Şimdi Ara

k2 belgesi,önemli uyarı; (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
131
Cevap
0
Favori
24.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: duyguemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: TiLKi_07

    Arkadaşlar bu karar 2002 yılında yürürlüğe girdi ve o zaman Türkiye genelinde duplo,kangoo vs vs sınıfı kamyonet olarak geçen genel olarak araç satıcı büyük patronlarımız olarak bahsedeğim :) karşı çıktılar ve yasağı yavaş yavaş kademeli olarak yıllara bölerek millete sindirmeye çalışılması üzerine anlaştılar.Ne zaman Aralık ayına gelsek işde yılbaşından sonra yaptırırsan %100 zamlı yaptırırsın o yüzden şimdi bu yıl yaptır ucuz olsun diye ortalığı söylüyorlar.Ben 2008 de yaptırdım ne soran var nede istiyen.Ama şu bi gerçek araba satıcı firmalar bu olaydan dolayı bu tür araçlarının satışı düşeceğinden hükümete baskı yapmakta :)..İster şirket üzerine olsun istersen şahıs üzerine olsun kamyonet yazıyorsa ruhsatında K belgesini alıcak ama bu K belgesinin de sınıfları var o yüzden büyük kamyonların fiyatları ile senin ki aynı olmaz.


    Aile için hususi kullanım Doblo aldım, ruhsatta kamyonet yazıyor. Hiçbir ticari faaliyetim yok, özel sektörde çalışıyorum.

    Şu durumda, sizin yazdıklarınızdan göre k2 belgesi almam gerekiyor.



    Fakat biraz araştırma yaptığım zaman;

    Karayolu Taşıma Yönetmeliği ->http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.13108&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=

    İKİNCİ BÖLÜM -> Temel Hükümler -> MADDE 6 (Yetki belgesi türleri)

    (8) K türü yetki belgesi: Yurtiçi eşya taşımacılığı yapacak gerçek ve tüzel kişilere verilir. Taşımanın şekline göre aşağıdaki türlere ayrılır:

    a) K1 yetki belgesi: Ticari amaçla eşya taşımacılığı yapacaklara,

    b) K2 yetki belgesi: Sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili eşya taşımacılığı yapacak ve ticari maksatla taşımacılık yapmayacaklara,

    c) K3 yetki belgesi: Ticari amaçla ev ve büro eşyası taşımacılığı yapacaklara,

    verilir.




    BİRİNCİ BÖLÜM -> MADDE 2 (Kapsam)


    MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, kamuya açık karayolunda motorlu taşıtlarla yapılan yolcu ve eşya taşımalarını, taşımacı, acente, taşıma işleri komisyonculuğu, taşıma işleri organizatörlüğü, nakliyat ambarı işletmeciliği, kargo işletmeciliği, lojistik işletmeciliği, terminal işletmeciliği, dağıtım işletmeciliği ve benzeri taşımacılık faaliyetlerini yapanlar ile taşıma işlerinde çalışanları, taşımacılık faaliyetlerinde yararlanılan her türlü taşıt, araç, gereç, yapı, tesis ve benzerlerini kapsar.

    (2) Servis taşımaları hakkındaki usul ve esaslar Bakanlıkça ayrıca düzenlenir.

    (3) Aşağıdaki taşıtlarla yapılan taşımalar bu Yönetmeliğin kapsamı dışındadır.

    a) Özel otomobillerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

    b) Lastik tekerlekli traktörlerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

    c) Üç tekerlekli taşıtlarla yapılan taşımalar.

    ç) Resmi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ticari olmayan taşımalar.

    d) Türk Silahlı Kuvvetlerine ait taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar.

    e) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar.

    (4) 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu ile 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanunu hükümleri saklıdır.



    diye geçiyor. Eğer kaçırdığım birşey yoksa benim durumumda olan araç sahiplerinin k2 belge alma zorunluluğu bulunmuyor. Ticari niteliği bulunmayan taşımalar ile de ilgili bir sorun görünmüyor.


    Hususi şahıs adına tescillemiş kamyonetlerin k2 belgesi alma zorunluluğu ile ilgili bu bilgiyi nereden aldınız?

    Bu yönetmelik ile ilgili herhangi bir değişiklik yapıldı mı?







    Haklısınız,ben zaten bunu yazımdada belirttim. Aracınız şirket üzerine ise dedim...

    Bazı arkadaşlar yaklaşık 3 senedir aynı söylenti dolaşıyor demişler. Zaten verilen süre bu kadardı ve yılbaşından sonra dolmuş oluyor. Kesilen ceza çok fazla... Risk almaya değmez derim. Yinede siz bilirsiniz, cezayı yerseniz gelir burada yeni konu açar, bizlere dert yanarsınız, bizde sizi dinler, üzülmeyiniz olan olmuş deriz...
    _____________________________




  • hayır emre bey
    yönetmelik açık şekilde hususi kullanıcılar için gerek yok yönünde. ama biri bir laf söyler laf döner dolaşır kendine gelir oda inanır misali..
    Trafik polisine soruyorum gerekli diyor
    doblosuna alan bir tanıdığa sordum abi mecburi dedi. yani trafik polisini saymazsak(bildiğin polis kafasına beyaz şapka koymuşlar trafik polisi olmuş)
    herhangi bir resmi kuruma danışmadım. bence Taner Göde abimizin bu konuyada el atması gerekecek :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: duyguemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Sırf bu sebepten ötürü kız gibi Palio Vanımı sattım.. azıcık aşım ağrısız başım.. ruhsatta kamyonetmi yazıyor.. derdin var .. benim bildiğimde k2 belgesi ruhsatında kamyonet yazanlar için mecburi.. ister özel ister şirket.. birkaç tandığım aldı belgeyi.. tabi hem kol gibi vergi ver her sene muayeneye gir birde k2 belgesi al.. üstüne birde benzine 4 lira var.. biz eşşek olunca semer vuran çok olur.. padişahım çok yaşa padişahım çok yaşa



