Şimdi Ara

>>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<< (29. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.033
Cevap
22
Favori
129.201
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • değerli hocam durum şimdi anlaşıldı ilk aracın yada ilk b segmenti aracınsa belki ilk başta yadırgarsın... sen hele diğer markaların b segmentini kullan o zaman aracına nasıl sarılıyorsun ki eşimin bu 4. farklı b segmenti aracı şimdi isim verip üstüme marka fanatiği düşmanları çekmeyim ancak ben 205 60 r 16 ile inan hiç bir sorun yaşamadan çözdüm bu sorunu ancak benim lastikler lassa energy performans lastikleri ve inan giresunda yollar çok berbat... aslında bunu en iyi yaylarla oynayarak çözüyorlar ancak bence denemeyin.. çünkü b sınıfı araçlar üstün yol tutuş düşük yakıt ve hafif kasaları ile gerçekten atak hızlı araçlardır e bu durumda aracı yolda tutmakta sert süspansiyonun işi... yoksa alıcaksın bi c yada d segmenti o zamanda yakıt ve vergi ffarkı olmadı bakım masrafı da eklenince işin rengi değişiyor.. ben kıa da en çok 5 yıl garanti ve serviste karşılaştığım ev ortamını sevdim ve baya baya ucuz bakımlar..




  • doğrudur hocam. artık başka yerlerine bir şey ekleyip çıkarmak istemiyorum aracın :)olduğu bu kadar demekki. ben de artık nasip olursa 5 yıl sonra bunu belki eşime verir kendim bir üst sınıfa terfi ederim.
  • bu arada bir aracım var şu oldu burası garantiden şöyle oldu arkadaşımda oldu demekle olmuyor getireceksin buraya belgeleri ekle hangi serviste ne işlem yapılmış bizde görelim ki gerçektenmi yoksa karalamamı bilelim ben bu sorunları sizden başka kimsede duymadım özellikle soruyorum gördüklerime..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    bu arada bir aracım var şu oldu burası garantiden şöyle oldu arkadaşımda oldu demekle olmuyor getireceksin buraya belgeleri ekle hangi serviste ne işlem yapılmış bizde görelim ki gerçektenmi yoksa karalamamı bilelim ben bu sorunları sizden başka kimsede duymadım özellikle soruyorum gördüklerime..

    Arkadaşım ben kimseye birşey ıspatlamak zorunda değilim, git kiaclub forumuna aynı arızalardan en az 5 tane var hakkaten geriyorsun yorumlarınla. Kendi kullandığım aracı niye karalayım. 35 bin tl verdim üstelik :) Asıl sen öve öve bitiremedin şu rio ve kia yı dürüst olun birazcık...

    Aracın saydığım bu kronik sorunlarını servis bile kabul ediyorken, sen burda ne anlatmaya çalışıyorsun anlamıyorum. Ruhsat fotokopimi ve servis giriş formunu burayamı koyayım bumudur istediğin nedir...




  • Bak bunlarda karalamacı değilmi.... Üşendiğimden tamamını almadım bile.. Belkide donanımhaber adminleri bunları buraya taşıdığım için banlayacak beni ama göze aldım artık, çünkü insanları yanlış yönlendiriyorsun...

     >>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<<


     >>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<<


     >>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<<


     >>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<<


     >>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<<


     >>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<<


     >>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<<


     >>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<<


     >>>İŞTE YENİ KASA KİA RİO KARŞINIZDA<<<




  • quote:

    Orijinalden alıntı: formalist

    quote:

    Orijinalden alıntı: öcüü..

    bu arada bir aracım var şu oldu burası garantiden şöyle oldu arkadaşımda oldu demekle olmuyor getireceksin buraya belgeleri ekle hangi serviste ne işlem yapılmış bizde görelim ki gerçektenmi yoksa karalamamı bilelim ben bu sorunları sizden başka kimsede duymadım özellikle soruyorum gördüklerime..

    Arkadaşım ben kimseye birşey ıspatlamak zorunda değilim, git kiaclub forumuna aynı arızalardan en az 5 tane var hakkaten geriyorsun yorumlarınla. Kendi kullandığım aracı niye karalayım. 35 bin tl verdim üstelik :) Asıl sen öve öve bitiremedin şu rio ve kia yı dürüst olun birazcık...

    Aracın saydığım bu kronik sorunlarını servis bile kabul ediyorken, sen burda ne anlatmaya çalışıyorsun anlamıyorum. Ruhsat fotokopimi ve servis giriş formunu burayamı koyayım bumudur istediğin nedir...







    sevgili kardeşim sen niye bu denli alıngansın onu da ben anlamış değilim sözüm araç kullanıcılarına değil doğusun çalışanlarına alışmış onlarcası site site gezip araç kötülemeye... ben senin msjında alıntımı yaptımda sen yapıyor birde saygısızca dürüst ol yazabiliyorsun...
    ki ben rıo değil 2012 sportage kullanıcısıyım... hiç boş yere gerilme sen kendi üstünede alınma öyle her şeyi lafım sana olsa alıntı yapardım msjını asıl sen neden bu denli karalıyorsun bindiğin aracını hiç mi iyi tarafı yok o zaman ne die aldın 35 bin tl veripte.. 8-10 kişi kronik bi sorun yaşamış ki buda binde bir denebilir bir ihtimal siz 5-6 kişiden alıntı yapmış sankı kıa yı kötülüyorsunuz... varsa servisle ilgili bi şikayetiniz düzeltmedikleri bir yer ki ben Ordu ilinde subayım geçin özel msj la iletişime adamları bak ne hale getiriyorum size söz hadi bakalım...
    ben ne kıa ne hyundaı ıne renault asla taraf tutmam ama bi taraf olduğum bi yer varsa oda doğuş ve saygısız bazı çalışanları...
    ne benim nede bi başkasının yorumlarıyla gerilme arkadaşım bir daha ki sefere lütfen msjına alıntı yapılırsa üzerine alın ve sana saygısızlık yapmayana sende yapma... yakışmaz ne sana nede insan olana...




