Şimdi Ara

İX35 LPG hakkın da... (14. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
367
Cevap
15
Favori
141.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    3500'e taktırdığınızı varsayarsanız 20 bin km.de amorti eder parasını...


    Konu uzun vade'de silindir kapağının LPG'nin yaydığı ısıya dayanıp dayanamıyacağı, enjektörlerin soğutulması ikinci planda ve o sorunda sıvı LPG püskürtülerek aşılıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    3500'e taktırdığınızı varsayarsanız 20 bin km.de amorti eder parasını...


    Konu uzun vade'de silindir kapağının LPG'nin yaydığı ısıya dayanıp dayanamıyacağı, enjektörlerin soğutulması ikinci planda ve o sorunda sıvı LPG püskürtülerek aşılıyor...

    Lpg'nin motor için zararlı olduğunu söyleyen bir kesim hep oluyor zaten. lpg'nin yanma esnasında çıkardığı yüksek ısı klasik sıralı sistem kullanan araçlar içinde geçerli. gdi motorlarda lpg dönüşümü yeni bir konu ve enjektörlerin soğutulması amacıyla benzin kullanılması vs. gbi yöntemleri olduğu için bu konuya şüpheyle yaklaşıyorum. yani benim düşüncem lpg'nin motora zararı olmadığı aksine faydası olduğu yönünde.. yoksa bu araçlar benzinli araçlar, benzinle çalışmak için tasarlanmış şeklinde yaklaşımlar 10 yıl önce de vardı. 3-4 sene öncesinde iş yerinden bir arkadaşım, doğan marka aracı 800bin km.deydi ve çoğunu lpg ile kullanmış. aracı o zamanlarda halen yürür durumdaydı :) kendisi de öncesinde lpg montaj işiyle uğraşmış bir arkadaştı ve bu kadar uzun motor ömrünü lpg'nin temiz bir yakıt olmasına ve tam yanmasına bağlıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm


    Lpg'nin motor için zararlı olduğunu söyleyen bir kesim hep oluyor zaten. lpg'nin yanma esnasında çıkardığı yüksek ısı klasik sıralı sistem kullanan araçlar içinde geçerli. gdi motorlarda lpg dönüşümü yeni bir konu ve enjektörlerin soğutulması amacıyla benzin kullanılması vs. gbi yöntemleri olduğu için bu konuya şüpheyle yaklaşıyorum. yani benim düşüncem lpg'nin motora zararı olmadığı aksine faydası olduğu yönünde.. yoksa bu araçlar benzinli araçlar, benzinle çalışmak için tasarlanmış şeklinde yaklaşımlar 10 yıl önce de vardı. 3-4 sene öncesinde iş yerinden bir arkadaşım, doğan marka aracı 800bin km.deydi ve çoğunu lpg ile kullanmış. aracı o zamanlarda halen yürür durumdaydı :) kendisi de öncesinde lpg montaj işiyle uğraşmış bir arkadaştı ve bu kadar uzun motor ömrünü lpg'nin temiz bir yakıt olmasına ve tam yanmasına bağlıyordu.

    İyi o zaman siz taktırın hayırlı olsun güle güle kullanın, bu bilgiler havadan vahiy yoluyla gelmiyor size kaynaklarımı açıklıyayım belki bi faydası olur zira insanların düşüncelerden daha çok belge ve dayanaklara ihtiyacı var sonuçda meydana gelebilecek hasarı karşılamak hiç'de kolay değil, bu arada GDİ motorları 70'lerin teknolojisini kullanan Şahin'lerin Doğan'ların motorlarla karıştırmayın...

    Hyundai Uçar otomotiv servis müdürü Taner bey, kendisi çok yakın arkadaşımdır LPG takma önerime sıcak bakmadı, sakıncası olmasa ben kendim takarım burda zira Hyundai GDİ motorlara önermiyor dedi

    0216 422 30 40 Servis müdürü Taner bey...


    Sahibi Hakan Uymaz çok yakın arkadaşımdır kendisi Türkiyede ilk çıktığından beri bu işi yapar İtalya'da eğitimini görmüştür benim İX35'ime sorumluluğunu alamam diye takmadı...

    http://www.ikitelliorg.com/detay.asp?firma=14280



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coşkun Uçar -- 26 Mayıs 2013; 19:58:03 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm


    Lpg'nin motor için zararlı olduğunu söyleyen bir kesim hep oluyor zaten. lpg'nin yanma esnasında çıkardığı yüksek ısı klasik sıralı sistem kullanan araçlar içinde geçerli. gdi motorlarda lpg dönüşümü yeni bir konu ve enjektörlerin soğutulması amacıyla benzin kullanılması vs. gbi yöntemleri olduğu için bu konuya şüpheyle yaklaşıyorum. yani benim düşüncem lpg'nin motora zararı olmadığı aksine faydası olduğu yönünde.. yoksa bu araçlar benzinli araçlar, benzinle çalışmak için tasarlanmış şeklinde yaklaşımlar 10 yıl önce de vardı. 3-4 sene öncesinde iş yerinden bir arkadaşım, doğan marka aracı 800bin km.deydi ve çoğunu lpg ile kullanmış. aracı o zamanlarda halen yürür durumdaydı :) kendisi de öncesinde lpg montaj işiyle uğraşmış bir arkadaştı ve bu kadar uzun motor ömrünü lpg'nin temiz bir yakıt olmasına ve tam yanmasına bağlıyordu.

