Şimdi Ara

Jantlar'dan anlayanlar bakabilir'mi? 225 taban için jant ebadı kaç olmalı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.095
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Ofset ve Et değeri önem arz eder,ayrıca 225 ebatı baz alacaksak her markanın her modelinin sırt uzunluğu aynı ebat dahi olmasına rağmen farklı olabiliyor,garip ama gerçek bir olay.

    Eğer jantınız 7j inç genişliğinde ise 205 ya da 215 ideal ve ziyadesi ile fit olur,225 hem gereksiz fazla hem de sürtünme ve çekişi,dolayısı ile alt takımı zorlayacaktır.Yani hiç gerek yok.

    Eğer 17" bahsi geçen jantınız, 7.5j ya da 8j eninde ise o zaman 225 devreye girebilir.

    Mesela burada iki adet 215 var ama farklı sırtlara sahipler

    Soldaki daha iyi, geniş lastik iyidir bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Yolladığım resimdeki iki lastik de Bridgestone ve 215 45 17 ancak soldaki pist için sağdaki günlük kullanım için dizayn edilmiş tipteler bu da sırt kısımlarını farklılaştırıyor.

    Geniş lastik amaca hizmet etme tipine göre + ya da - olabiliyor.

    Piste çıkan ve uzun yol yapan yüksek hacimli, tork/devir çeviren bir araç için geniş lastik güzel olur, diğer türlü şehir içi için ve bozuk yollar için farazi kalır,ülkemizde insanlar mümkün mertebe geniş lastik takma peşindeler maalesef düz mantık.

    Aracın yürüyen geometrisi,davlumbaz yapısı,fabrika mühendisliği ve önerilien ebat aralığı,uygun jant seçimi gibi bilgiler felan hak getire
    _____________________________
    Gazeteci:Sizi vatandaşın yer sofrasında hiç göremedik ve fotoğraf çekemedik?
    Necmettin Erbakan:Bir devlet lideri,vatandaşın sofrasına bir kaç çeşit daha yemek koyabiliyorsa, her gün o sofradadır aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Yolladığım resimdeki iki lastik de Bridgestone ve 215 45 17 ancak soldaki pist için sağdaki günlük kullanım için dizayn edilmiş tipteler bu da sırt kısımlarını farklılaştırıyor.

    Geniş lastik amaca hizmet etme tipine göre + ya da - olabiliyor.

    Piste çıkan ve uzun yol yapan yüksek hacimli, tork/devir çeviren bir araç için geniş lastik güzel olur, diğer türlü şehir içi için ve bozuk yollar için farazi kalır,ülkemizde insanlar mümkün mertebe geniş lastik takma peşindeler maalesef düz mantık.

    Aracın yürüyen geometrisi,davlumbaz yapısı,fabrika mühendisliği ve önerilien ebat aralığı,uygun jant seçimi gibi bilgiler felan hak getire
    Hocam genel olarak 500l araçlar 215 ebatta, benimki 225 ben geniş lastik seviyorum bir ara 245 yapmak istedim lakin hem çok pahalı hemde seçenek azalıyor buda işime gelmiyor, 225 yinede iyi lastik.

    Bide geniş lastiği sevme sebebim gördüğüm nadir rs6 lar yüzünden, geniş lastik Sedan dan hb den çok sw gidiyor her hangi bir c segment sw alsam direk 245 yapıştırmak isterim, hele d alsam kesin 275 olacak

    Kartala bile 225 yaparım yani

    SW=geniş lastik.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • 215 ara ebattır,kolay bulunmaz ve maalesef pahalıdır,Fiat grubu,Mazda,Subaru,Chevrolet gibi pekçok markada fabrika oem ebatı oluyor bu ebat,çoğu kişi bu sebepten 225 türevlerini seçiyor/seçmek zorunda kalabiliyor.

    Lastik kadar içini doldurmak da meseledir,geniş ve et değeri güzel bir jant ile kombinlenirse bir anlam kazanıyor bu görsellik.İyi bir oem ya da aftermarket jant seti nerden baksan 5- 6 bin tl en az o da.

    Arkadan çekiş araçlarda zaten arka taraf büyük seçiliyor verimli aktarma için,önden çekişlerde denklik önem arz ediyor malum.

    Ülkemizde hele bu kriz ortamı varken ve gitgide etkisini artırırken,alım gücü düşüp,TL'nin değeri erirken herşeyi küçültmek lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faho -- 2 Mayıs 2019; 21:43:21 >
    _____________________________
    Gazeteci:Sizi vatandaşın yer sofrasında hiç göremedik ve fotoğraf çekemedik?
    Necmettin Erbakan:Bir devlet lideri,vatandaşın sofrasına bir kaç çeşit daha yemek koyabiliyorsa, her gün o sofradadır aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    215 ara ebattır,kolay bulunmaz ve maalesef pahalıdır,Fiat grubu,Mazda,Subaru,Chevrolet gibi pekçok markada fabrika oem ebatı oluyor bu ebat,çoğu kişi bu sebepten 225 türevlerini seçiyor/seçmek zorunda kalabiliyor.