    Bu bilgi konusunda verebileceğiniz resmi bir referans var mı?
    _____________________________
    BMW E46




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    hayır emre bey
    yönetmelik açık şekilde hususi kullanıcılar için gerek yok yönünde. ama biri bir laf söyler laf döner dolaşır kendine gelir oda inanır misali..
    Trafik polisine soruyorum gerekli diyor
    doblosuna alan bir tanıdığa sordum abi mecburi dedi. yani trafik polisini saymazsak(bildiğin polis kafasına beyaz şapka koymuşlar trafik polisi olmuş)
    herhangi bir resmi kuruma danışmadım. bence Taner Göde abimizin bu konuyada el atması gerekecek :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: duyguemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Sırf bu sebepten ötürü kız gibi Palio Vanımı sattım.. azıcık aşım ağrısız başım.. ruhsatta kamyonetmi yazıyor.. derdin var .. benim bildiğimde k2 belgesi ruhsatında kamyonet yazanlar için mecburi.. ister özel ister şirket.. birkaç tandığım aldı belgeyi.. tabi hem kol gibi vergi ver her sene muayeneye gir birde k2 belgesi al.. üstüne birde benzine 4 lira var.. biz eşşek olunca semer vuran çok olur.. padişahım çok yaşa padişahım çok yaşa



    Bu bilgi konusunda verebileceğiniz resmi bir referans var mı?


    Alıntıları Göster
    valla binek kullanıyodum , kamyonetti değildi
    şirkete lazımdı şahsa değildi vs

    hiç uğraşmayacaksın
    bu araçlara gerçekten ihtiyacın yok ise yok vereceksin

    2008 1.9 jetta yıllık vergisi 1.793 TL
    2008 1.9 caddy vergisi 648 TL

    2008 1.6 focus yıllık vergisi 648 TL
    2008 1.5 megane vergisi 648 TL

    2008 connect yıllık vergisi 648 TL


    bu sene olmazsa seneye
    seneye olmazsa öbür sen yukarıdaki mevzudanda yapışırlar
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    hayır emre bey
    yönetmelik açık şekilde hususi kullanıcılar için gerek yok yönünde. ama biri bir laf söyler laf döner dolaşır kendine gelir oda inanır misali..
    Trafik polisine soruyorum gerekli diyor
    doblosuna alan bir tanıdığa sordum abi mecburi dedi. yani trafik polisini saymazsak(bildiğin polis kafasına beyaz şapka koymuşlar trafik polisi olmuş)
    herhangi bir resmi kuruma danışmadım. bence Taner Göde abimizin bu konuyada el atması gerekecek :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: duyguemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Sırf bu sebepten ötürü kız gibi Palio Vanımı sattım.. azıcık aşım ağrısız başım.. ruhsatta kamyonetmi yazıyor.. derdin var .. benim bildiğimde k2 belgesi ruhsatında kamyonet yazanlar için mecburi.. ister özel ister şirket.. birkaç tandığım aldı belgeyi.. tabi hem kol gibi vergi ver her sene muayeneye gir birde k2 belgesi al.. üstüne birde benzine 4 lira var.. biz eşşek olunca semer vuran çok olur.. padişahım çok yaşa padişahım çok yaşa



    Bu bilgi konusunda verebileceğiniz resmi bir referans var mı?





    Eğer bu yönetmelik değişmemiş ise, o zaman yanlış yorumlamaların sadece K2 belge tanımlaması bölümüne bakıldığı için ortaya çıktığını düşünüyorum.

    - Yönetmeliğin K2 belge tanımlamasına bakılınca "..ticari maksatla taşımacılık yapmayacaklara.." yazıyor. Sadece bu kısma bakıldığında buna hususi kullanımlar dahil oluyor.

    - Fakat yönetmeliğin kapsam kısmında hususi kamyonet kapsam dışına çıkarılıyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: duyguemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    hayır emre bey
    yönetmelik açık şekilde hususi kullanıcılar için gerek yok yönünde. ama biri bir laf söyler laf döner dolaşır kendine gelir oda inanır misali..
    Trafik polisine soruyorum gerekli diyor
    doblosuna alan bir tanıdığa sordum abi mecburi dedi. yani trafik polisini saymazsak(bildiğin polis kafasına beyaz şapka koymuşlar trafik polisi olmuş)
    herhangi bir resmi kuruma danışmadım. bence Taner Göde abimizin bu konuyada el atması gerekecek :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: duyguemre


    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Sırf bu sebepten ötürü kız gibi Palio Vanımı sattım.. azıcık aşım ağrısız başım.. ruhsatta kamyonetmi yazıyor.. derdin var .. benim bildiğimde k2 belgesi ruhsatında kamyonet yazanlar için mecburi.. ister özel ister şirket.. birkaç tandığım aldı belgeyi.. tabi hem kol gibi vergi ver her sene muayeneye gir birde k2 belgesi al.. üstüne birde benzine 4 lira var.. biz eşşek olunca semer vuran çok olur.. padişahım çok yaşa padişahım çok yaşa



    Bu bilgi konusunda verebileceğiniz resmi bir referans var mı?





    Eğer bu yönetmelik değişmemiş ise, o zaman yanlış yorumlamaların sadece K2 belge tanımlaması bölümüne bakıldığı için ortaya çıktığını düşünüyorum.

    - Yönetmeliğin K2 belge tanımlamasına bakılınca "..ticari maksatla taşımacılık yapmayacaklara.." yazıyor. Sadece bu kısma bakıldığında buna hususi kullanımlar dahil oluyor.

    - Fakat yönetmeliğin kapsam kısmında hususi kamyonet kapsam dışına çıkarılıyor.

