Şimdi Ara

İmam Hatiplileri Deizme İtebilecek 21 Cevap

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
915
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Gerçekten etkileyici bir video olmuş. Argümanlar çok güzel.



  • Ve bir yanlış bilgi var ;

    Putperestler, putun kendisine değil, bütün referans ettiği ruha, tanrıya tapıyorlardı.
    Aynı müslümanların kabeye değil, kabenin referans ettiği Allaha tapması gibi

    O ay yarılması değildir. Ay tutulmasıdır. Nasanın tutulma hesaplayıcısın, hz.muhammed devrinde mekke yaşanan tutulmaları görebilirsiniz.
    Ayın yüzerinde yarılma olduğuna dair hiçbir işaret yok.
    Allah kötülüğü neden yarattı? İnsanların tercih yapması için. İnsanların neden tercih yapmasını istiyor? Kendi hür iradeleriyle iyi olmaları için. Kimin kendi hür iradesiyle iyiyi seçeceğini biliyor mu? Biliyor. Peki neden seçim yaptırıyor? Seçim yapanların bilmesi için. Peki neden direk bildirmiyor da bu kadar dolambaçlı bir yol izliyor ve yanlışı seçenleri yok etmiyor da cezalandırıyor? Neden eserini takdir etmek için yarattığı varlıkları sınava tabi tutuyor? Eğer bizi yaratma amacı kendisini ve eserini taktir ettirmekse neden bizi sınıyor? İyi ve kötüyü yaratıp bizi sınava tabi tutuyor? Melekler zaten yeterince taktir ediyorlardı insanı yaratmadaki amaç ne? Bizi neden yarattı ve neden seçim yapmamızı istiyor? Neden kendisini görmeden ona inanan ve eserini taktir eden hür iradeli varlıkları yaratıp sonrada bunları sınava tabi tutuyor? Meleklerin inancı taktir ve ibadeti neden yetmedi? Neden hür iradeli bir varlığın taktirini istiyor? Göremediği halde bir varlığın ona inanmasını istiyor?
    Sorular tatmin edici fakat islamı kanıtlayan şeyler beni tahmin etmedi.

    1- Demirin gökten inmesinin mucize olduğu söyleniyor. Fakat göktaşları dünya var olduğundan beri düşmekte ve insanlar bunların düştüğünü görüp, düşen şeyi içeriği araştırmıştır. Dolayısıyla kurandan çok çok öncesinde demirim gökten indiğine dair gözlemler vardı. Hacerül esvet denilen taşta, mekke civarına düşen göktaşlarında sadece biriydi.

    2- Evrenin genişlediği kast edildiği ayette ki kelime, genişlemekten çok "bollaşmak" anlamına gelmektedir. Ve yıldız sayısının artışı bilinen bir fenomendir.

    3- Anne karnındaki karanlık evre olayı pek anlamlı gelmedi. Tıp okuyan birisi bunu farklı yorumlayabilir.

    Anlaşılan şudurki, insanlar kuranda yazanla değil, kendisinin ne anladığıyla ilgilenmektedir. Anlamak yüklemekten çok, kast edileni bilmek önemlidir. Çünkü bu ayetler bilim ve kültür değiştikçe her nesil tarafından farklı yorumlanıyor.
  • Allah kötülüğü neden yarattı? İnsanların tercih yapması için. İnsanların neden tercih yapmasını istiyor? Kendi hür iradeleriyle iyi olmaları için. Kimin kendi hür iradesiyle iyiyi seçeceğini biliyor mu? Biliyor. Peki neden seçim yaptırıyor? Seçim yapanların bilmesi için. Peki neden direk bildirmiyor da bu kadar dolambaçlı bir yol izliyor ve yanlışı seçenleri yok etmiyor da cezalandırıyor? Neden eserini takdir etmek için yarattığı varlıkları sınava tabi tutuyor? Eğer bizi yaratma amacı kendisini ve eserini taktir ettirmekse neden bizi sınıyor? İyi ve kötüyü yaratıp bizi sınava tabi tutuyor? Melekler zaten yeterince taktir ediyorlardı insanı yaratmadaki amaç ne? Bizi neden yarattı ve neden seçim yapmamızı istiyor? Neden kendisini görmeden ona inanan ve eserini taktir eden hür iradeli varlıkları yaratıp sonrada bunları sınava tabi tutuyor? Meleklerin inancı taktir ve ibadeti neden yetmedi? Neden hür iradeli bir varlığın taktirini istiyor? Göremediği halde bir varlığın ona inanmasını istiyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sorular tatmin edici fakat islamı kanıtlayan şeyler beni tahmin etmedi.

