Hızı 100 Mbps alıp snr değerini düşürürsem sorun yaşar mıyım kabul edilebilir değer ne kadar görünür yada kaça kadar düşürebilirim .? 100 Mbps aldığımda değerler şuan 97 görünse bile düşme yaşanıyor yada değişkenlik gösteriyor . Bu arada ev en üst kat kabin alt katta . |
İnternet Hız Problemi (2. sayfa)
-
-
NMS profiliniz 79Mbps'e ayarlanmış, amiyane bizim forumun tabiriyle DSLAM kilidi. Yoksa bu hat 100Mbps alabilecek bir hat. Yapmanız gereken Telekom müdürlüğüne gidip repartitör ile görüşmek istediğinizi ifade etmek. Repartitördeki personele NMS hız profilinizi 100Mbps'e değiştirmesini istediğinizi ifade edin. Mırın kırın ederlerse koparsa da razıyım deyin ki ikna olsunlar
Ondan sonra artık DSLAM size tanımlayabileceği maks hızı tanımlamaya başlayacak (100Mbps'e kadar) ancak sistem SNR'ı 8db altında düşürmek istemediği için tam 100Mbps de tanımlamayacaktır 95Mbps civarı bir hız tanımlayacaktır ancak kullandığınız Asus modemlerde SNR'a manuel müdahale edebiliyorsunuz. SNR'ı biraz daha düşürüp DSLAM'ın 102Mbps tanımlamasını sağlayabilirsiniz tabi ki önce NMS hız profiliniz 102Mbps'e güncellenmeli. SR konusunda da endişe etmeyin 2-3db'ye kadar yolu var.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ö1f1 -- 30 Aralık 2022; 3:26:1 >
-
100 Mbps alamadığım için şuan hızım 75 de
100 alıp değerleri tekrar paylaşayım onun üzerinden tekrar bi bakalım .
-
-
DSLAM kilidi falan yok hocam. 80 mbps kapasite hızın var buna karşın hızınız da 80. Hız profiliniz 79 olsa modem arayüzünde 79 mbps görünür.
Ankastrede, kutuda, ya da dairede hızınıza engel bir problem var. Kablolarda ek ya da modeme giren RJ45 uçta problem olabilir. En iyisi arıza kaydı bırakıp gelen ekibe durumu anlatmanız olur. Fiziki muayene şart.
Edit: SNR Margin değerinizin teki 8.5 dB yani oldukça düşük.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Krone -- 30 Aralık 2022; 18:35:47 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@Ö1f1 merhaba şuan 100 mbps ye aldım durum bu 86 mbps hız alıyorum. SNR yi 9 a çektim.
Daha önce teknik ekip geldi inceledi kutuda ve evdeki kablolar değişti güncelleme yapıldı değişen bir durum olmadı.
86 alabildiğine şükret dediler gittiler 😁
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam 96 Mbps hız tanımlanmış. Speedtest'te 92Mbps görebilmeniz lazım. Ayrıca SNR'ı 6db'ye çekmenizi öneririm, tam 100 tanımlasın.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
SNR yi 6 ya çektim hız testinde görsel kablosuz kabloda 90 - 92 mbps geliyor 100 görünmesine rağmen,.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
DSL'de tanımlı hızdan 4Mbps kayıp normaldir ama sizde her nedense kayıp biraz falza. SNR'ı sistemin tanımlayabileceği maks hız olan 102400 kbps'e kadar çekebilirsiniz hat değerlerini epey iyi.
-
Snr değeri 6.1 den aşağı düşmüyor almak istediğimde 7 ye çıkıyor tekrardan .
Şuanda görünen son değerler kablolu ve kablosuz 92mbps hız görünüyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam sizin cihazda kayıp biraz fazla. Modemin cpu ile dslam'ın cpu'su çok uyumlu çalışmıyor olabilir vendor uyuşmazlığı varsa. Yapacak bir şey yok. Böyle kullanmak lazım.
Yalnız şu ek bilgisiyi de vereyim, bilgisayara FE ile bağlantı yapıyorsanız FE yapısı gereği maks 94Mbps aktarabilir.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
FE bağlantı derken anlayamadım kusur bakmayın.
İdm ile Dosya indirken sn 11 mb aşağı düşmedi 11 13 mb arası dosya iniyordu.
Kablosuz olarakta hız aynı hız alınıyor.
Bu arada modem Asus ac 750
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
FE, Faat Ethernet demek. 100Mbps portlardır teorik olarak maks 94Mbps verebilir. Sizin modemin de portları FE. Muhtemelen 94Mbps alamama sebebiniz bu. GE (Gigabit Ethernet) portlu bir cihaz lazım onun için.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam merhaba, kabloyu çektirdim ve bugün arıza kaydından gelip bağlantıyı yaptılar. Hemen hız testi yaptım 2 kere, 94 mbps ve 97 mbps aldım. İlginiz için teşekkür ederim. Darısı diğer sorun yaşayan arkadaşlara 😄
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Rica ederim hocam, sorununuzun çözülmesine çok sevindim :) Kablo olarak ne tercih ettiniz hocam? Tür ve marka açısından soruyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 2 Ocak 2023; 15:45:18 > -
Hocam elektrikçimiz olduğu için ona yaptırdık kablo markası bilmiyorum cat6 kablo ama detaylarını öğrenir yine yazarım
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Olur hocam güle güle kullanın :)
-
Hocam bende 75 mbpslik paketten 100 mbps e geçtim 88 mbps tanımlı görünüyor. Atanabilir hız 109.000 mbps. Paketi değiştirmeden öncede atanan hız 88 mbps olarak görünüyordu yani paket değiştirmeme rağmen hızda bir değişiklik olmadı illa Türk Telekom müdürlüğüne mi gitmemiz gerekiyor çözülmesi için? Müşteri hizmetleri bişey yapamaz mı?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Hat değerlerinin ekran görüntüsünü atabilir misiniz?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X