Şimdi Ara

ırmağa uçtum (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
327
Cevap
4
Favori
19.731
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Geçmiş Olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BenGiDeR

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    geçmiş olsun hocam ,

    Allah ömrünüzü uzatmış

    ilk okuduğumda bende şok oldum sonra yıllar öncesi kendi başımdan geçen bir olay aklıma geldi ;

    izmir-ankara arası arabamla yolculuk yapıyorum (o dönemler bütün yollar tek,yani duble yol hiç yok gibi) ,önümde bir kamyon var onu sollamaya uğraşıyorum ama sürekli karşıdan araç geldiği için her defasına vazgeçiyorum ,tekrar sollamaya hazırlanırken aynadan arkama bir yolcu otobüsünün yaklaştığını gördüm sonra önüme baktığımda karşıdan gelen bir araç gördüm ama hızlı davranırsam sollama yapabileceğimi kestirdiğim için sinyal verip sola çıkışa başlamamla birlikte korkunç bir korna sesiyle irkildim

    o an aynada koca otobüsün küçük bir bölümünü ancak görebildim ,çünkü tam bana çarpmak üzere olduğundan aynada kabus gibi bir görüntü vardı

    ani bir refleksle direksiyonu sağa kırdım ama sollama için hızlandığım için ya kamyonun altına gireceğim yada sağdaki uçuruma uçacaktım ,(tabi bunlar saniyeler içerisinde olan olaylar) ,direksiyonu sağa fazla kırmışım baktım uçuruma 1-2 metre kalmış

    o an gözlerimi kapadım ,hani filmlerde gösterdikleri gibi hayatım gözümün önünden geçti ,herşey buraya kadarmış dedim

    birden direksiyon elimin altında dönmeye başladı ,gözlerimi bir açtım ,inanılacak gibi değil ben o kamyonun arkasında ağır ağır ilerliyorum ????????

    hani diyeceğim farkına varmadan bir ara uyukladımmı ? ,ama çok iyi hatırlıyorum ki en son ben uçuruma giderken otobüsteki tüm yolcular camlara panik halinde yapışmış bana bakıyordu

    önce biraz sakinleşmeyi bekledim kamyonun arkasında kısa bir süre gittim sonra yolu müsait görünce solladım başladım gaza yüklenmeye ,baktım beni bu duruma düşüren otobüs ilerde ,sen biraz sonra görürsün dedim ,

    otobüs bir rampada ve önü araba dolu ,yani sollayıp kaçması da mümkün değil ,şoför olacakları anlamış demekki önünde ne kadar araç var hepsini rampada solladı ,eğer karşıdan bir araç gelse kafa kafaya girecekler ama gelmedi ??

    o an aklım başıma geldi ,dedim sen daha az önce ölümden döndün bu adi adamın yüzünden tekrar tehlikeye girme (çünkü bende aynısını yaparsam önümüz hiç görünmediğinden karşıdan bir araç gelirse kaza kaçınılmaz olacaktı) ,artık o adamın cezasını Allah versin deyip takipten vazgeçtim ,yanımda kimsede olmadığı için plakasını dahi alamadım

    belki bazı arkadaşlar bu yazdıklarıma inanmayacaklar ama ben bunları gerçekten yaşadım ve eve varır varmaz arabayı satışa çıkarttım yaklaşık 1 sene kendim araba kullanmadım

    şimdilerde dahi bir kamyon/tır sollayacağım zaman hep o olay aklıma gelir hep tedirgin olurum ,hele arkamda yolcu otobüsü varsa asla sollama yapmam





    Yanlız burada otobüs sürücüsü değilde siz hatalıymışsınız gibi geldi bana. Otobüs sizden önce sollamaya çıkmış siz sinyal verip şerit değiştirince otobüs kornaya asılmış şeklinde yorumladım olayı. Aynadan bakarak arkadan gelen araçların hızlarını kestirmek pek kolay bir olay değil iki kere aynaya nakmak ya da birkaç saniye aynadan izlemek lazım. Özellikle motosiklerler bazen inanılmaz yüksek süratlerle yaklaşıyorlar aynada ufacık gözükürken birden yanınızdan geçebiliyorlar.