    İyi o zaman siz taktırın hayırlı olsun güle güle kullanın, ben çünkü bu bilgileri bi tarafımdan uyduruyorum şeklinde düşünüyorsunuz büyük ihtimal, o zaman size kaynaklarımı açıklıyayım'da belki bi faydası olur, bu arada GDİ motorları 70'lerin teknolojisini kullanan Şahin'lerin Doğan'ların motorlarla karıştırmayın...

    Hyundai Uçar otomotiv servis müdürü Taner bey, kendisi çok yakın arkadaşımdır LPG takma önerime sıcak bakmadı, sakıncası olmasa ben kendim takarım burda zira Hyundai GDİ motorlara önermiyor dedi

    0216 422 30 40 Servis müdürü Taner bey...


    Sahibi Hakan Uymaz çok yakın arkadaşımdır kendisi Türkiyede ilk çıktığından beri bu işi yapar İtalya'da eğitimini görmüştür benim İX35'ime sorumluluğunu alamam diye takmadı...

    http://www.ikitelliorg.com/detay.asp?firma=14280

    benim mesajımı okumamışsınız sanırım. zaten ben demişim ki; gdi motorlarda lpg dönüşümü yeni bir konu ve enjektörlerin soğutulması amacıyla benzin kullanılması vs. gbi yöntemleri olduğu için bu konuya şüpheyle yaklaşıyorum.....

    gdi motorlara yönelik lpg uygulaması hakkında çekincelerim var demişim zaten. ama bu uygulamanın uzun vade için zararları olabilir mi? bu konu hakkında bilgi yok şu an için. hyundai gdi motor için önermiyor olabilir. zaten honda ve hyundai gibi bayi çıkışında araca lpg takan bir kaç otomobil firması dışında ford, renault, citroen , vw gibi bir çok firmada lpg'yi önermezler , hatta benim citroen aracım var , lpg'li aracı servise bile almazlar.. firmaların lpg'yi önermemesi o araçların lpg'ye uyumsuz olduğu anlamına gelmiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 26 Mayıs 2013; 20:24:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm


    Lpg'nin motor için zararlı olduğunu söyleyen bir kesim hep oluyor zaten. lpg'nin yanma esnasında çıkardığı yüksek ısı klasik sıralı sistem kullanan araçlar içinde geçerli. gdi motorlarda lpg dönüşümü yeni bir konu ve enjektörlerin soğutulması amacıyla benzin kullanılması vs. gbi yöntemleri olduğu için bu konuya şüpheyle yaklaşıyorum. yani benim düşüncem lpg'nin motora zararı olmadığı aksine faydası olduğu yönünde.. yoksa bu araçlar benzinli araçlar, benzinle çalışmak için tasarlanmış şeklinde yaklaşımlar 10 yıl önce de vardı. 3-4 sene öncesinde iş yerinden bir arkadaşım, doğan marka aracı 800bin km.deydi ve çoğunu lpg ile kullanmış. aracı o zamanlarda halen yürür durumdaydı :) kendisi de öncesinde lpg montaj işiyle uğraşmış bir arkadaştı ve bu kadar uzun motor ömrünü lpg'nin temiz bir yakıt olmasına ve tam yanmasına bağlıyordu.

    İyi o zaman siz taktırın hayırlı olsun güle güle kullanın, ben çünkü bu bilgileri bi tarafımdan uyduruyorum şeklinde düşünüyorsunuz büyük ihtimal, o zaman size kaynaklarımı açıklıyayım'da belki bi faydası olur, bu arada GDİ motorları 70'lerin teknolojisini kullanan Şahin'lerin Doğan'ların motorlarla karıştırmayın...

    Hyundai Uçar otomotiv servis müdürü Taner bey, kendisi çok yakın arkadaşımdır LPG takma önerime sıcak bakmadı, sakıncası olmasa ben kendim takarım burda zira Hyundai GDİ motorlara önermiyor dedi

    0216 422 30 40 Servis müdürü Taner bey...


    Sahibi Hakan Uymaz çok yakın arkadaşımdır kendisi Türkiyede ilk çıktığından beri bu işi yapar İtalya'da eğitimini görmüştür benim İX35'ime sorumluluğunu alamam diye takmadı...

    http://www.ikitelliorg.com/detay.asp?firma=14280

    benim mesajımı okumamışsınız sanırım. zaten ben demişim ki; gdi motorlarda lpg dönüşümü yeni bir konu ve enjektörlerin soğutulması amacıyla benzin kullanılması vs. gbi yöntemleri olduğu için bu konuya şüpheyle yaklaşıyorum.....

    gdi motorlara yönelik lpg uygulaması hakkında çekincelerim var demişim zaten. ama bu uygulamanın uzun vade için zararları olabilir mi? bu konu hakkında bilgi yok şu an için. hyundai gdi motor için önermiyor olabilir. zaten honda ve hyundai gibi bayi çıkışında araca lpg takan bir kaç otomobil firması dışında ford, renault, citroen , vw gibi bir çok firmada lpg'yi önermezler , hatta benim citroen aracım var , lpg'li aracı servise bile almazlar.. firmaların lpg'yi önermemesi o araçların lpg'ye uyumsuz olduğu anlamına gelmiyor.

    "yani benim düşüncem lpg'nin motora zararı olmadığı aksine faydası olduğu yönünde.. yoksa bu araçlar benzinli araçlar, benzinle çalışmak için tasarlanmış şeklinde"

    "hyundai gdi motor için önermiyor olabilir ama bu uygulamanın uzun vade için zararları olabilir mi? bu konu hakkında bilgi yok şu an için".

    firmaların lpg'yi önermemesi o araçların lpg'ye uyumsuz olduğu anlamına gelmiyor.