    Alıntıları Göster
    Ben de önümüzdeki hafta içi kısmetse hususi kullanım için Tepee alacağım. İlgili yönetmelikte açıkça "e) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar." kapsam dışıdır. diye yazıyor. Bu mevzuatın çıktısını alıp, ilgili bölümleri işaretleyip, araçta bulunduracağım.Eğer polis yine de ceza yazmak isterse ruhsatta şahıs üzerine kayıtlı olduğunu ve mevzuatı göstereceğim.En temizi bu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adigeakar

    Ben de önümüzdeki hafta içi kısmetse hususi kullanım için Tepee alacağım. İlgili yönetmelikte açıkça "e) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar." kapsam dışıdır. diye yazıyor. Bu mevzuatın çıktısını alıp, ilgili bölümleri işaretleyip, araçta bulunduracağım.Eğer polis yine de ceza yazmak isterse ruhsatta şahıs üzerine kayıtlı olduğunu ve mevzuatı göstereceğim.En temizi bu.


    Şirket üzerine almassan problem olmaz...
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: adigeakar

    Ben de önümüzdeki hafta içi kısmetse hususi kullanım için Tepee alacağım. İlgili yönetmelikte açıkça "e) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar." kapsam dışıdır. diye yazıyor. Bu mevzuatın çıktısını alıp, ilgili bölümleri işaretleyip, araçta bulunduracağım.Eğer polis yine de ceza yazmak isterse ruhsatta şahıs üzerine kayıtlı olduğunu ve mevzuatı göstereceğim.En temizi bu.


    Şirket üzerine almassan problem olmaz...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba,
    Karayolu Trafik Yönetmeliği'nin son halinde hüküm şöyle:Kapsam

    '' Madde 2- Bu Yönetmelik, kamuya açık karayolunda motorlu taşıtlarla yapılan yolcu ve eşya taşımalarını, taşımacı, acente, taşıma işleri komisyonculuğu, nakliyat ambarı işletmeciliği, kargo işletmeciliği, lojistik işletmeciliği, taşıma işleri organizatörlüğü, terminal işletmeciliği, oto kiralama işletmeciliği, dağıtıcılık ve benzeri faaliyetleri yapanlar ile taşıma işlerinde çalışanları, taşımalarda yararlanılan her türlü taşıt, araç, gereç, yapıları ve benzerlerini kapsar.

    Ancak, özel otomobillerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar, genel ve katma bütçeli dairelerle, il özel idareleri, belediyeler, üniversiteler ve kamu iktisadi teşebbüslerine ait taşıtlarla yapılan ticari olmayan taşımalar, Türk Silahlı Kuvvetlerine ait motorlu taşıt ve bunların römorkları ile yapılan taşımalar, lastik tekerlekli traktörlerle çekilen römorklarla yapılan taşımalar bu Yönetmelik kapsamı dışındadır.'' Görüldüğü üzere gerçek kişiler aında hususi olarak tescil edilmiş kamyonetler gibi bir ifade artık yönetmelikte geçmiyor.

    ANCAK K2 BELGESİNİN TANIMINDA DA BİR DEĞİŞİKLİK VAR

    MADDE 11

    K Yetki belgesi: Ticari amaçla yurtiçi eşya taşımacılığı yapacak gerçek ve tüzel kişilere verilir. Taşımanın şekline göre aşağıdaki türlere ayrılır.

    Kl Yetki belgesi: Belirli bir zaman tarifesine göre ve/veya belirli bir zaman tarifesine uymaksızın eşya taşımacılığı yapacaklara,

    K2 Yetki belgesi: Taşımacının kendi adına ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş taşıt veya taşıtlarla, sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili eşya taşımacılığı yapacak ve ticari maksatla taşımacılık yapmayacaklar

    K3 Yetki belgesi: Ev ve büro eşyası taşımacılığı yapacaklara,

    Dolayısıyla bu maddeye göre K2 belgesi için birincil şart ticari olarak kaydedilmiş bir taşıtın bulunmasıdır.

    13.MADDEDE K2 BELGESİ ALINABİLMESİ İÇİN GEREKLİ ŞART AÇIKÇA BELİRTİLMİŞ :

    b) K2 yetki belgesi almak için başvuranların, kendi adına kayıt ve tescil edilmiş en az bir adet eşya taşımaya mahsus özmal ticari taşıta, sahip olmak

    Şimdiye kadar belirttiğim maddelerden anlaşıldığı kadarı ile, HUSUSİ ARAÇLAR İÇİN K2 BELGESİ İÇİN BİR ZORUNLULUK YOKTUR. ANCAK YÖNETMELİĞİN Taşıtların Yaşı, İstiap Haddi ve Niteliği üst başlıklı 17.maddesi durumu karman çorman yaptı Anılan maddede aynen ''B3, C1, D3, E1, E2 ve K2 yetki belgesi türleri için ihtiyari olmak üzere, taşıtların motorlu araç tescil ve trafik belgelerinde ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş olmaları zorunludur.'' hükmü mevcut. Demekki 17.maddeye göre K2 belgeli araç ticari de olabilir hususi de olabilir. ŞİMDİ, biz son kullanıcı hususi araç sahipleri lehine yorum yaparsak 17.maddeden şu çıkıyor: Hususi araç sahibi bir şahıs da aracı için K2 belgesi alabilir. Ama müracaat etmezse K2 belgesi yok diye de ceza verilemez. TAbi bu yorumun size ceza kesme yetkisi olan polis tarafından yapılıp yapılmayacağına ilişkin herhangi bir yorumda bulunmuyorum. Herkes bölgesindeki trafik polislerini düşünerek kendisi karar versin.

