Şimdi Ara

ilk çalıştırmada yağ yakma??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.728
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam arladaşlar 94 model bir şahinim var.sabah ilk çalıştırmada gaza biraz basınca eksoz dan mavi duman çıkıyor (rölantide çalışırken duman falan yok) ısınınca da duman falan göremiyorum.acaba sorun nerdedir?segmanlar, sübap lastikleri vs..??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hacısüleymanpaşa -- 12 Ocak 2009; 20:30:01 >



  • Sizin de yazdığınız gibi segman da olabilir subap da...
    Motor ısınınca çok ufakta olsa genleşme olur ve aşınma dolayısı ile oluşan yağın kaçmasına neden olan aralıklar kapanabilir. O yüzden ısınınca yağ görmezsiniz.
    Aşırı mavi duman olmadığı sürece sorun olmayabilir.
    Bir de belli aralıklar ile motor yağı seviyesini kontrol edin, bir hafta içinde kayde değer miktarda yağ kaybı var ise motorun zamanı gelmiş demektir.
  • evet matalok arkadaşımız anlatmış ,katılıyorum.

    Mavi duman demek yağ yakmak demektir.
    Eğer sadece soğuk havlarda oluyorsa subap ayarı gerekebilir.Ama önceliklekaç numara yağ koyduğunuzu sormam lazım.BAzen ince yağlar da kaçırmaya sebep olabilir arabasına ve yağına da bağlıdır.
  • cevaplarınız için teşkkürler arkadaşlar.
    yağ kaybı 1000 km de 1 lt civarı.yağ 20w/50.
    bu kayıp ne kadar sürede artar acaba?yani aşınma hızlı bi şşekilde devam edermi yok uzun bi süre daha bu şekilde kalırmı eksiltme acaba?bu aralar rektefiye yapma imkanım yok o yüzden soruyorum.
  • Eksilme miktarı fazla gibi...
    Piyasada satılan motor yağı katkı maddeleri var. Onlar bir nebze eksilme miktarını düşürebilir.
    Arkadaşlar hangisinin iyi olduğu konusunda sana fikir verebilir.

    Yüksek devirli kullanmamaya özen göster.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: metalok

    Eksilme miktarı fazla gibi...
    Piyasada satılan motor yağı katkı maddeleri var. Onlar bir nebze eksilme miktarını düşürebilir.
    Arkadaşlar hangisinin iyi olduğu konusunda sana fikir verebilir.

    Yüksek devirli kullanmamaya özen göster.

    ok teşekürler
  • Katkı falan kullanma arkadasım. Yagın yapısını ozelligini bozarsın. Castrol milyon dolarlık yatırımla ar-ge kuruyo Çinden birisi motor yag katkısı diye bi sey cıkartıyo dandik kanlallarda reklam yapılıyo sen de onu motora mı koyacaksın. Git arabanı duzgun bir yere kontrol ettir. ASLA MOTOR YAGI KATKISI KULLANMAYIN.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • 20w/50 yağın eksiltme yapmaması lazım.Kompresyon testi yaptırmanız gerekebilir. nede olsa eski araç ,

    Subap ayarlarını mutlaka kontrol ettitiriz. yağınız kalın olduğu için katkı uygun olmayacaktır.Bu sefer bazıyerlerde birikme yapar.
    Yaşadığınız şehir hangisi ve bu eksiltme sadece kışın mı oluyor , yazın da benzer şekilde duman ve eksiltme miktarı oluyor mu ?
    vereceğiniz cevaba göre kışın biraz daha farklı yağ önerebilirim. Ama yağ değişikliği yapmadan önce mekanik aşınma veya ayarsızlık (subap) nedeniyle yağ yakıyorsa bunun bertaraf edilmesi gerekir.Yoksa hepsi boş
  • @mprivateturun, şahin'e gidipte pahalı motor yağı koymak pek karlı bir iş olmasa gerek...