    Söylediklerinizle çelişki içindesiniz, ayrıca önermek başka bir şey sakıncalı olduğunu belirtmek ayrı şey.....neyse daha fazla yazmanın anlamı yok insanlar okurlar ona göre hareket ederler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    "yani benim düşüncem lpg'nin motora zararı olmadığı aksine faydası olduğu yönünde.. yoksa bu araçlar benzinli araçlar, benzinle çalışmak için tasarlanmış şeklinde"

    "hyundai gdi motor için önermiyor olabilir ama bu uygulamanın uzun vade için zararları olabilir mi? bu konu hakkında bilgi yok şu an için".

    firmaların lpg'yi önermemesi o araçların lpg'ye uyumsuz olduğu anlamına gelmiyor.

    Söylediklerinizle çelişki içindesiniz, ayrıca önermek başka bir şey sakıncalı olduğunu belirtmek ayrı şey.....neyse daha fazla yazmanın anlamı yok insanlar okurlar ona göre hareket ederler...

    benim aracım atmosferik motorlu, yani lpg'ye uyum konusunda sorun yok, klasik sıralı sistem lpg ile çalışıyor. sizin alıntıladığınız düşüncelerim klasik sıralı sistem motorlar için geçerli. gdi motorlara bundan 2 yıl öncesine kadar lpg bile uygulanamıyordu. benim şüpheyla yaklaşıyorum dediğim gdi motorlara lpg uygulanması işlemi. yoksa atmosferik motorlu araçlarda sıralı sistem uzun yıllardır sorunsuz şekilde uygulanıyor zaten. motorun ömrünü uzatır dediğim de bu tür araçlar için geçerli.

    ama siz lpg 'yi kafanızdan tamamen silmiş görünüyorsunuz. burda insanların derdi gdi motorlu araçlara lpg uygulanabilir durumda mı? uygulanırsa sağlıklı mıdır ve ne kadar tasarruf sağlanabilir? gibi sorulara cevap arıyorlar. siz ise lpg'ye tamamen karşıt görüştesiniz anladığım kadarıyla. en azından yazdıklarınızdan öyle anlaşılıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    "yani benim düşüncem lpg'nin motora zararı olmadığı aksine faydası olduğu yönünde.. yoksa bu araçlar benzinli araçlar, benzinle çalışmak için tasarlanmış şeklinde"

    "hyundai gdi motor için önermiyor olabilir ama bu uygulamanın uzun vade için zararları olabilir mi? bu konu hakkında bilgi yok şu an için".

    firmaların lpg'yi önermemesi o araçların lpg'ye uyumsuz olduğu anlamına gelmiyor.

    Söylediklerinizle çelişki içindesiniz, ayrıca önermek başka bir şey sakıncalı olduğunu belirtmek ayrı şey.....neyse daha fazla yazmanın anlamı yok insanlar okurlar ona göre hareket ederler...

    benim aracım atmosferik motorlu, yani lpg'ye uyum konusunda sorun yok, klasik sıralı sistem lpg ile çalışıyor. sizin alıntıladığınız düşüncelerim klasik sıralı sistem motorlar için geçerli. gdi motorlara bundan 2 yıl öncesine kadar lpg bile uygulanamıyordu. benim şüpheyla yaklaşıyorum dediğim gdi motorlara lpg uygulanması işlemi. yoksa atmosferik motorlu araçlarda sıralı sistem uzun yıllardır sorunsuz şekilde uygulanıyor zaten. motorun ömrünü uzatır dediğim de bu tür araçlar için geçerli.

    ama siz lpg 'yi kafanızdan tamamen silmiş görünüyorsunuz. burda insanların derdi gdi motorlu araçlara lpg uygulanabilir durumda mı? uygulanırsa sağlıklı mıdır ve ne kadar tasarruf sağlanabilir? gibi sorulara cevap arıyorlar. siz ise lpg'ye tamamen karşıt görüştesiniz anladığım kadarıyla. en azından yazdıklarınızdan öyle anlaşılıyor

    LPG uygulamasının atmosferik yada aşırı besleme ile ne ilgisi var, bir motora LPG uygulaması yapılması için atmosferik yada aşırı besleme olmasının bi önemi yok önce bu konuyu bi açıklığa kavuşturalım ikincisi ben LPG düşmanı değilim hatta kullanılması taraftarıyım bunuda nerden çıkardınız sanırım siz ne demek istediğimi anlamamışsınız çekincen İX35'de LPG kullanılması daha öncede yazdım bir daha yazayım BU KONUDA YUKARDA BAHSETTİĞİM UZMAN OLAN KİŞİLER GDI MOTORLARA LPG UYGULAMASINI ÖNERMİYOR....insanları yanlış yönlendirip ilerde altından kalkamıyacakları masraflara girmelerini önermiyorum var'sa elinizde belge koyun ortaya insanlarda güven içinde kullansın, ben bu soruyu LPG takan Hyundai bayilerinede yönelttirdim hiç kimse bu belgeyi veremedi, getirin dedim kardeşim Hyundai'den "bu araca LPG takılabilir" diye bir yazı bu kadar basit, varsa elinizde belge koyun ortaya yoksa ben şöle düşünüyorum ben böle düşünüyorum diye yönlendirip ilerde ağır hasarlar söz konusu olduğunda bu sorumluluğun altından kalkamazsınız...




  • Selamlar ;

    Arkadaşlar volvo dizel aracımı satarak satın aldığım hyundai ix35 sahibi olarak dayanamayıp tüm önyargıları kırarak Bu hafta lpg taktırdım.

    Dizel aractan benzinliye geçiş sürecim 6 ay felan sürdü ama en sonunda alıştım

    Marka : Landirenzo. Uygulama ankara hyundai akbakta yapıldı.

