tabelanın yanına arabanla yaklaşınca "kardeşim orası dükkanın önü park etme" deniyor..

    Dükkanın önü ne demek ya?
    Orası cadde, senin dükkanının sınırları belli, dükkana kira ödüyorsun caddeye de mi kira ödüyorsun..

    Bide bu cinsler var..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soho -- 28 Aralık 2009; 23:15:50 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soho

    Ben artık kaldırımları geçtim adam dükkanının caddesine tabela yaptırmış, bildiğin cadde üstü kaldırım da değil..
    O tabelanın yanına arabanla yaklaşınca "kardeşim orası dükkanın önü park etme" deniyor..

    Dükkanın önü ne demek ya?
    Orası cadde, senin dükkanının sınırları belli, dükkana kira ödüyorsun caddeye de mi kira ödüyorsun..

    Bide bu cinsler var..



    çok haklısın ama bir şey yapamıyorsun işte

    bu soruyu sorman ilginç geldi çünkü kaldırımlar insanların yürümesi için yapılmış yerlerdir yanlışsam düzeltin
  • hortlatayım konuyu:))
    bugün uyanığn biri ehliyeti olduğuna inanamadığım arabayı sadece sürmekten ibaret sayan bir zırto tam koca apartman girşinn önüne çekmiş hem girişi hem de garaj girşini kapatacak şekilde zzabıtayı çağırdım çektiği arabanın bir yıllık vergisi kadar ceza yiyecek buyuk ihtimal yazık
  • Çarpık kentleşmenin yoğun yaşandığı semtlerde sürüsüne bereket görebilirsiniz bu durumu. Hiçte suç gibi durmuyor.
  • Popülist politikaların, plansızlığın, bencilliğin ve gelişmemişliğin
    kaçınılmaz sonucu...

    Kısıtlı kaynak durumunda çekişme başlar.
    Çekişme düzensizliği ve çatışmayı getirir.
    Çatışma yerini kavgaya bırakır.
    Kavga yeni düzenleme ve yasa çıkarmaya zorlar.
    Yasa(k)lar çıkar. Bir de uygulayıcı lazımdır.
    Yasayı uygulayanlar ceza keser caydırıcılık esastır.
    Yeterince ceza kesen (uygulayıcı) olmadığında yasalar "delinir".
    Bazı durumlarda "uygulayıcı" paranın büyüsüne kapılıp, ceza kesmek yerine
    malum davranışı gerçekleştirir. Böylece "uygulayıcı" delinmiş-yasağı
    suçluya hazır olarak sunar. Buna kibarca rüşvet adını veriyoruz.
    Yeniden başa dönülür ve döngü olanca pervasızlığıyla süregelir.

    Kimse de
    "yahu asıl sorun kaynaksızlıktır, buna çözüm bulalım"
    demedikçe yukarıdaki "kaynak yarışması" sürer gider.
    ...

    Artık ak ile kara karışmıştır.
    Yayalar mı haklı sürücüler mi, evimin/işyerimin önüne park edilebilir mi
    edilemez mi, vb. tartışmaları bir kenara bırakın.
    Ortada bazı gerçekler var :

    1-Çok kalabalığız, hızla çoğalmaya devam ediyoruz.
    2-Bireylerin kontrolsüz biçimde dilediği şehre taşınması sonucu;
    göç alan bazı şehirlerde "patlama" noktasına gelmekteyiz.
    3-Dar bir alana daha çok bina yapılıyor. Üstüste yaşıyoruz.
    Gürültü yapma özgürlüğümüzü kullanıp alt kattakileri rahatsız ediyoruz.
    4-Sokaklar ve caddeler genişleyemiyor; minik arterler ve baypas'larla şimdilik idare ediyoruz.
    Sokaktaki en iyi yardımcımız araba kornasıdır; öyle ki 5 saniye beklemeye tahammülümüz yok.
    5-Kaynaklar (sokaklar, araba park yerleri, yeşil park alanları) giderek daha fazla kişi
    tarafından talep ediliyor, ama hepimize yetmiyor. Yazın çocuk bahçesindeki gacırdayan salıncaklar,
    gece 3'e kadar hizmet veriyor. Sanırım büyüklere anca sıra geliyor (!).

    İşte size birkaç yarışma durumu için koşullar.
    Birbirimizle ite-kaka yarış haline gelmiş durumdayız.
    Sıralamaya çalıştığım (kendi düşüncelerim ve bilimsel olmayan) maddelerden
    yukarıya doğru gidildikçe, asıl soruna yaklaşmaktayız.
    Ama bilim dediğimiz; biraz gözlem biraz istatistik biraz mantık değil midir zaten...




