Şimdi Ara

İstanbul Trafiği Ne Olacak? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
106
Cevap
3
Favori
3.403
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ne şirketi ne kalifiye eleman olduğundan kalabalık bu yollar .. Planlama yok planlama, salak salak yerlere imar izni veriyorlar, sonra 4 şeritlik otobanı bazı kısımlarında 2 şeride indirmek zorunda kalıyorlar..
    Ana arterler boş diyen bir arkadaş var, Salı saat 18 de , 2. köprü yolundan erenköye gidiyorum. E5 ten 2.köprü yoluna bağlanma kısmından 2. köprüye kadar yol tıkalıydı. Hani siz hesap edin. Erenköy- ikinci köprü arasını. Daha okullar açılmadı.

    Bu kentsel dönüşüm her sokağa bir kamyon ekledi. Üstüne üstlük aynı park yerine sokağa giren çıkan araba sayısıda artıcak bu kentsel dönüşüm yüzünden. İstanbulun trafiği 10 kat daha kötü olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: panthera52

    Bir insan, neden istanbul'a taşınmak ister ki? göç anlamında soruyorum.

    - Ücretler asgari ücret değil mi?
    - Türkiye'nin en yüksek ev kiraları bu şehirde değil mi?
    - İşe gidip-gelme maliyeti en yüksek bu şehir değil mi?
    - İşe veya başka bir semte gidip-gelme zamanı en çok bu şehirde değil mi?
    - En çok gasp, hırsızlık, suç ve huzursuzluk bu şehirde değil mi?
    - En sağlıksız, en hileli, en problemi yeme-içme-giyim ürünleri bu şehirde değil mi?

    o zaman neden istanbul'a taşınılır ki acaba ? bizim bilmediğimiz bir çekiciliği mi var? bana sakın kimse deniz, boğaz falan demesin. bu güzellikler villalarda, yalılarda oturanlar için cezbedicidir. çalıştığım kurum, genel müdürlük binasını (çalıştığım bina), ankara'dan istanbul'a taşıyor. şu an 600 TL'e kiradan oturan işlerine 20 dakikada giden ankara ikametli çalışanlarına istanbul'un ataşehir'ine taşıma zorunluluğu getirildi. gerçekten çok ayıp.

    istanbul'un bu hale gelmesini sağlayanlar, şu an istanbul'da yaşayanların tercihi, o insanları oraya yönlendiren siyasetçilerin suçudur. kendi düşen ağlamaz.


    Kesinlikle katılıyorum.

    Bir kısım özel sektörün İstanbul'da olması ve oranın şirket yoğunluğu açısından en kalabalık şehir olmasını normal karşılıyorum ben. Ona lafım yok. Düşük kalifiye insanların bir kısmını da buraya geldikleri için anlıyorum. Çalışmak isteyene iş var. Adam da iş var diye geliyor.

    - Ancak Devlet dairelerinin oraya taşınması,
    - Banka genel merkezlerinin orada olması (Neticede genel merkez nerede olursa olsun, ulusal bankalar her yerde)
    - Büyük şirketler topluluklarının merkezlerinin orada olması
    gibi durumları anlayamıyorum.

    Genel olarak lüzumsuz. Boş yere insanları oraya çekiyorlar. Tabi bu gene kendilerine rant olarak dönüyor. O yüzden yaptıklarını it gibi biliyoruz da...

    Neyse, kötü niyet sona ermeden İstanbul'da değil iyiye gidişi, kötüye gidişin yavaşladığını, durduğunu göremeyeceksiniz.




  • Trafiğin çözümü metro değil falan değil, dünyada daha olmayan yeni bir çözüm getirilmesi gerekiyor.

    En basit plan 300-400 adet otopark yapmak. (en mantıklı konumlara) Araçlar için günlüğü 2 TL olan 7+ katlı otoparklar. Otoparklar için yer açılabilir, eski evler kentsel dönüşüm için yıkılır ve oraya otopark yapılır.
    Şehir içi park yasaklanır ve 1.5-2 km arayla katlı otoparka park zorunlu olur. Olay büyük ölçüde çözülür.
    Tabi bu otopark sisteminin yanında akıllı ışık düzenide gerekir. Üst yollar gerekir.
    Benim işim bu değil sadece düşünce. İnşaat mühendisleri,çevre mühendisleri vs. daha iyi planlar düşünebilir tabiiki.

    Böyle köklü ve sağlam
    projeleri Türkiye'de göremeyeceğimiz için İstanbul'un çilesi bitmeyecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • göç, kentleşme, modernizm, çevre, altyapı v.s. sosyoloji bölümüne çevirmişsiniz. emre kongar da yorum yapsın bari
  • Otopark sorunu cozulebilir ama soyle.

    Kalabalik merkezlerde iyi bir arsa bulunup buraya imara falan takilmasini engelleyerek bol asansorlu 20-30 katli dev otoparklar yapilir, o zaman cozulur.

    Buranin ucreti de gunluk 1 lira gibi sembolik olmali.

