Şimdi Ara

İleri Sürüş Eğitimi (Sertifikası)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
1
Favori
649
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 5
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 5 saat 35 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • CihangirCanavarı (1 mesaj) nightbringer (1 mesaj) B.Avcı (1 mesaj) pirlantacocuk (1 mesaj) gOkO (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (3 mesaj) Mobil (2 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    489 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Çevremdekiler iyi araç kullandığım söylerler. Yaş gereği biraz durgunlaştım, sakin kullanırım, arada da hızlı tabii...


    Kişisel gelişim için "İleri sürüş eğitimi sertifikası" almayı önerir misiniz?


    (5 saat... 4 saati sözlü 1 saati uygulamalı (clio) fiyatı 450 tl)


    Hem bu eğitimi alanların, hem de kişisel yorumları merak ediyorum.




    |
    |
  • 4 Saati sözlü 1 saati uygulamalı toplam 5 saatlik eğitimli yumurta kırmayı bile öğretemezler. İnsanlar birbirini nasıl kazıklayacağını şaşırmış.

    Ben amerikan şirketinde çalışırken almıştım, kendi kullandığımız araçlarla (ford transit) eğitim görmüştük.

    Bence bu eğitim zorunlu olmalıdır.

    Özellikle abs kontrollü kaçış manevrası, doğru direksiyon tutuşu ve doğru oturma tüm bunların hepsinin önemini iliklerinize kadar hissediyor ve güzel antrenmanlar yapıyorsunuz...

    Hepimiz üniversite mezunu ve yılların ticari araç kullanan usta şoförleri olarak hem teoride hem pratikte resmen çuvallamıştık...

    Hepimizde usta şoförlüğün verdiği rehavet ve özgüven vardı ama kuru, yağışlı ve buzlu zeminde panik fren ve kaçış manevralarında resmen çuvalladık bütün insanları(plastik dubaları) ezip geçtik.. Defalarca denedik kendine en çok güvenenlerimiz bile yapamadı, çünkü oturma ve direksiyon tutuş pozisyonlarımız panik anında iki elle direksiyon çevirme manevralarımız hatalıydı... bunun önemini ve doğrusunu öğrendik...

    Sadece bu da değil mesela en baştaki teorik sınavda kışın karlı buzlu zeminde daha iyi tutunma için lastik havaları indirilmeli midir sorusuna herkes evet demişti...
    Ama hepimiz yanlış cevap vermiştik...tam aksine yüzde 10 lastik basıncının arttırılması yüzey alanının daraltılması ve lastiğin daha şişkin hale getirilerek tutunma ve tahliyenin arttırılması hedefleniyor...

    Bunlar sadece birer örnek... bunun dışında oldukça ama oldukça eğlencelidir...

    Ilk başlarda bizim tüm kaşarlanmış şoförler hocayla makara yapıyorduk. Sonra adam hiç mütevazılığını bozmadan bizi her mevzuda bilgisiyle ve tecrübesiyle ezip geçince derin saygımızı kazanmıştı...

    Mesela doğru ayna ayarını bile hiç kimse bilmiyor, dikiz aynası nasıl olmalıdır sorusuna doğru cevap veren birkaç kişiden biriydim. Doğru yan ayna ayarında kendi aracını hiç görmeyeceksin yani aracın en son noktası bittiği yerde ayna görüşü başlayacak. bu soruda genelde işaretlenen secenekler, arka tekeri göreceksin, arka çamurluğu göreceksin, arka kapı kolunu göreceksin şeklindeydi...

    Böyle bir sürü örnek teorik eğitim var. Yanlış bilinen her şeyin doğrusunu öğretiyorlar... girişte yapılan sınavdan herkes kalmıştı. Çıkarken hepimiz aynı sınavı geçmiştik...

    Pratik olan kısım da inanılmaz eğlenceli ve öğretici... Örneğin 70km hızla giderken telsizden fren komutu gelince buzun (buz etkisi oluşturmak uzere kayganlaştırılmış zemin) üstünde başlıyosun spin atmaya... damı-dötü dağıtıyosun...

    Mesela kuru zeminde ani fren antrenmanında, frene bas komutu geldiği anda her seferinde yayaları (plasik dubaları) ezmeden durucam diyorsun ama yine eziyorsun mutlaka yanlış yaptığın bi şeyler var ve doğrusunu öğretiyorlar, doğru oturmuyorsan, direksiyonu doğru tutmuyorsan, fren pedalına da kırmak istercesine basmadığın sürece mutlaka eziyorsun dubaları. Hatta hocayla bu konuda iddiaya girdik ben 110 kiloyum bu fren pedalını kırarım dedim, kıramazsın kirabilirsen altındaki transit kadar para veririm sana o pedallar bu durumlara göre üretiliyor demişti... Nihayetinde tüm gücümle abansam da, tekme atsam da kıramadım fren pedalını...

    Özetle çooook çoooook faydalı, egitici, öğretici ve eğlenceli bir eğitimdir... bence kesinlikle zorunlu olmalıdır... sadece doğru yapılan kaçış mavevrasıyla bile hayatlar kurtarılabilir...

    Tekrar söylüyorum, hepimiz üniversite mezunu yıllarca istanbul trafiğinde kaşarlanmış, usta şoförlerdik ama güvenli sürüş eğitimi başka bi olay... kimse bu zamana kadar panik frene ihtiyacı olmadığı için aslında o anda ne b.k yiyeceğini bilmiyor... En ustasından en acemisine kadar...

