Şimdi Ara

^^Isparta'da Düşen Uçağın Kara Kutusu BOŞ Çıktı^^ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
0
Favori
2.284
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • pilota verilen koddan 30 çıkaracağına pilot 30 ile toplamış diyorlar
    203-30:173 pilotun girmesi gereken kod
    203+30:233 pilotun yanlışlıkla girdiği kod
    her neyse pilot bu kodu yanlış girmişse başka bir cihaz pilotu uyarıyormuş ama pilot o cihazıda anlayamamış..... pilotun psikolojisi iyi değilmiş diyorlar......... birde bu uçakları bir kişimi yönetiyor onuda anlamış değilim..

    bende şunu diyorum çok güzel filim yazıyorsunuz helal olsun. bizde yedik...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalaraz -- 11 Aralık 2007; 13:19:09 >
    _____________________________
  • en son haber

    http://www.milliyet.com.tr/2007/12/11/son/sontur34.asp?prm=0,84111345

    30 derece saptı dağa çarptı
    Tolga ÖZBEK, (DHA)

    ISPARTA’da düşen uçağın kara kutu kayıtlarından yapılan ilk incelemeye göre pilotların 30 derecelik hata yaparak yanlış yöne döndükleri ortaya çıktı. Bu yön uçakta bulunan 57 yolcu ve mürettebatı Burdur Gölü yerine Türbe Tepe’ye götürürken kayıtlarda kaptan pilotun son anda uçağı yükseltmek istediğini ancak çöküşle birlikte uçağın kuyruğunu vurduğu ortaya çıktı.

    ALMANYA’DA İNCELENDİ
    Kazadan sonra kara kutu olarak bilinen ve iki ayrı kayıt sisteminden oluşan CVR (Cockpit Voice Recorder-Kokpit Ses Kayıt Cihazı) ile tüm uçuş verilerini dijital olarak kaydeden FDR (Flight Data Recorder-Uçuş Veri Kayıt Cihazı) sökülerek kaza kırım heyeti tarafından Almanya’ya götürüldü.
    Federal Uçak Kaza Araştırma Bürosu’nda yapılan ilk incelemede kara kutu kayıtlarında her hangi bir bozukluğa rastlanmadı.

    DAĞA DOĞRU DÖNDÜ
    Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) radar kayıtlarından oluşturulan bilgilere göre Isparta’ya inmek üzere MD83 tipi uçak yaklaşma haritalarına uygun olarak 8 bin feet yani 2 bin 600 metre yüksekliğe alçaldı. Uçak önce üçlü kodu IPT olan Isparta meydanındaki VOR (Very High Frequency Omni-directional Range- Çok Yüksek Frekanslı Tüm Yönlere Açık Telsiz Menzili) seyrüsefer aleti üzerine geldi.
    Yaklaşma planına göre VOR üzerinden 223 derece pusula başına dönerek Burdur Gölü’ne doğru 12 deniz mili yani 22.2 kilometre açılarak 2 bin 300 metre yüksekliğe alçalacaktı. Pilotlar kazada 223 yerine pusula başına döndü. 12 mil uçtuktan sonra tekrar sağa döndüler. Plana göre 43 derece başla 05 pistine yaklaşacaklardı. Ancak ilk dönüşte 30 derece kaymışlardı. Bu sefer hat açıları 50 dereceye ulaştı. 93 derece alçalarak piste doğru uçmaya başladılar. Mehtap olması, görüşün gece şartlarına rağmen 10 kilometre ve üzerinde olması pilotları psikolojik açıdan rahatlatmıştı. Uzmanlar, pilotların dışarıya bakmalarının oryantasyonlarını bozduğuna dikkat çekiyor.