  • Ustadım alıntı yapmana gerek yok direk beni hedef alıyorsun 10 yasında cocuk anlar bunu. Donanım haberdekı Kia Rio forumuna son mesajımdır.. Ugrasamayacagım sizle...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de yaklaşık 8 aylık 1.25 benzinli rio kullanıcısıyım. İzlenimlerimi aktarayım.

    1-) Süspansiyonlar konusunda bir çok arkadaş haklı, oldukça sert, ufak tümseklerin üzerinden geçerken neredeyse dururcasına yavaşlamak zorunda kalıyorum.
    2-) Yüksek hızlarda lastik sesi içeride, rahatsız edebiliyor.
    3-) İstanbul trafiğinde performanslı kullandığım zamanlar 8,5 dikkat edersem 7-7.5 lt yakıyor.
    4-) İlk zamanlar özellikle, ışıklarda durduğumda araç stop ediyor zannediyorum, motor sesi gelmiyor rölantideyken.
    5-) Motor 1.25 düşük, tork düşük, dik yokuşlarda araba doluyken sıkıntı, çıkamadığınız anlar olabiliyor. Baskı balata kokusu kötü :)
    Bu arada ESP dediğimiz şey gerçekten gerekli mi sorusu uyandırdı bende, hiç devreye girmiyor(kışın yollar buzluyken yanmıştı bir kaç kez) ya da ben dikkatliyim.
    Aynı şekilde Hillholder dediğimiz yokuş kalkış destek sistemi de gerekli mi diye soru uyandırdı bende, pedala ufacık dokunur dokunmaz bırakıyor kendini, kavramada dokunmazsanız dik yokuşlarda ok gibi geri fırlayabilirsiniz, o yüzden çok dik yokuşlarda el freni çekiyorum..

    Daha önce ESP ve Hillholder özellikleri olan araba kullanmadığım için başkalarıyla karşılaştıramıyorum.

    Bunun dışında aracımı seviyorum, performanslı kullanımda beni tatmin ediyor. Yaklaşık 8000 km yaptım, servisle hiç muhattap olmadım. Yakında senelik bakımı var.




  • kia nın bu ön göğüs tıkırtısından bende şikayetçiyim. dişli asfalt ve stabilize yolda göğüsün sağından solundan ince ince tıkırtısı eksik olmuyor.
  • evet arkadaşlar herkese s.a uzun süre oldu yazmayalı ve bizim emanette 12000km yi devirdi:) nacizane 1.4crdi fancy kullanıcısı olarak yorumlarımı güncellemek istedim.

    bir arkadaş hillholderdan bahsetmiş. benim sıfır aracımda devreye girmiyordu geriye doğru kayarken, denge sensörü arızalıymış:) parça değişti garantiden ogünden beri dik yokuşlar için cok güzel. hafif eğimlerde bazen
    devreye girmeyebiliyor. ama genel olarak faydalı buluyorum ilk kez bu özellikli arac kullanan biri olarak.

    gögüsteki çok ince çıtırtılar konusunda haklı arkadaşlarım, stabilize yollarda ara ara yapabiliyor. hele benim sağ ön koltuktan bi ara bi gıcırtı geliyordu anlatamam adamı deli ediyordu ara ara. kesildi çok şükür. :) ses e takıntılı olmak
    çok kötü bi hastalık:)) arkadaşlar bu neki başka araçlarda neler var diye teselli etselerde.

    yakıt konusu çok riskli:) baktımda iki kıymetli arkadaşım atışmş birazda alınmış... şaka biyana ben istanbulda kullanıyorum aracımı şehir içinde eger 2000deviri veya 2500 deviri geçmeden yani dikkat edersem 5.7lt ile kullanmayı
    başarıyorum. ama biraz gaza gelince atışınca falan veya aşırı trafiğe takılırsam yani dur kalklı haldeki sürüşlerle 6-6.4lt ile tamamlanıyor 100tl doldurduğum depom. yani kısaca 6lt der isek başımız ağrımaz:)

    süspansüyon konusu 2x2=4 kadar aşikar arkadaşlar tek kelime ile ''sert'' bozuk yollarda köy yolu veya çukurlu yollarda takur tukur ama asfalttada nefis bi keyif yola tutunuşu güven veriyor.

    ama bakın arkadaşlarda çözümü bulmuşlar yanakları kalınlaştırıp yumuşatmışlar. arabam yakışıklı olsun seri olsun eee birazda az yaksın diyorsanız ve mükemmel donanım diyorsanız rio yu tek geçerim!!!! 4gün önce yeri clio ile

    bir arkadaş kasisten kalkışta yol vermemek için hırs yaptı asıldı gaza refleks olarak bende asıldım sonuç : 70-80metre gibi bi kısa aralıkta 10metre fark attım:)) o an yakısıklı clio yerine neden daha yakısıklı ve karizmatik
    rio mu seçtiğimi anladım 90bg in gücü:) şaka biyana yeni clio da gerçekten çok güzel bi araç ve rionun bence tek rakibi fiyat ve tasarım olarak.