    NETİCE OLARAK HUSUSİ ARAÇ SAHİPLERİ ŞUNLARI YAPABİLİR
    1. K2 belgesini alana kadar uğraşır, aldıktan sonra polis ile muhatap olmaz
    2. K2 belgesini almaz polis ile uğraşır, ceza yer ise cezanın iptali için mahkemede uğraşır.
    _____________________________
    Söz uçar,yazı kalır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hvgungor52

    Arkadaşlar merhaba,
    Karayolu Trafik Yönetmeliği'nin son halinde hüküm şöyle:Kapsam

    '' Madde 2- Bu Yönetmelik, kamuya açık karayolunda motorlu taşıtlarla yapılan yolcu ve eşya taşımalarını, taşımacı, acente, taşıma işleri komisyonculuğu, nakliyat ambarı işletmeciliği, kargo işletmeciliği, lojistik işletmeciliği, taşıma işleri organizatörlüğü, terminal işletmeciliği, oto kiralama işletmeciliği, dağıtıcılık ve benzeri faaliyetleri yapanlar ile taşıma işlerinde çalışanları, taşımalarda yararlanılan her türlü taşıt, araç, gereç, yapıları ve benzerlerini kapsar.

    Ancak, özel otomobillerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar, genel ve katma bütçeli dairelerle, il özel idareleri, belediyeler, üniversiteler ve kamu iktisadi teşebbüslerine ait taşıtlarla yapılan ticari olmayan taşımalar, Türk Silahlı Kuvvetlerine ait motorlu taşıt ve bunların römorkları ile yapılan taşımalar, lastik tekerlekli traktörlerle çekilen römorklarla yapılan taşımalar bu Yönetmelik kapsamı dışındadır.'' Görüldüğü üzere gerçek kişiler aında hususi olarak tescil edilmiş kamyonetler gibi bir ifade artık yönetmelikte geçmiyor.

    ANCAK K2 BELGESİNİN TANIMINDA DA BİR DEĞİŞİKLİK VAR

    MADDE 11

    K Yetki belgesi: Ticari amaçla yurtiçi eşya taşımacılığı yapacak gerçek ve tüzel kişilere verilir. Taşımanın şekline göre aşağıdaki türlere ayrılır.

    Kl Yetki belgesi: Belirli bir zaman tarifesine göre ve/veya belirli bir zaman tarifesine uymaksızın eşya taşımacılığı yapacaklara,

    K2 Yetki belgesi: Taşımacının kendi adına ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş taşıt veya taşıtlarla, sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili eşya taşımacılığı yapacak ve ticari maksatla taşımacılık yapmayacaklar

    K3 Yetki belgesi: Ev ve büro eşyası taşımacılığı yapacaklara,

    Dolayısıyla bu maddeye göre K2 belgesi için birincil şart ticari olarak kaydedilmiş bir taşıtın bulunmasıdır.

    13.MADDEDE K2 BELGESİ ALINABİLMESİ İÇİN GEREKLİ ŞART AÇIKÇA BELİRTİLMİŞ :

    b) K2 yetki belgesi almak için başvuranların, kendi adına kayıt ve tescil edilmiş en az bir adet eşya taşımaya mahsus özmal ticari taşıta, sahip olmak

    Şimdiye kadar belirttiğim maddelerden anlaşıldığı kadarı ile, HUSUSİ ARAÇLAR İÇİN K2 BELGESİ İÇİN BİR ZORUNLULUK YOKTUR. ANCAK YÖNETMELİĞİN Taşıtların Yaşı, İstiap Haddi ve Niteliği üst başlıklı 17.maddesi durumu karman çorman yaptı Anılan maddede aynen ''B3, C1, D3, E1, E2 ve K2 yetki belgesi türleri için ihtiyari olmak üzere, taşıtların motorlu araç tescil ve trafik belgelerinde ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş olmaları zorunludur.'' hükmü mevcut. Demekki 17.maddeye göre K2 belgeli araç ticari de olabilir hususi de olabilir. ŞİMDİ, biz son kullanıcı hususi araç sahipleri lehine yorum yaparsak 17.maddeden şu çıkıyor: Hususi araç sahibi bir şahıs da aracı için K2 belgesi alabilir. Ama müracaat etmezse K2 belgesi yok diye de ceza verilemez. TAbi bu yorumun size ceza kesme yetkisi olan polis tarafından yapılıp yapılmayacağına ilişkin herhangi bir yorumda bulunmuyorum. Herkes bölgesindeki trafik polislerini düşünerek kendisi karar versin.

    NETİCE OLARAK HUSUSİ ARAÇ SAHİPLERİ ŞUNLARI YAPABİLİR
    1. K2 belgesini alana kadar uğraşır, aldıktan sonra polis ile muhatap olmaz
    2. K2 belgesini almaz polis ile uğraşır, ceza yer ise cezanın iptali için mahkemede uğraşır.

    Alıntıları Göster
    Yanlış anlaşılmasın

    Hususi amaçla kullananlar k2 belgesi almayacaklar, zaten alamazlarda gerekli başvuru belgeleri yok !!!

    K2 belgesi alınmış araçlarıda ancak scr belgesi olan sürücüler kullanabilir.

    Terzi kumaş taşıyorsa, süpermarket satacağı ürünleri taşıyorsa, beyaz eşya firması sattığı esşyaları taşıyorsa k2 alacaklar.

    Diyelimki hobin var model uçak taşıyorsun, yamaç paraşütü taşıyorsun, bahçen var çapa makinesi çim biçme makinesi taşıyorsun, ailen kalabalık pazar alışverişini taşıyorsun, bu taşımacılığı ticari amaç için taşımadığın açık.
    Bu durumda k2 gerekmiyor !!!