    hocam o dönemin ne yolları ne araçları şimdiki gibi değildi ,inanın bazen bir aracı sollamak için akla karayı seçiyordunuz
    özellikle kamyon sollamak büyük dertti ,önünüzü göremediğiniz için biraz sola çıkıp yolu kestiriyorsunuz bakıyorsunuz karşıdan bir araç son sürat geliyor tekrar sağa kaçmak zorunda kalıyordunuz çünkü yollar çok dardı ,bu işi defalarca yapınca insana usanç geliyor ve hep uygun bir zaman kolluyorsunuz ,üstelik arkadan gelen bir araç kamyonun arkasında sollama yapamaya çalışan birini rahat kestirebilir ve zaten dediğim gibi o zamanın şartları öyle olduğu için bunu herkes bilir ona göre araç kullanırdı

    aynı zamanda otobüs firmaları şimdiki gibi sıkı bir kontrolleri de yoktu ,kimi şoför izmir-ankara arasını 10 saatte ,kimisi 7 saat gibi bir zamanda giderdi ,küçük araçlara böcek muamelesi yaparlardı ,ben otobüs yolculuğu yaptığım zamanlarda özellikle gece saatlerini ve en ön koltuğu seçerdim ve yol boyu otobüs şoförünün yaptıklarını izlerdim ,inan olsun ki otobüs şoförleri küçük araçların dibine kadar giriyor ve onların paniklemesine neden oluyorlardı ,yani bu onlara ayrı bir zevk veriyordu,

    tabi bu anlattıklarım çok uzun yıllar öncesine ait anılar ,şimdiki otobüs şoförlerimiz gerçekten çok eğitimli sanki uçak pilotu gibiler ,yani eğitimin ne kadar önemli olduğu her alanda görülüyor

    ben ilke olarak haklımıyım değilmiyimden öte hep dikkat devamlı dikkat konusuna önem veririm ,bu sayede kaç defa dalgınlıkla kırmızı ışıkta geçen birine yol verip hem onun hem benim zarar görmemi engellemişimdir tabi bazende tam tersi karşımdaki kişi benim hatamı farkedip erken davrandığı için ona dua ettiğimde olmuştur

    hiç birimiz hatasız değiliz o nedenle yol nasılsa benim hakkım dediğimiz an bir kaza olabilir ,haklı olabiliriz ama bu kaza yapıp yaralanmamıza ve ölmemize çare olmaz

    benim olayımda haklı olmamdan ziyade beni uçuruma giderken gördüğü halde durup ,ya ne oldu nasıl oldu iyimisin gibi sözler söylemesini beklerdim ,zaten suçunu anlamış olmasa niye kaçsınki ,ben hatalı suçlu olsam dahi bazı insani olayları gözardı etmemesi gerekirdi diye düşünüyorum


    kaza yapan arkadaşa tekrar geçmiş olsun ,

    tüm arkadaşlara kazasız belasız hayırlı yolculuklar dilerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: marinerocyp

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Başlığı yeni fark ettim, çok geçmiş olsun Allah korumuş , maalesef çarpmamak için uğraşıyorsun sonuçlar hüsran

    arkadaşlar hepinizden Allah razı olsun. ölümlü kaza olmaması için kırdım, şükür araç gitti ama kimseye birşey olmadı.
    Hastaneye gidince polisler, hastane ekibi özellikle oraya tedavi için gelen yaşlı çift çok yardımcı oldu. hiçbirinin hakkı ödenmez.
    yanlız arac çıkartılırken birşey farkettim. araç sudan cıkartılıp zemine konar konmaz, 2 gencin arabanın içindeki telefonumu, dijital kameramı vs çıkarmaya calısırken gördüm. polisinde farketmesi üzerine hemen mudahele etti.