    Şu an itibari ile sorunsuz ve gayet istediğim tatminkar sonuçlarla devam ediyor.

    Size ortalama yakıt tüketimide söyleyelim.

    Ankarada ikamet etmekteyim. Havalanı yolu üzeri pursakları geçince sarayköy. Yani yolun yarısından fazlası şehirlerarası ama şehir içide işe geldikten sonra ciddi sayılacak yolculuk yapmaktayım.

    2 defa ölçüm yaptı ikiside birbirine yakın sonuçlar verdi.

    Eskiden sadece benzinle ortalama harcamam 37 Kuruş idi.


    Son testim toplam mesafe : 173 KM Satın alınan LPG VE BENZİN : 44 TL

    Sonuç : 44/173 : 0,254.... Yani 25 Kuruş ila 26 Kuruş Arası

    Yüzde olarak tasaruf : %32 Gibi

    Aracın performasında ise düşüş vardır mutlaka ama ben ciddi manada hissetmedim. Bunun sebebi eskiden volvo dizel kullanmamdan kaynaklı. Zaten dizel araçtan benzinli beygiri yüksek bile olsa torku düşük bi araca geçtiğim için ciddi manada hissetmiştim. Ama yaklaşık 6 aylık süreçte bu duruma alıştım. Ama benzinden lpg ye geçiş sürecinde ciddi manada bişey hissetmedim.

    Fiyat olarakda açıklamak istemiyorum. Ucuz yaptıranlar şu fiyata yaptırdım derlerse benim moralim yada yüksek yaptıranların morali bozulmasın.

    Bu konuda sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olurum.




  • taktirdiginiz lpg sistemi sadece lpg ile mi calisiyor yoksa ilk etapta benzin mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sezops

    taktirdiginiz lpg sistemi sadece lpg ile mi calisiyor yoksa ilk etapta benzin mi ?

    Merhaba ;

    %80 Lpg %20 Benzin şeklinde.

    İlk etapta benzinle çalışıp sonra lpg + benzin şeklinde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arkadash

    Eskiden sadece benzinle ortalama harcamam 37 Kuruş idi.

    Son testim toplam mesafe : 173 KM Satın alınan LPG VE BENZİN : 44 TL

    Sonuç : 44/173 : 0,254.... Yani 25 Kuruş ila 26 Kuruş Arası

    Yüzde olarak tasaruf : %32 Gibi

    Aracın performasında ise düşüş vardır mutlaka ama ben ciddi manada hissetmedim. Bunun sebebi eskiden volvo dizel kullanmamdan kaynaklı. Zaten dizel araçtan benzinli beygiri yüksek bile olsa torku düşük bi araca geçtiğim için ciddi manada hissetmiştim. Ama yaklaşık 6 aylık süreçte bu duruma alıştım. Ama benzinden lpg ye geçiş sürecinde ciddi manada bişey hissetmedim.

    Fiyat olarakda açıklamak istemiyorum. Ucuz yaptıranlar şu fiyata yaptırdım derlerse benim moralim yada yüksek yaptıranların morali bozulmasın.

    Bu konuda sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olurum.

    sonuçlar oldukça iyi. özellikle benzin tüketiminiz çok iyi maşallah, ortalama 8 lt. civarına tekabül ediyor. tabi yolunuzun yarıdan fazlasının şehirlerarası olmasının da bu sonuçta katkısı vardır.
    bu sayfalarda yine ix35 kullanıp ta benzin tüketimini 10-11 lt.den aşağıya indiremedim diyen de var. aradaki fark neden kaynaklanıyor merak ettim. hundai ix35 isimli arkadaşın paylaşmış olduğu lpg+benzin ortalama tüketim değeri 30 kr.tan fazlaydı mesela..
    siz ankara'dasınız sanırım, istanbul 'da şehiriçi yoğun trafikte dur-kalklar, hatta bazen dur-kalkmalar'ın :) oldukça sık yaşandığı trafikte tüketim artıyor sanırım. başka bir lpg konusunda bir Prins lpg ustasının yorumu dikkatimi çekti. vw tsi motorlar için Ankara'da %35-40 civarı, istanbul'da %28-33 gibi bir değer vermiş usta. gdi ile çalışma mantığı benzer olduğu için (lpg + benzin) bu değerleri verdim. zaten ix35 için bahsedilen tasarrf oranları da benzer. ankara ile istanbul arasındaki fark kafa karıştırıcı. acaba yoğun trafikte benzin yakma oranı mı artıyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arkadash

    Eskiden sadece benzinle ortalama harcamam 37 Kuruş idi.

    Son testim toplam mesafe : 173 KM Satın alınan LPG VE BENZİN : 44 TL

    Sonuç : 44/173 : 0,254.... Yani 25 Kuruş ila 26 Kuruş Arası

    Yüzde olarak tasaruf : %32 Gibi

    Aracın performasında ise düşüş vardır mutlaka ama ben ciddi manada hissetmedim. Bunun sebebi eskiden volvo dizel kullanmamdan kaynaklı. Zaten dizel araçtan benzinli beygiri yüksek bile olsa torku düşük bi araca geçtiğim için ciddi manada hissetmiştim. Ama yaklaşık 6 aylık süreçte bu duruma alıştım. Ama benzinden lpg ye geçiş sürecinde ciddi manada bişey hissetmedim.

    Fiyat olarakda açıklamak istemiyorum. Ucuz yaptıranlar şu fiyata yaptırdım derlerse benim moralim yada yüksek yaptıranların morali bozulmasın.