    1- Demirin gökten inmesinin mucize olduğu söyleniyor. Fakat göktaşları dünya var olduğundan beri düşmekte ve insanlar bunların düştüğünü görüp, düşen şeyi içeriği araştırmıştır. Dolayısıyla kurandan çok çok öncesinde demirim gökten indiğine dair gözlemler vardı. Hacerül esvet denilen taşta, mekke civarına düşen göktaşlarında sadece biriydi.

    2- Evrenin genişlediği kast edildiği ayette ki kelime, genişlemekten çok "bollaşmak" anlamına gelmektedir. Ve yıldız sayısının artışı bilinen bir fenomendir.

    3- Anne karnındaki karanlık evre olayı pek anlamlı gelmedi. Tıp okuyan birisi bunu farklı yorumlayabilir.

    Anlaşılan şudurki, insanlar kuranda yazanla değil, kendisinin ne anladığıyla ilgilenmektedir. Anlamak yüklemekten çok, kast edileni bilmek önemlidir. Çünkü bu ayetler bilim ve kültür değiştikçe her nesil tarafından farklı yorumlanıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Perceptron -- 1 Mayıs 2018; 16:41:54 >




  • Ve bir yanlış bilgi var ;

    Putperestler, putun kendisine değil, bütün referans ettiği ruha, tanrıya tapıyorlardı.
    Aynı müslümanların kabeye değil, kabenin referans ettiği Allaha tapması gibi

    O ay yarılması değildir. Ay tutulmasıdır. Nasanın tutulma hesaplayıcısın, hz.muhammed devrinde mekke yaşanan tutulmaları görebilirsiniz.
    Ayın yüzerinde yarılma olduğuna dair hiçbir işaret yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Perceptron -- 1 Mayıs 2018; 16:53:5 >
  • Videoyu tumuyle izlemedim. Ilk soruya verdigi cevabi cok begendim.
    Ama su 2. soruya lutfen yeni bir cevap gelistirin ey cemaati müslimin. "Sonucu biliyorsa neden test ediyor" sorusuna "Oteki turlu olsa itiraz ederdin" diye cevap vermeyin ne olur. 2. sorudan sonrasini izlemeyi biraktim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • mhmt042 M kullanıcısına yanıt
    Forum yönetimi böyle oldukça istediğiniz kadar sallayabilirsiniz bunu anladım. Görmeyenler için bu kişi bu başlık altında deizm kusmuktur demişti, moderatörler hem onun hemde benim onu şikayet ettiğim mesajı silmişti. Şimdide deizm hastalık diyor. Çünkü verilen ceza moderatörlerin adalet anlayışından ne kadar uzakda olduğunu gösteriyor. Ben sadece bu kişinin bu sözleri islam a yönelik söyleyen bir kişiyle aynı cezayı almasını istemiştim. Hal böyle olunca konuşmaya da değmez.
  • Dangerwrestling D kullanıcısına yanıt
    arkadaşım benzetme yaptım verdiğim örnekteki karşılığını yazdım deizm denilen şeyi islamı öğretmek için kurulmuş okullara sokulursa ben ona kanser derim kanser ne yapar girdiği organı öldürür islam inancını bozmaya yönelik çalışmalar benim için kanser pompalamasıdır

    deist olduğunu bilseydim keşke konuya yazsaydın hiçbir benzetme yapmaz konuya mesaj atmazdım hakaret alay gibi bir amacım yok benzetmeyle anlatmak hemen her meselede yaptığım bir şey
  • mhmt042 M kullanıcısına yanıt



