Şimdi Ara

injen cold air intake ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
3
Cevap
0
Favori
883
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kullanan var mıdır ?performans ve ses bakımından nasıldır?Türkiyede bulabilceğim yer var mı?
    teşekkürler :)



  • turkcede manifolda soguk hava vermek demek bu ,intercooler ve NOS denilen şeyler buna hizmet etmekteler. emilen havanın soğutularak hacminin azalmasına ve dolayısıyla yanma odasına daha cok oksijen alınmasına ve yakıtın istenen zaman haricinde tutuşmamasına yararlar. NOS ta ek olarak bu sogumayı saglayan gaz molekulunun yanma odasında bolunup içindeki oksijeni de yanmaya dahil ederek birim zamanda daha cok benzin yakma özelligi vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aktuz -- 13 Ekim 2008; 13:55:37 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aktuz

    turkcede manifolda soguk hava vermek demek bu ,intercooler ve NOS denilen şeyler buna hizmet etmekteler. emilen havanın soğutularak hacminin azalmasına ve dolayısıyla yanma odasına daha cok oksijen alınmasına ve yakıtın istenen zaman haricinde tutuşmamasına yararlar. NOS ta ek olarak bu sogumayı saglayan gaz molekulunun yanma odasında bolunup içindeki oksijeni de yanmaya dahil ederek birim zamanda daha cok benzin yakma özelligi vardır.


    CAI ile intercooler'in, intercooler ile NoS'un birbiri ile ilgisi yoktur. CAI yani cold air intake, bir boru yardimi ile filtreyi aracin daha alt bir bolumune tasir ve bu sekilde motor havuzundaki sicak havadan daha uzaktan bir yerden hava alir. Sistem sadece bir boru ve filtreden olusur.

    Intercooler, turbo sarjli araclarda, salyangozun ufledigi havayi ince kanallardan gecirerek, bu kanallara bagli olan yapraklar ile yuzey arttirimi saglayip, isi sogurmasi yontemi ile sogutmaktadir. Yani CAI ile ilgisiz bir sistemdir. Burda hava sogutma islemine tabi tutulur. CAI de boyle bir sey yoktur.

    NoS ise, tamamen farkli bir sistemdir, silindir icine basilan N2O gazi, icerigindeki yuksek oksijen miktari ile silindirin icinde normalde olusan yanmanin miktari asiri derecede arttirir. Daha cok oksijen , daha cok benzin yakar. Prensibi budur. Ancak gerek silindirin icindeki basinci inanilmaz arttirdigi icin, gerekte yanma sicakligini cok yukselttigi icin, cok tehlikeli ve motora yuksek stress bindiren bir sistemdir. Sadece profesyonellerin yapmasi gereken bir uygulamadir. CAI takmaya benzemez. Aracin beyni ile oynamayi gerektirir, N20 ufleme aninda aracin rotar'a alinmasi gerekmektedir.

    Yukaridaki aciklamada birde "yakitin istenen zaman haricinde tutusmamasina yararlar" gibi bir ibare var. Bu tamamiyle ilgisizdir. Yukaridaki hicbir sistemin yakitin istenen zaman haricinde tutusmasina (detonasyon, turkcesi vuruntu) engel degillerdir. Bu tamamen motorun avans ayariyla ve kullanilan benzinin oktaniyla ilgilidir. N20'nun ne kadar sogutucu ozelligi olsa da, silindir ic sicakligi yanma aninda, normal N20 kullanilmayan bir sisteme gore cok daha yuksektir. Ayrica silindir ic basincinin artmasi ile, yakitin artan sikistirmadan oturu parlamasi cok daha kolay hale gelir, ki zaten bu yuzden motora rotar verilmektedir.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Twin Ball Bearing Air Charger
    7 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.