Şimdi Ara

Işığa yaklaşırken vites atlayarak durmak zararlı mıdır ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
72
Cevap
1
Favori
2.595
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 40
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 2
  • Ortalama Mesaj Aralığı 6 saat 34 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 8
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • 9FiestaM6 (11 mesaj) suatcagdas (7 mesaj) Lınc (5 mesaj) metinTasci (3 mesaj) sonjeton64 (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (24 mesaj) Mobil (31 mesaj) Mini (7 mesaj) (4 mesaj) (6 mesaj)
  • @
2 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar selam, aklıma takılan bir soruyu sormak istiyorum size. Yoldayız ve 3. vitesteyiz, ileride kırmızı ışığı gördük ve duracağız. Dün konuştuğum arkadaşım 3-2-1-boş şeklinde durmalısın dedi. Ben ise gazdan ayağımı çekiyorum devirin düştüğü noktada debriyaj fren yaparak durup o an 2. vitesteysem 2'den boşa, 3. vitesteysem 3'den boşa alıyorum. Böyle yapma vitesin anası ağlar dedi arkadaşım. Bu durumun doğrusu nedir ? Tek bir doğrusu yoksa da yaptığım işlem zarar verir mi arabaya ?




    |
    |
  • doğrusu şu;

    3.viteste gazı kestiniz, hafif frene bastınız araç yavaşladı devir düştü ve 2.vitesi istedi, burda debriyaja basıp vitesi boşa çekin ve debriyajı bırakın. araç süzülerek yavaslarken devaminda sadece frene basarak yumuşak şekilde durun. debriyaja uzun süreli basılı tutmak baskı yayının ve debriyaj bilyasinın ömrünü azaltır, her zaman şöyle düşünün; gerek olmadığı sürece debriyaja boş yere basmanın bir anlamı yok. ani fren-panik fren dışında debriyaj+fren şeklinde durmakta debriyaja uzun süreli basilacagi için ilgili parçaların erken asinmasina sebep olur. mümkün olduğu sürece trafik lambalarında aracı boşa alıp, debriyaj pedalını bırakıp süzülerek yavaslayip
    sadece fren ile yumuşak duruş yapın.
  • arkadaşınla muhabbeti acilen kesmelisin yaptığın ve kompresyonla durmak arasındaki tek fark yakıt tüketimi olur o da çoluk çocuk varsa ayda bir gofret parası belki çıkar

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • doğrusu şu;

    3.viteste gazı kestiniz, hafif frene bastınız araç yavaşladı devir düştü ve 2.vitesi istedi, burda debriyaja basıp vitesi boşa çekin ve debriyajı bırakın. araç süzülerek yavaslarken devaminda sadece frene basarak yumuşak şekilde durun. debriyaja uzun süreli basılı tutmak baskı yayının ve debriyaj bilyasinın ömrünü azaltır, her zaman şöyle düşünün; gerek olmadığı sürece debriyaja boş yere basmanın bir anlamı yok. ani fren-panik fren dışında debriyaj+fren şeklinde durmakta debriyaja uzun süreli basilacagi için ilgili parçaların erken asinmasina sebep olur. mümkün olduğu sürece trafik lambalarında aracı boşa alıp, debriyaj pedalını bırakıp süzülerek yavaslayip
    sadece fren ile yumuşak duruş yapın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 2 Eylül 2021; 17:28:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • suatcagdas s kullanıcısına yanıt

    hocam bize de hep "araç hareket halindeyken vites hiçbir zaman boşta olmasın, çok tehlikeli" şeklinde öğretildiği için alışkanlık olmuş sanırım artık, ışıklarda tamamen durduktan sonra boşa alıyorum vitesi.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    doğrusu şu;

