Şimdi Ara

Işığa yaklaşırken vites atlayarak durmak zararlı mıdır ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
1
Favori
3.834
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araca bir zararı yok ama yinede araç hareket halindeyken boşa almayın, motor rolanti devrine düştüğünde herhangi bir sebeple stop ederse elektrik destekli direksiyon sistemi çalışmaz direksiyon kitlenebilir, fren ilk başta biraz tutsa bile ikinci üçüncü basışta frenlerinizde tutmayabilir o yüzden araç hareket halindeyken asla boşa atmanızı tavsiye etmiyorum.

  • ben olaya durma mesafesini söyleyerek dahil olayım. benim yöntemim bu.


    mesafe uzunsa vites düşürerek devri düşürün, mesafe kısalınca boşa alıp frenleyebilirsiniz. vites 2-3 olursa. 1 e bırakma:)

    uzun mesafede hemen boşa atıp frenlemek iyi değildir. üstteki birçok yoruma ek fren basıncı oluşmayıp tutmama ihtimali de vardır.

  • 3. viteste isem ayağımı gazdan çekerim zaten yavaşlar öyle araba ışıklara yaklaştım diyelim vitesi boşa atar öyle gider araba sonra frenle dururum , ışıklarda beklerken de vites boşta beklerim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonjeton64

    Işıklara 110la mı yaklaşıyorsunuz hocam

    Evet?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Fiestam ile hep bu şekilde yapıyorum yanlış yaptıgımı sizden öğrendim :)

    Fren balatasını 2 sene önce değiştirmiştim (40bin*2 80bin km olmuş) hala balata var. balatayı hafif frenlemeler bitirmiyor, ışıklara 50mt kala frene asılırsanız o zaman balatadan çok fazla yiyor.

    Şanzımana, senkromeçlere, baskı-balataya yük bindirmektense hafif frenleme ile durmak cok daha mantıklı

    Ek: şimdi konuyu başka yere çekersiniz diye yazıyorum. 5.vitesten boşa alın demiyorum. 5-4 hız 40-50ye düşünce boşa.

    4. Viteste o kadar kmh düşünce aracınızın motor takozunu yediğinizi biliyorsunuzdur heralde. Bakın fiyatina isterseniz, balata ile eş değer.

    Ayrica en sağlıklısı her zaman üstüne basa basa diyorum 30-40 kmh kadar vites düşürüp (uygun aralıklarla) sonra frenle durmaktir. Tabi bu süreçte piskolojik olarak frene hafif basmaktir.

    Ben kendim arac viteste degilken kontrol bende değilmiş gibi hissediyorum, arac eğer 50 ve üzeri hizda ise boşa atmak tehlikeli geliyor.


    Nitekim, aracınız şarj dinamosunda sorun varsa akunuzde zayif ise anlarsiniz 60 ile giderken boşa alinca birden kararınca :) en sağlıklısı her zaman vitesle yavaslamaktir. 240bin km üstü ve 6 yıllık aktif sürüş dinamigim mevcut yaklaşık yılda 40 bin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Agonize

    hocam bize de hep "araç hareket halindeyken vites hiçbir zaman boşta olmasın, çok tehlikeli" şeklinde öğretildiği için alışkanlık olmuş sanırım artık, ışıklarda tamamen durduktan sonra boşa alıyorum vitesi.

    Olay çok basit arkadaşın karmaşıklaştırmış.

    Hangi viteste olursan ol hangi hızda olursan ol;

    Kırmızıyı gördün mü ?
    Gazı bırakıyorsun debriyaja vitese falan müdahele etmiyorsun.
    Araç süzülüyor..
    Süzülerek kırmızı ışığa yavaş yavaş yaklaşıyorsun ve devir 1200 civarına kadar düşmesine müsade edebilirsin ondan sonra debriyaja basıp boşa atıp kırmızıda dur.