    allah herkesin gönlüne göre versin:) golf veya bmw ye binebileceğimiz gün gelene kadar !!! yalnızca rio... ceed ede hayran kaldım ne yalan söliyim




  • arkadaşlar forumu baştan sona okudum bu klimanın kapanmama durumunu eğer atlamadıysam sadece 1 yerde okudum. bu kronik bir sorun mu? 2012 modellerde mi vardı sadece? 2013 model kullananlarda bu sorun var mı? cevaplanırsa sevinirim.
  • Selam arkadaslar tam bi yıl once kia rio 1.25 fancy arac aldim. Size izlenimlerimi anlatabilmek icin forumunuza kayit oldum..
    Aracimin kilometresi su anda 41000 civarinda, hic bir sorunla da karsilasmadim simdiye kadar.. Hemen hemen her seyinden cok memnunum..
    Oncelikle aracin iyi yonlerini yazmak istiyorum.. Umarim arac almak isteyenleri guzel bir sekilde bilgilendiririm..
    Oncelikle donanimsal artilarini belirtmek istiyorum..
    Arac cidden c sinifi araclari bile kiskandiracak donanima sahip.
    Zaten bildiklerinizin yaninda donanim listesinde olmayan ozelliklerini yazmak istiyorum..
    Arac teybi cok kullanisli ve kendine ait 1 gblik dahili hafizasi mevcut. Ayrica onde gelen ses yazilim sirketlerinden Arkamys ' inbu araca ozel virtual sound ses sistemine sahip. Cidden iyi bir muzik sistemi var.. Ses kolay kolay bozulmuyor ve bass ve tiz cidden iyi..
    Ayrica aracta hiza duyarli artan bir ses duzeni var sdvc diye geciyor sanirim..
    Bunun yaninda hic bir rakibinde olmadigindan emin oldugum hava sogutmali disk frenleri mevcut.
    Belki fren mesafesi daha iyi olan rakipleri vardir, bilmiyorum.. Ancak, uzun bir yolculuk sirasinda (Ornegin Ankara - Istanbul arasi yaklasik yolculugumun 4. saatinde cok ani fren yapmam gerekti, beni hayrete dusurecek bir frenle kaza yapmaktan rahatlikla kurtuldum.. Test surusunde freni test ederken de fren pedalina tekme atarcasina bastigimda aracin inanilmaz bir bicimde hic kayma yapmadan ve saga sola yonelmeden durdu... Gercekten cok etkilenmistim cunku suanki aracim o donemde test ettigim 9 uncu aracti)

    Bagimsiz suspansiyonlari ve sinirli duzeyde disa dogru meyilli lastikleriyle yol tutusu cidden muthis.. Ayrica o kadar agresif denemeler yapmama ragmen bir kez olsun espyi acmadi.. Aracin son hizi 168 kmh olarak gecse de istanbula giderken lpg de aracimin kadrani 210 u gordu.. Navigasyondaki hizi ise 202 kmh.. Tabi hafif yokus asagiydi..
    Ama sunu soylemeliyim ki yol tutusu - guven hissine gore 1.25 motor cok sonuk kaliyor..
    Motoru oldukca sessiz, ve zincirli olmasina ragmen..
    Genelde seyrettigim 90 - 120 arasi arac cok sessiz, motor bagirmiyor oyle.. Ruzgar sesini se sinifina gore icok basarili duzeyde yalitiyor...
    Iyi bir oturma pozisyonu sunuyor ve 190 cmlik boyuma ragmen bu aracin icinde siritmiyorum :-) Ne demek istedigimi anlaciniz sanirim.
    Ben onde rahat bir sekilde otururken arkamda 180 cm boyundaki arkadasimin dizleri koltuga degmiyor.. Bu cok onemli..
    Arka koltugun orta bolumunde yukselti olmamasina ragmen, rahat bir yolculuk isterseniz bu araca 4 kisi binmenizi tavsiye ederim.. Tabii biz gibi sulak yerdenseniz :-) bu sekilde cok rahat yolculuk edilebiliyor..
    Tasarimindan bahsetmek istemiyorum, sonucta zevk meselesi.. Ancak her gun araci soran birkac kisi oluyor bana.. Bir keresinde yakit almak icin benzinlige girdigimde iki arac birden arkamdan gelip memnun musun filan diye sormuslardi :-)
    Guvenlik konusunda arac cidden tatmin edici.. Bence guvenlik konusunda en onemli olan, kaza aninda degil de kazayi onlemek adina sahip oldugu donanimlardir.. Cunku kaza yaptiginizda ne olacagi belli olmiyor aracin iskeleti dayanikli olsa bile hoc bir aracin camlari direncli degildir, dikkarinizi cekerim.. Ama iskelet acisindan baktiginuz zaman euro ncap testlerinde kendini ispatlamis bir arac oldugunu goruyoruz..
    Simdi size yasadigim iki olayi anlatacagim..
    Birincisi Ankara Cankaya da yogun trafikte seyrederken arkadan makyajli bir focus 2 carpti.. Ayagim frende oldugu icin aracimi dort ya da bes santimetre ileri kaydirdi.. Durdugumuzda araci birazcik one alip arkadan carpan arac sahibinde yoneldim.. Kendisi aractan inmeden birsey var mi aracinda diye sordu.. Bunun uzerine ben de hem carpiyosun hem soruyorsun in de bak dedim.. Aracima baktigimda tamponun alt kismindaki siyah difuzorun plakaligin tam ustune denkgelen tirnaginin yerincen ciktigini gordum.. Arabama carpan arkadas ise aractan rahatca inemedi. Cunku on kapilarin ikisi de kasilmisti nerdeyse kapiyi tekmeleyerek acti.. Bir de on panjur tamponun uzerine cikmisti.. Bense hala benim arac mi cok saglam yoksa onunki mi cok dandik anlamis degilim..
    ikinci olay ise Ankara-Ayas yolunda (bilen bilir son derece sert virajları olan bir yoldur) son derece sert bir viraja farketmeden hizli girmemle ilgili.. Malum aracin gogsunun derinligi yarim metreden fazla nerdeyse, bir de yuksek.. Ben de alcak oturmayi seven biriyim.. Olay esnasinda muzigin sesi de oldukca yuksekti.. Ben 120 - 130 gittigimi dusunerek sol seritten viraja girdim.. Tam virajin icinde sag seritte bir tir vardi, bu yuzden sol seridi terkedemedim.. Ama aracim sasirtici derecede viraji alarak rahatca yoluna devam etti.. Virajdan ciktigimda kadrana baktim 170 i gosteriyordu..