    3.viteste gazı kestiniz, hafif frene bastınız araç yavaşladı devir düştü ve 2.vitesi istedi, burda debriyaja basıp vitesi boşa çekin ve debriyajı bırakın. araç süzülerek yavaslarken devaminda sadece frene basarak yumuşak şekilde durun. debriyaja uzun süreli basılı tutmak baskı yayının ve debriyaj bilyasinın ömrünü azaltır, her zaman şöyle düşünün; gerek olmadığı sürece debriyaja boş yere basmanın bir anlamı yok. ani fren-panik fren dışında debriyaj+fren şeklinde durmakta debriyaja uzun süreli basilacagi için ilgili parçaların erken asinmasina sebep olur. mümkün olduğu sürece trafik lambalarında aracı boşa alıp, debriyaj pedalını bırakıp süzülerek yavaslayip
    sadece fren ile yumuşak duruş yapın.

    Yanlış yanlış yanlış.....

    Bu aynı 100 ile gidiyorsun 5. Viteste, 4 e cek 80 a düşünce hızın 3. vites isteyince motor boşa al frene bas der gibi birşey. Güvenli değil anlattığınız, her iki ayda bir selamün aleykum fren balatası der anlattığınıza göre yaparsa arkadaşınız.


    Doğrusu nedir?

    Aracı tanımak devir aralıklarını bilmektir. Fiestadan örnek vermek gerekirse mesela, 3 bin devirde vites geçişi, 1700 devirde de vites düşüşü yapılması faydali oluyor. Diyelim hızımız 110 ve ilerde işik gördük, biraz frene dokunup, 1700 devirdeyken vitesi düşürür 2200 devire çıkartıp motor freniyle yavaslarsak hem frene olan baskı azalacak, hem balatanin ömrünü uzatacak ayrica fren kaliperlerin çabuk ısınmasını engelleyecektir.

    Bu zamana kadar hep vites düşüşü ve frene hafif dokunuşlarla yavaşladım, geçenlerde arkadaş 110 ile giderken boşa atip frene basmasiyla kendimi güvensiz hissettiğim oldu.

    En sağlıklısı ve güvenlisi, 2. Vitese kadar motor freni+ ayak freni ile yavaslamaktir. 2 den de boşa atmaktir.


    Ayrıca en önemli avantaji ise, direk boşa almadığınız için araç ivmelenme kazanmıyor, tabi herkesin sürüşü farkli ben bu zamana kadar frene dokunur ve genelde motor freni ile yavaşlarim 2. Vitese kadar sonra da boşa alır dururum. İşin doğrusu da budur zaten.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 14 Ağustos 2021; 12:1:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Agonize

    hocam bize de hep "araç hareket halindeyken vites hiçbir zaman boşta olmasın, çok tehlikeli" şeklinde öğretildiği için alışkanlık olmuş sanırım artık, ışıklarda tamamen durduktan sonra boşa alıyorum vitesi.

    çok tehlikeli ise boş vitesi koymasınlar o zaman :)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9FiestaM6

    Yanlış yanlış yanlış.....

    Bu aynı 100 ile gidiyorsun 5. Viteste, 4 e cek 80 a düşünce hızın 3. vites isteyince motor boşa al frene bas der gibi birşey. Güvenli değil anlattığınız, her iki ayda bir selamün aleykum fren balatası der anlattığınıza göre yaparsa arkadaşınız.


    Doğrusu nedir?

    Aracı tanımak devir aralıklarını bilmektir. Fiestadan örnek vermek gerekirse mesela, 3 bin devirde vites geçişi, 1700 devirde de vites düşüşü yapılması faydali oluyor. Diyelim hızımız 110 ve ilerde işik gördük, biraz frene dokunup, 1700 devirdeyken vitesi düşürür 2200 devire çıkartıp motor freniyle yavaslarsak hem frene olan baskı azalacak, hem balatanin ömrünü uzatacak ayrica fren kaliperlerin çabuk ısınmasını engelleyecektir.

    Bu zamana kadar hep vites düşüşü ve frene hafif dokunuşlarla yavaşladım, geçenlerde arkadaş 110 ile giderken boşa atip frene basmasiyla kendimi güvensiz hissettiğim oldu.