    ÇÖKÜŞLE BİRLİKTE VURDU
    Uçak 93 başta alçalmaya başladı. 2 bin 300 metreden piste 9 kilometre 250 metre kala bin 500 metre yükseklikte olmaları gerekiyordu. Pisti karşıladığını düşünen pilotlar 6073 feet yani yaklaşık 2 bin metre yüksekliğindeki Türbe Tepe’nin yanından geçerken Kara Yakınlığı Uyarı Sistemi (GPWS) uyarı vermeye başladı. Önce "mania" diye pilotları uyarın sistem "pull-up" yani "lövyeyi çek" diye sesli ikaz vermeye başladı.
    Kaptan Pilot yere birkaç metre kala gaz açarak yükselmek için lövyeyi kendine doğru çekti. MD83 uçaklarının motorları kuyrukta olduğu için tasarım gereği gaz açma ve çekişle birlikte çökmeye başladı. Kuyruğunu yere çarpan uçak 5915 feet (1951 metre) yükseklikteki Türbe Tepe’ye çarptı.
    Uzmanlar kesin değerlendirmenin FDR kayıtlarının analizinden sonra bulunacağına dikkat çekilerek sorunun pilotaj mı, yoksa uçuş göstergelerinden mi kaynaklanacağının belirleneceğine dikkat çekti.

    hepsi ayrı bir senaryo yazıyor
    _____________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kartalaraz

    pilota verilen koddan 30 çıkaracağına pilot 30 ile toplamış diyorlar
    203-30:173 pilotun girmesi gereken kod
    203+30:233 pilotun yanlışlıkla girdiği kod
    her neyse pilot bu kodu yanlış girmişse başka bir cihaz pilotu uyarıyormuş ama pilot o cihazıda anlayamamış..... pilotun psikolojisi iyi değilmiş diyorlar......... birde bu uçakları bir kişimi yönetiyor onuda anlamış değilim..

    bende şunu diyorum çok güzel filim yazıyorsunuz helal olsun. bizde yedik...




    Bilim adamlarını indiriyorlar yavaş yavaş

    Neler olucak acaba ilerde
    _____________________________
    İt Ötükende gezmekle Kurt olmaz !




  • bizde teknoloji yokmuydu ele gönderdiler karakutuyu?bence bu bile bir ayıp.(tabi bu olayda bir senaryo)

    diğerlerini zaten saymak istemiyorum.bu olay kesinlikle bizim beyin'lerimize yapılan bir komplo.

    aselsanı unutmamak lazım.artık vatandaşlarda yemiyor bu yalanları.ALLAH vatanımızı milletimizi vatandaşlarımızı korusun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gt-40

    bizde teknoloji yokmuydu ele gönderdiler karakutuyu?bence bu bile bir ayıp.(tabi bu olayda bir senaryo)

    diğerlerini zaten saymak istemiyorum.bu olay kesinlikle bizim beyin'lerimize yapılan bir komplo.

    aselsanı unutmamak lazım.artık vatandaşlarda yemiyor bu yalanları.ALLAH vatanımızı milletimizi vatandaşlarımızı korusun.



    vatandaşlar yesede birşey değişmeyecek yemesede adamlar planlı geliyor ve halkın etki etmesini engelleyen bazı şeyler var sen olayı kabullenmesen bile kabullendirtecekler ya da unutturacaklar
    _____________________________
  • Hepsi Sabotaj
    _____________________________
  • herkes ölüo uçakta bi patlamada yok nasıl oluo gövde sağlam da?
    hepsimi öldü yani hiç mi kurtulan olmadı?
    nasıl bi iş bu üzeri kapatılmaya çalışılıo
    _____________________________