    Kotu yanlarina gelince,
    Aracin alti yere cok yakin alisveris merkezlerinden cikarken alti kapana bile surtebiliyor..
    Aracin emniyet kemerinin sabitlendigi kapi direginin ordan cok hafif bir plastik sesi geliyor, rahatsiz edici..
    Torpido gozunun icindeki plastik cok sert. Eger torpidonun ici doluysa bir de benimki gibi duzensizse en ufak kasiste ses gelebiliyor, ki ben aracta rahatsiz edici ses duydugumda cinnet geciriyorum..
    Kapilari kilitledigimizde elektrikli camlari aciksa eger kaldiramiyoruz..
    Yagmur sensorunu actigimizda yagmur yagsa da yagmasa da silecekler bir tur atiyor.. Sonra bekliyor.. Ayni sekilde yagmur sensoru acikken araci calistirdigimizda gene bir tur atiyor.. Umarim mantikli bir aciklamasi vardir..
    Bence en büyük kötü yan araçla ilgili olmayan, bizimle ilgili olanı arkadaşlar. Şöyle ki ; Aracıma binip beğenmeyen olmadı şimdiye kadar. Ancak hiç bilmediği, fikir sahibi olmadığı bir konuda önyargı bizi bitiriyor. Sonuçta para veriyoruz araba almak öyle basit bir iş değil.. Çok para ve riskli bir tercih her zaman.. Kısacası Kia türkiyede pek bilinmiyor, çok büyük önyargılar var.. bence en büyük kötü yan da bu zaten..
    Sormak istediginiz sorular varsa cevaplarim arkadaslar..
    ben onca araba test etmistim bence bu sinifinin en iyisi, ama suan guncel 208 ile clio yu bilemem cunku ben aldigimda onlar daha yoktu :-)




  • Arkadaşlar aracın son derece kaliteli olduğunu söyledim.. Ancak fiyat dilimine göre elbette.. Bu araç daha bilindik bir marka olsaydı en az 10000 tl daha yukarıya satılırdı.. Sizden bir ricam var Aracın ses sistemini filan beğendiğimi söyledim, ancak bunu lexicon, bose vs ses sistemleri ile karşılaştırmak komik olur, sonuçta bu araç b sınıfı.. Bu yüzden karşılaştırmaları aracın boyu kadar yapmanızı tavsiye ederim
  • cumry kardeşim aracta esp yi birkez olsun açamadım demişssin? bana getir ben 30 saniyede 5-6 kez açarım:) ben genelde göbeklerde atraksyon yaparken esp yi kapatıyorum çünkü devreye girip driftimi yarıda bıraktırıyor:)

    birde 170le viraja girme konusunda biraz nutkum tutuldu bende 1.4 dizeli var 180km den yukarı çıkamadım henüz. belki çok uzun ve meğilli bir yol olsa 190km görürdü araç amma velakin 170-180 km ye geldiğinizde araç artık allaha emanet oluyor. ki bu çok normal pejo 307 vardı onunla 185km yapabilmiştim... oda tamammen allaha emanet moduna geçiyordu:)

    ama şu bir gerçekki yol tutuş güven hissi karizması sağlamlığı ile resmen bir üst sınıfa nispet yapıyor:) benim kırmızı kaplanım:) gariban ferrarisi diye iğrenç bi espiri ile veda edeyim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: viyolonsell

    cumry kardeşim aracta esp yi birkez olsun açamadım demişssin? bana getir ben 30 saniyede 5-6 kez açarım:) ben genelde göbeklerde atraksyon yaparken esp yi kapatıyorum çünkü devreye girip driftimi yarıda bıraktırıyor:)

    birde 170le viraja girme konusunda biraz nutkum tutuldu bende 1.4 dizeli var 180km den yukarı çıkamadım henüz. belki çok uzun ve meğilli bir yol olsa 190km görürdü araç amma velakin 170-180 km ye geldiğinizde araç artık allaha emanet oluyor. ki bu çok normal pejo 307 vardı onunla 185km yapabilmiştim... oda tamammen allaha emanet moduna geçiyordu:)

    ama şu bir gerçekki yol tutuş güven hissi karizması sağlamlığı ile resmen bir üst sınıfa nispet yapıyor:) benim kırmızı kaplanım:) gariban ferrarisi diye iğrenç bi espiri ile veda edeyim...