    En sağlıklısı ve güvenlisi, 2. Vitese kadar motor freni+ ayak freni ile yavaslamaktir. 2 den de boşa atmaktir.


    Ayrıca en önemli avantaji ise, direk boşa almadığınız için araç ivmelenme kazanmıyor, tabi herkesin sürüşü farkli ben bu zamana kadar frene dokunur ve genelde motor freni ile yavaşlarim 2. Vitese kadar sonra da boşa alır dururum. İşin doğrusu da budur zaten.



    Alıntıları Göster

    hocam herkesin kendi bir sürüş stili var ve açıkçası herkesin doğrusu kendine doğru :)


    bende elbette motor frenini kullanıyorum ancak arkadaş belliki acemi, bu yüzden "motor freni" falan diyerek kafasını karıştırmak istemedim. Ben mümkün olduğu sürece debriyaj pedalına az basılması gerektiğini düşünüyorum. ayrıca benim bahsettigim hızlar 3.vites ile 40-50km/h düşük şehiriçi trafik hızları, öyle 100-110 5.vitesten boşa atın demiyorum elbette. zaten 100-110 ile lambalı şehiriçi trafikte gitmek mümkünde değil.


    - sürekli vites ile tesbih gibi oynamak yanlış

    - sürekli ve uzun süreli iki pedala (fren+debriyaj) aynı anda basmak yorucu

    - debriyaja sürekli uzun süreli basılı tutmak parça ömrü için iyi değil


    * fren balataları 3 sene/60-65bin km rahat gidiyor benim kullanımımda ki bu gayet ideal bir süre/km.

    * debriyaj baskı-balatası hala orjinal fabrikada takılan üzerinde ve araç 113bin km'de. şuana kadar kaçırma, kalkışta titreme, pedalın sertleşmesi vs. gibi sorun emareleri yok ve 150bin km'ye kadar rahat götürür. debriyaj ile oyuncak gibi oynarsanız 100bin km bile göremezsiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 14 Ağustos 2021; 14:11:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Peki şehirler arası yoldayız diyelim. 7.viteste gidiyoruz ve ileride ışıklar var. 7-6-5-4-3-2-1 diye mi duracağız? Redline yapmadığın sürece istediğin vitesten istediğine düş.

  • 3. vitesten boşa atmak sıkıntı yapmaz. Sadece bazı kekolar gibi ışığa kadar basıp ışıkta dank diye frene abanmayın yeter. Yüksek viteslerde ani fren gerekmiyorsa ise 6dan 5e sonra 4e en son 3e alıp ışığa yaklaşınca hafif hafif frene basıp devir düştüğünde boşa almak en iyisi.

    Ayağını debriyajda basılı tutma (hatta daha önemlisi sürerken debriyaj üstünde tutma) ve elin vitesin üstünde dolmuşçu gibi baskı uygular şekilde durmasın yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli her ışıkta 3-2-1 yapmak delilik ya :) Araç bize hizmet edecek biz araca değil. 3 ve ya 2 yapıştır frene devir düşünce al boşa bas frene. Manuel kullanmıyorum kaale almayın beni :d

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hareket halindeyken 1'e mi takacakmışız  

  • Araç viteste iken, motorun kendi devinimi ile tekerlekler arasında bağlantı vardır. Boşa attığınızda motorun devinimini kaybedersiniz. Bunun tehlikeli olacak yanı şudur: eğer ki yavaşlama eğiliminde yol alırken gaza basmanız gereken bir durum olursa, siz vitesi geçirene kadar olan olur, ya kazadan kaçamazsınız ya da kazaya karışırsınız gibi gibi... Kazalardan sadece frenleyerek değil bazen de gaza basarak kaçılır.


    Ayrıca araç vitesteyken, sürüş dinamikleri daha iyidir. Boştayken çekiş yapan tekerleklerde herhangi bir güç aktarımı olmadığı için araç daha çabuk savrulabilir. Bunu 100 km ile giderken viteste ve boşta, trafiğin müsait olduğu bir ortamda direksiyonu hafif sağ sol yaparak anlayabilirsiniz. Araç başıboş ve kontrolsüz hissettirir.


