Şimdi Ara

İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
692
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj


  • Hidrojen yakıt hücreli Toyota Mirai sedanı ilk kez 2014 yılında dünya pazarına sunan Japon marka, kısa süre önce örtüsünü kaldırdığı ikinci nesil Mirai ile yakıt hücreli araç teknolojisini yeni bir seviyeye taşımaya hazırlanıyor.



    İkinci nesil Toyota Mirai ile ilgili en çok dikkat çekilen nokta aracın menzili. Zira verimliliğe öncelik verilerek geliştirilen yeni Mirai, tipik bataryalı elektrikli otomobillerin sürüş menziliyle yarışır duruma geldi. Artırılan verimlilik, ekstra hidrojen tankının eklenmesi ve aerodinamik iyileştirmeler sadece su buharı salan sıfır emisyonlu Mirai'nin menzilini yüzde 30 artırarak 650 kilometre civarına taşıdı.



    Toyota'nın modüler GA-L platformu üzerine inşa edilen ikinci nesil Mirai'deki yeni yakıt hücresi güç ünitesi ve yakıt hücresi sisteminin yerleşimiyle kabinde 5 kişi için daha geniş bir yaşam alanı elde edildi. Bunun yanı sıra yüksekliği 65 mm azaltılarak 1470 mm'ye çekildi. Aks mesafesi 140 mm artırılarak 2920 mm'ye, toplam uzunluk ise 75 mm artışla 4975 mm'ye ulaştırıldı.





    İz açıklığı da 75 mm artırılan ikinci nesil Toyota Mirai'nin ön ve arkasında 19-20 inç jantlara yer verilerek daha dinamik bir görünüm elde edildi. T şeklinde yerleştirilen yakıt hücresi tankıyla artık 5,6 kg hidrojen taşıyabilecek kapasiteye ulaşan yeni Mirai'nin optimize edilen 50:50 ağırlık dağılımıyla daha dengeli ve dinamik bir sürüş deneyimi sunması sağlandı.



    Ayrıca Bkz.Toyota'dan "vergi sistemi değiştirilsin" önerisi



    Toyota'nın yeni yakıt hücresi sistemi ve yakıt hücresi güç konvertörü özel olarak GA-L platformuna göre geliştirildi. Daha küçük ve daha hafif tasarlanan parçalar, aynı zamanda performansına ileriye taşıyor. Yenilikçi yaklaşımla parçalarda yüzde 50 hafifleyen Mirai, bir önceki nesline göre yüzde 12 daha güçlü oldu. Yeni nesil Mirai, 5.4 kW/l güç yoğunluğuyla birlikte 174 HP güç üretirken, geliştirilen yapısıyla birlikte -30 derece gibi soğuk koşullar için dahi yüksek performans sunuyor.





    Yeni Mirai aynı zamanda mevcut Mirai'nin nikel metal hibrit bataryası yerine lityum iyon yüksek voltajlı batarya ile donatıldı. Batarya daha küçük boyutlarına rağmen daha fazla enerji yoğunluğuna, daha düşük ağırlığa ve daha fazla verimliliğe sahip bulunuyor.



    Yeni nesil Mirai havayı da temizliyor



    Toyota Mirai hareket halindeyken havayı da temizliyor. Toyota'nın bir yeniliği olarak aracın hava girişine katalizör tipi bir filtre eklendi. Yakıt hücresi sistemini beslemek için araca hava çekilirken, dokunmamış kumaş filtre elemanı üzerindeki bir elektrik yükü, kükürt dioksit (SO2), nitrit oksitler (NOx) ve PM 2.5 parçacıklar dahil olmak üzere çevreyi kirleten mikroskobik parçacıkları yakalıyor. Sistem, hava yakıt hücresi sistemine geçerken 0 ile 2.5 mikron çapındaki partiküllerin yüzde 90-100'ünün uzaklaştırılmasında etkili oluyor.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı
    İkinci nesil Toyota Mirai tanıtıldı: Yeni tasarım ve yüzde 30 menzil artışı







  • Elektrikten daha verimli teknoloji umarım ilerler.

  • Cok cirkin bir araba.

  • Şimdi bir iki yıla 1000km menzilli elektrikli arabalar gelecekken çok boş teknoloji.

  • haberelectro kullanıcısına yanıt
    Kısa yanıt değil. Uzun yanıt Google'dan bak.

  • hidrojen işine hala yatırım yapılması potansiyelinden mi kaynaklanıyor yoksa avrupave uzakdoğunun amerikanın arkasında kalmasından mı kaynaklanıyor merak ediyorum.


    almanların bu işe yükleneceğine ilişkin Deutsche Welle haber yaptı. hatta platin fiyatlarındaki altına kıyasla artışın bununla ilgisi olduğuna yönelik yorumlar var.

  • 1kg hidrojenin bedelini, hidrojen dolum tesislerinin kurulum ve işletme maliyetini, hidrojen eldesinde kullanılan yöntemlerin verimliliğini ve çevreye ne kadar zarar verdiğini, aracın yürütme masraflarını ve fiyatını değerlendirmeye almadan yorum yapmak afaki olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulentcandan -- 30 Kasım 2020; 19:25:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En basitinden şunu bilmek bile yeterli olabilir; ABD'de 55.000$'lık araç, ikinci elde 10.000$ altında satılıyor. Demek ki beklenen ilgiyi göremiyor bu telnoloji ve elbette bunun nedenleri var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toyota'yı tebrik etmek lazım. Arge'nin prototip olarak kalmayıp somutlaştırılmış hali. Teknolojinin hangi yönde evrileceği belli olmaz potansiyeli olan alanlarda çalışılması gayet normal. Global düşününce tüm dünyanın elektrikli araç kullanamayacağı ve kullanmayacağı açık.
    Ford'un da hidrojenli araç üzerinde yıllardır arge yaptığı biliniyor ama henüz ortada prototipler dışında bir araç yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracın içi de dışı da çok hoş olmuş.
  • Amerikada genel olarak uzakdoğu araçlarına karşı antipati var aracın kalitesiyle ilgili değil.

  • Hidrojen yakıtı aslında bataryalı araçlardan üstün aslında ama yakıt koyacak yer azlığı nedeniyle bir türlü tutmuyor.

    Halbuki yüzlerce kiloluk batarya taşımak yerine 5.6 kg hidrojen taşımak yetiyor.

    Ancak belli ki lityum iyon piller azıcık azıcık geliştirile geliştirile bayağı iyi yere gelmiş.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.