    Benim gittiğim yol yokuş aşağıydı dostum o yolda yaklaşık 15 kmlik bir iniş var ve duble yol.. Kia markası biliyorsun kadranına 220 koymuş bu araçta, hız konusunda yanlıtmıyor yani ne görüyorsan onunla gidiyorsun ama bazı markalarda bu böyle değil 40 km fazla gösteren bile var yüksek hızda.. Ayrıca benim araç 170 - 180 hıza çıkabiliyor ve rahatlıkla o hızlarda kalabilyor.. tabii düz bir yolda.. Ben aracımı alırken hem coşku hem üzüntü duymuştum üzülmemin sebebi 1.4 manuel seçeneğin hatchback versiyonlarda olmaması.. atraksyon kısmına gelince sen kendi aracında yap onu benimkine kıyamıyorum ben :)
    Şunu da belirtmek istiyorum Kia Rio madur bir araçtır onu madur edense sağlayıcı firma olan çelik motor.. Sebebi aracın donanımlarını bile eksiksiz, tam yazmaktan aciz olmaları, reklam ve halkın talebine tam cevap verebilecek bir tedarik sağlayamıyor olmaları..




  • kardeş yokuş aşağı doğrudur yapabilirsin ama şuda bir gercek fizik kurallarına göre youkş aşağı boş bir tekerleği veya lastiğide yuvarlasan oda sonsuza doğru artan bir sürat kazanır:) yani şunu demek istiyorum üretici firma

    araca maksimum hız sınırı 180-185 km yazmış ise 200 yapamaz bir sürücü. düz yoldan bahsediyorum. yokuş aşağı ayrı bir olay. he bir iki msj öncesi belirttim kalkışta vesaire yeni clio polo ve fiesta ancak arkadan riomun güzel stoplarını

    izleyebiliyor:))) para ve kalite orantısı yapıldıgında kaldı ki tipini hiç kıyaslamıyorum:)) rio tek geçilir. azönce autoexpress diye bir sitede polo rio kıyasına baktım ingiliz sitesi adamlarda rio demiş direkt!!! benki polo içimde yara kalmış biri

    olarak söylüyorum aynı paralarda kıyasa kalkan arkadaşlar hayal bile etmesin:))) direkt rio!!! heee 51bin tl veririm diyen varsa ozaman aynı donanıma polo alabilirler:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jumyr Kylysh

    Selam arkadaslar tam bi yıl once kia rio 1.25 fancy arac aldim. Size izlenimlerimi anlatabilmek icin forumunuza kayit oldum..
    Aracimin kilometresi su anda 41000 civarinda, hic bir sorunla da karsilasmadim simdiye kadar.. Hemen hemen her seyinden cok memnunum..
    Oncelikle aracin iyi yonlerini yazmak istiyorum.. Umarim arac almak isteyenleri guzel bir sekilde bilgilendiririm..
    Oncelikle donanimsal artilarini belirtmek istiyorum..
    Arac cidden c sinifi araclari bile kiskandiracak donanima sahip.
    Zaten bildiklerinizin yaninda donanim listesinde olmayan ozelliklerini yazmak istiyorum..
    Arac teybi cok kullanisli ve kendine ait 1 gblik dahili hafizasi mevcut. Ayrica onde gelen ses yazilim sirketlerinden Arkamys ' inbu araca ozel virtual sound ses sistemine sahip. Cidden iyi bir muzik sistemi var.. Ses kolay kolay bozulmuyor ve bass ve tiz cidden iyi..
    Ayrica aracta hiza duyarli artan bir ses duzeni var sdvc diye geciyor sanirim..
    Bunun yaninda hic bir rakibinde olmadigindan emin oldugum hava sogutmali disk frenleri mevcut.
    Belki fren mesafesi daha iyi olan rakipleri vardir, bilmiyorum.. Ancak, uzun bir yolculuk sirasinda (Ornegin Ankara - Istanbul arasi yaklasik yolculugumun 4. saatinde cok ani fren yapmam gerekti, beni hayrete dusurecek bir frenle kaza yapmaktan rahatlikla kurtuldum.. Test surusunde freni test ederken de fren pedalina tekme atarcasina bastigimda aracin inanilmaz bir bicimde hic kayma yapmadan ve saga sola yonelmeden durdu... Gercekten cok etkilenmistim cunku suanki aracim o donemde test ettigim 9 uncu aracti)

