Şimdi Ara

italyan arabaları mı Fransız arabaları mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
85
Cevap
0
Favori
9.613
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Genel olarak İtalyan arabaları mı Fransız arabaları mı daha başarılı?


    Fransız arabalarına karşı her zaman bir önyargı olmuştur, bununla birlikte ülkemizde en çok satan fransız arabalarıdır. bunda fiyat kalite kombinasyonunun ülkemiz insanları açısından uygun oluşu yatmaktadır. gerek Renault gerek peugeot gerekse citroen hiç bir zaman üst sınıfa hitap eden arabalar yapmadılar.(genel olarak istisnalar kaideyi bozmaz) ransızlar genel olarak orta sınıfa hitap eden arabalar yaptılar hal böyle olunca hiç bir zaman br almanla kıyaslanmaması (kimi zaman japon ile bile) gerektiğine dair yorumlar yapıldı. peki Fransızların dengi kim iTALYANLAR MI?

    İtalyan devi Fiat her ne kadar büyük bütçelere sahip olsa da kendi markası altında küçük motorlu düşük yakıt sarfiyatlı arabalar yaptı. d sınıfında arabası yokken c sınıfında bile gerilerde olduğu açık fakat bu yıl piyasaya sürdüğü suv ile kimlik mi değiştiriyor aceba? Fiat büyük sınıflara hiap eden arabaları kendi bünyesinde bulunan diğer markalarla yapmaya çalıştı.
    Alfa Romeo daha bir kaç yıl önceesine kadar pazar payı belli olan fakat her zaman özel arabalar üreten bir marka iken son yıllarda giulietta ile yaptığı atılım devam edeceğe benziyor guilia ile arkasından bir de suv gelecek. Lancia hakkınd fazla bilgim olmadığı için yorum beyan edemeyeceğim. İtalyanların Fransızlara karşı çok önde oldukları birnokta varsa o da şüphe götürmez bir şekilde spor arabalarıdır. Sadece Fransızların değil bir çok ülkenin rekabette italyanların gerisinde olduğu konudur spor arabalar Ferrari ve maseratinin başarısı ortada Lamborghini her ne kadar almanlara geçsede altyapısı İtalyan
    Bugati italyan mı Fransız mı bilgim yok ama şuan almanlarda sanırım

    Fiatın sonn yıllarda Abdli chrysleri satın alması ayrı bir konu onu bu rekabetin içine sokmak ne kadar doğru olur bilemedim yorum sizlere kalmış
    Jeep'in İtalyanlarla bir ilgisi var mı bilmiyorum ama reklam broşürlerin de Jeep'i de yer vermeleri enterasan bu konu hakkında bir açıklama da bekliyoruz

    yorumlarınızı bekliyoruz

    teşekkür ederim







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    İtalyan Arabaları mı Yoksa Fransız Arabaları mı?

    Araba meraklıları arasında, İtalyan arabaları ile Fransız arabaları arasında bir rekabet uzun yıllardır devam etmektedir. Her iki ülkenin de otomotiv sektöründe kendine has bir itibarı ve kültürü bulunmaktadır.

    İtalyan Arabaları:

    • Tutku ve tasarım odaklıdırlar.
    • Sportif ve zarif bir görünüme sahiptirler.
    • Performans ve lüks özellikleriyle bilinirler.
    • Ferrari, Lamborghini ve Maserati gibi ikonik markalara ev sahipliği yaparlar.

    Fransız Arabaları:

    • Şıklık ve pratikliğin birleşimini sunarlar.
    • Rahat ve verimli iç mekanlara sahiptirler.
    • Güvenilirlikleri ve yakıt verimlilikleriyle ünlüdürler.
    • Peugeot, Renault ve Citroën gibi saygın markalarla temsil edilirler.

    İtalyan arabaları tutkulu sürücüler için bir rüya iken, Fransız arabaları günlük kullanım için daha uygun seçeneklerdir. Sonuç olarak, en iyi seçim kişisel tercihlerine ve ihtiyaçlarına bağlıdır.

