o cocacola denen karasuyu Türkiyede kompostosu hoşafı varken sofraların aile içeceği yaptılar ya helal olsun reklamcılarına
Haluk bey paylaşımınız için teşekkürler. Ben bitirme tezimi marka değerleme konusu üzerine yaptım ve interbrand firmasının geliştirmiş olduğu interbrand marka değeri yöntemi üzerinde çok durdum. Bu yöntemle her türlü firmanın marka değeri hesaplanabilir.
Interbrand marka hesaplama yöntemi karma bir modeldir. Hem kendine ait kriterlerine göre değerlendirir hem de bilanço değerlerine göre değerlendirir.
Kendi kriterlerini; -Pazar liderliği -İstikrar -Pazar -Uluslararasılık -Marka trendi -Pazarlama destekleri -Markanın hukuki koruması olarak sıralayabiliriz. Bu kriterler markanın gücü olarak tabir ettiğimiz sayısal bir değeri belirler.
Buna bir de bilançodan veri eklenir. Bu veri markalı olarak sattığımız ürünlerden elde ettiğimiz kârdır. Markanın büyüme oranlarınıda formüle kattığımızda uzun dönem ve kısa dönem olarak iki gelir elde ederiz ve buna göre bir marka değeri belirlenir.
Şimdi Interbrand'in yapmış olduğu işlemler bunlardır. Ancak elde ettiğimiz bu verilerle hangi firmanın daha büyük olduğunu söylememiz doğru olmaz. Bu markaları satışta bulunduğu ülkeler göz önüne alındığında bir sıralama yapılırsa daha doğru olur. Bazı markalar bazı pazarlarda hiçbir satış yapmamaktadır. Bu nedenle marka gücü değerleri değişecektir.
Otomotiv firmaları için burada asıl olan sıralamada kaçıncı olduğu değil yıl bazında ne kadarlık büyüme sağlamış olduğu daha önemlidir.
bu sayfa da ikinci grafiğe gelip Alt taraftan sadece otomotivi seçip bir bakarsanız sevinirim. Ford son 10 senede ne kadar değer kaybetmiş. 2001 yılında en değerli otomotiv firması Ford iken şimdi nerelerde.
Sosyal medya ve dijital teknoloji şirketleri hızla yükselirken, konvansiyonel medya şirketleri gerilerde. Ayrıca ilk 10'da otomotiv devlerinden hiçbirinin olmaması dikkat çekici... Mesela son yıllarda innovasyonda geri kalan Sony'nin düşüşü, buna karşılık tersi yönde ilerleyen Samsung'un yükselişi geleceğin mahiyeti hakkında ip ucu veriyor.