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemmail -- 3 Mayıs 2018; 0:38:24 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi7

    Allah kötülüğü neden yarattı? İnsanların tercih yapması için. İnsanların neden tercih yapmasını istiyor? Kendi hür iradeleriyle iyi olmaları için. Kimin kendi hür iradesiyle iyiyi seçeceğini biliyor mu? Biliyor. Peki neden seçim yaptırıyor? Seçim yapanların bilmesi için. Peki neden direk bildirmiyor da bu kadar dolambaçlı bir yol izliyor ve yanlışı seçenleri yok etmiyor da cezalandırıyor? Neden eserini takdir etmek için yarattığı varlıkları sınava tabi tutuyor? Eğer bizi yaratma amacı kendisini ve eserini taktir ettirmekse neden bizi sınıyor? İyi ve kötüyü yaratıp bizi sınava tabi tutuyor? Melekler zaten yeterince taktir ediyorlardı insanı yaratmadaki amaç ne? Bizi neden yarattı ve neden seçim yapmamızı istiyor? Neden kendisini görmeden ona inanan ve eserini taktir eden hür iradeli varlıkları yaratıp sonrada bunları sınava tabi tutuyor? Meleklerin inancı taktir ve ibadeti neden yetmedi? Neden hür iradeli bir varlığın taktirini istiyor? Göremediği halde bir varlığın ona inanmasını istiyor?
    İzlemedim daha sonra izlerim. Kendimce cevap vermek isterim. Allah kötülüğü neden yaratsın ama dersin ki kötülük yapmamızı engelleyebilirdi. Allah bizlere doğru yolu gösterdi doğru yol iyilik yapmaktan geçiyor. Ve bir yol varsa bu yolun zıttı muhakkak olur. Kötülük iyiliğin önüne geçmektir.

    Yine de kötülüğü daha iyi anlayabiliriz. Kötülük var diye sınav var değil, sınav var diye kötülük dediğimiz şey var. Neden şöyle düşünmüyorsun kim daha çok iyilik yapıyor sınavı. İyilik azaldıkça ve iyilik yapmaktan uzaklaşıldıkça tersi istikamet kötülüğe doğru giden yolu oluşturur.

    İyiliğin ne olduğunu anlamak için "kötülük" dediğimiz sert bir tabirle vurgulanan olgu gereklidir. Bir yol kütülük yoluyken bir diğer yol Allah'a giden yoldur. Allah hazretleri kendisine ulaşmayan yolun doğru yol olmadığını iyice anlayabilmemiz için kötülüğe izin vermiştir. Bundan dolayı suçlama yapacaksan yap ama yine de insanları suçlamalısın.

    Neden seçimler vardır? Çünkü seçimler olmasaydı kısıtlı imkanlar olurdu. Seçim olmasaydı ulaşılması gereken makamlar olmazdı. Seçim yapılıyor çünkü Allah bizi kuklası olarak yaratmadı. Seçim var ama özgür değiliz sonuçları var. Tercihini doğru yapan insanlar Allah'ı anlamış olurlar onun talebine karşılık vermiş olurlar. İyi olman istenmiyor Allah'a giden yarışta iyi olman bekleniyor. Neden bir yarış çünkü zaman akıyor ve hareketlilik var haliyle yarış sayılır.