    • İtalyan arabaları tutkuyu ve performansı, Fransız arabaları ise şıklığı ve pratikliği temsil eder.
    • Her iki ülkenin de otomotiv sektöründe kendine has güçlü yönleri ve tarihi vardır.
    • Kişisel ihtiyaçlarına ve tercihlerine göre en iyi seçimi yapmak önemlidir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Jeep italyanlarda evet. Chrysler-Dodge'la birlikte Jeep de Fiat s.p.a grubu tarafından satın alındı. Alfa Romeo konusundaki yorumların şüphesiz ki doğru. Fiat kompakt sınıfı kendine hedef belirleyen bir marka. Arada sırada piyasaya çıkarttığı Freemont gibi modellerle de marka değerini korumayı başarmıştır. Bunun daha önceki örneği de Croma'ydı. Lancia konusuna gelecek olursak Chrysler'i Lancia markasıyla Avrupa pazarına sokmaya başlamıştır bunun ilk adımları, Lancia Thema (Chrysler 300), Lancia Voyager (Chrysler Voyager) ve Lancia Flavia (Chrysler Sebring) olarak karşımıza çıktı. Fransız markalarına daha doğrusu iç pazarda Fiat'tan başarılı olan tek Fransız markası Renault'a gelince. Özellikle hafif ticari dışında girdikleri bütün segment mücadelelerinde özellikle son yıllarda büyük bir bölümü Fiat grubunun bünyesinde olan İtalyanları geride bırakan kombinasyonlarla karşımıza çıktı. Örneğin ülkemizde ne Siena ve Albea Clio'nun karşısında durabildi; ne de Marea ve Linea Megane'ın. Kompakt sınıfta ben Fransızları değil ama Renault'ları Fiat karşısında başarılı buluyorum. Kompakt sınıfın üstüne çıktığımızda ise Fransızların sadece birkaç başarısız girişimi var. Vel Satis ve C6 gibi. Süper spor ise tamamen İtalyan markalarının elinde. Sonuç olarak Kompakt sınıfta Fransa, geri kalan her yerde E Segment ,Süper Spor, Hafif Ticari olmak üzere İtalyanlar daha önde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Fiat ile Peugeot-Citroén-Renault'u karşılaştırırsak İtalyan'lar çok fena ezilir.

    Fiat'ın 15 yıllık bir mazisi var. Alfa Romeo mazi konusunda daha iyi. Ama yinede Renault ve özellikle Citroén'in 100 yılı aşkın mazileri ve hemen her yıla damga vurmuşlukları var.

    İtalya'da bir gerçek var. Ferrari.

    Ferrari'de olmasa İtalyan arabaları diye bir laf bile söz konusu değil benim için.

    Hocam size birşey sorabilir miyim? Peugeot ve Citroen'in mazisinden biraz bahsedebilir misiniz? Şu Fiat'ı ezen tarihten biraz bahsedin mümkünse.
  • Citroen tek başına yer fiat denen markayı. (bünyesinden bahsetmiyorum) Pug ve renaultu saymıyorum bile.

    Madem öyle ben ekleyim

    İşte otomotiv tarihin Citroën tarafından konan temel taşları:

    1919

    4 Haziran 1919’da Citroën markalı ilk otomobil satıldı: 10 HP A Type Torpedo. Citroën, Avrupa’nın ilk seri üretim otomobili A Type’ı otomotiv tarihine kazandırmıştı…

    1924

    Daha sonra, A Type ile kazanılan deneyim sayesinde B serisinin üretimine geçildi. Seri içinde dünyanın ilk çelik karoserli otomobili BlO yer aldı.

    1933

    Citroën 8CV, 93 km/s ortalama hız ve 300.000 km yol ile “uzun mesafede dünya rekoru”nu kırdı.

    1934

    Citroën “dünyada ilk önden çekişli otomobilin seri üretimi”ne başladı.

    1938

    C serisiyle birlikte bir ilke daha imza atan Citroën, model gamını genişletmeye ve sektöründe öncü olmaya devam etti. 1938 yılında Citroën dünyanın ilk “hydropnömatik süspansiyonlu” otomobili La 15 Six’i icat etti.

    1955

    1955 yılında Citroën dünyanın fren disklerini standart olarak sunan ilk otomobili DS’i icat etti. Yüzyılın otomobili olarak övgülere doymayan DS, “gerçekleşen bir düş, bir mucize” olarak tanımlanmıştı. Tanrıça anlamına gelen “déesse” kelimesinin okunuşu olan DS, otomotiv dünyasına bir mit olarak girdi ve hep öyle kaldı.

    1978
    “Dünyanın ilk en hızlı turbosuz otomobili” La CX 2500 Diesel’i icat etti. Aynı yıl yine “dünyanın ilk tam elektronik ateşleme sistemine sahip otomobili” La LNA’yı satışa sundu.

