Şimdi Ara

Irk nedir? Irkçı Kimdir? Bilimsel Tanımlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
1
Favori
934
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Profesör Doktor Celal Şengör Türkiye'nin sayılı bilim insanlarından birisidir. dünyadaki bilim adamlarının da en değerlilerindendir gözümde.

    Son dönemde herkese 'Irkçısın sen' 'faşistsin' gibi yaftalamalar yapan sözde demokrat entellektüel hümanist ve muhalif kişiler çoğalmaya başladı. sorsanız, ırk nedir diye, kem küm ederler. Celal Hoca nokta atışı yaparak bunlara bilimsel bir tokat atmış. tam 12den vurmuş. İşte yazısının tamamı:

    ''Son günlerin, yalnız Türkiye'de değil, bütün dünyada moda olan sözlerinden biri 'ırkçılık' terimidir. Önüne gelen bu terimi kullanıyor ve kullananların benim kabaca tespit edebildiğim %99'undan fazlası ise bu kelimenin neyi ifade ettiğinden bîhaber!

    Irkçılık Üzerine Filistinliye karşı İsrail'i savunanlara hemen «ırkçı» damgası yapıştırılıyor (en son BBC'de bir programda gazeteciler arasında yapılan birtartışmada bu oldu). Halbuki İsrailli Yahudi de, Filistinli Arap da Sâmi ırkından gelirler. Yani aynı ırkın üyesiler. Birbirlerine olan nefretin sebebi dinleridir. Türkiye'de Kürtlere, Almanya'da ise Türkler'e sıkı mı en küçük bir eleştiri yöneltseniz. Hemen «ırkçı» oluverirsiniz. Halbuki Anadolu 'da yaşayan ve kendisine Türk diyen insanların hemen %90'ı aynı Kürtler gibi Kafkas denilen beyaz ırk üyesidir ve Orta Asya'daki Altay ırkının Türkleri ile ilgileri yoktur. Almanya için de durum aynıdır. Oranın da ekseriyeti Kafkas denilen ırka mensuptur. Buralarda da ayrılık yaratan dil ve dindir.

    Irk, biyolojik tanımı olan bir kavramdır ve türün altındaki fenotipik grupları betimlemek için icat edilmiştir. 1911 yılında VVilhelm Johannsen tarafından ortaya atılan fenotip kavramı, bir canlının gözlenebilir özelliklerini ifade eden bir kavramdır. Fenotip, genetik nedenlerle olabileceği gibi, çevresel nedenlerle de gelişebilir ve çevresel nedenlerle gelişen bazı özelliklerin mütasyon sonucu kalıtımsal hale gelmesiyle de bunlar genetik olur. Günümüzde dahî, bazı Lamarkist denilen düşünceler bu konularla uğraşmaktadır.

    Nasıl Bos taurus dediğimiz sığır türünün alt grupları yani ırkları varsa ve ırk ıslahı zirai bir terim olarak kullanılmaktaysa, Canis familiaris türü köpeğin de çeşitli ırkları mevcuttur. Bu ırkların pek çoğu yetiştiriciler tarafından üretilmiş ırklardır ve bazıları arasında verimli üreme genetik olarak mümkünse de boy farkları artık bazı türler arasında verimli üremeyi pratik olarak imkânsız hale getirmiştir. Bunlar geleceğin tür adaylarıdır. İnsanlar arasında, buzul çağlarından itibaren Homo neanderthalensis, Homo floresiensis ve Homo sapiens olarak üç temel tür mevcuttu.

    İNSANLAR ARASINDA KARAKTERLERİ ÇOK BELİRGİN IRKLAR MEVCUTTUR

    Bunlardan Homo neanderthalensis Afrika'yı çok daha erken bir tarihte terk ederek Avrupa'ya yerleşmiş ve oradaki coğrafî yalıtım burada yeni bir insan türünün ortaya çıkmasına neden olmuştu. Homo floresiensis in tarihi ve tüm özellikleri ise, ele geçen fosil malzemesinin azlığından ötürü henüz çok iyi bilinmemektedir (yedi bireyin iskelet parçaları ve tek bir kafatası).