    Ankara da zaten kamyonetler için sınırlamalar var size tavsiyem, özel otomobilinizde römörk çekin ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nogretse -- 25 Aralık 2010; 21:18:20 >
    _____________________________
    http://www.sevenhill.com/
    nw9440, pavilion g6, caravelle & polo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    Yanlış anlaşılmasın

    Hususi amaçla kullananlar k2 belgesi almayacaklar, zaten alamazlarda gerekli başvuru belgeleri yok !!!

    K2 belgesi alınmış araçlarıda ancak scr belgesi olan sürücüler kullanabilir.

    Terzi kumaş taşıyorsa, süpermarket satacağı ürünleri taşıyorsa, beyaz eşya firması sattığı esşyaları taşıyorsa k2 alacaklar.

    Diyelimki hobin var model uçak taşıyorsun, yamaç paraşütü taşıyorsun, bahçen var çapa makinesi çim biçme makinesi taşıyorsun, ailen kalabalık pazar alışverişini taşıyorsun, bu taşımacılığı ticari amaç için taşımadığın açık.
    Bu durumda k2 gerekmiyor !!!

    Ankara da zaten kamyonetler için sınırlamalar var size tavsiyem, özel otomobilinizde römörk çekin ...

    Alıntıları Göster
    Millet Tofaş Kartal marka otomobille bariz bir şekilde ticari mal taşır. Ama onlara bişey yapamazlar. Neden Hususi otomobil.
    Böyle bir ülkede yaşadığım için üzülüyorum. Tertemiz Doblo aracımı sırf bu yüzden sattım. Aslında Hususi amaçla kullananlar için K belgesi zorunluluğu yok ama bu konu mide bulandırıyor. Ben sattım kurtuldum. Allah bizi bu zihniyetten kurtarsın inşallah.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hvgungor52

    Arkadaşlar merhaba,
    Karayolu Trafik Yönetmeliği'nin son halinde hüküm şöyle:Kapsam

    '' Madde 2- Bu Yönetmelik, kamuya açık karayolunda motorlu taşıtlarla yapılan yolcu ve eşya taşımalarını, taşımacı, acente, taşıma işleri komisyonculuğu, nakliyat ambarı işletmeciliği, kargo işletmeciliği, lojistik işletmeciliği, taşıma işleri organizatörlüğü, terminal işletmeciliği, oto kiralama işletmeciliği, dağıtıcılık ve benzeri faaliyetleri yapanlar ile taşıma işlerinde çalışanları, taşımalarda yararlanılan her türlü taşıt, araç, gereç, yapıları ve benzerlerini kapsar.

    Ancak, özel otomobillerle ve bunların römorklarıyla yapılan taşımalar, genel ve katma bütçeli dairelerle, il özel idareleri, belediyeler, üniversiteler ve kamu iktisadi teşebbüslerine ait taşıtlarla yapılan ticari olmayan taşımalar, Türk Silahlı Kuvvetlerine ait motorlu taşıt ve bunların römorkları ile yapılan taşımalar, lastik tekerlekli traktörlerle çekilen römorklarla yapılan taşımalar bu Yönetmelik kapsamı dışındadır.'' Görüldüğü üzere gerçek kişiler aında hususi olarak tescil edilmiş kamyonetler gibi bir ifade artık yönetmelikte geçmiyor.

    ANCAK K2 BELGESİNİN TANIMINDA DA BİR DEĞİŞİKLİK VAR

    MADDE 11

    K Yetki belgesi: Ticari amaçla yurtiçi eşya taşımacılığı yapacak gerçek ve tüzel kişilere verilir. Taşımanın şekline göre aşağıdaki türlere ayrılır.

    Kl Yetki belgesi: Belirli bir zaman tarifesine göre ve/veya belirli bir zaman tarifesine uymaksızın eşya taşımacılığı yapacaklara,

    K2 Yetki belgesi: Taşımacının kendi adına ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş taşıt veya taşıtlarla, sadece kendi esas iştigal konusu ile ilgili eşya taşımacılığı yapacak ve ticari maksatla taşımacılık yapmayacaklar

    K3 Yetki belgesi: Ev ve büro eşyası taşımacılığı yapacaklara,

    Dolayısıyla bu maddeye göre K2 belgesi için birincil şart ticari olarak kaydedilmiş bir taşıtın bulunmasıdır.

    13.MADDEDE K2 BELGESİ ALINABİLMESİ İÇİN GEREKLİ ŞART AÇIKÇA BELİRTİLMİŞ :

    b) K2 yetki belgesi almak için başvuranların, kendi adına kayıt ve tescil edilmiş en az bir adet eşya taşımaya mahsus özmal ticari taşıta, sahip olmak

    Şimdiye kadar belirttiğim maddelerden anlaşıldığı kadarı ile, HUSUSİ ARAÇLAR İÇİN K2 BELGESİ İÇİN BİR ZORUNLULUK YOKTUR. ANCAK YÖNETMELİĞİN Taşıtların Yaşı, İstiap Haddi ve Niteliği üst başlıklı 17.maddesi durumu karman çorman yaptı Anılan maddede aynen ''B3, C1, D3, E1, E2 ve K2 yetki belgesi türleri için ihtiyari olmak üzere, taşıtların motorlu araç tescil ve trafik belgelerinde ticari olarak kayıt ve tescil edilmiş olmaları zorunludur.'' hükmü mevcut. Demekki 17.maddeye göre K2 belgeli araç ticari de olabilir hususi de olabilir. ŞİMDİ, biz son kullanıcı hususi araç sahipleri lehine yorum yaparsak 17.maddeden şu çıkıyor: Hususi araç sahibi bir şahıs da aracı için K2 belgesi alabilir. Ama müracaat etmezse K2 belgesi yok diye de ceza verilemez. TAbi bu yorumun size ceza kesme yetkisi olan polis tarafından yapılıp yapılmayacağına ilişkin herhangi bir yorumda bulunmuyorum. Herkes bölgesindeki trafik polislerini düşünerek kendisi karar versin.