    Bagimsiz suspansiyonlari ve sinirli duzeyde disa dogru meyilli lastikleriyle yol tutusu cidden muthis.. Ayrica o kadar agresif denemeler yapmama ragmen bir kez olsun espyi acmadi.. Aracin son hizi 168 kmh olarak gecse de istanbula giderken lpg de aracimin kadrani 210 u gordu.. Navigasyondaki hizi ise 202 kmh.. Tabi hafif yokus asagiydi..
    Ama sunu soylemeliyim ki yol tutusu - guven hissine gore 1.25 motor cok sonuk kaliyor..
    Motoru oldukca sessiz, ve zincirli olmasina ragmen..
    Genelde seyrettigim 90 - 120 arasi arac cok sessiz, motor bagirmiyor oyle.. Ruzgar sesini se sinifina gore icok basarili duzeyde yalitiyor...
    Iyi bir oturma pozisyonu sunuyor ve 190 cmlik boyuma ragmen bu aracin icinde siritmiyorum :-) Ne demek istedigimi anlaciniz sanirim.
    Ben onde rahat bir sekilde otururken arkamda 180 cm boyundaki arkadasimin dizleri koltuga degmiyor.. Bu cok onemli..
    Arka koltugun orta bolumunde yukselti olmamasina ragmen, rahat bir yolculuk isterseniz bu araca 4 kisi binmenizi tavsiye ederim.. Tabii biz gibi sulak yerdenseniz :-) bu sekilde cok rahat yolculuk edilebiliyor..
    Tasarimindan bahsetmek istemiyorum, sonucta zevk meselesi.. Ancak her gun araci soran birkac kisi oluyor bana.. Bir keresinde yakit almak icin benzinlige girdigimde iki arac birden arkamdan gelip memnun musun filan diye sormuslardi :-)
    Guvenlik konusunda arac cidden tatmin edici.. Bence guvenlik konusunda en onemli olan, kaza aninda degil de kazayi onlemek adina sahip oldugu donanimlardir.. Cunku kaza yaptiginizda ne olacagi belli olmiyor aracin iskeleti dayanikli olsa bile hoc bir aracin camlari direncli degildir, dikkarinizi cekerim.. Ama iskelet acisindan baktiginuz zaman euro ncap testlerinde kendini ispatlamis bir arac oldugunu goruyoruz..
    Simdi size yasadigim iki olayi anlatacagim..
    Birincisi Ankara Cankaya da yogun trafikte seyrederken arkadan makyajli bir focus 2 carpti.. Ayagim frende oldugu icin aracimi dort ya da bes santimetre ileri kaydirdi.. Durdugumuzda araci birazcik one alip arkadan carpan arac sahibinde yoneldim.. Kendisi aractan inmeden birsey var mi aracinda diye sordu.. Bunun uzerine ben de hem carpiyosun hem soruyorsun in de bak dedim.. Aracima baktigimda tamponun alt kismindaki siyah difuzorun plakaligin tam ustune denkgelen tirnaginin yerincen ciktigini gordum.. Arabama carpan arkadas ise aractan rahatca inemedi. Cunku on kapilarin ikisi de kasilmisti nerdeyse kapiyi tekmeleyerek acti.. Bir de on panjur tamponun uzerine cikmisti.. Bense hala benim arac mi cok saglam yoksa onunki mi cok dandik anlamis degilim..
    ikinci olay ise Ankara-Ayas yolunda (bilen bilir son derece sert virajları olan bir yoldur) son derece sert bir viraja farketmeden hizli girmemle ilgili.. Malum aracin gogsunun derinligi yarim metreden fazla nerdeyse, bir de yuksek.. Ben de alcak oturmayi seven biriyim.. Olay esnasinda muzigin sesi de oldukca yuksekti.. Ben 120 - 130 gittigimi dusunerek sol seritten viraja girdim.. Tam virajin icinde sag seritte bir tir vardi, bu yuzden sol seridi terkedemedim.. Ama aracim sasirtici derecede viraji alarak rahatca yoluna devam etti.. Virajdan ciktigimda kadrana baktim 170 i gosteriyordu..

    Kotu yanlarina gelince,
    Aracin alti yere cok yakin alisveris merkezlerinden cikarken alti kapana bile surtebiliyor..
    Aracin emniyet kemerinin sabitlendigi kapi direginin ordan cok hafif bir plastik sesi geliyor, rahatsiz edici..
    Torpido gozunun icindeki plastik cok sert. Eger torpidonun ici doluysa bir de benimki gibi duzensizse en ufak kasiste ses gelebiliyor, ki ben aracta rahatsiz edici ses duydugumda cinnet geciriyorum..
    Kapilari kilitledigimizde elektrikli camlari aciksa eger kaldiramiyoruz..
    Yagmur sensorunu actigimizda yagmur yagsa da yagmasa da silecekler bir tur atiyor.. Sonra bekliyor.. Ayni sekilde yagmur sensoru acikken araci calistirdigimizda gene bir tur atiyor.. Umarim mantikli bir aciklamasi vardir..
    Bence en büyük kötü yan araçla ilgili olmayan, bizimle ilgili olanı arkadaşlar. Şöyle ki ; Aracıma binip beğenmeyen olmadı şimdiye kadar. Ancak hiç bilmediği, fikir sahibi olmadığı bir konuda önyargı bizi bitiriyor. Sonuçta para veriyoruz araba almak öyle basit bir iş değil.. Çok para ve riskli bir tercih her zaman.. Kısacası Kia türkiyede pek bilinmiyor, çok büyük önyargılar var.. bence en büyük kötü yan da bu zaten..
    Sormak istediginiz sorular varsa cevaplarim arkadaslar..
    ben onca araba test etmistim bence bu sinifinin en iyisi, ama suan guncel 208 ile clio yu bilemem cunku ben aldigimda onlar daha yoktu :-)

    acaba bu klimanın sürekli çalışması yada kafasına göre çalışması durumu sizin araçtada var mı? bide konsoldan kapılardan gelen seslerden bahsedilmiş. sizin araçta bu şikayetler var mı?