    Eğer süzülürken kırmızıya yaklaştığın sırada hızın fazla kaçtıysa frene daha iyi dozajlayıp fren yapıp öyle boşa at,
    Eğer süzülürken kırmızı ışığa yaklaşamadan fazla yavaşladıysa araç bu sefer tekrar hızlanman gerekicek arkadakilerden korna yememek için. O durumdada gaza çok yüklenme durma noktasına gelene kadar ağırdan seyrettir ve boşa atıp öyle dur.

    Yani püf noktası kırmızı ışığa yaklaşırken ayağını gazdan çektiğinde tam kırmızı ışık noktasında frensiz ve vites küçültmeden süzülmen lazım formül bu

    eğer ayağını gazdan geç çekersen bu sefer frene fazla basıp yavaşlamak zorunda kalacaksın. Bu durumda vites küçültmene gerek olmadan frene basıp 1200 devire kadar düşünce boşa atıp durma eylemini sağla

    eğer ayağını gazdan erken çekersen süzülme işlemi erken biticek bu sefer kırmızı ışığa daha mesafe varken tekrar arabayı hızlandırmak zorunda kalıcan burdada gene bi daha gaza basıp kırmızıya iyice yaklaşıcan sonra ayağını gazdan çekip tatlı tatlı frenleyip öyle boşa atıp durucan

    Sadece ve sadece vites düşürerek yavaşlaman gereken durumlar diyelimki aşırı hızlısın kırmızı ışık son anda yandı boşa atıp frenleyerek veya o anki vitesteyken fren gücü yetmeyecek o durumda frene sert basıp vitesleri küçülte küçülte motor kompresyonundan yardım alıp güvenle durabilirsin. Yoksa şehir içinde rutin bir trafikte kimse vites düşüre düşüre frenleyip öyle durmaz çünkü hiçbirimiz öyle manyak hızlarda gitmiyoruz. Giden varsa vites küçülte küçülte duracak mecbur sonra fren balatası diski, motor masrafları çıkacak

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Dizelde 1500devire düşünce motor takozuna ne oluyor onu anlamadım :)

    Bu arada motor takozu orjinal ve araç 255bin kmde

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Olay çok basit arkadaşın karmaşıklaştırmış.

    Hangi viteste olursan ol hangi hızda olursan ol;

    Kırmızıyı gördün mü ?
    Gazı bırakıyorsun debriyaja vitese falan müdahele etmiyorsun.
    Araç süzülüyor..
    Süzülerek kırmızı ışığa yavaş yavaş yaklaşıyorsun ve devir 1200 civarına kadar düşmesine müsade edebilirsin ondan sonra debriyaja basıp boşa atıp kırmızıda dur.

    Eğer süzülürken kırmızıya yaklaştığın sırada hızın fazla kaçtıysa frene daha iyi dozajlayıp fren yapıp öyle boşa at,
    Eğer süzülürken kırmızı ışığa yaklaşamadan fazla yavaşladıysa araç bu sefer tekrar hızlanman gerekicek arkadakilerden korna yememek için. O durumdada gaza çok yüklenme durma noktasına gelene kadar ağırdan seyrettir ve boşa atıp öyle dur.

    Yani püf noktası kırmızı ışığa yaklaşırken ayağını gazdan çektiğinde tam kırmızı ışık noktasında frensiz ve vites küçültmeden süzülmen lazım formül bu

    eğer ayağını gazdan geç çekersen bu sefer frene fazla basıp yavaşlamak zorunda kalacaksın. Bu durumda vites küçültmene gerek olmadan frene basıp 1200 devire kadar düşünce boşa atıp durma eylemini sağla

    eğer ayağını gazdan erken çekersen süzülme işlemi erken biticek bu sefer kırmızı ışığa daha mesafe varken tekrar arabayı hızlandırmak zorunda kalıcan burdada gene bi daha gaza basıp kırmızıya iyice yaklaşıcan sonra ayağını gazdan çekip tatlı tatlı frenleyip öyle boşa atıp durucan

    Sadece ve sadece vites düşürerek yavaşlaman gereken durumlar diyelimki aşırı hızlısın kırmızı ışık son anda yandı boşa atıp frenleyerek veya o anki vitesteyken fren gücü yetmeyecek o durumda frene sert basıp vitesleri küçülte küçülte motor kompresyonundan yardım alıp güvenle durabilirsin. Yoksa şehir içinde rutin bir trafikte kimse vites düşüre düşüre frenleyip öyle durmaz çünkü hiçbirimiz öyle manyak hızlarda gitmiyoruz. Giden varsa vites küçülte küçülte duracak mecbur sonra fren balatası diski, motor masrafları çıkacak

    Alıntıları Göster

    Yanlışşş!!!!

