Şimdi Ara

Jant büyütme / Lastik Taban Genişliği Alâkası (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
5.232
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Virajlardaki fark taban genişliğine, lastiğinin yol tuşuna, lastik basıncına, lastik esnekliğine ve süspansiyonlar bağlıdır. Yani siz 16dan 17 ye çıkınca sadece bir koşulu yerine getirirsiniz. Mesela diğer tüm koşullar oluşsa bile dandik lastik takarsanız yine önden arkadan kaymalar yaşarsınız. Olay burada biraz araç seçimine kadar bile gidiyor. Mesela 16 inç jantta da 7j ise 215 e kadar çıkabilirsiniz. Lastik çapını yüzde 3 değiştirmeden(taban genişliği demiyorum zaten o 215 dediğim) 215 çıkarsanız ve kaliteli bir marka model alırsanız araç değiştirmeden yapabileceğiniz optimum şey o olur. 17 ye çıkıp 225 alırken yapacağınız hem jant hem de kaliteli lastik maliyeti yüksek olacaktır ve bence değmez...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt
    Az üstte yazmıştım. Aracın orjinali 205/50R16 ama şu an üstünde 205/55R16 var zaten ve memnun değilim sert virajlarda kayma yaptığı için.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt
    17 inç janta gecmeniz biraz etkili olabilir %5 lik küçülme pek bi şey ifade etmez size diye düşünüyorum. Ayrıca tüm bunları yapmadan aracnızın yapısı bu kapasiteyi karşalayacak düzeyde mi süspansiyon durumu ne ön ve arka kamber/rot ayarları düzgün mü lastik markanıza dikkat edin kullanımınızı Continental premium contac 6 gibi seriler ancak karşılayacaktır. Hepsi düzgün nizami ise viraja göre %10 daha iyi girebilirsiniz ancak. Aracınız neydi bu arada

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • weneorn kullanıcısına yanıt
    Dikkat ediyorum. Eskimiş olarak gördüğüm lastiklerin çoğu, taban kenarlarından yemiş oluyor ama orta kısım neredeyse aşınmamış duruyor.

    Benim lastiklerimde de buna benzer bir durum söz konusu. Yeni lastik aldığımda buna dikkat etmek istiyorum.

    1- Kenarları daha az aşınan lastik var mı acaba?

    2- Kar lastiklerine bakıyorum. Taban kenarları çok küt duruyor. Bu da yol tutuşunu olumlu etkiliyor hâliyle. Lakin yazlık lastiklerin çoğunun kenarları öyle değil nedense? Bu da, lastiğin öncelikle taban kenarlarından aşınmasına sebep oluyor gibime geliyor.

    Resim, denk geldiğim başka bi araçtan.

    Jant büyütme / Lastik Taban Genişliği Alâkası

    Bunu vi lastikçiye sorduğumda, lastik kalıbından kaynaklı demişti. Yani aynı ölçülerdeki 2 lastikten birinin tabanı daha geniş ve daha fit duruyordu diğerine göre; resimdeki gibi...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mhmmd.239 M kullanıcısına yanıt
    Cerato 1.6 dizel 2008

    Bir önceki mesaja da bakar mısınız...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt

    Testlere baktığımda bir lastiğin yol tutuşu ne kadar iyiyse genelde yıpranma oranı o kadar yüksek oluyor. Mesela bir çok testte hankook ventus prime 3 yol tutuşta genelde birinci olurken yıpranmada genelde orta sıranın altında oluyor. Hem yok tutuşu hem yıpranmayı optimumda tutan ise Continental prem. Contact 6 gördüğüm kadarıyla..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    Teşekkürler kıymetli bilgiler için.

    Amacım, yakıt tüketimini (mümkünse) artırmadan, aracın özellikle de virajlardaki yol tutuşunu artırmak. Çünkü ince yanaklı lastikleri olan bir aracın döndüğü gibi dönemiyorum virajları. Araç özellikle de kafadan kayıyor dışa doğru.

    Düz yolda ne kadar sert fren yapsam da bi anormal bi kayma görmüyorum araçta. En bariz en büyük fark, virajlarda ortaya çıkıyor yani.

    Beni ince yanaklı lastik düşünmeye iten sebep bu oldu.

    16" için önerilen ölçü: 205/50R16

    Şu an: 205/55R16 (Bunu ben seçmedim. Aracı aldığımda öyleydi)

    Tavsiyelerinize birlikte düşündüğüm: 215/45R17 (Şu an ki yanak ölçüm, zaten fazla fabrika verisine göre. Onun için 225 yerine 215 yazdım)

    Son olarak, yanağı 5 düşürmem, yol tutuşumu bariz şekilde artıracaksa eğer, jant değiştirmeme gerek kalmaz ve orjinal değer olan 205/50R16'ya geçerim.