    NETİCE OLARAK HUSUSİ ARAÇ SAHİPLERİ ŞUNLARI YAPABİLİR
    1. K2 belgesini alana kadar uğraşır, aldıktan sonra polis ile muhatap olmaz
    2. K2 belgesini almaz polis ile uğraşır, ceza yer ise cezanın iptali için mahkemede uğraşır.





    Öncelikle Karayolları Taşıma Yönetmeliği' nin en güncel hali hangisi bunu netleştirmek gerekli diye düşünüyorum.

    Benim bildiğim kadarıyla en son hali;

    Resmi Gazete Tarihi: 11.06.2009 Resmi Gazete Sayısı: 27255
    http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.13108&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=


    Sizin alıntı yaptığınız bölümler ise;

    25.02.2004 tarih ve 25384 sayılı Resmi Gazete (KTY Asıl)
    http://www.karid.org.tr/tr/article.asp?ID=96

    yönetmeliğinden.


    yani eski yönetmelik.


    27255 sayılı yönetmelikte, kapsam dışında bırakılan taşımalar bölümünde;

    e) Gerçek kişiler adına hususi olarak kayıt ve tescil edilmiş kamyonet cinsi taşıtlarla ve bunların römorklarıyla yapılan ve hem taşımanın hem de taşınan eşyanın ticari olmadığı taşımalar.

    şeklinde mevcut durumda.

    Bu da yoruma gerek kalmadan, ihtilaf oluşturmadan yetki belgesi durumunu net bir şekilde ortaya koyuyor diye düşünüyorum.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    Yanlış anlaşılmasın

    Hususi amaçla kullananlar k2 belgesi almayacaklar, zaten alamazlarda gerekli başvuru belgeleri yok !!!

    K2 belgesi alınmış araçlarıda ancak scr belgesi olan sürücüler kullanabilir.

    Terzi kumaş taşıyorsa, süpermarket satacağı ürünleri taşıyorsa, beyaz eşya firması sattığı esşyaları taşıyorsa k2 alacaklar.

    Diyelimki hobin var model uçak taşıyorsun, yamaç paraşütü taşıyorsun, bahçen var çapa makinesi çim biçme makinesi taşıyorsun, ailen kalabalık pazar alışverişini taşıyorsun, bu taşımacılığı ticari amaç için taşımadığın açık.
    Bu durumda k2 gerekmiyor !!!

    Ankara da zaten kamyonetler için sınırlamalar var size tavsiyem, özel otomobilinizde römörk çekin ...




    Hususi kullanım kamyonet tercih etmeyi düşünenler için bu K2 meselesi biraz sıkıntılı gibi görünüyor.

    Yanlış veriler ile doğru karar vermek mümkün değildir.

    K2 belgesi hususi kullanım için mevcut yönetmelikte sizin de yazdığınız gibi gerekmiyor.


    Kamyonetler için İstanbul da da 1. köprü sınırlaması var, her yıl vizeye girme, vergiden 6. yılda bir sonra ki dilime düşme, hız sınırları vb gibi durumlar var. Kesinlikle katılıyorum, kullanım alışkanlığına göre sıkıntılı olabilecek durumlar olabilir.

    Fakat madalyonun öteki yüzü, kamyonet olduğu için ciddi bir vergi farkı oluşuyor, bunun da şahsım için anlamı, hususi son kullanıcı için basit bir matematik ile;

    35 bin lira binek otomobil = 20 bin lira maliyet + 15 bin lira vergi

    35 bin lira kamyonet = 30 bin lira maliyet + 5 bin vergi.

    rakamlar afaki tabi, tam değerleri bilemiyorum.

    Yani aynı paraya kamyonet kayıtlı olan araç daha "değerli". (Satış değerini kastetmiyorum)

    Bu sebeple basit taşımalar da olsa böyle bir ihtiyaç varsa, kamyonetin sıkıntılarını bilerek, tercih yapmak çok iyi bir alternatif olabilir.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: duyguemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    Yanlış anlaşılmasın

    Hususi amaçla kullananlar k2 belgesi almayacaklar, zaten alamazlarda gerekli başvuru belgeleri yok !!!

    K2 belgesi alınmış araçlarıda ancak scr belgesi olan sürücüler kullanabilir.

    Terzi kumaş taşıyorsa, süpermarket satacağı ürünleri taşıyorsa, beyaz eşya firması sattığı esşyaları taşıyorsa k2 alacaklar.

    Diyelimki hobin var model uçak taşıyorsun, yamaç paraşütü taşıyorsun, bahçen var çapa makinesi çim biçme makinesi taşıyorsun, ailen kalabalık pazar alışverişini taşıyorsun, bu taşımacılığı ticari amaç için taşımadığın açık.
    Bu durumda k2 gerekmiyor !!!

    Ankara da zaten kamyonetler için sınırlamalar var size tavsiyem, özel otomobilinizde römörk çekin ...




    Hususi kullanım kamyonet tercih etmeyi düşünenler için bu K2 meselesi biraz sıkıntılı gibi görünüyor.

    Yanlış veriler ile doğru karar vermek mümkün değildir.

    K2 belgesi hususi kullanım için mevcut yönetmelikte sizin de yazdığınız gibi gerekmiyor.


    Kamyonetler için İstanbul da da 1. köprü sınırlaması var, her yıl vizeye girme, vergiden 6. yılda bir sonra ki dilime düşme, hız sınırları vb gibi durumlar var. Kesinlikle katılıyorum, kullanım alışkanlığına göre sıkıntılı olabilecek durumlar olabilir.

