Şimdi Ara

ilk otomobili kim icat etti? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
69
Cevap
0
Favori
95.601
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Henry FORD 'model T' ile dünyada ilk defa seri üretime girdi

    daha önce denemeler olmuştur tarihe gecmeyen
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadikxp

    Gelişmenin olmadığını hala bunlarla gezdiğimiz düşünsene
    Modifiyeli bide


    müthiş olur yaw buna zaten bi 50'' jant gider jantın içindfe doğal bir yaşam başlar artıkk
  • benim en çok merak ettiğim konu ise;

    mesela

    cep telefonunu ilk motorola buldu ve patentini aldı.şimdi diğer firmalar her ürettileri(yada sattıkları) telefondan motorolaya pay ödüyorlar.acaba arabada da aynı sistemmi var.tüm firmalar forda araç başına haraç ödüyorlarmı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: MAKSIMUS

    benim en çok merak ettiğim konu ise;

    mesela

    cep telefonunu ilk motorola buldu ve patentini aldı.şimdi diğer firmalar her ürettileri(yada sattıkları) telefondan motorolaya pay ödüyorlar.acaba arabada da aynı sistemmi var.tüm firmalar forda araç başına haraç ödüyorlarmı



    biz ona haraç demiyoruz
  • Kim icat ettiyse etti,
    iyi etti.
  • henry ford ilk araba seri üretimini gerçekleştirdi. Arabayı icat eden o diil. İlk kim icat etti bilmiyorum ama çok daha eskiye 1800 lere dayanıyo arabaların temeli...
  • tamam işte henry ford amca üretti dikiş makinesinden yapmış
    quote:

    Orjinalden alıntı: nemesis

    henry ford ilk araba seri üretimini gerçekleştirdi. Arabayı icat eden o diil. İlk kim icat etti bilmiyorum ama çok daha eskiye 1800 lere dayanıyo arabaların temeli...
  • Arabaların geçmişi, bütün çağların en önemli mekanik icadı olan tekerleğin geçmişine kadar uzanır. İlk tekerleğin günümüzden yaklaşık 5000 yıl önce Mezopotamya’ da kullanıldığı ortaya çıkarılmıştır. Atlı arabaların ise MÖ 2000' li yıllarda kullanıldığı bilinmektedir.


    Makine gücü ile çalışan ilk arabaların geçmişi 1600’ lü yıllara kadar uzanır. 1680 yılında Newton Buharlı Makina ile çalışan Arabasını tasarladı ve ilk atsız araba olmasından dolayı bu arabaya “ Kendi kendine gider “ anlamına gelen “ OTOMOBİL “ ismini verdi. 1712 yılında İngiliz tasarımcı Thomas Newcomen ilk buhar makinasını yaptı.

    Daha sonraki yıllarda ;


    1770 yılında, Joseph Cugnot “ FARDİER “ adını verdiği arabasını yaptı. Bu araba günümüzdeki otomobil ve lokomotiflerin atası sayıldı. Kendisi subay olduğu için topları taşımakta kullandı.



    1786 yılında, James Watt buharlı arabasını tasarladı ve bu arabayı öğrencisi Murdack hayata geçirdi. Bu arabada lokomotife benziyordu ve kullanan kişiler için, Fransızca da “ Ateşci “ anlamına gelen “ Chauffeur “ yani “ Şoför “ sözcüğü kullanıldı.



    1802 yılında, İngiliz Maden Müh. Richard Trevithich yüksek basınçlı buharla çalışan bir buhar makinası yapıp, bunu ilk buhar lokomotifini hareket ettirmek de kullandı. Attan daha hızlı giden ilk taşıt olan Rocket ise 47 km/s hız yaptı.



    1860 yılında Belçikalı Mucit Etienne Lonoir tarafından İlk Gazlı motor icat edildi. İçten yanmalı ve kömür gazı ile çalışan bu motor araba üzerinde de denendi.



    1877 yılında Alman Müh. Nikolaus Otto dört zamanlı benzin motorunu yaptı.



    1885 yılında Alman Gottlieb Wilhelm Daimler gaz ve petrolle çalışan motorunu yaptı aynı yıl oğlu Paul Daimler ve Maybach “ Reitwagen “ adını verdikleri ilk motorlu aracı yaptılar. Bu araç daha çok motosiklete benziyordu. Daha sonra ki yıllarda dünyanın değişik ülkelerinde otomobil yapımı yaygınlaştı.



    1888 yılında Alman Karl Benz’ in eşinin kullandığı otomobili, otomobil tarihinin ilk uzun yolculuğunu gerçekleştirdi.



    1800’ li yıllarda çıkardığı gürültü ile köpek ve diğer hayvanları korkuttuğu için adı “ Şeytan Arabası”na çıkan ve her ihtimale karşı arkasında yedek olarak at gezdirilen arabalardan günümüz otomobillerine ulaşmamıza imkan hazırlayan yukarıdaki kişilerin yanı sıra Henry Ford, Henry Royce, Ettore Bugatti, Enzo Ferrari, Kiiçiro Toyota gibi katkı yapanları da şükranla anıyoruz.


    Kaynak :http://w3.gazi.edu.tr/web/atunay/Klasik.htm
    Resimleride bu linkten görebilirsiniz




  • yani yine ortaya newton çıktı

    ama bu newtonun ürettiği buharlı lokomotif olmasın
  • henry ford olması lazım
  • Yahu yanlış bilgiyi düzeltmek ne zormuş. Henry Ford icad etmedi. Henry Ford montaj bandı mantığıyla seri üretim otomobilleri üretti ilk defa.

