Canlı Yayın
Apple, yılın ürünlerini tanıtmaya hazırlanıyor. iPhone 17 serisi, AirPods'lar, yeni nesi işlemci, Apple TV, AirTag ve dahası...
Şimdi Ara

Çin, araçlarda 'akıllı' ve 'otonom' sürüş terimlerini yasakladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.298
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Çin Sanayi ve Bilgi Teknolojileri Bakanlığı (MIIT), geçtiğimiz haftalarda ölümle sonuçlanan Xiaomi SU7 kazası sonrası artan güvenlik endişelerinin ardından otonom sürüş teknolojilerine yönelik sıkı düzenlemeler getirdi.



    Yeni kurallar, otomobil üreticilerinin bu teknolojileri geliştirme, test etme ve pazarlama biçimini kökten değiştirecek nitelikte. 16 Nisan'da yapılan akıllı bağlantılı araç yönetimi toplantısında, MIIT yetkilileri, sektörde dolaşıma giren kapsamlı bir belgeyle bu yeni kısıtlamaları duyurdu. Yeni yönergeler, otonom sürüşün geliştirilmesi ve tanıtımına dair birkaç kilit noktayı hedef alıyor.



    Beta test programlarına yasak



    Çin, araçlarda 'akıllı' ve 'otonom' sürüş terimlerini yasakladı
    Yeni yönergeler kapsamında, otonom sürüş teknolojilerinin halka açık gerçekleştirilen beta test programları yasaklandı. Yapılan açıklamada, "Kamuya açık testler, ister bin ister on bin kullanıcıyla yapılsın, resmi onay kanallarından geçmek zorundadır” ifadelerine yer verildi. Bu da, akıllı telefon sektöründen esinlenen kullanıcı geri bildirimli test sürecinin otomotiv alanında sona erdiği anlamına geliyor.



    Otonom sürüş ve akıllı sürüş ifadeleri yasaklandı



    Buna ek olarak, otomobil üreticileri bundan böyle “otomatik sürüş”, “otonom sürüş”, “akıllı sürüş” veya “gelişmiş akıllı sürüş” gibi ifadeleri tanıtım materyallerinde kullanamayacak. Onun yerine, “L(seviye) destekli sürüş” terimi kullanılacak ve otomasyon seviyesi sınıflandırmalarına kesinlikle uyulması gerekecek.



    Vale park hizmeti, tek dokunuşla çağırma ve uzaktan kontrol gibi sürücüsüz şekilde çalışan işlevler artık yasaklandı. Bakanlık, “Bu tür işlevlerin ürünlerde onaylanmayacağını” belirtti. Bu sistemlerin sürücü katılımı ve güvenliğini garanti edemediği ifade edildi.



    Ayrıca Bkz.Yeni BYD Seal U'nun tasarımı ortaya çıktı: Neler sunacak?



    Düzenleme, sürücü izleme sistemlerinin kapatılamamasını ve sürücü direksiyondan elini çektiği zaman bunu algılamasını zorunlu kılıyor. Eğer ellerin direksiyondan 60 saniyeden fazla ayrıldığı tespit edilirse, sistem, yavaşlama, ikaz ışıklarını yakma ve kenara çekme gibi hafifletici önlemler almak zorunda.



    Otomatik güncellemeler de kısıtlandı



    Düzenlemenin etkilediği bir başka önemli nokta da otomatik (over-the-air) güncellemeler. Yeni kurallara göre, otomobil üreticileri artık teslim edilmiş araçlar üzerinde uzaktan yazılım güncellemeleri yoluyla ADAS sistemlerini test edemez veya geliştiremez. Bu tür yazılım güncellemeleri öncesinde güvenilirlik testlerinin tamamlanması ve resmi onay alınması gerekiyor.



    Regülatörler ayrıca, yangın ve patlama risklerini azaltmak amacıyla elektrikli araç batarya standartlarını da sıkılaştırıyor. Uzmanlar, bu tür sıkı düzenlemelerin maliyetleri artıracağını ve teknolojik gelişim ile benimsenme hızını yavaşlatabileceğini belirtiyor.




    Kaynak:https://www.reuters.com/business/autos-transportation/china-bans-smart-autonomous-driving-terms-vehicle-ads-2025-04-17/







  • Sonunda biri akıl etti şunu.

    Tabi kafalarına göre seviye belirleme durumu da olabilir ama en azından FSD gibi abartılı isimlendirme yapamayacaklar.

  • Standart bazı testlerin ve kriterlerin gelmesi her yeni sistemin bu kurallara kesin uyması gereklidir. Yoksa bu sistemler kontrol edilemeyen hatalar yaparlar. Çin de bunu uyguluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DR.ROOT -- 17 Nisan 2025; 18:16:58 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Büyük ekran olan araclarda manuel e geçilmeye başlandı güvenlik açısından sıkıntı olduğu için yine eskiye donecez anlaşıılan

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • kesinlikle doğru bir karar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • otonom sürüşe güven olmaz, biri hackleyebilir ve canından olursun.

  • çok yerinde bir karar. çünkü bir şeyin kendi-otomatk yaptığına inanmak ile destek olduğunu bilerek hareket etmek çok farklı şeyler...

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Pazarlama konusunda güvenlik ilerlemesini 👏👏

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ayağına sıkar Çin diyorum ben. Geri bildirimsiz eğitmek şuanda imkansız tabii 1 şehirde 0bin tane kendi elemanları ile araba salarsa firmalar orası ayrı.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.