    Frenleme aninda motor freninin etkisi olmaz zaten, boşa atsa da aynı mantik...

    Motor freni sadece fren pedalı kullanmadığın durumda yardımcısı olur, zaten frenlemeyi pedalla yapiyorsan motor frenine gerek yoktur..... (Sert frenleme ve panik frenleme durumunda..

    Bizim burda anlattığımız aracın kontrolu kendisinde olmasi için, frenleme 5-4-3 şeklinde yapması gerektiği yönde.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Dizelde 1500devire düşünce motor takozuna ne oluyor onu anlamadım :)

    Bu arada motor takozu orjinal ve araç 255bin kmde

    Hocam sizin araç 4-5. Viteslerde 40-50 ile mi gidiyor :) vites aralığını iyi bilmek gerek düşüncem 1200 devirler o vites aralığında ve şanzıman ile motora yük binip takozlarin ömründen yer.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 14 Ağustos 2021; 19:6:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3. viteste 60la gidiyorsun kirmizi yandi. ayagini cek gazdan 35 40a dusunce de bosa at sonra sadece frene basarak dur. vites kucultmek neymis. 3 2 1 nedir yahu saka mi bu.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vitesle oynayıp kendini yormana gerek yok ki zamanla hangi mesafeden gazı kesmen gerektiğini hangi vitese düşmen gerektiğini öğrenirsin, misal 5. vitestesin devir düştükçe ve önündeki boşluğa göre vitesini ayarlarsın ( devir düşerken motor titremeye başladığında vites düşürmen lazım bunu da zamanla öğreniyorsun zaten), bakarsın yeşile döner 2 den devam edersin, teker dönüyorsa rampa veya yük de yoksa 2. vites yürür araç. ne kadar az fren o kadar usta sürücü. hep tam gaz gidenler hep de dip fren yaparlar

  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Ne yanlışı ?

    120 km hıza çık boşa atıp frene asıl
    Bide 120 km hıza çıkıp devir 3000 de olsun ve araç viteste olsun öyle frene asıl.

    Hangisinde daha çabuk duracak ölç. İmkansız dediğin aynı fren gücü diye bişey yok.

    Fren hidroliği, westinghouse (fren booster) motor devriyle doğru orantılı çalışır. Devir ne kadar yüksekse frenleme o kadar kuvvetli olur, rölantide olursa fren gücü düşük olur.

    Alıntı;
    100 km/sa. hızla giden bir taşıttan şu sonuçlar alınmıştır:

    Ayak gaz pedalından çekildiği zaman vites boş durumda iken taşıt 1100 m sonra 61 sn'de durmuştur

    Ayak gaz pedalından çekildiği zaman vites pirizdirek durumundayken taşıt 560 m sonra 36 sn'de durmuştur.

    Ayak gaz pedalından çekildikten sonra vites pirizdirek durumundayken ve fren pedalına güç tatbik edilince taşıt 65 m sonra 4 sn.'de durmuştur.

    gördüğün üzere 100 km hızdayken boşa attığında 1100 metrede duran araba vitesteyken 560 metre sonra duruyor. Buda demek oluyorki araç vitesteyken ve kompresyondayken daha hızlı yavaşlıyor. Yani vitesteyken frenleme yapmak boştayken frenleme yapmaya göre daha kısa mesafede durma sağlıyor. Kompresyon + fren > boş + fren

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    bakın lafı yine çeviriyorsunuz 4.vites 1500 devir 50km civarında olmasında lazım.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Ne yanlışı ?