    Seçimin sonuçları Allah için değil bizim için önemlidir. İnsan er ya da geç yaptığı seçimlerin sonuçlarını görerek ders çıkarır. Neden direkt bilmiyoruz sorusunu sorduğuna göre kendini tanımıyorsun ve sınav kendini tanıman içindir. Yanlışı seçenler ders alıyorlar alınan ceza yapılan yanlışın yanlış olduğunu anlatıyor. Yaptığın yanlışları geç olmadan anlarsan zaten ceza çekmene gerek kalmaz. Dolambaçlı yol yoktur en kısa yol böyledir ve sen bu en kestirme yolda bile yolunu kaybediyorsun düşün. Allah eserini takdir ediyorda ne yapıyor gurur duyarak övünüyor mu göbeğini mi kaşıyor. Seninle birlikte yapıyor ne yapıyorsa. Fark ise senin olup bitenleri anlayamaman.

    Ben seni öldürdüğümde kötülük yapmış olur muyum? Yasalara göre değil sana göre cevabı nedir? Allah beni neden yarattı diye soruyorsun! Yaratsa suç ölmene izin verse suç. Allah yaratabiliyor ve yarattı. İnsanlara sen neden bunu yaptın diye soruyor musun?

    Allah seni onu göresin diye yarattı daha iyi görebilmen için yarattı. Sen görüyorsun ve senden en iyi yaptığın şeyi yapmanı bekliyor.

    Şimdi bu masalları geçeyim istersen iznin olursa. Senden zeki olan insanlar için, dolambaçlı yoldan giderek yemeğimi soğutmaya niyetim yoktur.
    İnsan bedeni yansıtıcı görevi görür ve bir olan Allah kendisini bu bedende takdir eder. Bu beden Allah'ın yarattığı en güzel şeydir.

    Allah mağaraları niye yaratmış? vakti geldiğinde içeriye ışık girsin diye. Işık girmeyen mağaralara ne girer bilirsin.

    Saçma binlerce soru sormak yerine tek soru sorup ardından gitmek kestirme yoldan gitmek gibi olacaktır. Soru şu; doğru soruyu soruyor musun? Doğru soruyu sormuyorsan soru sormuş olmazsın. Kardeş sen sorular sorup duruyorsun boş vaktin çokmuş maşallah ama bizim boş vaktimiz yok seninki kadar. Soru sorup durmanın anlamı nedir faydası nedir. Allah'ı bil sev aşık ol takdir et hayatı yaşa. Ne tür cins insanlarsınız bende bunu anlamıyorum. Mağarayım desen ona inanırım da sorduğunuz sorulara kendiniz inanıyor musunuz. Evrende küçüçük beynindeki ufak kimyasal hareketlerden sorular çıkıyor sen bu çıkan sorularla Allah'ı anlayabileceğini iddia ediyorsun. Evet anlarsın ama yeteneğiniz yok aşkınız yok inancınız yok. Allah seni böyle yaratmamış ki sen zaten böylesin. Sınavın sorusu işe şu; ben hep böyle mi kalacağım. Bu kafayla gidersen böyle kalmazsın daha kötü olursun söyleyeyim.




  • Cilduz C kullanıcısına yanıt
    Bende çalışan işinde gücünde olan ayrıca müzik ve sporla ilgilenen bir bireyim. Bunlarla uğraşırken ayrıca bu sorularıda soracak zamanım oluyor. Sorgulamanın neresi kötü? Hiç bir şey sormuyalım düşünmeyelim körü körüne inanalım. Bu mu yani? Sorum şu herşeyi yaratan ve kendisinden habersiz iş yapılmayan Allah neden kötülüğü yarattı? Eğer o yaratmadı ise kötülük ondan ayrı olarak kendi kendine mi peyda oldu? O yarattı ise neden yarattı? Ayrıca irade verdiğinde kimin iyiyi kimin kötüyü seçeceğini bile bile neden kötüyü seçecek olanları yarattı ve onlar kötüyü seçince neden cehenneme atıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İmam hatiplililere ilk oğretilmesi gereken şey şu olmalı gibime geldi.