    Kapıları çalan benim kapıları birer birer.
    Gözünüze görünemem göze görünmez ölüler.
    Hiroşima'da öleli oluyor bir on yıl kadar.
    Yedi yaşında bir kızım büyümez ölü çocuklar.
    Saçlarım tutuştu önce gözlerim yandı kavruldu.Bir avuç kül oluverdim külüm havaya savruldu.
    Benim sizden kendim için hiçbir şey istediğim yok.Şeker bile yiyemez ki kâat gibi yanan çocuk.
    Çalıyorum kapınızı,teyze, amca, bir imza ver.Çocuklar öldürülmesin şeker de yiyebilsinler.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: erkahn

    herkes ölüo uçakta bi patlamada yok nasıl oluo gövde sağlam da?
    hepsimi öldü yani hiç mi kurtulan olmadı?
    nasıl bi iş bu üzeri kapatılmaya çalışılıo

    Çok İlginç 1 kişi bile yaşamıyor pesss
    _____________________________
  • gizlenen gerçek ne, neler?
    _____________________________

    Kapıları çalan benim kapıları birer birer.
    Gözünüze görünemem göze görünmez ölüler.
    Hiroşima'da öleli oluyor bir on yıl kadar.
    Yedi yaşında bir kızım büyümez ölü çocuklar.
    Saçlarım tutuştu önce gözlerim yandı kavruldu.Bir avuç kül oluverdim külüm havaya savruldu.
    Benim sizden kendim için hiçbir şey istediğim yok.Şeker bile yiyemez ki kâat gibi yanan çocuk.
    Çalıyorum kapınızı,teyze, amca, bir imza ver.Çocuklar öldürülmesin şeker de yiyebilsinler.
  • Bilim adamlarından birisi uçağa binmeden önce evde mantı yemiş. Sarımsak kokusundan insanlar rahatsız olmasın diye Duty free den bir adet mint sakız almak için dükkana giridiğinde içinde Türkiye nin kaderini değiştirecek belgeleri taşıdığı çantasını orada unutmasın mı? Korkmayın belgelere ulaştı devlet kurtulduk yani.

    Alın size senaryo.
    _____________________________
  • suikast olma olasılıgının daha buyuk oldugunu dusunuyorum...
    _____________________________
  • quote:

    Orjinalden alıntı: üç hata

    derin devlet


    kesinlikle
    _____________________________
  • kim ne amaçla sabotaja kalkışmış olabilirki. orasını anlayamadım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Azad__Arda


    quote:

    Orjinalden alıntı: erkahn

    herkes ölüo uçakta bi patlamada yok nasıl oluo gövde sağlam da?
    hepsimi öldü yani hiç mi kurtulan olmadı?
    nasıl bi iş bu üzeri kapatılmaya çalışılıo

    Çok İlginç 1 kişi bile yaşamıyor pesss


    Tv de açıklıyorlardı bir ara.Basınç ve hava değişiminden olduğunu söylediler.Üzerinde bir çizik bile oluşmadan ölenler varmış...
    _____________________________

  • quote:

    Orjinalden alıntı: j.r.duke

    quote:

    Orjinalden alıntı: Azad__Arda


    quote:

    Orjinalden alıntı: erkahn

    herkes ölüo uçakta bi patlamada yok nasıl oluo gövde sağlam da?
    hepsimi öldü yani hiç mi kurtulan olmadı?
    nasıl bi iş bu üzeri kapatılmaya çalışılıo

    Çok İlginç 1 kişi bile yaşamıyor pesss


    Tv de açıklıyorlardı bir ara.Basınç ve hava değişiminden olduğunu söylediler.Üzerinde bir çizik bile oluşmadan ölenler varmış...

    Çok İlginç O zaman Basınçtan Olabilir Ama Hiçmi Otopsi Yapmadılarki?
    _____________________________




  • Gerçekten insanı kıllandıran bi durum.
    Uçak düşebilir. Tamam olabilir dersin bi yerde. Amaa bu karakutu da milyonda bir ihtimal gerçekleşerek boş çıkarsa. O zaman işler dğeişir.
    _____________________________
  • Unutuldu gitti. Maalesef...
    _____________________________
  • Düşürüldüyse kim düşürdü?Gerekli mercilerin olaydan haberi niye yok?


    _____________________________
    Encinaar
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.