    O yüzden sürekli viteste gidilmesi acemi sürücüler için daha iyidir.


    Ancak hem manuel hem otomatik vitesli çeşit çeşit araç kullanan biri olarak; ışığa gelirken vites düşürerek gelinmesi taraftarı değilim. Yani 6-5-4-3 diye ışığa gelmeyin. Zaten modern araçların çoğu 5. viteste düşük alt hızlarda bile bir şekilde hızlanabilir. Aracın vitesteki konumu ile hızınızın azalmasıyla, motor vites değişimi istediğini hafifçe titreyerek de hissettirir. Duruma göre vites seçersiniz.


    DSG'de araç beyni sizin sürüş profilinize göre ve çekiş şartlarına göre ayrı ayrı vites seçer. DSG'deki gibi 7'den 3'e kadar düşmeniz mantıklıdır evet ama bu her seferinde sizin araçla olan kontrolünüzü etkiler. Örnek veriyorum. DSG bazen 4 bazen de 3 viteste süzülme moduna geçer. Yani sizin birazdan ışıkta duracağınızı varsayarak aracı motor frenlemesi yaptırtmaz, salar. Frene veya gaza dokunursanız hızlanacaksanız vitesi uygun hale getirir. Umarım anlatabilmişimdir.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Peki şehirler arası yoldayız diyelim. 7.viteste gidiyoruz ve ileride ışıklar var. 7-6-5-4-3-2-1 diye mi duracağız? Redline yapmadığın sürece istediğin vitesten istediğine düş.

    evet hocam doğrusu buymuş :) yani bu mantıkla gideceğiniz yolun yarısında sol ayağınız sürekli debriyajda ve sağ eliniz sürekli viteste olmak zorunda. Çin işkencesi gibi bişey bu :)


    * not; ironidir kaale almayınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suatcagdas

    hocam herkesin kendi bir sürüş stili var ve açıkçası herkesin doğrusu kendine doğru :)


    bende elbette motor frenini kullanıyorum ancak arkadaş belliki acemi, bu yüzden "motor freni" falan diyerek kafasını karıştırmak istemedim. Ben mümkün olduğu sürece debriyaj pedalına az basılması gerektiğini düşünüyorum. ayrıca benim bahsettigim hızlar 3.vites ile 40-50km/h düşük şehiriçi trafik hızları, öyle 100-110 5.vitesten boşa atın demiyorum elbette. zaten 100-110 ile lambalı şehiriçi trafikte gitmek mümkünde değil.


    - sürekli vites ile tesbih gibi oynamak yanlış

    - sürekli ve uzun süreli iki pedala (fren+debriyaj) aynı anda basmak yorucu

    - debriyaja sürekli uzun süreli basılı tutmak parça ömrü için iyi değil


    * fren balataları 3 sene/60-65bin km rahat gidiyor benim kullanımımda ki bu gayet ideal bir süre/km.

    * debriyaj baskı-balatası hala orjinal fabrikada takılan üzerinde ve araç 113bin km'de. şuana kadar kaçırma, kalkışta titreme, pedalın sertleşmesi vs. gibi sorun emareleri yok ve 150bin km'ye kadar rahat götürür. debriyaj ile oyuncak gibi oynarsanız 100bin km bile göremezsiniz.



    Alıntıları Göster

    Baskı balatayi degistirli 130 bin km olmuştur, hala da devam. Balatalari da 50 bin oldu degistireli, %50 lerde deniyordu.

    Herkesin sürüş stilli farklı haklısınız ama şunu da unutmayalim ilk sürüş still nasil alisilirsa, o şekilde devam eder. Mesela en büyük hatam, vites değişimi yaparken debriyajdan direkt ayağımı cekerdim, halbuki hafif gaz pedalinda ayak durması gerekli ve motor 1200 devir civarında olmasi gerekirken vites değişimi yapılması gerekiyormus. Ben bodoslama alışkanlık degistiriyordum her 100 binde bi şanzıman takozu yiyordum sebebi de buymuş.