    İlahi kudret her şeyi bilmez. Yemeyi içmeyi turemeyi def-i haceti bisiklete binmek oksijen alıp karbondioksit vermeyi uyumayı yatmayı, ağaç gibi dikilmeyi ot gibi biçilmeyi vs. Bunlar insan hayvan bitki tanımı zaten.



    Ey evlat sen kendini ona tanıtacaksın. O da seni tanıyacak falan filan.



    ................



    İmtihan sınav adı her neyse onlarca kez açıklandı zaten.



    Yok öyle bir kahraman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • HADO77 kullanıcısına yanıt
    ee o halde beni gözeten koruyan kim?
    seni kim halkettiyse o.

    ilahi kudret ana baba dediğiniz şeyi hapsetti bir teville tutukladı. hekes kendi yaratımı olan eserden sorumlu olacak dedi.

    bu anne baba denen tanımın bir kısmı öz anne öz baba gibi davrandı ve ırza tecavüz denen fiil doğdu. bir kısmı analık babalık gibi davrandı ve yusuf ve kardeşleri denebilecek bir aile hayatı kuruldu.

    .....................

    ilahi kudret bu kişileri tecelli ettirdi ve size yar ve yardımcı!!! denen guruhu halketti.


    size yardım eden veya yolda 5 lira bulup sevindiren yahut bir kızla aranızı bulan şey bu tutuk süreci devam eden anlayışların tecellisidir. bu durum net.

    .....................

    kitabi olarak ilahi kudretin her yaratıcı!!! yarattığını da mevt ettirecektir dediği bir sürecin olduğu varsayılmakta. yani günü gelince sizin canınızı da anne baba denen kavramın dünyevi tecellisi veya uhrevi görüntüsü (buna melekul mevt deniyor olmalı) alacak.

    .....................

    öz anne öz baba, analık babalık ve anne baba denen 3 ayrı ebeveyn duruşu var. belki daha fazladır ancak şimdilik bunlar yeter.

    siz hangisinin ebeveyn olduğuna karar vereceksiniz. dünyevi hayattaki bu kabule göre evrim de denen sürecin manası diynsel tematikle anlatım bulacaktır diye düşünüyorum.

    .....................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HADO77 -- 3 Mayıs 2018; 11:38:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi7

    Bende çalışan işinde gücünde olan ayrıca müzik ve sporla ilgilenen bir bireyim. Bunlarla uğraşırken ayrıca bu sorularıda soracak zamanım oluyor. Sorgulamanın neresi kötü? Hiç bir şey sormuyalım düşünmeyelim körü körüne inanalım. Bu mu yani? Sorum şu herşeyi yaratan ve kendisinden habersiz iş yapılmayan Allah neden kötülüğü yarattı? Eğer o yaratmadı ise kötülük ondan ayrı olarak kendi kendine mi peyda oldu? O yarattı ise neden yarattı? Ayrıca irade verdiğinde kimin iyiyi kimin kötüyü seçeceğini bile bile neden kötüyü seçecek olanları yarattı ve onlar kötüyü seçince neden cehenneme atıyor?
    Kötülük nedir? İnsanın başka insana yaptığı kötülükler vardır. Kötülük yapmak bir seçim değildir yaptığın şeydir ve sonuçları tabii ki olacak. Kendine kötülük yap pencereden atla sonucu nasıl olmayacak. Yaptığın şey ve bunun sebep olduğu karşılığı vardır. Eğer aşağı atlarsan yaralanır veya ölürsün veya bir şey olmayabilir. Allah ise sadece bunu söylüyor yaptığın şeyin sonucu olur diyor. Yani kısaca cehenneme giden yol vardır cennete giden yol vardır tek yol yok. Cehenneme giden yol niye açık dersen cehenneme gitmeden cennetin değerini bilenlerin sayısı çok az. Ayrıca neden kısıtlama olsun ki özgür iradenin özgür olduğu anlaşılıyor. Cehennem bile olsa insan girmeyi seçebiliyor. Neyi seçtiğin değil hangi yoldan gittiğin önemlidir. Cehennemi yaratmışki görmek ziyaret etmek isteyen olursa gitsin görsün anlasın diye yaratmış. Cehennem cennete giden yolun uzunca olanıdır, iyilik ise kestirme olanıdır. Aslında tek yol vardır Allah'a giden yol, Allah'a gitmeyen yol cehennemdir ve yol değildir olmayan var olduğunu sandığımız yoldur. Zaman geçirmek oyalanmaktır. Cehennemin faydası olmasaydı yaratanda olmazdı. Cehennem durup düşünme yeridir. Sorgulaman senin çok zamanını alıyorsa bana cehennemi sorma zaten oradasın derim. Cehennem işte böyle bir yer nerede olduğunu bilseydin farkına varsaydın ne işin vardı.