    Lastik kadar içini doldurmak da meseledir,geniş ve et değeri güzel bir jant ile kombinlenirse bir anlam kazanıyor bu görsellik.İyi bir oem ya da aftermarket jant seti nerden baksan 5- 6 bin tl en az o da.

    Arkadan çekiş araçlarda zaten arka taraf büyük seçiliyor verimli aktarma için,önden çekişlerde denklik önem arz ediyor malum.

    Ülkemizde hele bu kriz ortamı varken ve gitgide etkisini artırırken,alım gücü düşüp,TL'nin değeri erirken herşeyi küçültmek lazım
    Kesinlikle öyle


    Forumda her bölüme defalarca konu açtım tek mesaj gelmedi.


    Kimse fark etmiyor ama fark ettin mi bilmiyorum İnternette ürün kalmadı sürekli stokta yok yazıyor, xtreme tuning var orada bir çok ürün var modifiye falan şuan hemen hemen hepsinde stokta yok yazıyor, çok sıkıntılı zamanlardayız.

    Arabana aksesuar yapayım desen yapamıyorsun.


    Benim bir projem vardı arabamda olma durumu şuan düşük.


    Ben orta donanım sevmiyorum ya boş olacak ya full ve opsiyon dahil olacak.

    Hep ikinci araç isterim şöyle uyduruk değilde güzel kaliteli parçalarla aksesuar yapmak ama mümkünatı yok.

    Arabam tıka basa dolu, tek sorun ufak tefek göçük çizik var iç döşemeler demode oldu, siyah renk sevdiğim renk ama sıkıldım gri yapmayı düşünüyorum ama bakalım artık birşeyler yapacam, ama direksiyon vites ve koltuk derilerini yenilemek şart oldu, son olarak hafif ofsetli altın jant istiyorum ama İnternette yok, stokta yok yazıyor.

    Bulamıyorsun hiçbir parça

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-DFABFCB25

    Doblocuya projemi attım şimdi

    Daha 8-10 sene bende madem kalacak bari oynayım araçla

    Doblocuya detaylı yazdım ama kısaca yazayım, Allah nasip ederse ay ortasında işe başlıyorum bu iş için çok uğraştım sınava girdim

    Şimdilik açıklamayım işi çünkü daha başlamadım.

    Neyse projem şu

    Aracın ufak ufak göçük çizikleri var yaptırıp siyahtan gümüş gri çevirecem, döşemeleri demode oldu onları hakiki İtalyan deri döşeme yaptıracam ardından aynı ebat altın jant yaptıracam, ilk olarakta plaka değiştirecem.

    Ben araçlarla oynamayı seviyorum esasen boş araç almayı isterim sonra üzerine zevkime göre aksesuar yaptırırım.


    Araç kaza yapmadan önce çekiniyordum projeyi yapmaya ama kazadan sonra düşüncem değişti çok uzun süre bende kalacak nasıl olsa.

    Gümüş gri renge altın jant çok sevdiğin bir kombinasyon


    Son olarakta, reis sağolsun araba değiştiremiyoruz bari olan arabayı değiştirelim fakir avuntusu olsun, bazıları porşe Mercedes audi gömlek değiştirir gibi değiştiriyor

    Alıntıları Göster
    araçla nikah kıyma niyetiniz varsa benim de konuda yetkim bulunmakta,

    gerekli düzenlemeler yapıldıktan ve aracı başka kimsenin almayacağından emin olduktan sonra kulüp için imzaya beklerim

    _____________________________

    Bir Aracın Son Sahibi Olanlar Kulübü

    "Son sahibi olursun, nikahına alırsın.."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Son Sahibi Olursun

    araçla nikah kıyma niyetiniz varsa benim de konuda yetkim bulunmakta,

    gerekli düzenlemeler yapıldıktan ve aracı başka kimsenin almayacağından emin olduktan sonra kulüp için imzaya beklerim



    Alıntıları Göster


    Bu sadece düşünce, araç değiştirebileceğimi kesinleştirebilirsem oynama yapmam ama yok hurdaya ayrılana kadar kalacaksa yapacam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faho

    Ofset ve Et değeri önem arz eder,ayrıca 225 ebatı baz alacaksak her markanın her modelinin sırt uzunluğu aynı ebat dahi olmasına rağmen farklı olabiliyor,garip ama gerçek bir olay.