    Bu konuda sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olurum.

    sonuçlar oldukça iyi. özellikle benzin tüketiminiz çok iyi maşallah, ortalama 8 lt. civarına tekabül ediyor. tabi yolunuzun yarıdan fazlasının şehirlerarası olmasının da bu sonuçta katkısı vardır.
    bu sayfalarda yine ix35 kullanıp ta benzin tüketimini 10-11 lt.den aşağıya indiremedim diyen de var. aradaki fark neden kaynaklanıyor merak ettim. hundai ix35 isimli arkadaşın paylaşmış olduğu lpg+benzin ortalama tüketim değeri 30 kr.tan fazlaydı mesela..
    siz ankara'dasınız sanırım, istanbul 'da şehiriçi yoğun trafikte dur-kalklar, hatta bazen dur-kalkmalar'ın :) oldukça sık yaşandığı trafikte tüketim artıyor sanırım. başka bir lpg konusunda bir Prins lpg ustasının yorumu dikkatimi çekti. vw tsi motorlar için Ankara'da %35-40 civarı, istanbul'da %28-33 gibi bir değer vermiş usta. gdi ile çalışma mantığı benzer olduğu için (lpg + benzin) bu değerleri verdim. zaten ix35 için bahsedilen tasarrf oranları da benzer. ankara ile istanbul arasındaki fark kafa karıştırıcı. acaba yoğun trafikte benzin yakma oranı mı artıyor?

    Hocam ankara trafiği ile istanbulu kıyaslamamız lazım. Çünkü alt geçitler ile trafik nerdeyse %20 seviyelerine düşürülmüş yani %80 rahatlamış durumda. Sadece kızılay bölgesinde ciddi manada 7km lik bi alanda ciddi sıkışıklık var. Bu birinci etken trafiğin cok rahat olması.

    Birde ben işe saat 09:00 da evimde çıkar akşamda 20:30 civarı işten ayrılırım.

    ikinci ve en önemli gdi motorlarda olan özellik bana göre asla agresif kullanıma gelmiyor. Doğru viteste ve sakin kullanımdır. Bunu kesinlikle yavaş hız yapmadan kullanmak diye anlamayın. Gereksiz viteslerde araç kullanmamak lazım.

    Hız konusuna gelince ankara-istanbul arası sık seyehat ederim istanbula en son hyundai ile 3 saat 15 dakikada vardım molasız. Yakıtı tüketimin 35 kuruş idi 34 küsür ama 35 kuruş diyelim.

    Bu arada 90 km yi geçmemek kaydı ile şehir dışı yaklaşık 160 km yol yaptım ve ortalama 6.3 lt gibi bi rakamdı. Ama yol bitmiyor bu seferde ister istemez hızlı gidilmek zorunda kalınıyor.

    Bu araçlarda düzgün vites ve sakin kullanımı sonrası ciddi manada tasarruf yaparsınız.

    Şehir içindede defalarca yakıt tüketimini sıfırladım. Agresif kullanımlarda ortalama 12 ve 13 lt leri cok gösterdi. Ama normal kullanımlarda trafik durumunda 9.5 idi kısa ve trafikli yollarda.

    Benim hyundai ix35 sahibi tüm arkadaşlarıma tek tavsiyem vardır asla ama asla agresif kullanmamanız yani sakin bi şekilde ve doğru viteste.

    Arabam cok yakıyor diyen arkadaşlara ankara trafiğinde uygulamaları olarak km yi sıfırlayarak gösterebilirim.

    İyi forumlar tekrardan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arkadash

    quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arkadash

    Eskiden sadece benzinle ortalama harcamam 37 Kuruş idi.

    Son testim toplam mesafe : 173 KM Satın alınan LPG VE BENZİN : 44 TL

    Sonuç : 44/173 : 0,254.... Yani 25 Kuruş ila 26 Kuruş Arası

    Yüzde olarak tasaruf : %32 Gibi

    Aracın performasında ise düşüş vardır mutlaka ama ben ciddi manada hissetmedim. Bunun sebebi eskiden volvo dizel kullanmamdan kaynaklı. Zaten dizel araçtan benzinli beygiri yüksek bile olsa torku düşük bi araca geçtiğim için ciddi manada hissetmiştim. Ama yaklaşık 6 aylık süreçte bu duruma alıştım. Ama benzinden lpg ye geçiş sürecinde ciddi manada bişey hissetmedim.

    Fiyat olarakda açıklamak istemiyorum. Ucuz yaptıranlar şu fiyata yaptırdım derlerse benim moralim yada yüksek yaptıranların morali bozulmasın.

    Bu konuda sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olurum.

    sonuçlar oldukça iyi. özellikle benzin tüketiminiz çok iyi maşallah, ortalama 8 lt. civarına tekabül ediyor. tabi yolunuzun yarıdan fazlasının şehirlerarası olmasının da bu sonuçta katkısı vardır.
    bu sayfalarda yine ix35 kullanıp ta benzin tüketimini 10-11 lt.den aşağıya indiremedim diyen de var. aradaki fark neden kaynaklanıyor merak ettim. hundai ix35 isimli arkadaşın paylaşmış olduğu lpg+benzin ortalama tüketim değeri 30 kr.tan fazlaydı mesela..
    siz ankara'dasınız sanırım, istanbul 'da şehiriçi yoğun trafikte dur-kalklar, hatta bazen dur-kalkmalar'ın :) oldukça sık yaşandığı trafikte tüketim artıyor sanırım. başka bir lpg konusunda bir Prins lpg ustasının yorumu dikkatimi çekti. vw tsi motorlar için Ankara'da %35-40 civarı, istanbul'da %28-33 gibi bir değer vermiş usta. gdi ile çalışma mantığı benzer olduğu için (lpg + benzin) bu değerleri verdim. zaten ix35 için bahsedilen tasarrf oranları da benzer. ankara ile istanbul arasındaki fark kafa karıştırıcı. acaba yoğun trafikte benzin yakma oranı mı artıyor?

