Şimdi Ara

incehesap.com cayma hakkını kabul etmiyor - çözüldü.. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
1
Favori
4.985
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
37 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • general4242 kullanıcısına yanıt
    b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmelerde tüketici cayma hakkını kullanamaz.

    Sizin olayda arızalı parçanın 0 ini kapalı kutu vermeleri gerekiyordu. Tamir edemezler yasaya göre. Ama malesef ülkede yasa keyfi keder uygulanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    14900k all core 6,0 ghz
    ram cl 36 7800 mhz
    asus z790 apex encore
    asus rog 3080
    corsair rm850
    benQ zowie xl2566k 360 Hz
  • Peki nerefen yapalim. Tavsiye aloooo ?????

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Aşkını dirilttiğin'de yüreğinde ne hissettin ?. Kalbinde açılan bir mutluluk mu, hüzün mü yoksa boşluk mu.
    Peki ya kendin ? kendini ne kadar seviyorsun.
    sonra aşk sonra dirlik.

  • öncelikle geçmiş olsun. sorunu nasıl çözdünüz acaba? firma yetkilisi dediğiniz kişi forum ince hesap yetkili simiydi.
    benim de sorunum var sipariş ettiğim 1.160 tl kasa yerine , 300 tl lik kasa göndermişler ve evdekilerde teslim almışlar.
    ve eve gelip kutuyu açtım. neden açtınız derseniz de kasalar aynı marka. biri Z7 neo , dieri T7, 2 side zalman.


    nasıl işliyor prosedür varmı bi tavsiyeniz? kutuyu açmış bulundum bide şimdi ispatlamak için mi uğraşacağım.
    _____________________________
  • Bu konularda sorun yaşayacak arkdaslar için bazı bilgiler vermek istiyorum zira ülkemizin bilinçli tüketiciye çok ihtiyaci var.

    Öncelikle az çok bazi kuralları biliyoruz direk kafamızı karıştıran hükümlerle başlayalım.
    Bizler internetten alışveriş yaptigimizda satıcılar ile bir sözleşme imzaliyoruz resimde de yer alan hususlar da satıcı tarafin kendi koyduğu maddeleri görüyoruz. Sözleşme serbestisi gereği taraflar istediği gibi anlaşır fakat kanunun emredici hükümlerine ahlaka vb.aykiri hükümler geçersiz olacaktır.

    Şimdi satıcı bize diyor ki ürünün kutusunun açılmamis olması kullanılmamış olması vb.seyleri öne sürüp iademizi almıyor.
    Dedik ki sözleşme serbestisi böyle bir şey diyelibilir fakat Tüketici kanunu der ki bu kanunda yer alan şeyler tüketici aleyhine değiştirilirse gecersizdir.
    Peki kanun ne diyor internetten aldığın bir ürünü 14 gün içinde şartsız koşulsuz iade hakkın vardır diyip şunlar içinde yoktur diyor.

    Bu sebeple kanunda yer alan İSTİSNALAR dışında sen o ürünün istersen kutusunu parçala bantlarını sök daha sonra o ürünü gönderdiğinde iade almak zorunda. Kanun derki ürünü MAKUL SEKİLDE DENEYİP TEST edebilirsin yani o ürünü alıp açıp makul bir şekilde kullanmanda senin cayma hakkını kullanmanı engellemez.

    Peki teori böyle pratikte nasıl oluyor ?
    Bizler ürünü göndeririz sözleşme maddesini gösterip kabul etmiyorum der siz tüketici mahkemesi falan filan dersiniz adam ciddiye alırsa sizi iade kabul eder genellikle de aynı şeyleri söyleyip söyleyip bizi oyalarlar.