  • Merhaba. Bugün eşimin Rio'sunun kış lastiklerini çıkarttırdım. Yazlık Kumholari taktırdım. Araba resmen kazıklaştı. Sesi inanılmaz arttı. Kışlıklar Petlastı. Okadar yumuşak ve sessizdi ki. Simdi Araç bir sınıf geri gitti. En kısa zamanda bu kumholari atacağım. Arabanin yol sesi aldığını ve sert suspansiyonlara sahip olduğunu düşünenler mutlaka lastikleri değiştirip aracı tekrar kullansinlar. Araç yağ gibi akıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lastik konusunda daha öncede yorum yazmıştım kıa hundaı fıat fort hemen hepsi nedense bu kumho ile anlaşmalı ilk çıkışta bu lastikler var ve inanın çok kalitesizler.. araca 40 bn tl veren binici kesinikle 1500 2bin tl daha para harcayarak kanforu yaşasınlar..yanak ebatını genişletisinler ve yumuşak lastik alsınlar performans lastiği gibi.. mesela lassa yada starmaxx güzel markalar ve ekonomikler..
    diğer konuda klima konusu onu yapan ototest köşesinde izledim ben kıa nın sahibi yada bayisi olsam adamları mahkemeye veririm aracın öyle bir sorunu yok... dijital ve akıllı klima var araçta eğer dışarının hava şartları kötü ve yüksek duzeyde co2 gazı varsa klima ve flitre otomatik devreye giriyor.. oksizen normala dönüncede devreden çıkıyor bu durumu en sağdaki tuşa basarak devre dışı bırakabilirsiniz.. bu kendini bilmez araçtan haberi olmayan iki tane çocuk ototest diye birde tv programı yapıyor ama inanın sanki para almışlarda aracı ufak tefek kötüleme derdindeler... neyse siz siz olun kulaktan dolma değilde deneyerek araç alın..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jumyr Kylysh

    Selam arkadaslar tam bi yıl once kia rio 1.25 fancy arac aldim. Size izlenimlerimi anlatabilmek icin forumunuza kayit oldum..
    Aracimin kilometresi su anda 41000 civarinda, hic bir sorunla da karsilasmadim simdiye kadar.. Hemen hemen her seyinden cok memnunum..
    Oncelikle aracin iyi yonlerini yazmak istiyorum.. Umarim arac almak isteyenleri guzel bir sekilde bilgilendiririm..
    Oncelikle donanimsal artilarini belirtmek istiyorum..
    Arac cidden c sinifi araclari bile kiskandiracak donanima sahip.
    Zaten bildiklerinizin yaninda donanim listesinde olmayan ozelliklerini yazmak istiyorum..
    Arac teybi cok kullanisli ve kendine ait 1 gblik dahili hafizasi mevcut. Ayrica onde gelen ses yazilim sirketlerinden Arkamys ' inbu araca ozel virtual sound ses sistemine sahip. Cidden iyi bir muzik sistemi var.. Ses kolay kolay bozulmuyor ve bass ve tiz cidden iyi..
    Ayrica aracta hiza duyarli artan bir ses duzeni var sdvc diye geciyor sanirim..
    Bunun yaninda hic bir rakibinde olmadigindan emin oldugum hava sogutmali disk frenleri mevcut.
    Belki fren mesafesi daha iyi olan rakipleri vardir, bilmiyorum.. Ancak, uzun bir yolculuk sirasinda (Ornegin Ankara - Istanbul arasi yaklasik yolculugumun 4. saatinde cok ani fren yapmam gerekti, beni hayrete dusurecek bir frenle kaza yapmaktan rahatlikla kurtuldum.. Test surusunde freni test ederken de fren pedalina tekme atarcasina bastigimda aracin inanilmaz bir bicimde hic kayma yapmadan ve saga sola yonelmeden durdu... Gercekten cok etkilenmistim cunku suanki aracim o donemde test ettigim 9 uncu aracti)