    Arac cıkar cıkmaz cekilen fotograflara baktıgımda o gun magazadan aldıgım anneler gunu hediyesi ve diger pantolon tshirt vs poşetinin arac içinde oldugu görülürken, araç yedi emin garajına götürüldükten sonra arac enkazında önemli evraklarımı ararken fotografta gördüğüm eşyalarımın olmadıgını farkettim. Malesef insanlar kendi canını kurtarmakla ugrasırken bu tarz insanlarda kargaşadan yararlanıp kalan ganimetleri toplamaya çalışıyor. gercekten cok yazık

    bu söyledikleriniz gerçekten çok acı olaylar ve benzer durumlar yalova depremi ve erzincan depremi sonrasında çok yaşandı

    bunları yapanlar insan olabilirmi ?

    deprem sonrası kurtarma görevine giden arkadaşlarlardan dinlediklerimiz kanımızı dondurur cinstendi ,

    enkaz altında kalmış bazı bayanların kollarından bileziklerini çalmak için kolunun kesildiğine bile şahit olduğunu anlatıyorlardı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alptuğ56

    quote:

    Orijinalden alıntı: marinerocyp

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ex-Diesel

    Başlığı yeni fark ettim, çok geçmiş olsun Allah korumuş , maalesef çarpmamak için uğraşıyorsun sonuçlar hüsran

    arkadaşlar hepinizden Allah razı olsun. ölümlü kaza olmaması için kırdım, şükür araç gitti ama kimseye birşey olmadı.
    Hastaneye gidince polisler, hastane ekibi özellikle oraya tedavi için gelen yaşlı çift çok yardımcı oldu. hiçbirinin hakkı ödenmez.
    yanlız arac çıkartılırken birşey farkettim. araç sudan cıkartılıp zemine konar konmaz, 2 gencin arabanın içindeki telefonumu, dijital kameramı vs çıkarmaya calısırken gördüm. polisinde farketmesi üzerine hemen mudahele etti.

    Arac cıkar cıkmaz cekilen fotograflara baktıgımda o gun magazadan aldıgım anneler gunu hediyesi ve diger pantolon tshirt vs poşetinin arac içinde oldugu görülürken, araç yedi emin garajına götürüldükten sonra arac enkazında önemli evraklarımı ararken fotografta gördüğüm eşyalarımın olmadıgını farkettim. Malesef insanlar kendi canını kurtarmakla ugrasırken bu tarz insanlarda kargaşadan yararlanıp kalan ganimetleri toplamaya çalışıyor. gercekten cok yazık

    bu söyledikleriniz gerçekten çok acı olaylar ve benzer durumlar yalova depremi ve erzincan depremi sonrasında çok yaşandı

    bunları yapanlar insan olabilirmi ?

    deprem sonrası kurtarma görevine giden arkadaşlarlardan dinlediklerimiz kanımızı dondurur cinstendi ,

    enkaz altında kalmış bazı bayanların kollarından bileziklerini çalmak için kolunun kesildiğine bile şahit olduğunu anlatıyorlardı



    işte bu leş kargalarına ne yapsan(!) müstahak, nasıl kızıyorum!
    öldürdükten sonra kolundaki saati alacaksın , orantılı güç




  • hocam herşeyi bırakın, şu güzel havayı içinize çekip, güneşli gökyüzüne bakıp, nefes alabiliyorsanız şükredin.. bu bile yeterli dünyanın en mutlu insanı olmaya
  • Cok cok gecmis olsun, gercekten okurken insanin hayalini kurarak bile kadini donduran bir durum.

    Soguk Kanliginiz icin tebrik ediyorum sizi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu
    Ben tam aksini düşünüyorum: Emniyet Kemeri Hayatınızı Kurtarmış!

    80km hızla, 60m uçup önce zemine vurmuş, oradan da suya düşmüşsünüz. Emniyet kemeri olmasaydı kafayı gözü bir yerlere vurup kendinizden geçerdiniz, sonra da suda boğulurdunuz.

    Allah korumuş! (Emniyet kemerinin payını da hafife almayın.)

    Bu gibi durumlarda emniyet kemerini kolayca kesebilmek için içinde jilet bulunan bir yarığa sahip acil durum fenerleri görmüştüm. Böyle birşeyi kolçak altı gözünde bulundurmakta fayda var demek ki.