    Boyle bi yer olsa hic dusunmeden oraya park ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yakında bu problem kökünden çözülecek gibi. detaylar linkte

    https://eksisozluk.com/entry/44885300 (Allah korusun)
  • Şu lanet trafik yüzünden taşınacağım buradan.Dışarı çıkınca zamanımız trafikte geçiyor
  • İstanbul'a en az 2 tane daha yol gerekiyor.

    E-5 ve TEM artık yetmiyor.

    Özellikle bu iki yolun tam ortasından yeni bir otoban geçirmek şart oldu. Çünkü İstanbul'un kalbi tam da bu iki ana arterin ortasında.

    Oraya yapılacak yeni bir yol trafiği rahatlatacaktır.

    Diğer yol ise TEM'in kuzeyine yapılabilir. 3.Köprü yolu ile TEM arasına 4 gidiş-4 geliş olacak şekilde yapılırsa sorun kalmaz.

    4 yola da 1'er metrobüs hattı konması, toplu taşımayı daha da rahat hale getirir.

    İstanbul böylece nefes alır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni yollar yapmanın çözüm olmadığı ortada iken daha da yol yapalım demek enteresan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • trafik sadece gün geçtikçe artacak, isterse 5. köprü kurulsun..
    benim gibi motorsiklet sürenler de; araba sürücülerinin bilinçlenmeleri sayesinde her geçen gün daha rahat motora binecekler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    Istanbuldan her donen 1 kisiye tekabul eden 10 kisi geliyor. Trafigin rahatlamasi mumkun degil. Kopruler tunellerle bu is olmaz.

    Istanbula dair bir tespitimi anlatayim. Istanbulun ana arter problemi yok. Arterler zaten gayet akici. Problem sadece ve sadece otopark sorunu.

    Soyle izah edeyim. Sabah evinizden cikip isinize 30 dakikada gidiyorken neden donuste 1 saatte donuyorsunuz? Yol ayni yol iken sabah gidenle aksam cikan ayni iken hatta herkes 8 de 9 da isbasi yaparken cikis 5 den 10 a kadar daha uzun vadeye yayilmisken neden eve donuste trafik oluyor? Cozum basit. Park yeri yok. Ise giden park yeri buluyor donen park yeri bulamiyor. Yani ana arterden cikip yol artik cadde ve sokak seviyesine indiginde hareket edemiyor hale geliyorsunuz.

    Otoyol mantigi basittir. Otoyola giren arabadan daha fazlasi cikabiliyorsa akici, cikan arabadan daha fazlasi giriyorsa trafik oluyor. Sorun aksam eve donerken otoyoldan cikamama problemi. Otoyoldan cikamama sebebi de 3 seritli yolun park eden araclarla 1 e veya 2 ye dusmesi. Yoksa istanbulun yollari yeterli ama tek zaafi otopark.

    ve o araçların %85 inin bekleyen 7 metre uzunluğunda servisler olması. Allahım kabus gibi. metrobüsün orda leventin orda duran bekleyen minibüsçüler. lanet gitsin düşününce sinirleniyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Yeni yollar yapmanın çözüm olmadığı ortada iken daha da yol yapalım demek enteresan.

    Güzel diyorsun da İstanbul'da yol yeterli değil. TEM ve E5 hariç başka ana arter de yok.

    20 milyonluk bir şehir sabah ve akşam sadece iki ana artere sıkıştırılmış durumda.

    Bu da haliyle yetmiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur


    quote:

    Orijinalden alıntı: irish

    Yeni yollar yapmanın çözüm olmadığı ortada iken daha da yol yapalım demek enteresan.

    Güzel diyorsun da İstanbul'da yol yeterli değil. TEM ve E5 hariç başka ana arter de yok.

    20 milyonluk bir şehir sabah ve akşam sadece iki ana artere sıkıştırılmış durumda.

    Bu da haliyle yetmiyor.

    Yeni yol yeni araçlar demek. Daha fazla trafik demek.
    Sorunu yol yapmakla değil, olan yollari , araçların ana arterlerden kolayca çıkıp istediği yere ulaşacak şekilde düzenlemek gerekir. Bi de metrobüs demişsin, o ayrı komedi.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bi de metro çözüm değil diyenler olmuş.
    Gelişmiş şehirlerde km başına düşen durak sayısı 1 den fazladır.
    Yani 2 durağın tam ortasında olan duraklardan bile birine yürüyerek ulaşırsınız.
    Ayrıca merkezi yerlerde farkli yönlere giden bir kaç durak görürsünüz.
    Yani metro ile istediğin yere fazla yurumeden ulaşabildigin halde araçla yola çıkıyorsanız sıkıntı başka yerdedir. Yani metro çözümdür.
    Uygun şekilde yapılması koşulu ile...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi irish -- 16 Eylül 2015; 16:09:19 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • istanbulun temel problemlerinden biri de yanış şehirleşme.
    yani istanbulun enine fazla geniş olması, doğu batı doğrultusunda uzaması, hem yol yapım maliyetleri hem ulaşım sürelerini, hem de yola çıkanların doğı-batı güzergahını muhakkak kullanması.
    yoğunluğa temel sebepler bunlar ve imar planları, imarın gidiş yönü vs yanlış. aşağıda resim paylaşacağım. bu resime bakarak konusmak daha mantıklı olacak.
     İstanbul Trafiği Ne Olacak?

