Şimdi Ara

İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
28
Favori
8.296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜNÜN İNŞAAT AŞAMALARI VE AÇILIŞI


    Avrupa’yı Asya’ya bağlayan 1. Boğaziçi Köprüsünün temeli Beylerbeyi ayakları şantiyesinde; 20 Şubat 1970’de törenle atıldı. Kabataş ve Kadıköy’den kalkan 2 adet şehirhatları vapuru, davetlileri tören alanına getirdi. 21 pare top atışıyla çalışmalar başladı...

    20 Şubat 1970: Temel atma töreni (Beylerbeyi)


     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı.

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    4 Ağustos 1971: Kule montajı

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)



    Taşıyıcı çelik halatların çekimi

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Ardından, tellerin gerilim ve büküm işlemleri 10 Haziran 1972’de başladı ve köprünün açılışına kadar sürdü.
    İtalya ve İngiltere’de hazırlanan, içi boş kutular şeklindeki 60 adet tabliyeyi oluşturacak olan paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birleştirme şantiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya başlandı...


    Tabliyeler; Köprü’nün üzerindeki trafik akışını sağlayacak olan yolu oluşturan, içleri boş ve her iki uçlarındaki dikey taşıyıcı halatlar yardımıyla, kulelerdeki gerili çelik halatlara salıncak gibi asılan ve birbirlerine lego oyuncakları gibi bağlanan, rijitleştirilmiş taşıyıcı bloklardı.



    21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekili



     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Kuleler (henüz tabliyesiz)

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi boş tabliyeler askı halatlarına bağlandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi.



    Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı



     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Tabliye montajı devam ediyor

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi...



    26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken


     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Nisan 1973’de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı.
    1 Haziran 1973’de asfalt döküm işlemi tamamlandı.



    Köprü üzerinde kauçuk menşeili Asflatlama


     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.


    23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı



     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973’de başladı ve Mayıs 1973’de bitirildi.



    Yaklaşım viyadüğü inşaatı



     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    20 Temmuz 1973: Yaklaşım viyadüğü inşası

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandı.Köprü 30 Ekim 1973’de törenle açıldı... (Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü)

    Açılış sabahı

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki, onbinlerce kişi aynı anda köprünün üzerinde Asya’dan Avrupa yakasına doğru ve bir süre sonra da her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı.

    30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların yürüyüşü Başladı...


     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    30 Ekim 1973: Yoğun Yaya Geçişi

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    İlk 24 saat içinde; 28.126 motorlu araç köprüden geçti. Bu rakam; 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 21.774.283 ABD Doları'na maloldu.

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    Köprünün toplam uzunluğu 1560 metre, iki kule arası uzunluğu 1073 metredir. Köprünün deniz yüzeyinden yüksekliği 64 m.'dir. Boğaziçi Köprüsü 1978'den beri yaya trafiğine kapalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elzemsin -- 3 Eylül 2012; 0:47:32 >







  • Bulunsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gözlerim yaşardı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arşivleyelim. Teşekkürler.
  • Güzel konu.
  • Vay be diyorum.
  • Antiparantez ekleyelim..

     İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Yapım Aşaması (1970-1973) (Resimli Anlatım)


    İstanbul Boğaziçi Köprüsü’nün yeni aydınlatma ve ışıklandırma sistemi 22 Nisan 2007 tarihinde düzenlenen tören ve ışık gösterisiyle faaliyete geçirildi. Boğaziçi Köprüsü’nün aydınlatılmasında kullanılan renk değiştirebilen led armatürler, uzun ömürlü, düşük enerji tüketimine sahip ve çevre dostu olma özelliği taşıyor. Köprünün tamamı 16 milyon renk değiştirebilen led armatürlerle aydınlatıldı.

    Dekoratif aydınlatma projesinin montaj işleri birçoğu YTÜ DAK kökenli tırmanışçılardan oluşan "Yüksek İşler - HighWorks"adlı iple erişim çözümleri sunan şirket tarafından gerçekleştirilmiştir. Aydınlatma ekipmanlarının montajı sırasında 236 adet V-askı halatına 2000 adet led ışık modülü ve 7000 metrenin üzerinde kablo sabitlenmiştir. Bu çalışma sırasında 12 iple erişim teknisyeni 9000 metrenin üzerinde dikey ip inişi yapmıştır ve bu montaj çalışması Türkiye'de 2007 yılına kadar gerçekleştirilmiş en büyük iple erişim projesidir.




  • güzel paylaşım tipim nasıl konularından sıkılmışken iyi geldi
  • Kesinlikle çok iyi bir çalışma. Favorilerime ekledim bu konuyu
  • ne işe yarıyor
  • Çok güzelmiş teşekkürler
  • Birşeyler okumuşdum, hatırladığım kadarıyla; maliyeti çıkarılana kadar köprü ücretlendirilecek..
    Şimdiler de tek yollar değil soluduğumuz hava bile vergili.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ch4ylak -- 3 Eylül 2012; 1:12:31 >
  • Mükemmel bir konu,bende nasıl yapıldı diye merak eder dururdum.
  • Helal olsun böyle şeyler paylaşın işte.
  • süper konu ellerine sağlık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda yararlı konu açan sayılı kişilerdensin teşekkür ederim bilgiler için
  • Süper , arşive +1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hakkaten güzel konuymuş. Bazı bilgileri ezberledim. Genel kültür olur.
  • kusura bakmayın ama lanet olsun şu köprüye, bu saatte bile trafik var. Sırf Mecidiyeköydeki trafiği gördüğümden 2. köprü yoluna doğru gidiyorum.

    edit: buraninda pek bir farkı yok, bahtsız develik üzerimde sanirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Amedra -- 3 Eylül 2012; 1:19:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.