    Bagimsiz suspansiyonlari ve sinirli duzeyde disa dogru meyilli lastikleriyle yol tutusu cidden muthis.. Ayrica o kadar agresif denemeler yapmama ragmen bir kez olsun espyi acmadi.. Aracin son hizi 168 kmh olarak gecse de istanbula giderken lpg de aracimin kadrani 210 u gordu.. Navigasyondaki hizi ise 202 kmh.. Tabi hafif yokus asagiydi..
    Ama sunu soylemeliyim ki yol tutusu - guven hissine gore 1.25 motor cok sonuk kaliyor..
    Motoru oldukca sessiz, ve zincirli olmasina ragmen..
    Genelde seyrettigim 90 - 120 arasi arac cok sessiz, motor bagirmiyor oyle.. Ruzgar sesini se sinifina gore icok basarili duzeyde yalitiyor...
    Iyi bir oturma pozisyonu sunuyor ve 190 cmlik boyuma ragmen bu aracin icinde siritmiyorum :-) Ne demek istedigimi anlaciniz sanirim.
    Ben onde rahat bir sekilde otururken arkamda 180 cm boyundaki arkadasimin dizleri koltuga degmiyor.. Bu cok onemli..
    Arka koltugun orta bolumunde yukselti olmamasina ragmen, rahat bir yolculuk isterseniz bu araca 4 kisi binmenizi tavsiye ederim.. Tabii biz gibi sulak yerdenseniz :-) bu sekilde cok rahat yolculuk edilebiliyor..
    Tasarimindan bahsetmek istemiyorum, sonucta zevk meselesi.. Ancak her gun araci soran birkac kisi oluyor bana.. Bir keresinde yakit almak icin benzinlige girdigimde iki arac birden arkamdan gelip memnun musun filan diye sormuslardi :-)
    Guvenlik konusunda arac cidden tatmin edici.. Bence guvenlik konusunda en onemli olan, kaza aninda degil de kazayi onlemek adina sahip oldugu donanimlardir.. Cunku kaza yaptiginizda ne olacagi belli olmiyor aracin iskeleti dayanikli olsa bile hoc bir aracin camlari direncli degildir, dikkarinizi cekerim.. Ama iskelet acisindan baktiginuz zaman euro ncap testlerinde kendini ispatlamis bir arac oldugunu goruyoruz..
    Simdi size yasadigim iki olayi anlatacagim..
    Birincisi Ankara Cankaya da yogun trafikte seyrederken arkadan makyajli bir focus 2 carpti.. Ayagim frende oldugu icin aracimi dort ya da bes santimetre ileri kaydirdi.. Durdugumuzda araci birazcik one alip arkadan carpan arac sahibinde yoneldim.. Kendisi aractan inmeden birsey var mi aracinda diye sordu.. Bunun uzerine ben de hem carpiyosun hem soruyorsun in de bak dedim.. Aracima baktigimda tamponun alt kismindaki siyah difuzorun plakaligin tam ustune denkgelen tirnaginin yerincen ciktigini gordum.. Arabama carpan arkadas ise aractan rahatca inemedi. Cunku on kapilarin ikisi de kasilmisti nerdeyse kapiyi tekmeleyerek acti.. Bir de on panjur tamponun uzerine cikmisti.. Bense hala benim arac mi cok saglam yoksa onunki mi cok dandik anlamis degilim..
    ikinci olay ise Ankara-Ayas yolunda (bilen bilir son derece sert virajları olan bir yoldur) son derece sert bir viraja farketmeden hizli girmemle ilgili.. Malum aracin gogsunun derinligi yarim metreden fazla nerdeyse, bir de yuksek.. Ben de alcak oturmayi seven biriyim.. Olay esnasinda muzigin sesi de oldukca yuksekti.. Ben 120 - 130 gittigimi dusunerek sol seritten viraja girdim.. Tam virajin icinde sag seritte bir tir vardi, bu yuzden sol seridi terkedemedim.. Ama aracim sasirtici derecede viraji alarak rahatca yoluna devam etti.. Virajdan ciktigimda kadrana baktim 170 i gosteriyordu..

    Kotu yanlarina gelince,
    Aracin alti yere cok yakin alisveris merkezlerinden cikarken alti kapana bile surtebiliyor..
    Aracin emniyet kemerinin sabitlendigi kapi direginin ordan cok hafif bir plastik sesi geliyor, rahatsiz edici..
    Torpido gozunun icindeki plastik cok sert. Eger torpidonun ici doluysa bir de benimki gibi duzensizse en ufak kasiste ses gelebiliyor, ki ben aracta rahatsiz edici ses duydugumda cinnet geciriyorum..
    Kapilari kilitledigimizde elektrikli camlari aciksa eger kaldiramiyoruz..
    Yagmur sensorunu actigimizda yagmur yagsa da yagmasa da silecekler bir tur atiyor.. Sonra bekliyor.. Ayni sekilde yagmur sensoru acikken araci calistirdigimizda gene bir tur atiyor.. Umarim mantikli bir aciklamasi vardir..
    Bence en büyük kötü yan araçla ilgili olmayan, bizimle ilgili olanı arkadaşlar. Şöyle ki ; Aracıma binip beğenmeyen olmadı şimdiye kadar. Ancak hiç bilmediği, fikir sahibi olmadığı bir konuda önyargı bizi bitiriyor. Sonuçta para veriyoruz araba almak öyle basit bir iş değil.. Çok para ve riskli bir tercih her zaman.. Kısacası Kia türkiyede pek bilinmiyor, çok büyük önyargılar var.. bence en büyük kötü yan da bu zaten..
    Sormak istediginiz sorular varsa cevaplarim arkadaslar..
    ben onca araba test etmistim bence bu sinifinin en iyisi, ama suan guncel 208 ile clio yu bilemem cunku ben aldigimda onlar daha yoktu :-)

    acaba bu klimanın sürekli çalışması yada kafasına göre çalışması durumu sizin araçtada var mı? bide konsoldan kapılardan gelen seslerden bahsedilmiş. sizin araçta bu şikayetler var mı?

    Ben boyle bir worun yasamiyorum bence bu tamamen baska firmalarin karalamasi..ancak klima otomatik oldugu icin ac, yani klima acik degilse sirkulasyon tusunu acmaniz gerekiyor.. Aksi halde klima otomatik olarak devreye giriyor.. Adi ustunde otomatik klima :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 2728293031
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.