    Beton yığınına değil, suya düşen bir araç söz konusu. Bu sadece emniyet kemerinin bazı durumlarda zararlı olabileceğini gösterir.


    Genel itibariyle de, zararlı olabileceği binde bir ihtimal için, faydalı olacağı binde dokuz yüz doksan dokuzluk oranı göz ardı ederek takmamak akıl karı değildir.


    Bu durum da binde biri temsil eden bir durum...




    Keşke daha dikkatli okusaydınız: Emniyet kemeri bu durumda kesinlikle hayat kurtarmış, takılı olmasaymış ölüm kaçınılmazmış.
    Gözünüzden kaçan kısmı aşağıya alıntıladım ve koyu hale çevirdim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: marinerocyp
    ...
    yapılan incelemede köprüden düstügü için arabanın 60 m havada uctugu tespit edildi, sonra yere vurdu ve nehire düstü. (hız 80km)
    ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu
    Keşke daha dikkatli okusaydınız: Emniyet kemeri bu durumda kesinlikle hayat kurtarmış, takılı olmasaymış ölüm kaçınılmazmış.
    Gözünüzden kaçan kısmı aşağıya alıntıladım ve koyu hale çevirdim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: marinerocyp
    ...
    yapılan incelemede köprüden düstügü için arabanın 60 m havada uctugu tespit edildi, sonra yere vurdu ve nehire düstü. (hız 80km)
    ...


    Vurduğu yer SU...
  • arkadaşlar araba köprü bariyerlerine vurduktan sonra havalandı 60 metre havada gitti.sonra sağ tarafta tarlanın içine yer alan beton zemine düştü, çarpmanın etkisiyle beton zeminden zıplayıp nehire dik bir şekilde girdi. beton zemin ile nehir arası ortalama 30 m
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu
    Keşke daha dikkatli okusaydınız: Emniyet kemeri bu durumda kesinlikle hayat kurtarmış, takılı olmasaymış ölüm kaçınılmazmış.
    Gözünüzden kaçan kısmı aşağıya alıntıladım ve koyu hale çevirdim.

    quote:

    Orijinalden alıntı: marinerocyp
    ...
    yapılan incelemede köprüden düstügü için arabanın 60 m havada uctugu tespit edildi, sonra yere vurdu ve nehire düstü. (hız 80km)
    ...


    Vurduğu yer SU...

    Keşke daha dikkatli okusaydınız. Olay açık seçik yazılmış:

    quote:

    Orijinalden alıntı: marinerocyp

    ...
    evet dostum. haritada anlattıgın gibi gerçekleşti. 1 nolu arac önüme çıkınca sağa kırdım, nehir oldugunu bilmiyordum. tam bariyerin yerden sıfır yükselidigi yerw girdim, bir lastik asfaltta diğeride boşlukta, arabanın tam ortasında altındada bariyer vardı. bariyer üzerinde havada 3-4 metre gittim.

     ırmağa uçtum





  • quote:

    Orijinalden alıntı: marinerocyp

    arkadaşlar araba köprü bariyerlerine vurduktan sonra havalandı 60 metre havada gitti.sonra sağ tarafta tarlanın içine yer alan beton zemine düştü, çarpmanın etkisiyle beton zeminden zıplayıp nehire dik bir şekilde girdi. beton zemin ile nehir arası ortalama 30 m

    film sahnesi gibi...

    gerçekten verilmiş sadakanız varmış...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Keşke daha dikkatli okusaydınız. Olay açık seçik yazılmış:

    Siz zıplayan bir araçta hiç kafanızı öne vurdunuz mu? Direksiyonu tutarken, en fazla tavana çarparsınız onu da kemer engelleyemez. Hareket doğrultusunda bir enerji boşalımı söz konusu değil...
  • arkadaşlar aracımı hurdaya verdim. bu faciayı saniye saniye yaşayan biri olarak birkaçşey tavsiye etmek istiyorum; kesinlikle emniyet kemerinizi takınız, gündüz gözüyle seyahat ediniz, arac camı kırmak için veya emniyet kemeri kesmek için kolay yerde alet bulundurunuz. gerçekten kaza anında " keşke " dedim, keşke bir bıçak olsaydıda kemeri kesebilseydim. neyseki gerek kalmadan kemeri çözebildim
  • Yasamin degerini daha iyi anlamissinizdir gecmis olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: dedikodu