    resimde görüldüğü üzere istanbul mevcut durumdaki gibi doğu batı istikametinde büyümüş. kırmızı olan yerler imarlaşan yerler. sarı olanlar da yollar.
    resmin 2. kısmında da aslında olması gereken istanbulu çizdim. mesafeler daha kısa ve insanlar yalnızca doğu batı güzergahına değil de hem kuzey guney , hem doğu batı doğrultusuna yayılmıs biçimde.

    evet belgrad ormanı vs feda edilecek ama gerikalan her yer yeşillendirilebilir. istanbul için benım uygun gordugum çözüm budur.



    ezberden çizdim. paint terk. kusura bakmayın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 16 Eylül 2015; 15:29:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaYWaLkeR

    Tarihi yarımada konusuna gelince detaylı incelemek lazım. O bölgeyi emin ol en iyi şekilde korurlar, turizm sayesinde döviz getirisi yüksek çünkü.

    Doğma büyüme Tarihi Yarımada'lı birisi olarak; yanlış anlamayın ya da kişisel almayın ama "o bölgeyi en iyi şekilde korurlar"ı okuyunca bir gülme geldi

    Tarihi yarımada en başından bu yana başlı başına bir tarih katliamı, utanç kaynağı, müthiş bir tarihi potansiyel nasıl rezil edilir, en canlı örneği.

    Sarayburnu'ndaki binlerce yıllık Apollon Tapınağı kalıntılarının üzeri beton ve sahilyoluyla kaplı,
    Eski Bizans Sarayı kalıntılarının üzerinde Samatya semti var,
    2000 yıllık Theodosius Surları düne kadar çingene mahallesi ve çöplük olarak kullanılıyordu, hala da pek iç açıcı durumda değiller, skandal restorasyonlarla çoğu yok edildi zaten,
    Mahalle aralarında, sokak aralarında kalıp çürüyen, yıkılan bir sürü çeşme, anıt, anıt mezar vs.,
    Otopark yapmak için yakılan tarihi ahşap konaklar, eski yapılar,
    Her tarafta çarpık çurpuk eciş bücüş binalar,
    Saymakla bitmez.

    Daha yakın tarihlere gelelim, metro inşaatında ortaya çıkan ve önemsenmeden üzerinden ezilip geçilen binlerce yıllık "bir kaç çanak çömlek",
    16-9 skandalı,

    Korunuyor görünen tek bölge kısmen Fatih-Beyazıt ve Sultanahmet çevresi.

    Tarihi korumak, şehir kurmak falan bizim mayamızda yok. Tarihi Yarımada'da yağma bitmedi, bitmezde, imara da açıldı, yukarıda yazıldığı gibi asıl şenlik şimdi başlayacak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 16 Eylül 2015; 16:52:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    istanbulun temel problemlerinden biri de yanış şehirleşme.
    yani istanbulun enine fazla geniş olması, doğu batı doğrultusunda uzaması, hem yol yapım maliyetleri hem ulaşım sürelerini, hem de yola çıkanların doğı-batı güzergahını muhakkak kullanması.
    yoğunluğa temel sebepler bunlar ve imar planları, imarın gidiş yönü vs yanlış. aşağıda resim paylaşacağım. bu resime bakarak konusmak daha mantıklı olacak.
     İstanbul Trafiği Ne Olacak?

    resimde görüldüğü üzere istanbul mevcut durumdaki gibi doğu batı istikametinde büyümüş. kırmızı olan yerler imarlaşan yerler. sarı olanlar da yollar.
    resmin 2. kısmında da aslında olması gereken istanbulu çizdim. mesafeler daha kısa ve insanlar yalnızca doğu batı güzergahına değil de hem kuzey guney , hem doğu batı doğrultusuna yayılmıs biçimde.

    evet belgrad ormanı vs feda edilecek ama gerikalan her yer yeşillendirilebilir. istanbul için benım uygun gordugum çözüm budur.



    ezberden çizdim. paint terk. kusura bakmayın


    Dünyanın en saçma çözümünü sundunuz. Tebrikler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Olabilir hocam benim kastettiğim zaten sultanahmet,beyazıt civarıydı, dediğin yerleri bilmiyorum doğrudur.
  • Yol yaptılar diyenler 13 yıldır kavşaklardan başka yol yapıldımı istanbula...desenize e5 ve paralı yollarda AKP'den önce yapılmasaydı.şu An o yollarda olmayacaktı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • herkese kendi yeri güzel
    istanbul o kadar beter de anadoluda da durulmuyor be
    1-2 hafta geziyorsun iyi güzel sonra bu beter şehir çekiyor
    stockholm sendromu gibi işte
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.