  • Cilduz C kullanıcısına yanıt
    Ben sana cehennemi sormuyorum Allah kötülüğü neden yarattı diyorum? Allah yaratmadıysa kim yarattı? Ayrıca mesele özgür irade değil mesele Allah özgür irade verince verdiği varlığın iyiyi mi kötüyü mü seçeceğini biliyor o zaman kötüyü seçeni neden yaratıyor veya neden ona özgür irade veriyor?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi semavi7 -- 3 Mayıs 2018; 12:11:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • semavi7 kullanıcısına yanıt
    Sane ne yaw allan amelinden sual olmaz.
    İster amel ister kabız olurum. Ol derim olur. Saçma sapan konuşup durmayın.

    İnsanlara gıcık oldum. Kötülük ossun dedim oldu. Atarım ceenneme.

  • semavi7 kullanıcısına yanıt
    Kötülüğü yaratma diye birşey yok. Kişi bir seçim yapıyor, bu seçimin sonucu doğru ise iyi yanlış ise kötü oluyor. Benzer gelecek belki ama, kişi doğru veya yanlışı seçer. Allah ruhu yarattı, ruhların bedenini yarattığında, o ruhların dünya hayatında nasıl davranacaklarını gördü ve bildi. Ve hatta kendisinin dahi hangi durumda, hangi zamanda hangi müdahelelerde bulunacağını gördü. Bunların hepsini ayna anda bildiğini gördüğünü düşün. İşte bu kader. Bu kader Allah katında levhi mahfuz adlı bir kitaba işlendi, yazıldı. Bunların dünyada meydana gelmesi ise kazadır. Bir araba kazasına kaza oldu demek gibi yani.

    13 / RAD - 39 : Allah, dilediği şeyi siler, yok eder (mahveder) ve (dilediği şeyi) sabit kılar ve ümmülkitap (ana kitap), O'nun indindedir (nezdindedir).

    5 / MAİDE - 48
    Ve, (Ey Muhammed) sana ellerindeki kitapları tasdik edici (doğrulayıcı) ve onu koruyucu olarak bu Kitab'ı hakk ile indirdik. Artık onların aralarında Allah'ın indirdiğiyle hükmet ve sana Hakk'tan gelenden ayrılıp da onların hevalarına uyma. Sizden hepiniz için (tek) bir şeriat, ve açık bir yol belirlemiştik.Ve Allah dileseydi, elbette sizi tek bir ümmet yapardı. Ancak bu sizi, verdikleri ile denemek içindir.O halde hayırlarda yarışın! Sizin hepinizin dönüşü Allah'adır. O zaman hakkında ayrılığa düştüğünüz şeyleri,size haber verecek.

    Rad 39 da levhi mahfuza işaret var.
    madie 48 de ise açıkça iradeye önem verdiğini gösteriyor. Kişinin hangi yolda gideceğini Allahın bilmesi onun zulmetmesi anlamına gelmez. Allah kişinin cehenneme gideceğinin ilk bildiğinde eğer onu dünyada yaratmadan direk cehenneme gönderse ne kadar adil olur. Bu yüzden;
    / A'RAF - 172 : Ve kıyâmet günü, gerçekten biz bundan gâfildik (gâfilleriz) dersiniz diye (dememeniz için), senin Rabbin, Âdemoğullarının sırtlarından onların zürriyetlerini aldığı zaman onları, nefsleri üzerine şahit tuttu. (Allahû Tealâ şöyle buyurdu): “Ben, sizin Rabbiniz değil miyim?” Dediler ki: “Evet, (Sen, bizim Rabbimizsin), biz şahit olduk.”
    buyurarak kişinin yaptığı amelleri, yine kendisi ile şahitlemiş oldu.




