Şimdi Ara

İşte Volkswagen GOLF VI (Son Fotograflar ve Detaylar)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
133
Cevap
0
Favori
64.817
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu konu hakkında epey başlık açıldığının farkındayım. Ancak bugüne kadar açılan başlıklarda, çekilen spyshot' lara(casus fotograflar) uygun bir model göremedim.

    Aşağıdaki çekilen en son casus fotograflardan biri var ve kamuflaj örtüsü olmadan çekilen nadir fotolardan birisi bu. En azından ben başka bulamadım.

     İşte Volkswagen GOLF VI (Son Fotograflar ve Detaylar)


    Şimdi de gelelim asıl fotograflara:

     İşte Volkswagen GOLF VI (Son Fotograflar ve Detaylar)


     İşte Volkswagen GOLF VI (Son Fotograflar ve Detaylar)


    Bu fotograflar İngiltere' de çıkan Autoexpress dergisi tarafından yayınlanmış. Görüldüğü gibi çekilen casus resimdeki kasa hatları, A sütunu, C sütunu, bel çizgisi, stoplar ve aynalar resimdekilerle birebir aynı. Bu bakımdan bu güne kadar yayınlanan resimlerden farklılar. Zaten ben de başlığı bunun için açtım.

    Konu ile ilgili bir de haber yazmışlar. Haberde, daha önce gecikeceği açıklanan Golf VI lansmanının firma tarafından öne çekildiğini, bunun sebebinin ise VW' in artık katlanılmaz hale gelen Golf V' in uçuk üretim maliyetlerinden bir an önce kurtulmak istemesi olduğunu yazmışlar.

    Yeni modelin Golf V ile aynı platform üzerinde üretilmesine karar verilmiş. Ancak pahalı ve karmaşık olan, montaj süresini uzatan arka süspansiyon sistemi, daha basit ve kısa sürede monte edilebilen bir sistem ile değiştirimiş. Dergideki haberde, yeni modelin üzerine inşa edileceği platformdaki değişikliklerin büyük oranda üretim maliyetlerini düşürmeye yönelik olduğu özellikle vurgulanmış. Mühendis ve tasarımcıların, yönetimin yeni model için koyduğu sıkı finansman kısıtlamalarına karşın, mevcut jenerasyona nazaran daha fazla donanım sunmayı ve iç mekandaki malzeme kalitesini de korumayı amaçladığı yazılmış.

    Bu noktada bir de önemli not düşmüşler. VW yönetimi, Golf VI' nın prestij olarak kendisinden bir basamak üstte bulunan Audi A3' ün önüne geçmesini ve bu modelin satış rakamlarını olumsuz etkileyebilecek bir rekabet yaratmasını kesinlikle istemiyormuş. Dolayısıyla yapılacak iyileştirmelerde finansal kısıtlamaların dışında, bir de böyle bir sınırlama koymuşlar. Yeni bir platform yerine mevcut platformla devam edilmesinin ve mühendislerin yepyeni bir araç üretmektense mevcut olanın geliştirilmesine yönelmesinin sebebini de yönetimin bu kararına bağlamışlar.

    Bu arada tasarımla ilgili bir not daha var; resimde de görülen ön ızgaradaki iki paralel krom çubuğun bundan sonra tüm ürün gamında kullanılmasına karar vermişler.

    Motor gamına gelince; ilk etapta mevcut motorlarla devam edileceği yazılmış. Ancak önemli bir değişiklik var; 1.6FSI motorun yerini 1.4lt. hacminde, 120HP güç üreten bir turbo motorun alacağı yazılmış. Dolayısıyla yeni kasa Golf 1.6FSI seçeneği olmadan satışa çıkacak. Bu motorun yerine geliştirilecek olan 1.6lt hacimli motorun ise daha sonradan satışa sunulacak Golf SW ile birlikte ürün gamına ekleneceği belirtilmiş.

    Benden şimdilik bu kadar. Sanırım bugüne kadar Golf VI ile ilgili en kapsamlı haber bu oldu, umarım merakları biraz giderebilmişizdir.







  • Ben de çok merak ediyordum. Teşekkürler...
  • çok teşekkürler arkadaşım...
  • bende bir bilgi ekliyeyim...

    galerici bir arkadaşın söylediğine göre(onunda kaynağı vw bayii müdürü imiş)... şu anki golf kampanyalarının amacı ellerindeki stokları bitirmek olduğu hatta mevcut kampanya bittikten sonra yeni bir kampanyanında söz konusu olduğu....ve stoklar bitince 2 /3 ay sonra yeni golf ün avrupa ile aynı anda türkiye dede aynı zamanda satışa başlanıcağı nı söyledi... yani 2008 sonbaharını sözde beklemiyecekmiş golf... ,,, ne kadar doğru bilemem yalnız... umarım doğrudur bu haber...
  • quote:

    Yeni modelin Golf V ile aynı platform üzerinde üretilmesine karar verilmiş.