    Fakat madalyonun öteki yüzü, kamyonet olduğu için ciddi bir vergi farkı oluşuyor, bunun da şahsım için anlamı, hususi son kullanıcı için basit bir matematik ile;

    35 bin lira binek otomobil = 20 bin lira maliyet + 15 bin lira vergi

    35 bin lira kamyonet = 30 bin lira maliyet + 5 bin vergi.

    rakamlar afaki tabi, tam değerleri bilemiyorum.

    Yani aynı paraya kamyonet kayıtlı olan araç daha "değerli". (Satış değerini kastetmiyorum)

    Bu sebeple basit taşımalar da olsa böyle bir ihtiyaç varsa, kamyonetin sıkıntılarını bilerek, tercih yapmak çok iyi bir alternatif olabilir.

    Alıntıları Göster
    dobloyu 35 milyar + 6 milyar k belgesine alcağıma
    40 milyara otomobil olarak geçen doblo alırım daha mantıklı ve karlı.
    hemen hemen aynı oldu artık hususi ve ticari demekki.
    ama merak ettiğim birşey var.
    sadece şirket üzerine yazılan araçlaramı k belgesi alınması şart?
    yoksa aile arabası hususi amaçlı kullanımadamı şart? taşımacılıga köyden gelirken bagaja konulan peynir zeytinide sokmazlar heralde?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    dobloyu 35 milyar + 6 milyar k belgesine alcağıma
    40 milyara otomobil olarak geçen doblo alırım daha mantıklı ve karlı.
    hemen hemen aynı oldu artık hususi ve ticari demekki.
    ama merak ettiğim birşey var.
    sadece şirket üzerine yazılan araçlaramı k belgesi alınması şart?
    yoksa aile arabası hususi amaçlı kullanımadamı şart? taşımacılıga köyden gelirken bagaja konulan peynir zeytinide sokmazlar heralde?




    Kamyonet cinsi araçlarda hususi kullanımda K2 belgesi gerekmiyor.

    Hususi olarak tescillenmiş bir kamyonet ile, taşıma kurallarına uygun ise ki yapılan her tür taşıma bu kurallara uymak zorundadır, köyden gelirken yapılan ticari olmayan taşımalar da hiçbir sorun yok.

    Kamyonet cinsi olup ta ticari olarak tescillenmiş araçlarda yapılan taşımanın durumuna göre bir takım belgeler gerekiyor.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: duyguemre

    quote:

    Orijinalden alıntı: tLqA

    dobloyu 35 milyar + 6 milyar k belgesine alcağıma
    40 milyara otomobil olarak geçen doblo alırım daha mantıklı ve karlı.
    hemen hemen aynı oldu artık hususi ve ticari demekki.
    ama merak ettiğim birşey var.
    sadece şirket üzerine yazılan araçlaramı k belgesi alınması şart?
    yoksa aile arabası hususi amaçlı kullanımadamı şart? taşımacılıga köyden gelirken bagaja konulan peynir zeytinide sokmazlar heralde?




    Kamyonet cinsi araçlarda hususi kullanımda K2 belgesi gerekmiyor.

    Hususi olarak tescillenmiş bir kamyonet ile, taşıma kurallarına uygun ise ki yapılan her tür taşıma bu kurallara uymak zorundadır, köyden gelirken yapılan ticari olmayan taşımalar da hiçbir sorun yok.

    Kamyonet cinsi olup ta ticari olarak tescillenmiş araçlarda yapılan taşımanın durumuna göre bir takım belgeler gerekiyor.

    Alıntıları Göster
    konuyu hortlatıyorum ama bu K2 yüzünden ağzımız çok feci yanmış durumda. Şirketin camlı peugeot partner aracı var. bizim şöför 1 ay içinde 2 kere ceza yedi. Sebep K belgesi yok. Cezalar öyle az buz da değil 2426TL şimdi bunu nasıl ödeyeceğiz onu düşünüyoruz. Bunun adı resmen soygun başka birşey olamaz. Üstelik araçta mal falan da yok boşken kesilmiş cezalar sırf belge eksikliği nedeniyle. Acaba sulh cezaya itirazda bulunsak böyle ceza mı olur diye. Çünkü belge eksikliği ağır kusur değil, kabahatler kanunu kapsamında olması lazım. ruhsatsız araç kullanmak 154TL K belgesiz kullanmak 2426TL hey ben böyle adaletin ............
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cervinff

    konuyu hortlatıyorum ama bu K2 yüzünden ağzımız çok feci yanmış durumda. Şirketin camlı peugeot partner aracı var. bizim şöför 1 ay içinde 2 kere ceza yedi. Sebep K belgesi yok. Cezalar öyle az buz da değil 2426TL şimdi bunu nasıl ödeyeceğiz onu düşünüyoruz. Bunun adı resmen soygun başka birşey olamaz. Üstelik araçta mal falan da yok boşken kesilmiş cezalar sırf belge eksikliği nedeniyle. Acaba sulh cezaya itirazda bulunsak böyle ceza mı olur diye. Çünkü belge eksikliği ağır kusur değil, kabahatler kanunu kapsamında olması lazım. ruhsatsız araç kullanmak 154TL K belgesiz kullanmak 2426TL hey ben böyle adaletin ............

    Alıntıları Göster
    yok mu bu konuda bilgisi olan.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cervinff

    yok mu bu konuda bilgisi olan.

    Alıntıları Göster
    Ceza cezadir kanunda yaziyor. Itiraz etseniz ne degisir ki? Mahkeme kanunlara gore hukum verir "bi dakka ya adam hakli" diyecek hali yok.