    Hocam ankara trafiği ile istanbulu kıyaslamamız lazım. Çünkü alt geçitler ile trafik nerdeyse %20 seviyelerine düşürülmüş yani %80 rahatlamış durumda. Sadece kızılay bölgesinde ciddi manada 7km lik bi alanda ciddi sıkışıklık var. Bu birinci etken trafiğin cok rahat olması.

    Birde ben işe saat 09:00 da evimde çıkar akşamda 20:30 civarı işten ayrılırım.

    ikinci ve en önemli gdi motorlarda olan özellik bana göre asla agresif kullanıma gelmiyor. Doğru viteste ve sakin kullanımdır. Bunu kesinlikle yavaş hız yapmadan kullanmak diye anlamayın. Gereksiz viteslerde araç kullanmamak lazım.

    Hız konusuna gelince ankara-istanbul arası sık seyehat ederim istanbula en son hyundai ile 3 saat 15 dakikada vardım molasız. Yakıtı tüketimin 35 kuruş idi 34 küsür ama 35 kuruş diyelim.

    Bu arada 90 km yi geçmemek kaydı ile şehir dışı yaklaşık 160 km yol yaptım ve ortalama 6.3 lt gibi bi rakamdı. Ama yol bitmiyor bu seferde ister istemez hızlı gidilmek zorunda kalınıyor.

    Bu araçlarda düzgün vites ve sakin kullanımı sonrası ciddi manada tasarruf yaparsınız.

    Şehir içindede defalarca yakıt tüketimini sıfırladım. Agresif kullanımlarda ortalama 12 ve 13 lt leri cok gösterdi. Ama normal kullanımlarda trafik durumunda 9.5 idi kısa ve trafikli yollarda.

    Benim hyundai ix35 sahibi tüm arkadaşlarıma tek tavsiyem vardır asla ama asla agresif kullanmamanız yani sakin bi şekilde ve doğru viteste.

    Arabam cok yakıyor diyen arkadaşlara ankara trafiğinde uygulamaları olarak km yi sıfırlayarak gösterebilirim.

    İyi forumlar tekrardan.

    Sevgili arkadaşım,ankara da bile olsanız kullandıgınız güzergah önemli.bende ankara dayım.etlik.ve benim aracım daha 9,0 altını hiç görmedi.evet azcık uzun yol tarzı giderseniz boş yol bulup deger düşecek ama malisef etlik te iseniz bu degeri asla göremezsiniz,yani 9,0 altına inmez sizin arabanızda inmez benimkide inmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burhan47

    Taktiranlardan yorum yok

    ben ix35 aracıma lpg sistemi taktırdım. Yakıt verilerini daha önce bu formda paylaştım. ilgilenen arkadaşlar eski gönderilere bakabilirler

    ayrıca : Öncelikle merhaba ix35 ve kia siportage araçlarda bulunan motorların aynı olması nedeni ile daha fazla veriye ve paylaşıma ulaşabilmek adına bu araçlara taktırdığımız ve taktırmayı düşündüğümüz lpg sistemleri ile ilgili olarak İX35 VE SPORTAGE LPG HAKKINDA isimli grubumuzu kurduk. Lpg sistemleri hakkında veri, paylaşım ve yorumları bulabileceğiniz ve yorumlar yapabileceğiniz grubumuza bekliyoruz. Grup adresihttps://www.facebook.com/groups/ix35lpghakkinda/




  • quote:

    Orijinalden alıntı: officer33

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arkadash

    quote:

    Orijinalden alıntı: eranyumm

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arkadash

    Eskiden sadece benzinle ortalama harcamam 37 Kuruş idi.

    Son testim toplam mesafe : 173 KM Satın alınan LPG VE BENZİN : 44 TL

    Sonuç : 44/173 : 0,254.... Yani 25 Kuruş ila 26 Kuruş Arası

    Yüzde olarak tasaruf : %32 Gibi

    Aracın performasında ise düşüş vardır mutlaka ama ben ciddi manada hissetmedim. Bunun sebebi eskiden volvo dizel kullanmamdan kaynaklı. Zaten dizel araçtan benzinli beygiri yüksek bile olsa torku düşük bi araca geçtiğim için ciddi manada hissetmiştim. Ama yaklaşık 6 aylık süreçte bu duruma alıştım. Ama benzinden lpg ye geçiş sürecinde ciddi manada bişey hissetmedim.

    Fiyat olarakda açıklamak istemiyorum. Ucuz yaptıranlar şu fiyata yaptırdım derlerse benim moralim yada yüksek yaptıranların morali bozulmasın.