    @vezir, subap ayarı ile ancak subap'ın kafasına basan sistemin boşluğunu alabilirsin. Subaplardan yağ kaçırması için subap sızdırmazlık lastiklerinin bozulması ve subap milinin aşınması gerekiyor. Bu durumda ayar ile düzeltilemez. Değiştirilmesi gerekiyor. Yani en azından üst kapağın açılması demek, masraf yani...
    Siz kaliteli bir yağ önerin derim.
    Teşekkürler.
  • @metalok,

    kışın 20w/50 eğer aşırı sert kışların yaşandığı bir ilde ve şahin gibi silindir boşluklarının fazla olduğu araçlarda ilk ısınma anında silindir içine sızarak yanma olayına sebep olabilir diye düşündüm. evet çok küçük bir olasılık da olsa yağ viskositesi sağlanmasığı zaman yağ bariyer etkisini kaybetmekte ve istenmeyen durumlara neden olabilmekte. yazın problem olmaz ama -15 ve altında benzer problemler yaratabiliyor bu yüzden il ve yazın durumu hakkında bilgi istedim.

    ANCAK eğer motor toleranlar açısından uygun durumdaysa bu sefer daha düşük numaralı kışlık seçimi yüzünden uzun vadede başka şekilde eksiltme yapabilir.Bu bir kontrst yaratabilir. tavsiye isteyen öyle de yaptık yakıyor böyle de yaptık yakıyor diyebilir bu nedenle mekanik aşınmalar ve toleranslardan kaynaklanan boşlukların toleranlar mertebesinde olup olmadığı kontrol edilmeli diye düşünüyorum.MAsraf yapılmasına kanaat getirilirse şimdilik geçici çözümler uygulanabilir.




  • @vezir, subap ayarı ile ancak subap'ın kafasına basan sistemin boşluğunu alabilirsin. Subaplardan yağ kaçırması için subap sızdırmazlık lastiklerinin bozulması ve subap milinin aşınması gerekiyor. Bu durumda ayar ile düzeltilemez. Değiştirilmesi gerekiyor. Yani en azından üst kapağın açılması demek, masraf yani...

    bu konuyu detaylı olarak anlatan ve prensiplerin nereden olduğu özetleyen güzel bir slayt var. Konuyu merak eden arkadaşların okumalarını tavsiye ederim.

    http://www.obitet.gazi.edu.tr/sunular/supap.ppt#256,1,S U P A P L A R V E S U P A P S İ S T E M İ N İ N Y E N İ L E Ş T İ R İ L M E S İ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 14 Ocak 2009; 14:23:38 >




  • @vezir slayt için teşekkürler.
    yaşadığım yer aşırı soğuk değil ve yazında yağ eksiltme vardı.
    en kısa zamanda tamirciye götürmem lazım anlaşılan.
  • merhabalar.eğer aracın motor yaptırma zamanı geldi ve yaptırmak istemiyorsanız en iyi çözümü katkılar sağlayacaktır.gerçi arkadaşlar yorumlarda katkıyı çokta önermiyorlar ama sizin anlattığınız durumdaki bir motorda pekte bir kaybınız olmayacaktır.resurs adındaki katkıyı denemenizi tavsiye ederim.biz iki araçta kullandık ve ikisindede olumlu sonuç aldık.en azından bu sizi bayağı bir süre daha masraf yapmaktan kurtaracaktır.saygılar..
  • Orjinalden alıntı: metalok

    @mprivateturun, şahin'e gidipte pahalı motor yağı koymak pek karlı bir iş olmasa gerek...

    @vezir, subap ayarı ile ancak subap'ın kafasına basan sistemin boşluğunu alabilirsin. Subaplardan yağ kaçırması için subap sızdırmazlık lastiklerinin bozulması ve subap milinin aşınması gerekiyor. Bu durumda ayar ile düzeltilemez. Değiştirilmesi gerekiyor. Yani en azından üst kapağın açılması demek, masraf yani...
    Siz kaliteli bir yağ önerin derim.
    Teşekkürler.
    [/quote


    Sahine pahalı motor yagı koyalım demedim. Ornek olarak castrolu verdim. Ancak madem sahine boyle itina gosteriyorsun madem asınmaları sorun ediyorsun kaliteli yag koyacaksın. Ya da yok mavi duman yok siyah duman yok zart yok zurt demeyeceksiniz. Size cok sasırdım. Nasıl olurda motor yagı katkısı onerirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mprivateturun -- 10 Şubat 2009; 2:33:38 >
  • doğan ve şahinler, motoru en çok indirilen araçlardır...
    bence motoru lifte kaldırmanın zamanı gelmiş kardeşim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.