    1989
    1989 yılına gelindiğinde Citroën, herkesi yine şaşırttı: Dünyanın ilk hidroaktif süspansiyonlu otomobili XM sahnedeydi.

    1991
    “Avrupanın ilk arka koltuk eğimi ayarlanabilen otomobili” ZX’i icat etti.

    1994
    Citroën AX Eco 2,7lt/100 km ile “yakıt ekonomisinde dünya rekoru”nu kırdı.

    1996
    Saxo’nun lansmanı yapıldı. 27 000 ziyaretçi aracın üretildiği yere; Aulnay’a geldi.

    1997
    1 581 378 adet satılan ZX’in üretimi sona erdi ve Xsara lanse edildi.

    2000
    Kasım ayında, Citroën, Otomobil endüstrisinde bir ilk olan ISO 9001 (versiyon 2000)’i aldı.
    C mirası yeniden gündeme geldi. Tarih yeniden canlandırıldı; nostalji teknolojiyle buluştu. C serisindeki otomobiller, bulundukları segmente, kullanım amacına, donanımına göre numaralandırılıyor ve adlandırılıyor. En küçük model C1 ve en büyüğü C8 gibi…

    2002
    Citroën yeni bir satış rekoru kırdı: 1 312 000 araç .

    2004
    İspanyol basını C2’yi, Brezilya basını da C5 ve Xsara Picasso’yu yılın en iyi aracı seçti. Yine aynı yıl içinde C4 modelinin hatchback ve coupé versiyonlarının tanıtımı Mondial’de gerçekleştirildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AirDream -- 18 Ocak 2013; 17:34:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Citroen tek başına yer fiat denen markayı. (bünyesinden bahsetmiyorum) Pug ve renaultu saymıyorum bile.

    Madem öyle ben ekleyim

    İşte otomotiv tarihin Citroën tarafından konan temel taşları:

    1919

    4 Haziran 1919’da Citroën markalı ilk otomobil satıldı: 10 HP A Type Torpedo. Citroën, Avrupa’nın ilk seri üretim otomobili A Type’ı otomotiv tarihine kazandırmıştı…

    1924

    Daha sonra, A Type ile kazanılan deneyim sayesinde B serisinin üretimine geçildi. Seri içinde dünyanın ilk çelik karoserli otomobili BlO yer aldı.

    1933

    Citroën 8CV, 93 km/s ortalama hız ve 300.000 km yol ile “uzun mesafede dünya rekoru”nu kırdı.

    1934

    Citroën “dünyada ilk önden çekişli otomobilin seri üretimi”ne başladı.

    1938

    C serisiyle birlikte bir ilke daha imza atan Citroën, model gamını genişletmeye ve sektöründe öncü olmaya devam etti. 1938 yılında Citroën dünyanın ilk “hydropnömatik süspansiyonlu” otomobili La 15 Six’i icat etti.

    1955

    1955 yılında Citroën dünyanın fren disklerini standart olarak sunan ilk otomobili DS’i icat etti. Yüzyılın otomobili olarak övgülere doymayan DS, “gerçekleşen bir düş, bir mucize” olarak tanımlanmıştı. Tanrıça anlamına gelen “déesse” kelimesinin okunuşu olan DS, otomotiv dünyasına bir mit olarak girdi ve hep öyle kaldı.

    1978
    “Dünyanın ilk en hızlı turbosuz otomobili” La CX 2500 Diesel’i icat etti. Aynı yıl yine “dünyanın ilk tam elektronik ateşleme sistemine sahip otomobili” La LNA’yı satışa sundu.

    1989
    1989 yılına gelindiğinde Citroën, herkesi yine şaşırttı: Dünyanın ilk hidroaktif süspansiyonlu otomobili XM sahnedeydi.

    1991
    “Avrupanın ilk arka koltuk eğimi ayarlanabilen otomobili” ZX’i icat etti.

    1994
    Citroën AX Eco 2,7lt/100 km ile “yakıt ekonomisinde dünya rekoru”nu kırdı.

    1996
    Saxo’nun lansmanı yapıldı. 27 000 ziyaretçi aracın üretildiği yere; Aulnay’a geldi.

    1997
    1 581 378 adet satılan ZX’in üretimi sona erdi ve Xsara lanse edildi.