    Sertifikaları aldığımız kurum GUSEM isimli bir kurumdu... Sertifikam hala durur ve cv bilgilerimde SRC ve Psikoteknik belgesinin yanına bu sertifikayı daima eklerim...
  • Binbaşı
    1940 Mesaj

    4 Saati sözlü 1 saati uygulamalı toplam 5 saatlik eğitimli yumurta kırmayı bile öğretemezler. İnsanlar birbirini nasıl kazıklayacağını şaşırmış.

  • Binbaşı
    1364 Mesaj
    Ben amerikan şirketinde çalışırken almıştım, kendi kullandığımız araçlarla (ford transit) eğitim görmüştük.

    Bence bu eğitim zorunlu olmalıdır.

    Özellikle abs kontrollü kaçış manevrası, doğru direksiyon tutuşu ve doğru oturma tüm bunların hepsinin önemini iliklerinize kadar hissediyor ve güzel antrenmanlar yapıyorsunuz...

    Hepimiz üniversite mezunu ve yılların ticari araç kullanan usta şoförleri olarak hem teoride hem pratikte resmen çuvallamıştık...

    Hepimizde usta şoförlüğün verdiği rehavet ve özgüven vardı ama kuru, yağışlı ve buzlu zeminde panik fren ve kaçış manevralarında resmen çuvalladık bütün insanları(plastik dubaları) ezip geçtik.. Defalarca denedik kendine en çok güvenenlerimiz bile yapamadı, çünkü oturma ve direksiyon tutuş pozisyonlarımız panik anında iki elle direksiyon çevirme manevralarımız hatalıydı... bunun önemini ve doğrusunu öğrendik...

    Sadece bu da değil mesela en baştaki teorik sınavda kışın karlı buzlu zeminde daha iyi tutunma için lastik havaları indirilmeli midir sorusuna herkes evet demişti...
    Ama hepimiz yanlış cevap vermiştik...tam aksine yüzde 10 lastik basıncının arttırılması yüzey alanının daraltılması ve lastiğin daha şişkin hale getirilerek tutunma ve tahliyenin arttırılması hedefleniyor...

    Bunlar sadece birer örnek... bunun dışında oldukça ama oldukça eğlencelidir...

    Ilk başlarda bizim tüm kaşarlanmış şoförler hocayla makara yapıyorduk. Sonra adam hiç mütevazılığını bozmadan bizi her mevzuda bilgisiyle ve tecrübesiyle ezip geçince derin saygımızı kazanmıştı...

    Mesela doğru ayna ayarını bile hiç kimse bilmiyor, dikiz aynası nasıl olmalıdır sorusuna doğru cevap veren birkaç kişiden biriydim. Doğru yan ayna ayarında kendi aracını hiç görmeyeceksin yani aracın en son noktası bittiği yerde ayna görüşü başlayacak. bu soruda genelde işaretlenen secenekler, arka tekeri göreceksin, arka çamurluğu göreceksin, arka kapı kolunu göreceksin şeklindeydi...

    Böyle bir sürü örnek teorik eğitim var. Yanlış bilinen her şeyin doğrusunu öğretiyorlar... girişte yapılan sınavdan herkes kalmıştı. Çıkarken hepimiz aynı sınavı geçmiştik...

    Pratik olan kısım da inanılmaz eğlenceli ve öğretici... Örneğin 70km hızla giderken telsizden fren komutu gelince buzun (buz etkisi oluşturmak uzere kayganlaştırılmış zemin) üstünde başlıyosun spin atmaya... damı-dötü dağıtıyosun...

    Mesela kuru zeminde ani fren antrenmanında, frene bas komutu geldiği anda her seferinde yayaları (plasik dubaları) ezmeden durucam diyorsun ama yine eziyorsun mutlaka yanlış yaptığın bi şeyler var ve doğrusunu öğretiyorlar, doğru oturmuyorsan, direksiyonu doğru tutmuyorsan, fren pedalına da kırmak istercesine basmadığın sürece mutlaka eziyorsun dubaları. Hatta hocayla bu konuda iddiaya girdik ben 110 kiloyum bu fren pedalını kırarım dedim, kıramazsın kirabilirsen altındaki transit kadar para veririm sana o pedallar bu durumlara göre üretiliyor demişti... Nihayetinde tüm gücümle abansam da, tekme atsam da kıramadım fren pedalını...

    Özetle çooook çoooook faydalı, egitici, öğretici ve eğlenceli bir eğitimdir... bence kesinlikle zorunlu olmalıdır... sadece doğru yapılan kaçış mavevrasıyla bile hayatlar kurtarılabilir...

    Tekrar söylüyorum, hepimiz üniversite mezunu yıllarca istanbul trafiğinde kaşarlanmış, usta şoförlerdik ama güvenli sürüş eğitimi başka bi olay... kimse bu zamana kadar panik frene ihtiyacı olmadığı için aslında o anda ne b.k yiyeceğini bilmiyor... En ustasından en acemisine kadar...

    Sertifikaları aldığımız kurum GUSEM isimli bir kurumdu... Sertifikam hala durur ve cv bilgilerimde SRC ve Psikoteknik belgesinin yanına bu sertifikayı daima eklerim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CihangirCanavarı -- 31 Ekim 2020; 15:10:46 >
    |
    |




  • Yarbay
    2392 Mesaj

    Yıllar önce günler süren bir eğitimin ardından almıştım sertifikayı. Gerçi kağıt parçası kayboldu ama araç kullanımımda reflekse dönüşen tepkiler sayesinde bu eğitim hayatımı çok kurtardı...

    |
    |
  • Binbaşı
    1452 Mesaj
    Ankarada yaşıyorum böyle bir eğitim mevcut mu yoksa İstanbul'a mı gitmek lazım? Tavsiyeleriniz varsa yazabilir misiniz?
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
vp satın al
valorant points
bankacılar
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,141
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.