    Ürünü aldım daha sonra beğenmedim iade etmek istiyorum nasıl yapmalıyım ?
    Şimdi bir çok e ticaret sitesinde kolay iade gibi şeyler varya onları siktir edin yapmamız gereken şey karşı tarafa haklarini bildiğini gösterip gozdafini vereceksin aynı zamanda kanuni usulü de yapmış olacaksin.
    Kanun derki satıcıya bildireceksin tabi bu her yolla olabilir mail de arayipta ama ilerde ispat açısından sorun olmaması için yazılı yapmakta fayda vardır. Yapmamiz gereken şey şudur internettende matbu şekilde bulabilirsiniz bir sözleşmeden dönme-(adına ne derseniz deyin isterseni cayma bildirimi vb.) bildirimi yazicaz. İçerik olarak ilgili kanun maddelerini yazıp odedigim paranin iadesi yapilmamasi halinde yasal yollara başvuracağımi bildiririm demeniz yeterli.Daha sonra PTT'ye gidip İadeli taahhütlü olarak ilgili firmaya gönderim sagliyoruz.Gondrrimden sonra da işte ilgili siteden kolay iade falan talep oluşturup ürünü gonderiyoruz.
    Gönderim sağlamadan önce ürünün fotoğraflarini çekiniz ilerde doğacak sorunlar açısından ispat kolaylığı sağlar.

    Satıcı firma ürünü yine kabul etmedi ve bize gönderdi.Urunu alıyoruz bir güzel kullanmaya devam ediyoruz. Bu arada da tüketici hakem heyetine gidip başvurumuzu yapıyoruz. Tüketici hakem heyetinden karar çıkana kadar ürünü bir güzel kullaniyoruz. Daha sonra karar lehimize xikacaktir. Tabi bu süreç bulunduğunuz şehir ve ilçeye göre 6ay sürebilir. Daha sonra ilgili tüketici hakem heyeti kararı tebliğ edilir eğer uymazsa icraya verilir. Siz ürünü tekrar satıcıya yollarsiniz.

    Peki ben satıcının ürünü kabul etmemesi yüzünden o üründen alamadım dolar yükseldi şimdi almak istiyorum fazla para cikicak cebimden bu farkı da satıcıdan talep edebiliyoruz. Tabi hukuki süreç baslatarak.

    Tüketici hukuku alanında uzman degilim henüz hukuk son sınıf öğrencisiyim elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım


    Son olarak bir iki önemli şeyi unuttum.Urunu aldınız ve bozuk çıktığında ve ürünü iade etmek istediğinizde işte ürün bozuk bu yüzden iade etmek istiyorum diyoruz onlar alıyor servis raporu lazım bize falan filan diye süreci uzatiuprlar buna bile gerek yok direk cayma hakkınızı kullanın. ürünu aldığınız andan itibaren 6 ay içinde çıkan kusur üründe baştan varmış gibi kabul edilir aksini iddia eden satıcı ispat etmek zorundadır. Bu sebeple sen cayma hakkı dediğinde ürünü alan satıcı hayır bu bozuk ben kabul etmiyorum dediğinde sizin bozdugunuzu ispat etmek zorunda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hsynsrkyaa -- 4 Haziran 2020; 21:3:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara6655

    öncelikle geçmiş olsun. sorunu nasıl çözdünüz acaba? firma yetkilisi dediğiniz kişi forum ince hesap yetkili simiydi.
    benim de sorunum var sipariş ettiğim 1.160 tl kasa yerine , 300 tl lik kasa göndermişler ve evdekilerde teslim almışlar.
    ve eve gelip kutuyu açtım. neden açtınız derseniz de kasalar aynı marka. biri Z7 neo , dieri T7, 2 side zalman.


    nasıl işliyor prosedür varmı bi tavsiyeniz? kutuyu açmış bulundum bide şimdi ispatlamak için mi uğraşacağım.
    [email protected]

    bu mail adresine telefon numaranızla birlikte sorununuzu anlatın

    dönüş yaparlar umarım bende oldugu gibi
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaenerysStormborn

    [email protected]

    bu mail adresine telefon numaranızla birlikte sorununuzu anlatın

    dönüş yaparlar umarım bende oldugu gibi

    Alıntıları Göster
    teşekür ederim. forum yetkilisi aktif değil galiba. dikkat etmem gereken bişi varmı. çünkü kutuyu açmış bulumdum
    _____________________________
  • kara6655 kullanıcısına yanıt
    zarar vermeyin ürüne oldugu gibi bırakın güzelce muhafaza edin sorun olmaaz bence

    montajını yapmayın kapagını bile acmayın
    alırlar %99
    _____________________________
  • yok hocam ürünü olduğu gibi kapattım geri. ve güzelce bantladım orjinali gibi.kutunun üstündeki faturayı da bıraktım sökmedim faturayı elimde mi tutayım yoksa öylece gerimi göndereyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kara6655 -- 4 Haziran 2020; 21:19:7 >
    _____________________________
  • b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmelerde tüketici cayma hakkını kullanamaz.