    Bu konuda sormak istediğiniz birşey olursa seve seve yardımcı olurum.

    sonuçlar oldukça iyi. özellikle benzin tüketiminiz çok iyi maşallah, ortalama 8 lt. civarına tekabül ediyor. tabi yolunuzun yarıdan fazlasının şehirlerarası olmasının da bu sonuçta katkısı vardır.
    bu sayfalarda yine ix35 kullanıp ta benzin tüketimini 10-11 lt.den aşağıya indiremedim diyen de var. aradaki fark neden kaynaklanıyor merak ettim. hundai ix35 isimli arkadaşın paylaşmış olduğu lpg+benzin ortalama tüketim değeri 30 kr.tan fazlaydı mesela..
    siz ankara'dasınız sanırım, istanbul 'da şehiriçi yoğun trafikte dur-kalklar, hatta bazen dur-kalkmalar'ın :) oldukça sık yaşandığı trafikte tüketim artıyor sanırım. başka bir lpg konusunda bir Prins lpg ustasının yorumu dikkatimi çekti. vw tsi motorlar için Ankara'da %35-40 civarı, istanbul'da %28-33 gibi bir değer vermiş usta. gdi ile çalışma mantığı benzer olduğu için (lpg + benzin) bu değerleri verdim. zaten ix35 için bahsedilen tasarrf oranları da benzer. ankara ile istanbul arasındaki fark kafa karıştırıcı. acaba yoğun trafikte benzin yakma oranı mı artıyor?

    Hocam ankara trafiği ile istanbulu kıyaslamamız lazım. Çünkü alt geçitler ile trafik nerdeyse %20 seviyelerine düşürülmüş yani %80 rahatlamış durumda. Sadece kızılay bölgesinde ciddi manada 7km lik bi alanda ciddi sıkışıklık var. Bu birinci etken trafiğin cok rahat olması.

    Birde ben işe saat 09:00 da evimde çıkar akşamda 20:30 civarı işten ayrılırım.

    ikinci ve en önemli gdi motorlarda olan özellik bana göre asla agresif kullanıma gelmiyor. Doğru viteste ve sakin kullanımdır. Bunu kesinlikle yavaş hız yapmadan kullanmak diye anlamayın. Gereksiz viteslerde araç kullanmamak lazım.

    Hız konusuna gelince ankara-istanbul arası sık seyehat ederim istanbula en son hyundai ile 3 saat 15 dakikada vardım molasız. Yakıtı tüketimin 35 kuruş idi 34 küsür ama 35 kuruş diyelim.

    Bu arada 90 km yi geçmemek kaydı ile şehir dışı yaklaşık 160 km yol yaptım ve ortalama 6.3 lt gibi bi rakamdı. Ama yol bitmiyor bu seferde ister istemez hızlı gidilmek zorunda kalınıyor.

    Bu araçlarda düzgün vites ve sakin kullanımı sonrası ciddi manada tasarruf yaparsınız.

    Şehir içindede defalarca yakıt tüketimini sıfırladım. Agresif kullanımlarda ortalama 12 ve 13 lt leri cok gösterdi. Ama normal kullanımlarda trafik durumunda 9.5 idi kısa ve trafikli yollarda.

    Benim hyundai ix35 sahibi tüm arkadaşlarıma tek tavsiyem vardır asla ama asla agresif kullanmamanız yani sakin bi şekilde ve doğru viteste.

    Arabam cok yakıyor diyen arkadaşlara ankara trafiğinde uygulamaları olarak km yi sıfırlayarak gösterebilirim.

    İyi forumlar tekrardan.

    Sevgili arkadaşım,ankara da bile olsanız kullandıgınız güzergah önemli.bende ankara dayım.etlik.ve benim aracım daha 9,0 altını hiç görmedi.evet azcık uzun yol tarzı giderseniz boş yol bulup deger düşecek ama malisef etlik te iseniz bu degeri asla göremezsiniz,yani 9,0 altına inmez sizin arabanızda inmez benimkide inmez.

    Ya dediğiniz doğru ki etlik gibi bi trafikte 9 normal bi hatta 10 bile normal karşılanabilir. Daha yakmasını beklememek lazım. Az yaksın diyorsanız tek çare var bu arabanın lüksünden vacgecip satacaksınız.

    Gidip alın renaultun yeni mode capturesini. Ama inanın bizzat gittim gördüm o arabayı kıyaslamak bile mantıksız gelir. Hemen direk o anda lpg taktırmaya karar verdim. Bindiğimiz araba hakikaten çok güzel bi araba. Her güzelin bi kusurua var bununda kusursa eğer kusuru çok yakması. Gerci bi çok benzinli araç bu şekilde yakıyor bu sadece ix35 mahsus değil. Sorun soruşturun. Örnek : Toyota Corolla chevrolet cruze vs. Dediğiniz etlik trafiklerinde emin olunki bu araba kadar yakar. Benim sözüm birazda yok 12 lt 13 lt yakıyor diyenlere.

    Dediğim gibi havalanı istikametinde sarayköyde oturuyorum.

    Bu yüzden benzinlide bile 8 litreyi geçmedim yakıt olarak. Yakıt konusunda kafanız rahat etsin istiyorsanız taktırın lpg rahat edin. İnanın lpg olayı öyle eskisi gibi değil. Teknolojisi çok değişti. Bende tereddüt ediyordum ama şimdi iyiki taktırdım demişim.

    Size çok basit bi örnek vereyim. Normalde haftalık 300 tl den aşşağı düşmeyen yakıt harcamam Gecen hafta itibari ile toplamda aldığım rakam 198 TL. Aylık bana 400 küsür getirisi var.

    Ha bu kadar yakıt neden aliyorsunuz diye soracak olursanız. Evim ile iş yerim arasındaki mesafe uzak birde genelde şirketlere teknik işlerini yapmaktayım. Tüm işlerime bu araba ile koşturuyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arkadash -- 4 Haziran 2013; 16:52:50 >




  • Benzin tuketimi Brc sdi icin
    *Her rolantide 5sn
    *Viteste iken her pedaldan ayagi cekip her basma da 3-4doz
    *sabah 36dereceye kadar
    *her kontagi kapatip actimimda sicak motorda 10 sn

    Tsi icin kisin karma tuketime yakin sehir ici kullaniminda % 14benzindi, yazin % 12 civari. Ama bu kural degil onceki sayfada yazdım, surekli kısa mesafe kullanan bu benzin tüketimini imkansız yakalayamaz, Şehir dışında cok gezen ise altına inecektir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arkadash


    Yakıt konusunda kafanız rahat etsin istiyorsanız taktırın lpg rahat edin. İnanın lpg olayı öyle eskisi gibi değil. Teknolojisi çok değişti. Bende tereddüt ediyordum ama şimdi iyiki taktırdım demişim.