    2000
    Kasım ayında, Citroën, Otomobil endüstrisinde bir ilk olan ISO 9001 (versiyon 2000)’i aldı.
    C mirası yeniden gündeme geldi. Tarih yeniden canlandırıldı; nostalji teknolojiyle buluştu. C serisindeki otomobiller, bulundukları segmente, kullanım amacına, donanımına göre numaralandırılıyor ve adlandırılıyor. En küçük model C1 ve en büyüğü C8 gibi…

    2002
    Citroën yeni bir satış rekoru kırdı: 1 312 000 araç .

    2004
    İspanyol basını C2’yi, Brezilya basını da C5 ve Xsara Picasso’yu yılın en iyi aracı seçti. Yine aynı yıl içinde C4 modelinin hatchback ve coupé versiyonlarının tanıtımı Mondial’de gerçekleştirildi.

    Citroen'in ilklerini ben de biliyorum. Bana marka büyüklüğünden bahsedin arkadaşlar. Belki Ford, Citroen kadar yenilik koymadı ama dünyanın en büyük otomobil markasıdır bugün.




  • Alaman arabaları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Fiat ile Peugeot-Citroén-Renault'u karşılaştırırsak İtalyan'lar çok fena ezilir.

    Fiat'ın 15 yıllık bir mazisi var. Alfa Romeo mazi konusunda daha iyi. Ama yinede Renault ve özellikle Citroén'in 100 yılı aşkın mazileri ve hemen her yıla damga vurmuşlukları var.

    İtalya'da bir gerçek var. Ferrari.

    Ferrari'de olmasa İtalyan arabaları diye bir laf bile söz konusu değil benim için.

    Elinizin altında Google gibi bi nimet varken "desteksiz" konuşmayınız.. Alfa'nin tarihini bi inceleyin. Ferrari'nin tarihini incelemenize gerek yok, Alfa'yi incelerken anlarsınız..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bulbulinho

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Fiat ile Peugeot-Citroén-Renault'u karşılaştırırsak İtalyan'lar çok fena ezilir.

    Fiat'ın 15 yıllık bir mazisi var. Alfa Romeo mazi konusunda daha iyi. Ama yinede Renault ve özellikle Citroén'in 100 yılı aşkın mazileri ve hemen her yıla damga vurmuşlukları var.

    İtalya'da bir gerçek var. Ferrari.

    Ferrari'de olmasa İtalyan arabaları diye bir laf bile söz konusu değil benim için.

    Hocam size birşey sorabilir miyim? Peugeot ve Citroen'in mazisinden biraz bahsedebilir misiniz? Şu Fiat'ı ezen tarihten biraz bahsedin mümkünse.

    Ben bu forumda Citroén'i çok yazdım, tekrar o kadar uzun şeyleri yazmak istemem. Aşağıda arkadaş bir kısım örnek de vermiş.

    Citroén'in ''hidropnömatik süspansiyon'' sistemi teknolojisi ve buna bağlı yol tutuş teknolojisi/konforu bile tek başına Fiat mazisine yeter benim için.

    Bunları duygusal yakınlığa göre değerlendiriyoruz biraz sanki. Hidropnömatik süspansiyon bugün hangi seri üretim otomobilde kullanılıyor bilmiyorum ama Fiat'ın 20 yıl önce seri üretime geçirdiği Common Rail dizel teknlolojisini hemen hemen tüm markalar kullanıyor. Buluştan çok işe yararlık ön planda tutulmalı bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Fiat ile Peugeot-Citroén-Renault'u karşılaştırırsak İtalyan'lar çok fena ezilir.

    Fiat'ın 15 yıllık bir mazisi var. Alfa Romeo mazi konusunda daha iyi. Ama yinede Renault ve özellikle Citroén'in 100 yılı aşkın mazileri ve hemen her yıla damga vurmuşlukları var.

    İtalya'da bir gerçek var. Ferrari.

    Ferrari'de olmasa İtalyan arabaları diye bir laf bile söz konusu değil benim için.

    Elinizin altında Google gibi bi nimet varken "desteksiz" konuşmayınız.. Alfa'nin tarihini bi inceleyin. Ferrari'nin tarihini incelemenize gerek yok, Alfa'yi incelerken anlarsınız..