    Bugün de insanlar arasında siyah ırk, beyaz ırk, sarı ırk gibi karakterleri çok belirgin ırklar mevcuttur. Bunlar, coğrafi izolasyonlarına, yani yalıtılmışlıklarına devam edebilselerdi, hiç kuşkusuz aynı Homo neanderthalensis, Homo floresiensis ve Homo sapiens gibi yeni insan türlerine dönüşeceklerdi. Ancak insanın geliştirdiği yer değiştirme imkânları, coğrafi engelleri olarak ortadan kaldırarak eskiden birbirinden yalıtılmış mekânlarda gelişen bu ırkların günümüzde tekrar tekdüzeleşmelerine sebep olmuştur.

    TÜRKİYE İÇİNDE BİR IRKÇILIKTAN BAHSETMEK MÜMKÜN DEĞİLDİR

    Irk teriminin tarihi, bahsettiğim karışıklıklara neden olmaktadır. Söz konusu karışıklığı yapanlar ise bu terimi doğa bilimleri dışında kullananlardır. Bu kullanım 18. yüzyılda müstemlekeciliğin yaygınlaşmasıyla istimlak edilen alanlardaki yerli halkı, müstemlekecilerin ayrı bir ırk olarak tanımlamasıyla başlamış ve nihayet neredeyse her millet (ulus, budun vs) ayrı bir ırk olarak betimlenmeye başlamıştır. Bu, bilimsel olarak anlamsızın da ötesi birzırvalıktır. Bu nedenlerle mesela Türkiye içinde bir ırkçılıktan bahsetmek mümkün değildir. Burada bir Türk milliyetçiliği, bir Kürt milliyetçiliği olabilir ve bu ayırımın temelinde de yalnızca dil vardır. Dil de aynı ırk gibi, belirli coğrafî engellerle birbirlerinden ayrılan insan gruplarının geliştirdikleri bir haberleşme aracından ibarettir (ancak dil ırktan çok daha hızlı gelişir; ırk yüzbinlerce yılda gelişirken, dil birkaç on yılda gelişebilir).



    30 dil konuşabilen meşhur Italyan-Amerikalı dilbilimci Mario Andrevv Pei (1901-1978) 1949'da yazdığı The Story ofLanguage (Dilin Hikâyesi) adlı satış rekorları kıran eserinde, ABD içerisinde doğu ve batı sahilleri arasındaki haberleşmenin tamamen kesilebilmesi mümkün olsa, on yıl sonra her iki sahilde yaşayan insanların dilleri arasında karşılıklı anlaşmaya engel olabilecek önemli ayrılıklarının kaçınılmaz olarak gelişeceğini belirtmiştir.

    Bu nedenlerle, ırkçılıktan bahseden politikacılara gülüyorum (hele birtanesi, hatırlarsınız, antropoloji bilimini ırkçılık sanmıştı!). Bu cahil insanlar cehaletlerine rağmen kitleleri yönetmektedirler. Bu durum çağımızın en büyük hastalığıdır ve maalesef popüler demokrasinin bir ürünüdür. Bu hastalıktan kurtuluşun yolunu ise ne yazık ki göremiyorum, zira cahil, demokratik yöntemlerle kendisinden daha cahil olanları sürekli iktidara taşımaktadır. Bunun ortaçağdan sonra insanlık tarihinin en kara çağı olan 20. yüzyıldaki bilançosu korkunç olup, hemen hemen 100 milyon insanın hayatına mal olmuş, hesabı bile mümkün olmayan kültürel varlığın kaybını intaç etmiştir. «Kahrolsun ırkçılık» ve/ veya «yaşasın demokrasi» diye nara atanları duydukça bunları unutmayınız.''







  • celal hoca mert, özü sözü bir ilim insanıdır. başarısını dogma tabu gibi insanı bilimsel üretkenlikten uzak tutan geri kafalıldan uzak durmasına borçlu. bir de elitisit tavırlarından arınsa daha çok seveceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanto

    celal hoca mert, özü sözü bir ilim insanıdır. başarısını dogma tabu gibi insanı bilimsel üretkenlikten uzak tutan geri kafalıldan uzak durmasına borçlu. bir de elitisit tavırlarından arınsa daha çok seveceğim.