    Otomobil öyle icad edilecek bir alet değil zaten ama Daimler ve Benz'in isimleri ön plana çıkıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deloreantm -- 12 Eylül 2006; 0:25:27 >
  • doğan şahin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Toyota SUPRA -- 12 Eylül 2006; 0:52:39 >
  • arkadaşlar ilk arabayı fransız cugnot icat etti (şimdi fransız düşmanları kızmasınlar ama böyle)
    yalnız direksiyon yapmayı unutmuş,ilk hızlanmada duvara bindirmiş
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dire depeche

    arkadaşlar ilk arabayı fransız cugnot icat etti (şimdi fransız düşmanları kızmasınlar ama böyle)
    yalnız direksiyon yapmayı unutmuş,ilk hızlanmada duvara bindirmiş





  • etienne lenoir icat etti diye biliyorum, hatta fransada icat edildi ilk otomobil, sanirim bu yuzdendir ki fransiz arabalari her zaman hem performans hem de donanim olarak bir adim ondeler...
  • öyle sanmamak gerekir. yoksa almanlar italyanlar beceriksiz gibi gözükür. yani donanim ve performans ölçüt olmasa gerek. henry ford dikiş makinesi işiyle uğraşıyormuş. ve bu dikiş makinelerini taşıma sıkıntısı nedniyle dikiş mainesini uyarlamış
    quote:

    Orjinalden alıntı: coutoup

    etienne lenoir icat etti diye biliyorum, hatta fransada icat edildi ilk otomobil, sanirim bu yuzdendir ki fransiz arabalari her zaman hem performans hem de donanim olarak bir adim ondeler...
  • yo, tabiki italyan ve almanlarin kotu oldugunu soylemedim, ama sadece benim bildigim otomobili icat edenin etienne lenoir, uretim yerinin fransa, henry ford un ise dunyada ilk kez seri uretim otomobil olan ford t modelini uretmis oldugudur, ondan sonra ise seri uretim sayesinde uretim maliyetleri kat kat dusmus ve otomobiller peynir ekmek gibi satmaya baslamistir o ayri, yani henry ford unki cok ama cok buyuk bir basaridir.
  • mercedes i kuran kimse o yaptı
  • BEYLER İLK OTOMOBİLİ ALMAN MÜHENDİS KARL BENZ İCAT ETMİŞTİR.. KARL BENZ AYNI ZAMANDA İLK ELEKTRİKLİ ATEŞLEMEYİ BULAN KİŞİDİR VE İLK ARACIDA ÜÇ TEKERLEKLİ VELO MODELİDİR..SONRASINDA DAİMLER İLE ORTAK OLARAK ARAÇ ÜRETİMİNE BAŞLAMIŞTIR... MERCEDES MARKASI İSE KARL BENZİN KIZININ ADIDIR....

    İLK BENZİNLİ DÖRT ZAMANLI YANİ ŞU AN KULLANILAN MOTORU NİCOLAS AUGUST OTTO BULMUŞUTR..BU YÜZDEN BU MOTORUN DİĞER İSMİ OTTO MOTORUDUR...

    İLK DİZEL MOTORU RUDOLLF DİESEL BULMUŞTUR.....


    İLK SERİ ÜRETİM BANDINI YANİ SERİ ÜRETİMİ İSE HENRY FORD BULMUŞTUR.... HENRY FORD İLK ARACI YAPMAMIŞTIR....


    Bu bilgilerin dışındada kaynak veya resmi belge bulamazsınız doğrusu budur...
  • The very first self-powered road vehicles were powered by steam engines and by that definition Nicolas Joseph Cugnot of France built the first automobile in 1769 - recognized by the British Royal Automobile Club and the Automobile Club de France as being the first. So why do so many history books say that the automobile was invented by either Gottlieb Daimler or Karl Benz? It is because both Daimler and Benz invented highly successful and practical gasoline-powered vehicles that ushered in the age of modern automobiles. Daimler and Benz invented cars that looked and worked like the cars we use today. However, it is unfair to say that either man invented "the" automobile.

    sanırım bu açıklayıcı olur
    meali ilk otomobili Nicolas Joseph Cugnot yapmıştır.
    ama modern otomobillerde kullanılan motorla yapılan ilk otomobili yapanlar Gottlieb Daimler or Karl Benz olduğu için çoğu kaynakta ilk otomobili yapan olarak geçerler.
    Mercedes ismi de Emil Jellinek'in kızının isminden gelmiştir

    .



    In 1769, the very first self-propelled road vehicle was a military tractor invented by French engineer and mechanic, Nicolas Joseph Cugnot (1725 - 1804). Cugnot used a steam engine to power his vehicle, built under his instructions at the Paris Arsenal by mechanic Brezin. It was used by the French Army to haul artillery at a whopping speed of 2 1/2 mph on only three wheels. The vehicle had to stop every ten to fifteen minutes to build up steam power. The steam engine and boiler were separate from the rest of the vehicle and placed in the front (see engraving above). The following year (1770), Cugnot built a steam-powered tricycle that carried four passengers.




    kaynak:http://inventors.about.com/library/weekly/aacarsgasa.htm




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.