  • evet citröen artıları olan bi marka ancak fiatada haksızlık etmeyelim

    1899 ilk fiat yollarda

    1902 dünyanın ilk yarış otomobili

    1949 dünyanın ilk standart havalandırma sistemi

    1978 dünyanın ilk entegre robotlu üretimi

    1996 dünyanın ilk common rail dizel motoru

    doğan şahin kartal

    işin şakası yukarıdaki 3. ve 5. maddeler şu an dünyanın vazgeçemediği icadlar arasında ve tabiki biz Türkler inde vazgeçemidi 6. madde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ..NeyzeN.. -- 18 Ocak 2013; 18:15:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kahraman202


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Fiat ile Peugeot-Citroén-Renault'u karşılaştırırsak İtalyan'lar çok fena ezilir.

    Fiat'ın 15 yıllık bir mazisi var. Alfa Romeo mazi konusunda daha iyi. Ama yinede Renault ve özellikle Citroén'in 100 yılı aşkın mazileri ve hemen her yıla damga vurmuşlukları var.

    İtalya'da bir gerçek var. Ferrari.

    Ferrari'de olmasa İtalyan arabaları diye bir laf bile söz konusu değil benim için.

    Elinizin altında Google gibi bi nimet varken "desteksiz" konuşmayınız.. Alfa'nin tarihini bi inceleyin. Ferrari'nin tarihini incelemenize gerek yok, Alfa'yi incelerken anlarsınız..

    Arkadaş 1919'da kurulan Citroen'in 100 yılı aşkın mazisiyle büyüklüğüne pay çıkartıyor ama Fiat'ın 1899 yılında kurulduğunu bilmiyor galiba. Mesele kurulduğu yılsa (ki bence değil ama zotacing bunun büyüklük göstergesi olarak görmüş) Fiat'ın Citroen'den daha büyük olduğunu itiraf etmiş oluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yıldızyıldız

    evet citröen artıları olan bi marka ancak fiatada haksızlık etmeyelim

    1899 ilk fiat yollarda

    1902 dünyanın ilk yarış otomobili

    1949 dünyanın ilk standart havalandırma sistemi

    1978 dünyanın ilk entegre robotlu üretimi

    1996 dünyanın ilk common rail dizel motoru

    doğan şahin kartal

    işin şakası yukarıdaki 3. ve 5. maddeler şu an dünyanın vazgeçemediği icadlar arasında ve tabiki biz türklerinde vazgeçemidi 6. madde



    Adamlar 1911 yılında yani daha Citroen diye bir marka yokken 290 km's hıza ulaşabilmiş bir otomobil üretmiş bunu da eklemek lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jeueneturc


    Genel olarak İtalyan arabaları mı Fransız arabaları mı daha başarılı?


    Fransız arabalarına karşı her zaman bir önyargı olmuştur, bununla birlikte ülkemizde en çok satan fransız arabalarıdır. bunda fiyat kalite kombinasyonunun ülkemiz insanları açısından uygun oluşu yatmaktadır. gerek Renault gerek peugeot gerekse citroen hiç bir zaman üst sınıfa hitap eden arabalar yapmadılar.(genel olarak istisnalar kaideyi bozmaz) ransızlar genel olarak orta sınıfa hitap eden arabalar yaptılar hal böyle olunca hiç bir zaman br almanla kıyaslanmaması (kimi zaman japon ile bile) gerektiğine dair yorumlar yapıldı. peki Fransızların dengi kim iTALYANLAR MI?

    İtalyan devi Fiat her ne kadar büyük bütçelere sahip olsa da kendi markası altında küçük motorlu düşük yakıt sarfiyatlı arabalar yaptı. d sınıfında arabası yokken c sınıfında bile gerilerde olduğu açık fakat bu yıl piyasaya sürdüğü suv ile kimlik mi değiştiriyor aceba? Fiat büyük sınıflara hiap eden arabaları kendi bünyesinde bulunan diğer markalarla yapmaya çalıştı.
    Alfa Romeo daha bir kaç yıl önceesine kadar pazar payı belli olan fakat her zaman özel arabalar üreten bir marka iken son yıllarda giulietta ile yaptığı atılım devam edeceğe benziyor guilia ile arkasından bir de suv gelecek. Lancia hakkınd fazla bilgim olmadığı için yorum beyan edemeyeceğim. İtalyanların Fransızlara karşı çok önde oldukları birnokta varsa o da şüphe götürmez bir şekilde spor arabalarıdır. Sadece Fransızların değil bir çok ülkenin rekabette italyanların gerisinde olduğu konudur spor arabalar Ferrari ve maseratinin başarısı ortada Lamborghini her ne kadar almanlara geçsede altyapısı İtalyan
    Bugati italyan mı Fransız mı bilgim yok ama şuan almanlarda sanırım