    Buna ilişkin olarakta tamamen şahsi düşüncem henüz bir karar bulamadım.
    Alınan bir ürünün kişisel istek veya ihtiyaç göre yapılıp yapılmadığının yorumlanmasi bazı örneklerde anlaşılması çok kolayken(Örneğin eve belirlik ölçüler vererek perde almak burada cayma hakkını kullanamayiz ancak ayıplı mal hükümlerine gidebiliriz) özellikle bu hazır sistemlerde kafayi çok karıştırıyor.
    İhtimallere göre
    1.Herkese satılan bir hazir sistem almissisizdir
    2.Herkese satilan bu hazır sistemde bir parça ekleme veya çıkarma yaparak satin almisizdir.

    Simdi ilk durumda kişisel ihtiyaç göre vb öne sürülemeyecegini düşünüyorum zira satıcı zaten o şekilde piyasaya sürmüş ve ben değişiklik yapmadan aldım.
    İkinci durumda ise ekleme çıkarma yaptı diyerek hemen kişisel diyip kabul edilmeyeceti kararı vereceklerini düşünmüyorum eklenen veya çıkarılan şeyin niteliğine bakıp karar verilecektir.

    Tabi ne olursa olsun tüketici hakem heyeti başvurmak önemli zira aleyhimize çıksa dahi herhangi bir masraf odemeyecegiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara6655

    yok hocam ürünü olduğu gibi kapattım geri. ve güzelce bantladım orjinali gibi.kutunun üstündeki faturayı da bıraktım sökmedim faturayı elimde mi tutayım yoksa öylece gerimi göndereyim?
    kutunun üstüne içine iki üç tane kağıtla yazı yaz cayma hakkımı kullanıyorum iade istiyorum falan diye
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsynsrkyaa

    b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmelerde tüketici cayma hakkını kullanamaz.

    Buna ilişkin olarakta tamamen şahsi düşüncem henüz bir karar bulamadım.
    Alınan bir ürünün kişisel istek veya ihtiyaç göre yapılıp yapılmadığının yorumlanmasi bazı örneklerde anlaşılması çok kolayken(Örneğin eve belirlik ölçüler vererek perde almak burada cayma hakkını kullanamayiz ancak ayıplı mal hükümlerine gidebiliriz) özellikle bu hazır sistemlerde kafayi çok karıştırıyor.
    İhtimallere göre
    1.Herkese satılan bir hazir sistem almissisizdir
    2.Herkese satilan bu hazır sistemde bir parça ekleme veya çıkarma yaparak satin almisizdir.

    Simdi ilk durumda kişisel ihtiyaç göre vb öne sürülemeyecegini düşünüyorum zira satıcı zaten o şekilde piyasaya sürmüş ve ben değişiklik yapmadan aldım.
    İkinci durumda ise ekleme çıkarma yaptı diyerek hemen kişisel diyip kabul edilmeyeceti kararı vereceklerini düşünmüyorum eklenen veya çıkarılan şeyin niteliğine bakıp karar verilecektir.

    Tabi ne olursa olsun tüketici hakem heyeti başvurmak önemli zira aleyhimize çıksa dahi herhangi bir masraf odemeyecegiz
    teşekkürler açıklama için
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DaenerysStormborn

    kutunun üstüne içine iki üç tane kağıtla yazı yaz cayma hakkımı kullanıyorum iade istiyorum falan diye

    Alıntıları Göster
    _____________________________
  • Çoğu kişi firmaya giydirmiş içeriğini çok açık yazamayacağım ama ben içinde bulunduğum zor bir durumdan dolayı incehesap'a mail atarak durumu izah ettim, yardım rica ettim ve sağ olsunlar maile dönerek ilgilendiler ve beni geri çevirmediler.
    _____________________________
  • Nedense Team markasını aşırı sevmiyorum.
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.