    Dediğim gibi doğrusu neyse ona alisilmali, şimdi alismaya çalışıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Peki şehirler arası yoldayız diyelim. 7.viteste gidiyoruz ve ileride ışıklar var. 7-6-5-4-3-2-1 diye mi duracağız? Redline yapmadığın sürece istediğin vitesten istediğine düş.

    Aracınızı iyi tanimak gerekiyorz mesela 90 ile 5. Viteste giderken, hafif frene dokunup direkt 3 attığım da oluyor 2500 devirlerde motor freni yaptiriyorum.


    Asıl altin soru 180 ile gidiyorsun, ışık gördün cevre yolunda nasıl yavaslicaksin?? Yerde islak zemin..

    Boşa alip fren mi yapicaksin, tak diye düşüre düşüre gidiceksin, eğer facan yemiyorsa zaten 7 ye çıkma :)

    Ayrıca 3. Vitesten sonra 2-1 yapıp yavaşlamana gerek yoktur, 3 attıktan sonra frene basman yeterlidir ama 5 de direk ya da 4 de direk boşa atmak yanlış, kim ne derse desin. ,5-4-3 yapıp bosa atıp yavaşlayın..

    Sonra arkamda sis farını kiriyorsunuz, bende sizden orijinal diye yüksek meblag alip, yan sanayi taktirip gidip kalaniyla yakit atıyorum. Bana da yazik, size de...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 9FiestaM6 -- 14 Ağustos 2021; 13:35:49 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3. Viteste gidiyorum. İleride kırmızı ışık yanıyor. Ayağımı gazdan çekip fren pedalına basarak 1000 devire kadar düştükten sonra vitesi boşa alıyorum. Işıklara yaklaşana kadar normal sadece fren pedalına basmaya devam ediyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • korkanın cocuuu olmazmış :) 4 vitesde yardırdın geliyorsun.


    bas debriyaja çek ayağını gazdan koy ayağını frene al vitesi 2 ye debriyajdan ayağını çekerken frene bas


    bak gör nasıl bi duruş sergiliyorsun.


    Acımazsız Sürün Korkmayın.


    Abs Devreye Girsin Kenks Korkma Çatur Çutur ses gelsin sen zaten manevra yapabilirsin.


    ne bu fren balatası bitecek korkusu ya. Debriyaja gereksiz basıp durmayın.


    Vites düşürerek durmak piste beygir dizginleyenler için var olan birşey.


    Bide şu klasik önce debriyaja basılı tutup aynı anda frene bas diyenler yapmayın etmeyin.fren mesafesini arttırıp ışıkda duran bana çarpmazsınız umarım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lınc -- 14 Ağustos 2021; 13:43:0 >
  • Hayatimda duyduğum en sacma sey. Herhangi bir vitesten vitese gecmek icin zaten boşa almak zorundayiz, ışıklarda boşa alinca neden zararli olsun. Asil 3-2-1 diye gidersen yok yere senkromenc ve debriyaji yipratirsin.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • -FoundeR- kullanıcısına yanıt

    acemilere söylenecek birşey değil ama bu.


    boşa alıp durmaya çalışırsan araba durmayabilir.( her şartı düşünmek gerekiyor)


    trafikteki sürücülerin %98 i balata ve disklerini kendi kullanma stiline göre almıyor.

  • Bu işin doğrusu vites düşerek yavaşlamak ( eskilerin motor freni dediği olay) balata ömrünü uzatırsınız hem de motor komprasyona gireceğinden daha sağlıklı; ama çoğu zaman ben de uğraşmıyorum manuel kullanıyorsam misal 3 de gidiyorsam devir düşünce atıyorum boşa frenle duruyorum. Üşenmezsem misal 3 te isem 3*2 boş, 4 te isem devir düşünce 4*2 boş şeklinde düşüyorum. 1 e zaten çok mecbur değilse düşmemek lazım.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.