    kendisi aileden elittir efendim. avamdan birisi değildir. elitistliği biraz da ondandır zannediyorum. fakat elitizmin de haklı tarafları yok değil bence. geçen yıllarda türkiye'de bir oyuncu bişey söylemişti ''dağdaki çoban ile benim oyum bir değil'' diye. haksız da değil. burada eğer çobandan kasıt eğitimsiz cahil kimseler ise, haklı bir söylemdir. yok eğer kişi direkt ad hominem yapıp çobanlara sarmışsa doğru değildir. zannediyorum elitizm de bunu savunur. eğitimli azınlığın eğitimsiz çoğunluğu yönetmesini. çünkü eğitimliler diğerleri için de en yararlısı en doğrusu ne ise ona karar verme düzeyindedir. herkes için iyisini isterler. yok eğer ben elitizmi yanlış anlamışsam da bilemem ne haklıdır ne haksızdır.. fakat evet, Celal hoca -kendi deyimiyle- sapına kadar elitisttir.




  • elitist nedir ya sanki türkçe karşılığı yokmuş gibi ne kadar itici bide hümanist var hani hacı bektaş yunus emre mevlana bunlar sanki yaşamamış anlatmamış da biz başkalarında öğreniyoruz ben hümanistm yok idealistim kullanmayın şunları.idea=hedef,fikir,ülkü ideal=ülkülem idealist=ülkücü. ne kadar farklı anlamlar yüklesende doğrusu bu mesela

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kumanlı

    elitist nedir ya sanki türkçe karşılığı yokmuş gibi ne kadar itici bide hümanist var hani hacı bektaş yunus emre mevlana bunlar sanki yaşamamış anlatmamış da biz başkalarında öğreniyoruz ben hümanistm yok idealistim kullanmayın şunları.idea=hedef,fikir,ülkü ideal=ülkülem idealist=ülkücü. ne kadar farklı anlamlar yüklesende doğrusu bu mesela

    elitistin karşılığı nedir?
  • Bir antropolog çıkıp alkan hücresinden bir ırk ispatlamış veya ispatlayabiliyor ise ırk vardır derim. İspatlanmamış ve ispatlayamıyor ise ırk yoktur.

    Aksi taktirde Hitleri kafa taşçılığı ile suçlayıp, onun yolundan ırkçılık yapmaktan başka şey değildir. Ha Hitler, ha günümüz ırkçıları arasında hiç bir far yoktur.

    MEVLÂNA
    MESNEVİ
    I
    Çeviri: Veled İzbudak, Sayfa: S

    "Arş hazinelerinin anahtarı, yeryüzü definelerinin EMİNİ bulunan Abı Türkoğlu (abı hayat suyu) diye tanınmış faziletler sahibi, Hak ve dinin husam'ı (kılıcı) Hasan oğlu Muhammed'in oğlu Hasan'dır. O, vaktin Bayezid'idir, zamanın CÜNEYD' i . Sıddıyktir. Tanrı ondan da razı olsun, atalarından da. Aslen Urumuludur ve KÜRT OLARAK yattım, ARAP OLARAK kalktım" diyen kadri yüce Şeyb'in soyundandır, Tanrı onun ruhunu ve soyundan gelenlerin ruhlarını kutlulasın. Ne güzel selef, ne de güzel halef!"...

    Selef: Teslim eden (görevi/evrakı/depoyu)
    Halef: Teslim alan

    Görevi teslim eden de, teslim alan da aynı şahıs! İkinci bir şahıs olamaz, olur diyen olursa "Allah/yaratan" ahad olmaz!

    RAHMAN VE RAHİM TANRI ADIYLE

    "Bu kitap, Mesnevi kitabıdır. Mesnevi, HAKİKATA ulaşma ve YAKİN sırlarını açma hususunda DİN asıllarının asıllarının. Tanrı'nın en büyük fıkhı, Tanrı'nın en aydın yolu, Tanrı'nın en açık bürhanıdır. Mesnevi, içinde KANDİL BULUNAN KANDİLLİĞE BENZER... Mesnevi gönüllere şifadır, hüzünleri giderir, Kur'an'ı APAÇIK bir hale koyar, rızıkların bolluğuna sebeb olur, huyları güzelleştirir. Şanları yüce, özleri hayırlı katiplerin elleriyle yazılmıştır, TEMİZ KİŞİLERDEN BAŞKALARININ DOKUNMASINA müsaade etmezler. Mesnevi Alemlerin Rabbinden inmedir: Batıl ne önünden gidebilir, ne ardından, Tanrı onu korur, gözetir;..."