  • Kuranda özgür iraded falan yok. Kıçınızdan irade uydurmayın.

    Tekvir 29: Âlemlerin Rabbi olan Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz.

    Bu sure doğru yolu bulmak ile ilgili. Bizim doğru yola gitmeyi dilemesi için önce Allahın dilemesi gerekiyormuş. Öbür türlü olmuyormuş.

    Bakara 7: Allah, onların kalplerini ve kulaklarını mühürlemiştir. Gözleri üzerinde de bir perde vardır. Onlar için büyük bir azap vardır.
    Allaha inanmamak bir seçim değil Allahın kendisi mühürlüyor.

    Araf 179: Andolsun biz, cinler ve insanlardan, kalpleri olup da bunlarla anlamayan, gözleri olup da bunlarla görmeyen, kulakları olup da bunlarla işitmeyen birçoklarını cehennem için var ettik. İşte bunlar hayvanlar gibi, hatta daha da aşağıdadırlar. İşte bunlar gafillerin ta kendileridir.

    Bazı insanları cehennemde yakmak için yaratmış. Bunlar için cehennemi yarattık değil bunları cehennem için yarattık...

    Yaratıcıya gel... Kendi yarattığı bir yaratığa yine kendi yarattığı bir yaratık yakıştırması yaparak hakaret ediyor.




  • tebrizi kullanıcısına yanıt
    O zaman kötülüğü insan mı yarattı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: semavi7

    O zaman kötülüğü insan mı yarattı?
    Kötülük yaratılan bir şey değil, bir sonuçtur.O sonucun öyle olmasını isteyen, ona yol açan insandır, Adam birini bıçaklamak istedi, bıçakladı,,, bıçakladığı için adam öldü, sonuç ortaya kötülük çıktı. Allah burda faiillerin ve filleriin oluşmasına razı olmamakla birlikte kişinin yaptığına şahit olması için dünyayı, maddeleri, insanları yarattı. Şöyle yanlış düşünce akla geliyor, bir yerde bir kötülük ortaya çıkıyor ise, demekki Allah bunu yarattı, e yarattı ise buna razı demekki..
    4 / NİSA - 78
    Nerede olursanız olun, ölüm size ulaşır. Hatta sağlam kalelerde bulunsanız bile. (Senden dolayı) onlara bir iyilik isabet ederse: “Bu Allah'tandır.” derler. Bir kötülük isabet ederse: “Bu senin tarafındandır.” derler. De ki: “Hepsi Allah'ın katındandır.” Bu topluluğa ne oluyor ki söz anlamaya yanaşmıyorlar?
    4 / NİSA - 79
    Sana ne iyilik (hasenat) isabet ederse, Allah'tandır. Sana ne kötülük (seyyiat) isabet ederse, kendi nefsindendir. (Eğer derecat kaybedecek bir şey yapmış olsaydın.) Ve seni, insanlar için Resûl olarak gönderdik ve Allah şahit olarak yeter.
    İlk ayette ikisinin Allah katından olması onun fiilleri ve failleri yaratmasıdır. İkinci ayette görüldüğü gibi kötülüğü ayırmıştır.




  • tebrizi kullanıcısına yanıt
    Nasıl yaratılan bir şey değil? Yaratılmadıysa nasıl var oldu? Eğer bir sonuçsa bu sonucu bir yaratan olmalı. Ya insan yarattı ya tanrı yada kendi kendine peyda oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.