    Yok tatmin etmez ise ki bana etmez gibi geliyor; 215/45R17 en ideali olacak sanki; ne dersiniz?..

    Lâkin, aracın lastik ve jant tavsiyeleri içinde 17" yok ve 15" için de şu şekilde:

    185/65R15
    195/60R15

    Bu durumda 17" jant, muayene açısından sorun teşkil eder mi?

    Araç: Kia Cerato 2008 1.6 dizel.


    Anladığım kadarıyla sizin amacınız virajları daha istikrarlı dönmek. Bunun için tek etken lastik değil aracınızın süspansiyonundan bir çok parçaya kadar bunu etkileyecek parça var. Yani sadece lastikle bariz bir viraj kabiliyetine sahip olmanız zor. Ancak bir miktar iyileştirmeniz mümkün.


    Lastikteki yanak ölçülerinin kendilerine has özellikleri mevcut.

    Kalın yanaklı lastik daha konforludur, ayrıca ani hızlanmalarda aracın patinaja düşmesini esneyerek veya burkularak engeller. Konforlu ve esnek yapıda olması viraj kabiliyetini de esneyeceğinden düşürür.

    İnce yanaklı lastik daha sert yapıda olduğundan patinaja daha yatkındır konforu daha düşüktür ancak viraj kabiliyeti daha stabildir.


    Bu açıdan ince yanaklı lastik düşünmeniz mantıklı. Aracınızın orijinal ölçüsü 205/50/16 ise bunu tabanı değişmeden 45/17 yapmanız oranı koruma açısından yeterli olacaktır. Ayrıca tabanı değişmediğiniz için daha sert yanağa geçmiş olacaksınız. Bir fark yaratacaksa bu şekilde o farkı daha çok anlamanız gereklidir.


    205/45/17 = 92,25 mm yanak kalınlığına sahipken


    215/45/17 = 96,75mm yanak kalınlığına sahip


    Yukardaki formulle tabanı değişmeden yanağınızı incelttiğinizde 4 cm e yakın bir fark çıkıyor. Bu da iki lastik yanağının aynı ölçüde (45) olmasına rağmen tabanını değişmediğiniz lastiğin daha ince ve sert yapıya sahip olmasına sebebiyet veriyor.


    Yani bir fark görecekseniz taban değişmeden yanak incelterek bu farkı görmeniz daha muhtemel. Tabi bu değerler aracınızın orijinal ölçüsü 205/50/16 için geçerli.


    Başka türlü değerlendirecek olursak


    215/45/17 yaptığınızda yanağınız diğer duruma göre 4cm kalın olacak ancak tabanı da 1cm genişletmiş olacaksınız.


    Bu durumda seçim biraz da size kalmış oluyor. Tabanı 1 cm genişletip yanağı 4 cm kalın tutmak mı ?

    Yoksa tabanı sabit tutup yanağı 4cm ince yapmak mı tarzınıza daha uygun.


    1. durumda lastiğiniz 1 cm artan taban yüzünden daha fazla sürtünecek ve siz fark etmeyecek olsanız da yakıt tüketimi artacaktır. Süspansiyon konforunuz nispeten 205/45 ölçüye göre daha konforlu olacaktır.
    2. durumda yakıt tüketiminiz değişmeyecek konforunuz lastiğinizin sertleşmesinden dolayı düşecek ancak lastiğin esneme payını çok daha ortadan kaldırmış olacaksınız.


    Burada seçim kullanım tarzınıza göre değişecektir.





  • bocekgrafik kullanıcısına yanıt

    Daha öncede paylaşmıştım detaylara buradan ulaşa bilirsiniz muayene ile ilgili bir sorun olmaz, konu çok net bir izleyin isterseniz


  • quote:

    Orijinalden alıntı: bocekgrafik

    quote:

    Diğer konu jant genişliğine göre lastik genişliğinin uygunluğu

    Esas öğrenmek istediğim de bu zaten.

    Jant eni sabitken, lastik tabanının genişlemesi ne alâka? Eklediğim resimlerde görünüyor bu durum.

    % 3 meselesi ve diğer konuları biliyorum.

    Lastik ölçülerindeki "en"i ifade eden rakam tek başına birşey ifade etmez. Yani her 50 yazan yanaklı lastiğin mm olarak en genişliği aynı değil.


    Oradaki rakam, enin tabana göre yüzdesini belirtir.


    Yani 205/ 50 bir lastiğin eni 195/50 bir lastikten daha geniştir.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.