    Akıllanmamış Vw yönetimi, Golf V'in insanlarda yarattığı hayal kırıklığının hala farkında değiller. Bu aynı zamanda şu demek oluyor. Vw; golf'ü gözden çıkardı. Zira Golf IV'deki satış başarısını Golf V'te bir türlü yakalayamayan VW, daha yeni ve modern bir ürün yaparak Golf'ü eski günleri geri götürmek yerine, güncel kasaya makyaj yapmakla yetiniyorlar, yani satışlar eskisinden de aşağıya düşecek. Sonra ne olacak, golf gözden düştü artık diyerek, daha sonra da yürürlükten kaldıracaklar...

    Eğer bunlar gerçek görüntülerse, yeni denmez buna, güncel kasanın makyajlanmış hali denir.

    Bir efsanenin sonu yaklaşıyor...




  • bence gayet güzel görünüyor...
  • Golf 6 da geçiş modeli olucak.

    yeni platform geliştiremeyen vw.

    golf 6 yı da 4 sene üretip golf 7 ye geçiceğini açıkladı.(yeni platform 2012)

    autoshow un ilgili sayısını bulanlar okuyabilir.

    yabancı forumlarda golf 5,5 şeklinde insanlar tepki göstermeye başladılar.

    zaten golf 5 i gördüğüm ilk gün vw in düşeceğini söylemiştim.

    ki bize gelen ilk tipleri arka camları kollu getirdiler.
  • golf 5 ten çok daha güzel olacağa benziyor...
  • Aynı platformu kullanacak olması aynı kalite ve özelliklere hatta aynı dizayna sahip olacağı anlamına gelmez.
  • firmalar sırf maliyetleri düşürme pahasına ya gelecek modelde de aynı platformu kullanıyorlar yada ortak platform kullanıyorlar. a3 le golf focusla volvo 307 yle c4 vs.gibi. o zaman yeni çıkacak a3 te aynı platformu kullanır heralde..308 de 307 nin platformunda geliştirilmiş..
  • VW' in Golf konusunda çok sıkıntılı olduğu zaten bilinen bir gerçekti. Özellikle Golf V' te kullanılan gelişmiş arka süspansiyon ve elektronik donanımlardan kaynaklanan üretim maliyetlerini asla karşılayamadılar. Güncel kasa olan Golf V' de, her model yılında donanım kısıtlamasına gidilmesi de zaten beklentinin çok gerisinde kalan satış rakamlarını iyice dibe çekti.

    Geçtiğimiz aylarda VW yönetim kurulunun üretim bandına ve Golf modeline yönelik alınacak önlemleri açıklaması, firmanın bu konuda ne kadar büyük sıkıntı yaşadığını gösteriyordu. Firma sözcüsü, üretim mantığı olarak Toyota modelinin örnek alınacağını resmen açıklamıştı. Açıklamada, Toyota Auris' in 40 küsür bin parçadan oluşmasına karşılık, Golf' ü oluşturan parça sayısının 90bin' in üzerinde olduğu ve bunun hem üretim maliyeti hem de araçların daha sık sorun çıkartması bakımından firmayı büyük sıkıntıya soktuğu söylenmişti.

    Şimdi bunları göz önünde bulundurarak yorumlamaya çalışırsak, VW' in amacını daha iyi tarif edebiliriz. VW artık üretimi hızlandırmak ve üretim maliyetlerini düşürmek istiyor. Bunun için de kendilerini diğer markaların bir adım önüne geçiren donanım ve teknik aksamlardan vazgeçiyorlar. Bunun en güzel örneği yeni kasa Golf VI olacak. Bakın, bir önceki modelde bulunan gelişmiş arka süspansiyon sisteminin artık kullanılmayacağını ve daha basit bir sisteme geçileceği açıklandı. Yani VW firması Golf modelini buduyor. Satış başarısı içinse modelin piyasada yerleşmiş olan ismine güveniyorlar.

    Burada çok önemli bir ayrıntı daha var; firma yönetiminin Audi A3' ü daha ön planda tuttuğu açıkça ilan edilmiş. Yeni Golf' e hem bütçe kısıtlaması koymuşlar, hem de Audi A3' e rekabet yaratacak bir tasarımdan özellikle kaçınılması yönünde bir baskı uygulamışlar.

    Bu durum sınıfının yaratıcısı olan VW Golf modelini seveneri gerçekten çok kızdıracak. Açıkçası yeni kasada, çok üst donanımlı modeller hariç 6 ileri şanzımandan vazgeçmeleri bile şaşırtıcı olmaz bana kalırsa. Bakın 1.6FSI motoru kaldırmışlar bile, yeni Golf' te bu motor olmayacak.