    Teknoloji ile ilgisi yok İX35'in kayıtları magnezyum karışımı LPG benzinden daha fazla ısı yaydığı için ilerdeki km'lerde kayıtları eritmesinden çekiniyor firma çünkü iticiler benzine göre yapılmış...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: Arkadash


    Yakıt konusunda kafanız rahat etsin istiyorsanız taktırın lpg rahat edin. İnanın lpg olayı öyle eskisi gibi değil. Teknolojisi çok değişti. Bende tereddüt ediyordum ama şimdi iyiki taktırdım demişim.



    Teknoloji ile ilgisi yok İX35'in kayıtları magnezyum karışımı LPG benzinden daha fazla ısı yaydığı için ilerdeki km'lerde kayıtları eritmesinden çekiniyor firma çünkü iticiler benzine göre yapılmış...


    Kayıt dediğiniz nedir magnesium subap mı? Gömlekler mi? piston kafaları mı?

    Eğer sübapsa;
    Burhan47 nin araç neredeyse 40.000km olmuş ve 5-6000Tl çıkarmış. 20.000 sonra yaksa 8.000tl eder. Subap erise 1500TL LPG takılmayınca kar etmiş mi oluyoruz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06onur -- 7 Ağustos 2013; 18:55:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06onur


    Kayıt dediğiniz nedir magnesium subap mı? Gömlekler mi? piston kafaları mı?

    Eğer sübapsa;
    Burhan47 nin araç neredeyse 40.000km olmuş ve 5-6000Tl çıkarmış. 20.000 sonra yaksa 8.000tl eder. Subap erise 1500TL LPG takılmayınca kar etmiş mi oluyoruz?

    Evet sübaplardan söz ediyorum hatta Z A V O L İ yetkilisi bile bu konuda açıklama yapmıştı daha önce yayınladım ha bu demek değildir illa bişi olacak yada 40.000 de oldu 41.000'de olmayacak, başından beri ikaz ediyorum motorun ısınmasına müsade etmeyin bu durumda sorunu en aza indirgemiş olursunuz diye, umarım bi 40 - 50 hatta 250 bin daha sorunsuzca kullanır taktıranlar, bu arada sübaplar eridimi o kapağıda yanında götürür o zaman sırf 1500 TL'lık kayıtları değiştirmekle kurtaramazsınız maliyeti 8 - 10.000 cıvarında bide o iticiler pistonların kafasına çakarsa onun maliyetini hesaplamak bile istemiyorum Onur bey...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Coşkun Uçar -- 7 Ağustos 2013; 19:15:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun Uçar

    quote:

    Orijinalden alıntı: 06onur


    Kayıt dediğiniz nedir magnesium subap mı? Gömlekler mi? piston kafaları mı?

    Eğer sübapsa;
    Burhan47 nin araç neredeyse 40.000km olmuş ve 5-6000Tl çıkarmış. 20.000 sonra yaksa 8.000tl eder. Subap erise 1500TL LPG takılmayınca kar etmiş mi oluyoruz?

    Evet sübaplardan söz ediyorum hatta Z A V O L İ yetkilisi bile bu konuda açıklama yapmıştı daha önce yayınladım ha bu demek değildir illa bişi olacak yada 40.000 de oldu 41.000'de olmayacak, başından beri ikaz ediyorum motorun ısınmasına müsade etmeyin bu durumda sorunu en aza indirgemiş olursunuz diye, umarım bi 40 - 50 hatta 250 bin daha sorunsuzca kullanır taktıranlar, bu arada sübaplar eridimi o kapağıda yanında götürür o zaman sırf 1500 TL'lık kayıtları değiştirmekle kurtaramazsınız maliyeti 8 - 10.000 cıvarında bide o iticiler pistonların kafasına çakarsa onun maliyetini hesaplamak bile istemiyorum Onur bey...

    Bahsettiğiniz arızayı en ağır şekliyle astrada yaşadık 2008 115Ps. Lovato easy fast motora uyumlu olan bir sistem değilmiş takan adam bile söylemiş bunu ama landi BRC PRins bu iş için önlemleri olduğunu söylüyorlar. Karışım fakire düşünce benzin devereye giriyor, %90-%10karışım yapılıyor vs vs vs...

    Astra da Piston kafaları, subaplar, sgmanlar değişti. Motor indi kapak taşlandı. Yaklaşık 3500Tl tuttu tabi yetkili serviste değişmedi bunlar ama hepsi orjinal parçalardı. Peki bu uyumsuz sitemle Astra ne kadar kullnıldı 61.000km açıkçası önlem aldığını söyleyen kitlerle daha fazla umut veriyor.

    Ama aksi de olabilir tabi! Benim de takipçi olduklarımdan biri ve en değerlisi Burhan47 oldu izlemeye devam edeceğim.
    WALKİNG DEAD dizisi araçlarınızın reklamını yapıyor bu arada 2.sezondan sonra hep hyundai ile geziyorlar, benimde hoşuma gidiyor bu araç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 06onur -- 12 Ağustos 2013; 3:11:21 >




  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.