    Fiatın sonn yıllarda Abdli chrysleri satın alması ayrı bir konu onu bu rekabetin içine sokmak ne kadar doğru olur bilemedim yorum sizlere kalmış
    Jeep'in İtalyanlarla bir ilgisi var mı bilmiyorum ama reklam broşürlerin de Jeep'i de yer vermeleri enterasan bu konu hakkında bir açıklama da bekliyoruz

    yorumlarınızı bekliyoruz

    teşekkür ederim

    fransızlar olmasa almanlar iflas etmişti dalgamı geçiyosun.dua etsinler fransızlar var bmw mercedes gibi markalar bile fransıza muhtaç hale geldi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bulbulinho

    quote:

    Orijinalden alıntı: yıldızyıldız

    evet citröen artıları olan bi marka ancak fiatada haksızlık etmeyelim

    1899 ilk fiat yollarda

    1902 dünyanın ilk yarış otomobili

    1949 dünyanın ilk standart havalandırma sistemi

    1978 dünyanın ilk entegre robotlu üretimi

    1996 dünyanın ilk common rail dizel motoru

    doğan şahin kartal

    işin şakası yukarıdaki 3. ve 5. maddeler şu an dünyanın vazgeçemediği icadlar arasında ve tabiki biz türklerinde vazgeçemidi 6. madde



    Adamlar 1911 yılında yani daha Citroen diye bir marka yokken 290 km's hıza ulaşabilmiş bir otomobil üretmiş bunu da eklemek lazım.

    o değilde 15 yıllık bi mazi nerden çıktı onu anlamadım millet fiat ı doğan şahinden ibaret sanıyor dediğim gibi iki firmanında kendine göre artıları var ama bu kadar şey 15 yılda olmaz fiatı oldur hakkını yeme.bugun kullandığımız common rail dizel motorlar yakıt tasarrufunda sınır tanımıyorsa bu fiat ın eseridir.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bulbulinho

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bulbulinho

    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Fiat ile Peugeot-Citroén-Renault'u karşılaştırırsak İtalyan'lar çok fena ezilir.

    Fiat'ın 15 yıllık bir mazisi var. Alfa Romeo mazi konusunda daha iyi. Ama yinede Renault ve özellikle Citroén'in 100 yılı aşkın mazileri ve hemen her yıla damga vurmuşlukları var.

    İtalya'da bir gerçek var. Ferrari.

    Ferrari'de olmasa İtalyan arabaları diye bir laf bile söz konusu değil benim için.

    Hocam size birşey sorabilir miyim? Peugeot ve Citroen'in mazisinden biraz bahsedebilir misiniz? Şu Fiat'ı ezen tarihten biraz bahsedin mümkünse.

    Ben bu forumda Citroén'i çok yazdım, tekrar o kadar uzun şeyleri yazmak istemem. Aşağıda arkadaş bir kısım örnek de vermiş.

    Citroén'in ''hidropnömatik süspansiyon'' sistemi teknolojisi ve buna bağlı yol tutuş teknolojisi/konforu bile tek başına Fiat mazisine yeter benim için.

    Bunları duygusal yakınlığa göre değerlendiriyoruz biraz sanki. Hidropnömatik süspansiyon bugün hangi seri üretim otomobilde kullanılıyor bilmiyorum ama Fiat'ın 20 yıl önce seri üretime geçirdiği Common Rail dizel teknlolojisini hemen hemen tüm markalar kullanıyor. Buluştan çok işe yararlık ön planda tutulmalı bence.

    +1 Fiat her bakımdan citroen i ezer ama maalesef bazı arkadaşlarımız Fiat ı albea , palio dan ibaret sandıkları için tabi citroen malzeme kalitesi olarak ezer geçer falan demişler.Fiat denilince Fiat group olarak bakmak gerek bunlar neler fiat,alfa,maserati,jeep,ferrari,lancia vs. Eğer otomotiv üreticisi olarak karşılaştırılıyorsa citroen Fiat ın yanına yaklaşamaz ha eğer sadece fiat modelleri ile citroen karşılaştırılacaksa fiat group un en düşük ekonomi için üretilmiş genelde alt kitleye hitap eden markası Fiat tır.Citroen gibi D sınıfı araç üretmez çünkü gerek duymaz bu işi gruptaki farklı markalara bırakır alfa gibi mesela.Ama son senelerde Fiat ta artık en azından C sınıfı gibi araçlarda yapmaya başlamış yinede çok iddia lı olmamıştır bu sınıfa örnek olarakta stilo ve bravo yu verebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sharkemre -- 18 Ocak 2013; 18:22:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alkgs

    quote:

    Orijinalden alıntı: jeueneturc


    Genel olarak İtalyan arabaları mı Fransız arabaları mı daha başarılı?