    Keşke daha dikkatli okusaydınız. Olay açık seçik yazılmış:

    Siz zıplayan bir araçta hiç kafanızı öne vurdunuz mu? Direksiyonu tutarken, en fazla tavana çarparsınız onu da kemer engelleyemez. Hareket doğrultusunda bir enerji boşalımı söz konusu değil...

    Daha ne kadar ısrarcı olacaksınız bilmiyorum...
    Ama olayı yaşayan arkadaşımızın da ifade ettiği gibi emniyet kemeri bu olayda da gayet net biçimde hayat kurtarmıştır. Emniyet kemerinin tek handikapı sıkışma durumunda açılma zorluğudur ki bununla ilgili alınması gereken tedbiri olayı yaşayan arkadaşımız aşağıda belirtmiştir. İlgili kısımları koyu renkle aşağıda belirttim.
    (Not: Kafayı tavana vurma konusunda da emniyet kemeri engelleyicidir.)

    Osram veya Energizer marka olabilir, markasını tam hatırlamıyorum, bir acil durum feneri görmüştüm. El fenerinin bir ucu mıknatıslı, kaportaya yapışabiliyor. Diğer ucu ve fener merceğinin yanları cam çekici. Yan tarafında da bir yarık var, içi jiletli. Emniyet kemerini o yarığa soktuğunda kemeri kesip atıyor, ama parmak vs. bişey o dar yarığa girmez. Ne kadar hayat kurtarıcı olabileceğini şimdi daha iyi anlıyorum. Şimdilik falçata bulunuyor ama bu çocuklar için tehlikeli olabilir. Tekrar görür görmez bu fenerden bir tane alıp kolçak gözüne koyacağım. (Normal torpidoya erişmek mümkün olmayabilir.)

    Hiç kimsenin bir daha başına böyle olaylar gelmemesi dileğiyle...

    quote:

    Orijinalden alıntı: marinerocyp

    arkadaşlar aracımı hurdaya verdim. bu faciayı saniye saniye yaşayan biri olarak birkaçşey tavsiye etmek istiyorum; kesinlikle emniyet kemerinizi takınız, gündüz gözüyle seyahat ediniz, arac camı kırmak için veya emniyet kemeri kesmek için kolay yerde alet bulundurunuz. gerçekten kaza anında " keşke " dedim, keşke bir bıçak olsaydıda kemeri kesebilseydim. neyseki gerek kalmadan kemeri çözebildim




  • verilmiş sadakanız varmış. büyük geçmiş olsun.
  • En fenasi tek yon yollar. Susrluk bandrma arasi su an tadilatta, yolmtek yon hidis gelis. Yan taraf tarla yola bir suru arac cikiyor.ntraktor basta olmak uzere. Haftasonu o yoldan gecerken karsi yonden gelen aracin onune bir traktor atladi, arac traktore carpmamak icin sola kirdi ve burun buruna geldik. Allahtan hizim fazla degildi, sert bir frenle hizimi dusurdum ve oda araliktan gecmeyi basardi.
    Arac alirken mumkun oldugunca iyi bir marka almaya calisin. Arkadasin arabasi ornegin bir dacia veya tata olsaydi ilk ziplamayla birlikte dagilir, kaput parcalanir direksiyon kafasina gecerdi. Araba dedigin bastin mi gidecek bastin mi duracak.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun
  • Çok geçmiş olsun
  • Büyük geçmiş olsun. Aracı bence hurdaya verin çünkü yaptırırsanız çok büyük maliyetler olacak ve satarken de o yaptığınız maliyetin çok altında bir fiyata satarsınız. Tekrar geçmiş olsun.
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.