    VW firması Golf' ü gözden çıkarttı demek doğru olmaz belki ama, Golf' ü yeniden konumlandırdıkları açık. Belli ki firma artık, kompakt HB sınıfındaki referans modeli olarak Audi A3' ü belirlemiş. Bunda BMW' nin 1 serisi ile bu pazara girmesinin de payı büyük. Bu doğrultuda, VW Grubu' nun yeni kompakt HB platformunu ilk olarak Golf' te değil yeni A3' te kullanacağını da tahmin etmek güç değil. Yani bir bayrak değişimi söz konusu; bu güne kadar diğer modellere Golf' ten alınarak uyarlanan platform, bundan sonra A3' ten alınarak diğer modellere uyarlanacak. Sınıfının yaratıcısı olan Golf için bu çok üzücü bir durum bence.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZMY3435 -- 14 Kasım 2007; 16:23:55 >




  • nedense hiç ısınamadım şu golf 'a
  • Düştü denilen araba hala avrupada 4.5 yıllık kasasıyla en çok satan ilk 5 içinde..

    çoğu firmanın yeni kasasının ilk 10 na giremediği yerde.. o zaman diğerleri intihar etsin....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gorele2000 -- 14 Kasım 2007; 16:51:27 >
  • Her ne kadar bir Golf IV olamasada en azından Golf V'den daha iyi görünüyor. O da resimde. Canlı görmek lazım.
  • ön tarafi güzel olmuş
  • İkisini de kullanmış birisi olarak golf4'ün 5'ten tek iyi yanı iç malzeme kalitesinin daha iyi olması idi. BUnun dışında golf 5 ekonomiden konfora kadar her konuda bence daha iyi. Golf 6 ne olur bilemem. Merakla bekliyoruz.
  • kesinlikle yakında bı acıklama yapılıcak bence cunkı golf lerın fıyatlarını asa cektıler elındekılerı cıkarmak ıcın bence
  • Evet arka camları kollu getirdiler ama 800 ytl daha ucuza sattılar . İstersen 4 cam otomatikte alabiliyordun.

    Golfe gelince her araçta olduğu gibi vw de de maliyetleri azaltmak için kalitede bir düşüş söz konusu golf 4 pacific ile golf 5 in plasitik kalitesi arasında çok fark var. Sonuç olarak bana göre astra, focus gibi araçlar halen golfün gerisinde. FSİ,TSİ ve TFSİ motorlar sayesinde gerisinde kalmaya devam edecekler.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Golf 6 da geçiş modeli olucak.

    yeni platform geliştiremeyen vw.

    golf 6 yı da 4 sene üretip golf 7 ye geçiceğini açıkladı.(yeni platform 2012)

    autoshow un ilgili sayısını bulanlar okuyabilir.

    yabancı forumlarda golf 5,5 şeklinde insanlar tepki göstermeye başladılar.

    zaten golf 5 i gördüğüm ilk gün vw in düşeceğini söylemiştim.

    ki bize gelen ilk tipleri arka camları kollu getirdiler.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi only-e30 -- 14 Kasım 2007; 19:06:47 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: only-e30

    Evet arka camları kollu getirdiler ama 800 ytl daha ucuza sattılar . İstersen 4 cam otomatikte alabiliyordun.

    Golfe gelince her araçta olduğu gibi vw de de maliyetleri azaltmak için kalitede bir düşüş söz konusu golf 4 pacific ile golf 5 in plasitik kalitesi arasında çok fark var. Sonuç olarak bana göre astra, focus gibi araçlar halen golfün gerisinde. FSİ,TSİ ve TFSİ motorlar sayesinde gerisinde kalmaya devam edecekler.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Akincl

    Golf 6 da geçiş modeli olucak.

    yeni platform geliştiremeyen vw.

    golf 6 yı da 4 sene üretip golf 7 ye geçiceğini açıkladı.(yeni platform 2012)

    autoshow un ilgili sayısını bulanlar okuyabilir.

    yabancı forumlarda golf 5,5 şeklinde insanlar tepki göstermeye başladılar.

    zaten golf 5 i gördüğüm ilk gün vw in düşeceğini söylemiştim.

    ki bize gelen ilk tipleri arka camları kollu getirdiler.









    Yanlız o 102 hp 8 valfli mafya babası motoru koyarsa yuh olsun




  • Evet bence de 8 valf motorun savunulacak bir tarafı yok ama üretimden maliyet yüzünden kalkacak olan FSi motor başarılı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi only-e30 -- 14 Kasım 2007; 21:41:11 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.