    Cezanin boyle oldugunu cezayi yeyince mi anladiniz? Araci belgesiz kullanirken de biliyordunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi catalyst -- 8 Kasım 2012; 11:04:22 >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    konuyu hortlatıyorum ama bu K2 yüzünden ağzımız çok feci yanmış durumda. Şirketin camlı peugeot partner aracı var. bizim şöför 1 ay içinde 2 kere ceza yedi. Sebep K belgesi yok. Cezalar öyle az buz da değil 2426TL şimdi bunu nasıl ödeyeceğiz onu düşünüyoruz. Bunun adı resmen soygun başka birşey olamaz. Üstelik araçta mal falan da yok boşken kesilmiş cezalar sırf belge eksikliği nedeniyle. Acaba sulh cezaya itirazda bulunsak böyle ceza mı olur diye. Çünkü belge eksikliği ağır kusur değil, kabahatler kanunu kapsamında olması lazım. ruhsatsız araç kullanmak 154TL K belgesiz kullanmak 2426TL hey ben böyle adaletin ............

    K belgesi sahibi olmamak ile ruhsatsız araba kullanmak aynı mı?
    Siz K belgesi araçta olmadığı için mi ceza yediniz, yoksa K belgesi şirkette var, ama o an araçta olmadığı için mi?
    Ruhsatı hiç olmayan, plakaları olmayan, trafiğe kaydı olmayan araç ile trafiğe çıkın bakalım, polisin tepkisi ne olacak?

    Hoşunuza gitse de gitmese kanun epeydir belli.
    Şirket adına kayıtlı ve ruhsatında kamyonet yazan her araç için K belgesi zorunlu oldu.

    Neye şikayet edeceksiniz?
    K belgem yok ama bana ceza kestiler diye mi?
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: forumnik

    konuyu hortlatıyorum ama bu K2 yüzünden ağzımız çok feci yanmış durumda. Şirketin camlı peugeot partner aracı var. bizim şöför 1 ay içinde 2 kere ceza yedi. Sebep K belgesi yok. Cezalar öyle az buz da değil 2426TL şimdi bunu nasıl ödeyeceğiz onu düşünüyoruz. Bunun adı resmen soygun başka birşey olamaz. Üstelik araçta mal falan da yok boşken kesilmiş cezalar sırf belge eksikliği nedeniyle. Acaba sulh cezaya itirazda bulunsak böyle ceza mı olur diye. Çünkü belge eksikliği ağır kusur değil, kabahatler kanunu kapsamında olması lazım. ruhsatsız araç kullanmak 154TL K belgesiz kullanmak 2426TL hey ben böyle adaletin ............

    K belgesi sahibi olmamak ile ruhsatsız araba kullanmak aynı mı?
    Siz K belgesi araçta olmadığı için mi ceza yediniz, yoksa K belgesi şirkette var, ama o an araçta olmadığı için mi?
    Ruhsatı hiç olmayan, plakaları olmayan, trafiğe kaydı olmayan araç ile trafiğe çıkın bakalım, polisin tepkisi ne olacak?

    Hoşunuza gitse de gitmese kanun epeydir belli.
    Şirket adına kayıtlı ve ruhsatında kamyonet yazan her araç için K belgesi zorunlu oldu.

    Neye şikayet edeceksiniz?
    K belgem yok ama bana ceza kestiler diye mi?

    Alıntıları Göster
    Benim sorum daha önce bu cezaya itiraz edip hakkını arayan var mı onu öğrenmekti.
    Ceza ve kanunun savunulacak bir tarafı yok tamamen haksız bir uygulama. Benim tır filom mu var, alt tarafı küçük bir camlı-van. 15000TL ya aldım bu aracı, K belgesi alacak veya cezasını ödeyecek kadar kazanmıyoruz biz. öte yandan kamyon gibi jeeplerle gezenlerden böyle bir belge istenmiyor. Madem karayolları kanununa koydunuz bu K belgesini tüm mükellefler almalı. Kanun böyle ödeyeceksin tabi tarzı yaklaşımları ise esefle kınıyorum. iyice koyun olmuşsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 9 Kasım 2012; 14:17:02 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cervinff

    Benim sorum daha önce bu cezaya itiraz edip hakkını arayan var mı onu öğrenmekti.
    Ceza ve kanunun savunulacak bir tarafı yok tamamen haksız bir uygulama. Benim tır filom mu var, alt tarafı küçük bir camlı-van. 15000TL ya aldım bu aracı, K belgesi alacak veya cezasını ödeyecek kadar kazanmıyoruz biz. öte yandan kamyon gibi jeeplerle gezenlerden böyle bir belge istenmiyor. Madem karayolları kanununa koydunuz bu K belgesini tüm mükellefler almalı. Kanun böyle ödeyeceksin tabi tarzı yaklaşımları ise esefle kınıyorum. iyice koyun olmuşsunuz.

    Alıntıları Göster
    Ammmada acımasızsınız arkadaşlar Sakin olun adam zaten canı yanmış ve birşey sormuş.Aynı şey sizin de başınıza gelebilirdi.Tamam kanun belli ama var mı bir yolu diye sormuş o kadar Ateş düştüğü yeri yakar yani hemen kestirip atma tutumundan vazgeçmelisiniz ...
    _____________________________
    YA DEVLET BAŞA YA KUZGUN LEŞE !!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Ammmada acımasızsınız arkadaşlar Sakin olun adam zaten canı yanmış ve birşey sormuş.Aynı şey sizin de başınıza gelebilirdi.Tamam kanun belli ama var mı bir yolu diye sormuş o kadar Ateş düştüğü yeri yakar yani hemen kestirip atma tutumundan vazgeçmelisiniz ...

    Alıntıları Göster
    Firma araçlarımızdan bir tanesi bu cezayı yedi.Üstelik araba boştu.Çamlıca gişelerde.Araştırdık yapacak bir şey yok.Ödedik.%25 indirimli ödeme imkanınız var ve K belgesi almak hem fazla maliyetli değil hemde kolay.Hiç girmeyin itiraz vslere.Avukata inceletmiştik biz ne yapabiliriz diye gittik ödedik.
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.