    Fransız arabalarına karşı her zaman bir önyargı olmuştur, bununla birlikte ülkemizde en çok satan fransız arabalarıdır. bunda fiyat kalite kombinasyonunun ülkemiz insanları açısından uygun oluşu yatmaktadır. gerek Renault gerek peugeot gerekse citroen hiç bir zaman üst sınıfa hitap eden arabalar yapmadılar.(genel olarak istisnalar kaideyi bozmaz) ransızlar genel olarak orta sınıfa hitap eden arabalar yaptılar hal böyle olunca hiç bir zaman br almanla kıyaslanmaması (kimi zaman japon ile bile) gerektiğine dair yorumlar yapıldı. peki Fransızların dengi kim iTALYANLAR MI?

    İtalyan devi Fiat her ne kadar büyük bütçelere sahip olsa da kendi markası altında küçük motorlu düşük yakıt sarfiyatlı arabalar yaptı. d sınıfında arabası yokken c sınıfında bile gerilerde olduğu açık fakat bu yıl piyasaya sürdüğü suv ile kimlik mi değiştiriyor aceba? Fiat büyük sınıflara hiap eden arabaları kendi bünyesinde bulunan diğer markalarla yapmaya çalıştı.
    Alfa Romeo daha bir kaç yıl önceesine kadar pazar payı belli olan fakat her zaman özel arabalar üreten bir marka iken son yıllarda giulietta ile yaptığı atılım devam edeceğe benziyor guilia ile arkasından bir de suv gelecek. Lancia hakkınd fazla bilgim olmadığı için yorum beyan edemeyeceğim. İtalyanların Fransızlara karşı çok önde oldukları birnokta varsa o da şüphe götürmez bir şekilde spor arabalarıdır. Sadece Fransızların değil bir çok ülkenin rekabette italyanların gerisinde olduğu konudur spor arabalar Ferrari ve maseratinin başarısı ortada Lamborghini her ne kadar almanlara geçsede altyapısı İtalyan
    Bugati italyan mı Fransız mı bilgim yok ama şuan almanlarda sanırım

    Fiatın sonn yıllarda Abdli chrysleri satın alması ayrı bir konu onu bu rekabetin içine sokmak ne kadar doğru olur bilemedim yorum sizlere kalmış
    Jeep'in İtalyanlarla bir ilgisi var mı bilmiyorum ama reklam broşürlerin de Jeep'i de yer vermeleri enterasan bu konu hakkında bir açıklama da bekliyoruz

    yorumlarınızı bekliyoruz

    teşekkür ederim

    fransızlar olmasa almanlar iflas etmişti dalgamı geçiyosun.dua etsinler fransızlar var bmw mercedes gibi markalar bile fransıza muhtaç hale geldi

    mercedesin ismi bile fransız işte bu hatun geçenlerde forumdaşımız paylaşmıştı berline gitmişte sağolsun tanıdık mercedes hanımı.Ancak muhtaç derken şu an içinmi yoksa geçmişe yönelik mi şu an ben muhtaç oldukları sanmıyorum önemli BMW ve MERCEDES markaları diğerlerini bilemem




  • ..........

     italyan arabaları mı Fransız arabaları mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Fiat ile Peugeot-Citroén-Renault'u karşılaştırırsak İtalyan'lar çok fena ezilir.

    Fiat'ın 15 yıllık bir mazisi var. Alfa Romeo mazi konusunda daha iyi. Ama yinede Renault ve özellikle Citroén'in 100 yılı aşkın mazileri ve hemen her yıla damga vurmuşlukları var.

    İtalya'da bir gerçek var. Ferrari.

    Ferrari'de olmasa İtalyan arabaları diye bir laf bile söz konusu değil benim için.

    Fiat'ın 1998'de kurulduğunu da öğrenmiş bulunuyoruz. Bakalım daha neler öğreneceğiz DH forumlarında.
  • Fransızları karşılaştırmak Fiat'a hakaret olur.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.