Şimdi Ara

Jant ebat değişimi, yapılan km'yi değiştirimi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
13.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Aracın orj. jant ve lastiğinden farklı bir ebat jant ve lastik seçilirse, yani orj jant ve lastik ölçüleri değiştirilirse aracın yaptığı km değişirmi ?
    Yol bilgisayarındaki çıkan verilerde bir sapma olabilirmi ?

    Orj. Lastik ölçülerim : 205/55/ R16
    İstediğim Lastik Ölçüleri : 205/50 R17

    İstediğim ölçüler %0.76 daha büyük, yani aracımın hız ibresi 100km/h gösterirken asıl hızım 100.8km/h olacak.
    Peki aracımda yaptığım yol 100km gösterdiğinde, asıl yaptığım yolda 100km mi olacak ?
    Yol bilgisayarım ortalama yakıt tüketimini 6.5 lt/100km gösterdiğinde, aslında 100.8 km'de ki ortalama yakıt tüketimimimi olacak ?

    Asıl önemli olan 2. sorumdaki gibi, yapılan yol ölçümü yanlışmı olacak ?

    Teşekkürler !







  • hız ölçümü tekerlek sensörü üzerinden yapılan eski nesil araçlarda : evet, ölçüm kalibrasyonu orjinal dışı lastik-jant ölçüsünde değişir.
    hız ölçümü şanzımandan yapılan yeni nesil araçlarda : hayır, değişmez.

    yapılan yol mesafesi (km sayacı) da bilgiyi hız sensörüne (vehicle speed sensor) bağlı olarak aldığından hız için geçerli olan yukarıdaki kurallar katedilen mesafe için de geçerlidir... hız speed sensorden gelen bilgi ile hem hız hem katedilen mesafe hesaplanır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    hız ölçümü şanzımandan yapılan yeni nesil araçlarda : hayır, değişmez.


    Ben derimki bu şekildede değişir Sonuçta yolu tekerlekler katetmiyormu şanzıman yine aynı süratte dönse bile tekerlekler ufalacağı için fizik kanunları işe girmeyecekmi :)
  • GPS ile yapacağınız hız ve mesafe ölçümü değişmeyecektir. Arkadaşın dediği gibi ölçüm şanzımandanda yapılsa sonuçta aracın hızınız belirleyen lastiğin birim dönüşte katettiği mesafe olacaktır.
  • GPS ile yapacağınız hız ve mesafe ölçümü değişmeyecektir. Arkadaşın dediği gibi ölçüm şanzımandanda yapılsa sonuçta aracın hızınız belirleyen lastiğin birim dönüşte katettiği mesafe olacaktır.
  • bu kadar takıntılı olmaya gerek yok. 17 inch jantın keyfini sürmek varken bunlar kafaya takılmaz bile.
  • Daha önce bunu servise sormuştum,jant değişiminde yetkili servisten yeni yazılım yükletmeniz gerekir demişti..Servise sormadan jant değişimi yapmayın derım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnarKin


    quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    hız ölçümü şanzımandan yapılan yeni nesil araçlarda : hayır, değişmez.


    Ben derimki bu şekildede değişir Sonuçta yolu tekerlekler katetmiyormu şanzıman yine aynı süratte dönse bile tekerlekler ufalacağı için fizik kanunları işe girmeyecekmi :)

    Nerden ölçülürse ölçülsün lastik ve jant ebat değişimleri hız göstergesini saptırır. Çünkü kalibrasyonu fabrika çıkışındaki jant ve lastiğe göre yapılmıştır. Yeni yazılım yükleme muhabbeti de burdan kaynaklanmaktadır. Eğer değiştirilebiliyorsa hız göstergesinin kalibrasyonu değiştirilerek doğru göstermesi sağlanabilir. Bu da dijital göstergeli araçlarda daha kolay olur. Ancak zaten tüm kadranlar hız durumuna göre yaklaşık olarak %10 fazla gösterir mevcut hızınızı. Yani yüzde 0.8 lik bi fark için kasmaya değmez. Yol bilgisayarının yaptığı anlık yakıt tüketim değerinin ise lastik ebadı ile ilgisi yoktur. Ha jantları büyütünce araç biraz daha fazla yakar o ayrı.




  • Eğer Jantı büyülteceksen taban genişliğide artmalı , 215 45 17 daha mantıklı bir ölçü bence ayrıca jantı daha güsel göstericeğindende şüphen olmasın yakıt tüketiminde ve yol bilgisayarındaki verilerde kayda değer bi fark olmaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serty23 -- 25 Haziran 2010; 20:44:33 >
  • Mantık kurma ile alakalı bir durum değil ! Adamlar hesaplama yapmış, genişlik, yanak ve jant oranına göre ! Değişim ne kadar az ise o kadar sağlıklı ! Değişim -+ %3 olursa o zaman durum dahada vahim, fazlası zaten vahimde :) ...


    http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14
  • Ben sana fikrimi bu hesaplama tablosuna bakarak verdim zaten , dediğim ölçü ile senin orjinal ölçün arasında %1 fark var yani atla deve değil , eğer aracın b sınıfı ise 205 taban okey ama c sınıfı bir araçsa 215 45 17 senin taktırcağın ölçüden daha iidir Jantı büyütüp aynı tabanda kalmanın bi espirisi yok bence buda benim şahsi fikrim kararda parada senin arkadaşım ama hangi lastikçiye sorsan aynısını söleyecektir.....
  • Konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın ama ben de fabrika çıkışı 215/50/r17 olan ebatı 215/55/r17 olanla değiştirmek istiyorum. Km sapması Vs sorun yaşar mıyım? Bana veya araca herhangi bir zararı olur mu sizce?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    Konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın ama ben de fabrika çıkışı 215/50/r17 olan ebatı 215/55/r17 olanla değiştirmek istiyorum. Km sapması Vs sorun yaşar mıyım? Bana veya araca herhangi bir zararı olur mu sizce?

    http://www.mutlulastik.com.tr/faydali-bilgiler/lastik-nedir/lastik-jant-hesaplama-modulu/




  • hocam jantı büyütmeyin.. Jant büyütmenin konfora ve yakıta etkisi muhakkak olacaktır..

    16" jantınızla devam edin bence,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: toxoplazma


    quote:

    Orijinalden alıntı: MYılmaz4646

    Konuyu hortlatıyorum kusura bakmayın ama ben de fabrika çıkışı 215/50/r17 olan ebatı 215/55/r17 olanla değiştirmek istiyorum. Km sapması Vs sorun yaşar mıyım? Bana veya araca herhangi bir zararı olur mu sizce?

    http://www.mutlulastik.com.tr/faydali-bilgiler/lastik-nedir/lastik-jant-hesaplama-modulu/

    Teşekkür ederim hocam. Aslında 55 yanak olanı kafama koymuştum ama hız sapması Vs olacak onu istemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.