    120 km hıza çık boşa atıp frene asıl
    Bide 120 km hıza çıkıp devir 3000 de olsun ve araç viteste olsun öyle frene asıl.

    Hangisinde daha çabuk duracak ölç. İmkansız dediğin aynı fren gücü diye bişey yok.

    Fren hidroliği, westinghouse (fren booster) motor devriyle doğru orantılı çalışır. Devir ne kadar yüksekse frenleme o kadar kuvvetli olur, rölantide olursa fren gücü düşük olur.

    Alıntı;
    100 km/sa. hızla giden bir taşıttan şu sonuçlar alınmıştır:

    Ayak gaz pedalından çekildiği zaman vites boş durumda iken taşıt 1100 m sonra 61 sn'de durmuştur

    Ayak gaz pedalından çekildiği zaman vites pirizdirek durumundayken taşıt 560 m sonra 36 sn'de durmuştur.

    Ayak gaz pedalından çekildikten sonra vites pirizdirek durumundayken ve fren pedalına güç tatbik edilince taşıt 65 m sonra 4 sn.'de durmuştur.

    gördüğün üzere 100 km hızdayken boşa attığında 1100 metrede duran araba vitesteyken 560 metre sonra duruyor. Buda demek oluyorki araç vitesteyken ve kompresyondayken daha hızlı yavaşlıyor. Yani vitesteyken frenleme yapmak boştayken frenleme yapmaya göre daha kısa mesafede durma sağlıyor. Kompresyon + fren > boş + fren

    Panik freni aninda ya da sert frenleme anında zaten kapasitesi kadar fren kaliperleri basınç uygulayarak yavaşlamaya çalışır. Kilitleyip bırakır freni eğer abs varsa bunu biliyorsunuzdur.

    O an viteste olmasi ya da boşta olmasi hic bir zaman etkisini göstermez, o değerler belirli basınç aralığında hesaplamis değerler. Yaniii, yumuşak frenleme yapicaksaniz bir yandan vites dusururseniz dediğiniz doğru. Sert ya da panik frende yanliiiiiş!


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    bakın lafı yine çeviriyorsunuz 4.vites 1500 devir 50km civarında olmasında lazım.

    Hocam işte aracınızın karakteristik özelliğini biliyorsunuz, bana az geldi o rpm değeri. Ama o devir normaldir yavaslamada, zaten yukarda da diyorum 1200 civarında olursa sıkıntı diye :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt

    Hocam niye sıkıntı olsun ki 1200 devirde debriyaja basilsa bile? Sonuçta gaz vermiyoruz arabaya, 1200 devirde rampaya vurmuyoruz ki. Ha rölantiye düşene kadar beklersin hatta araba stop etmemek icin gaz verir, titrer falan o zaman sıkıntı zaten.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oh Long Johnson

    Hocam niye sıkıntı olsun ki 1200 devirde debriyaja basilsa bile? Sonuçta gaz vermiyoruz arabaya, 1200 devirde rampaya vurmuyoruz ki. Ha rölantiye düşene kadar beklersin hatta araba stop etmemek icin gaz verir, titrer falan o zaman sıkıntı zaten.

    Hocam sizde kendi aracınız ile ilgili bilgiyle konuşuyorsunuz. A arabası 1200 de sıkıntı olur B arabasına 1000 devirde. Örnek olarak yazdim


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 9FiestaM6 kullanıcısına yanıt
    Benim trafik ışıklarla karşılaştığım yollarda hız limiti 110km/h ye müsaade etmiyor. Gördüğüm en yüksek hız limiti 82km/h sanırım. Daha yüksek limitli yerlerde de trafik ışığı zaten olmuyor. Siz nerede yaşıyorsunuz merak ettim ve trafik ışıkları koyulacak kadar yoğun trafikte 110km hızla gitmek bence mantıklı değil. Size iyi sürüşler.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çevre yolundan selamlar :) az önce hız limiti çerçevesinde 121 kmh giderken, ışığı görüp önce 100 e düştüm, 4 attim 70 düştüm, 3 e attim 40 a düşünce frene bastim.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 14 Ağustos 2021; 22:34:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.