  • bir vatandaş yukarda hiçte suç gibi durmuyor demiş


    çocuğu hasta ve koca garaj kapısının önüne park eden denyonun biri yuzunden çıkamıyorsun
    hastneye yetişemiyorsun yada
    apartmanın giriş kapısının önünden bir araba düşün yada
    git şuan odanın kapısının öünen bir çuval koy ve ona surte surte içeri gir filan
    bazıları arabayı sürünce yada ehliyet alınca iş oldu sanıyorlar
    kusura bakmasın ama kimse garaj kapısnın önüne yada apartman girişindeki kaldırımlara çıkan sürücülere ne denir bilemiyorum!!
  • Kaldırıma park etme konusunda Otomobil Bölümü'nde bir ara uzunca bir tartışma yaşamıştık ve benim taraf olduğum grup kaybetmişti. Tam anlamı ile hüsrana uğramıştık diyebilirim.

    Konu, "Kaldırıma park etmek doğru mudur?" idi ve ben bunun oldukça yanlış ve yasadışı bir durum olduğunu savunmuştum. Karşı tarafın genel görüşü ise, araçlarını park edecek yer bulamamak, kendi otoparklarına başkalarının park etmiş olması, belediyenin çalışmaması gibi bahanelerdi. Ben, kaldırımların yayalara ait olduğunu, yayaların da insan olduğunu ve otomobillere göre önceliklere sahip olduklarını söyledim. Kaldırıma araba park edenler yüzünden yayaların otomobillere ayrılmış yollardan yürümek zorunda kaldığını, tehlike yarattığını ve trafiği de aksattığını belirttim. Temelde, kaldırımın yapılış amacının ve yasal prosedürdeki yerinin yayayı işaret ettiğini, kaldırımların kesinlikle park yeri olarak kullanılamayacağını söyledim.

    Ama kaybettim. Çünkü adamın otomobili var. Aynen dedesinin atının olması gibi. At, avrat, silah üçlemesinin birçok insan için en önemli parçası olan, tarihteki önemini bizim gibi hala "göçebe" özelliğini kaybetmemiş, geri kalmışlıktan kurtulamamış, oturgaçlı götürgeci prestij kaynağı sayan, kendi malının diğerlerinin canından daha kıymetli olduğunu düşünen bir toplumda ben kaybederim. Ben bu tartışmayı kaybettikçe, Türkiye de aslında başka şeyler kaybeder. Avrupa'da işsiz gezip, 3-5 aile biraraya gelip bir Mercedes alan ve sırayla memleketine giden, döndüğünde de o arabayı satan bir milletiz. Akaryakıt 4 lira olmuşken, asgari ücretle çalışan bir aile babası olarak en kötü ihtimalle tüplü Şahin'e bineriz. Çünkü toplu taşıma araçları bizi bozar; delikanlıya uymaz.

    Sorgulanması bile anormal olan bir durumu, biz hergün sokaklarda yaşamaktan dolayı fazlasıyla kabullenmiş durumdayız. Oysa ki kaldırıma otomobil park edilmez. Kaldırım yayalarındır. Kaldırım insana aittir.




  • Caddeler ve sokaklar zaten dar üstüne üslük tıklım tıklım araç var ambulans itfaiye nasıl geçecek ? Apartmanımızda yangın çıkmıştı itfaiye sokağın girişinden hortum uzatmak zorunda kalmıştı sokağın girişinde itfaiye aracı olduğu için ve yangın sırasında onu da ordan çekemeyeceği için 3 cadde trafiğe kapanmıştı.Ama o ara sokaklara araç parkedilmeseydi bu olmayacaktı :)
  • webbie ağzına sağlık
    600 lira maaşla şahine binip bana tamirin yaptığım 20tl ye vermekten çekinen insanlar gördüm
    kaldırımlar insanlarındır hele garaj ve ev girişlerinin önüne park etmek densizliktir
    şahsen parkedeni şikayet edince 1 yıllık park para ve çekici parası ödemek zorunda kalıyorlar arkdaşlar hakkınızı arayın
  • Bugün Anahaber bülteninde İSPARK' ın trafiğin yoğun olduğu semtlerde kaldırma diktiği tabelalarda 1-2 saat arası 5TL ibaresini 2 rakamını kapatıp nasıl sessiz sedasız %40 zam yaptığından bahsettiler.
    İSPARK gibi aslında kanunen bir dayanağı olmadığı halde kaldırımları 1-2 saatliğine 5TL' ye satan bir zihniyet ve bu zihniyeti büyük bir nimet (Bizi değnekçilerden kurtardılar düşüncesi...) olarak kabul eden sürüler olduğu müddetçe kaldırımlar yayalar için değil eşkiyalar içindir.
    Bir ülkenin medeniyet göstergesi kaldırımlarıdır. Malasef bu sözün ne kadar doğru olduğunu hergün acı bir şekilde tecrübe ederek görüyorum.
  • Bursada oturanlar bilirler fomarada bir tarafta inşaat bir tarafta kaldırım parkı ve vızır vızır cadde.Yürüyebileceğimiz yolun ortasına da sıra sıra ağaç dikmişler.Kaldırım cadde kaldırım parkı ve ağaç arasından çok zor yürünüyor.
  • Kaldırımları sökün, eğer devlet neden söktünüz bunları diye sorarsa yayalardan çok taşıtlar kullanıyordu dersiniz.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.