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jegelskerdeg

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kumanlı

    elitist nedir ya sanki türkçe karşılığı yokmuş gibi ne kadar itici bide hümanist var hani hacı bektaş yunus emre mevlana bunlar sanki yaşamamış anlatmamış da biz başkalarında öğreniyoruz ben hümanistm yok idealistim kullanmayın şunları.idea=hedef,fikir,ülkü ideal=ülkülem idealist=ülkücü. ne kadar farklı anlamlar yüklesende doğrusu bu mesela

    elitistin karşılığı nedir?

    Elitist kelimesinin ne anlamda kullandığınızı ifade ederseniz Türkçe karşılığını söyleyebiliriz. Bu kelimeyi hiç duymadım, neyi anlattığınızı da çıkaramadım. Her kelimenin bir Türkçe karşılığı vardır fakat yerine kelime türetirseniz kelimenin aslı unutulur.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    İSLAM IRKI HAKKINDA
    17 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sorumluluk bilinci ve adalet dışında üstünlük ölçüsü olarak kabul edilen her şey Irkçılıktır. Din, dil, etnisite, ideoloji, aile, grup, cemaat, futbol vs hepsi girer içine. Üstünlüğü bunlar belirlemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aesthetics.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Jegelskerdeg

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kumanlı

    elitist nedir ya sanki türkçe karşılığı yokmuş gibi ne kadar itici bide hümanist var hani hacı bektaş yunus emre mevlana bunlar sanki yaşamamış anlatmamış da biz başkalarında öğreniyoruz ben hümanistm yok idealistim kullanmayın şunları.idea=hedef,fikir,ülkü ideal=ülkülem idealist=ülkücü. ne kadar farklı anlamlar yüklesende doğrusu bu mesela

    elitistin karşılığı nedir?

    Elitist kelimesinin ne anlamda kullandığınızı ifade ederseniz Türkçe karşılığını söyleyebiliriz. Bu kelimeyi hiç duymadım, neyi anlattığınızı da çıkaramadım. Her kelimenin bir Türkçe karşılığı vardır fakat yerine kelime türetirseniz kelimenin aslı unutulur.

    elitist yazdığım için eleştirilmişim ama ben türkçeyi sonradan öğrendim pek bilmiyorum başka kelimelerin türkçelerini yani bildiğim söylenemez.

    vikipedi'den baktım. seçkincilik demekmiş.

    quote:

    elitizm (veya seçkincilik), bir elitin veya bir azınlığın yönetmesi gerektiğine inanma veya yönetim işinin bir elit veya azınlık tarafından yapılması anlamına gelir. Siyaset teorisinde üç tür elitizmden söz edilebilir: Normatif elitizme göre, elit yönetimi arzuya şayandır; zira, yönetim en akıllıların veya en iyilerin elinde olmalıdır.
    Bu görüşün en tipik temsilcisi filozof kralların iktidarda olmasını isteyen Platon'dur (MÖ 427-347). Klasik elitizm, bir reçete sunmaktan ziyade bir olguyu tespit iddiasıyla elit yönetiminin toplumsal hayatın kaçınılmaz ve değiştirilemez bir gerçeği olduğunu ileri sürer. Vilfredo Pareto (1848-1923), Gaetano Mosca (1857-1941) ve Robert Michels (1876-1936) klasik elitizmin belli başlı teorisyenleridir.
    Modern elitizm, klasik elitizm gibi empirik temelli olmakla birlikte, elit oluşumunu/yönetimini toplumun kaçınılmaz yapısından ziyade belirli ekonomik ve siyasal yapılara bağlamaktadır. "Plüralist", "rekabetçi" veya "demokratik" sıfatlarıyla da anılan modern elitizm modern elitlerin insicamlı ve birleşik bir bütün olmaktan ziyade çeşitli hatlar boyunca parçalanmış olduğunu ve parçalar arasındaki rekabetin elitlere dahil olmayan kişi ve grupların da demokratik politikada etkili olmalarına fırsat sağlayabileceğini savunur.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.