    Eğer jantınız 7j inç genişliğinde ise 205 ya da 215 ideal ve ziyadesi ile fit olur,225 hem gereksiz fazla hem de sürtünme ve çekişi,dolayısı ile alt takımı zorlayacaktır.Yani hiç gerek yok.

    Eğer 17" bahsi geçen jantınız, 7.5j ya da 8j eninde ise o zaman 225 devreye girebilir.

    Mesela burada iki adet 215 var ama farklı sırtlara sahipler

    Hocam sedan egea 5x98 225x45x17 orjinal jant kullanan aracım için arceo 5613 model 18 inç 5x100 jant beğendim. Özelliklerinde Et35 et33 8.5 ve 9.5 ofset diyor. Araçta herhangi bir yay veya süspansiyonla oynama yok orjinal halinde yükseklik ayarı.. Şimdi bu jantları aracımda kullanmak için herhangi bir spacer bilezik flanş yaptırmam gerekir mi? Son olarak bu jantlara hangi ebat lastikleri takabilirim ki sapma orantısı sorunsuz olsun?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    Hocam sedan egea 5x98 225x45x17 orjinal jant kullanan aracım için arceo 5613 model 18 inç 5x100 jant beğendim. Özelliklerinde Et35 et33 8.5 ve 9.5 ofset diyor. Araçta herhangi bir yay veya süspansiyonla oynama yok orjinal halinde yükseklik ayarı.. Şimdi bu jantları aracımda kullanmak için herhangi bir spacer bilezik flanş yaptırmam gerekir mi? Son olarak bu jantlara hangi ebat lastikleri takabilirim ki sapma orantısı sorunsuz olsun?

    Alıntıları Göster
    Egea için belirttiğiniz jant seçimi ve ön-arka kısımdaki farklılıklar teorisel anlamda bakarsak görsel manada güzel olacaktır kuşkusuz,ancak bu maalesef teoride kalacaktır.

    8.5j et35 ortalama 235/40 ister ve 9.5j et33 ortalama 245/40 ister ve en artacakken yanağı düşürmeniz gerekir ki ,40 yanak farzedelim seçtiğinizi hali ile arka kısımdaki daha geniş lastik farklılığı ,genelde arkadan çekiş ve belli bir güç aralığındaki araçlar için pozitif bir etki yaratmaktadır,sizin aracınız önden çekiş bu da başlı başına negatif bir unsur.5x98 yerine 5x100 kısmını sarhoş bijon olarak adı geçen ürünle halledersiniz.Ancak bu adaptasyon yüksek hızlarda bu ne getirir, ne götürür karar sizin?Güvenlik zaafiyeti yaşanabilme riski her daim var.

    Spacer sadece jantı dışarı çıkarma için kullanılan bir uygulama ürünü,sizin istedğiniz ebatlar,Egea kalibresinde bir araç için zaten fazlası ile enli ve sürrealist olduğu için zaten gerek yok.

    Egea'nın süspansiyon,çamurluk,davlumbaz geometrisinin 4 yolcu aktif kullanılan bir araç için tolere edebileceği max. ebat şahsi kanaatim 225 ve 7.5j et38 civarıdır.Daha yüksek setuplar gerek iç gerekse,dış kısımda sürtme,vurma gibi negatif işler pekala beraberinde gelecektir.Aks,şanzuman,süspansiyon gibi bileşenlere binen yük ve baskı da ekstra olacaktır,ayrıca gerçekte olan ve kadrandaki hızınız da bir miktar değişecektir,yakıt tüketiminiz artacaktır.

    Bu araca arka koltuklarda yolcu bineceğini,yolların durumunu da aracın stock olduğunu da varsayarsak ortaya her yönü ile vahim bir sonuç çıkacaktır diye düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faho -- 29 Mayıs 2019; 15:25:30 >
    _____________________________
    Gazeteci:Sizi vatandaşın yer sofrasında hiç göremedik ve fotoğraf çekemedik?
    Necmettin Erbakan:Bir devlet lideri,vatandaşın sofrasına bir kaç çeşit daha yemek koyabiliyorsa, her gün o sofradadır aslında.




  • Değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim, anladığım kadarıyla yayları ile oynanmamış standart ortalama 4 kişinin bindiği bir aile aracı egea için 8.5 ve 9.5 ofset li 18 inç jantlar sürtme yapar diyorsunuz. 235/40 245/40 takılsa dahi sapmalar olur kasis ve çukurlarda zarar verir diyorsunuz.. Bu iş tamamen fantazi olarak mı kalmalı bir heves olarak yapmamalı mıyız kesinlikle?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.