Şimdi Ara

İki yeni lastik önemi? arkaya mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
34.057
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aracım önden çekişli ve ön iki lastiğin durumu iyi ama arkalar iyi değil. İki adet yeni lastik alacağım. Servis genel kanının aksine yeni alınacak 2 yeni lastiği arkaya takmamı önerdi. Yani önden çekişli araç ancak yenileri arkaya tak dedi. Sizce hangisi doğru ?
    Üzerindeki ön lastikleri sağlı sollu yer değiştirmemi önerirmisiniz? Ayrıca sizce önler H hız sınıfı lastik iken arkalara aynı ebat ve markada ama T hız sınıfı lastik takmanın bir sakıncası varmıdır?
    Teşekkürler



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yarbay

    Ben olsam araç nereden çekerse yenileri oraya takardım Ama en sağlıklısı dördünü birden değiştirmek. İkisini değiştirdin mi araç afallıo...

    Alıntıları Göster
    Şaka yapıyosunuz heralde, 1 nisanada daha var ama. Arabada, heleki önden çekişliyse, arka lastiklerin önemi ön lastiklerin yanında ihmal edilebilecek boyuttadır. O çok bilmiş servis ve çok bilmiş michelin arkadan savrulmayı önlemek için arkaya takın demişler. Bir defa arkadan savrulma kontra verilerek dengeye getirilebilir, ama araba kötü ön lastikler yüzünden kafadan kayarsa dua etmekten başka şansın kalmaz, okadar zamanın varsa tabi. Tabi aracı limitlerde kullandığın durumda geçerli bu, limitlerde kullanmıyosan zaten arkadan kayma diye bişey olmaz. Ayrıca yeni ve eski ön lastikle 100 km'de fren mesafen en az 5 metre değişir ki bu ölümle kalım arasındaki ince çizgiden kat kat kalın bir çizgidir ve sadece 100 km hızda, 180-200'le fren yaptığını düşün (limitlerde gidiyoruz ya). Arkada yeni lastikle fren mesafen 1 milimetre bile değişmez. Lastik patlaması durumundada aynı durum geçerlidir, arkadan kayma dengede tutulabilir ama ön lastiğin patlarsa güvende olduğun süre, lastiğinin patladığı taraftaki en yakın çarpılabilecek nesneye ulaşma sürendir. Ben şahsen arkadan çekişli bile olsa yeni lastiği herzaman öne takarım, bunun çok faydasını gördüm, zararını görmedim, görende yoktur bence.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Yeni Lastikler Öne mi Arkaya mı Takılır?

    Yeni lastikleri aracınıza takarken, nereye takılacakları sorusu akıllarda soru işareti oluşturabilir. Bu konuda çeşitli görüşler olsa da, genel olarak kabul gören bir uygulama vardır.

    Öncelikli Olarak Önlere Yeni Lastikleri Takın

    Araba üreticileri ve lastik uzmanları genellikle yeni lastikleri aracın önüne takmanızı önerir. Bunun birkaç nedeni vardır:

    • Daha İyi Yönlendirme: Yeni lastikler, eski lastiklere göre daha iyi yol tutuşu ve yönlendirme sağlar. Bunları ön tekerleklere takmak, direksiyon hakimiyetini ve viraj almayı geliştirir.
    • Fren Performansı: Çoğu araçta, fren gücü ön tekerleklere daha fazla dağıtılır. Yeni lastikler, fren performansını artırarak daha kısa durma mesafeleri sağlar.
    • Hidroplanlama Direnci: Yeni lastiklerin diş derinliği daha fazladır, bu da hidroplanlama direncini artırmaya yardımcı olur ve yağmurlu havalarda daha güvenli bir sürüş sağlar.

    Eskimiş Lastikleri Arkaya Takma

    Ön tekerleklere yeni lastikler taktıktan sonra, daha az aşınmış lastikleri arka tekerleklere taşımalısın. Bunun nedeni şudur:

    • Geliştirilmiş Çekiş: Arka tekerlekler genellikle motor gücünü yola iletir. Daha fazla diş derinliğine sahip lastikler, çekişi artırarak özellikle karlı veya buzlu koşullarda daha iyi bir ivmelenme sağlar.
    • Dengeli Aşınma: Lastikleri dönüşümlü olarak takmak, bunların eşit şekilde aşınmasını sağlar ve lastik ömrünü uzatır.

    Sadece Ön Lastikleri Değiştirmek

    Bazı durumlarda, sadece ön lastikleri değiştirmek yeterli olabilir. Ancak, bu yalnızca lastiklerinizin nispeten yeni olduğu ve düzenli olarak dönüştürülüp dengelenmişse önerilir. Aksi takdirde, ön ve arka lastikler arasındaki aşırı farklılıklar sürüş dengesizliklerine ve tehlikeli durumlara yol açabilir.

    Sonuç

    Genel olarak, yeni lastikleri aracınızın önüne takmak ve eskimiş lastikleri arkaya taşımak en iyi uygulamadır. Bu, yönlendirme, frenleme ve çekiş gibi temel güvenlik özelliklerini iyileştirmeye yardımcı olur. Ancak, özel durumlar için istisnalar olabileceğini unutmamak önemlidir. Lastiklerin durumunu ve aracınızın özelliklerini göz önünde bulundurarak, sizin için en iyi kararı verin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • her zaman yeni lastiklerin arkada olması doğrudur.servisin önerisini dikkate almanızı öneriyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oxygen2

    her zaman yeni lastiklerin arkada olması doğrudur.servisin önerisini dikkate almanızı öneriyorum.
    bi öne yeni bi arkaya yeni bide çapraz olursa yeniler tamamdır
  • BU SORUNUN CEVABINI MICHELIN AŞAĞIDAKİ ŞEKİLDE VERMİŞ ARKADAŞLAR:

    Neden arabanın arkasına yeni veya daha az kullanılmış lastikler takılır?

    Aracınız ister arkadan çekişli ister önden çekişli olsun, beklenmeyen, zor durumlarda (ani frenleme, sert viraj…) ve özellikle ıslak zeminlerde daha fazla güvenlik sağlamak için en yeni lastikleri arka tarafa takmanızı öneriyoruz.

    Yapılan birçok test, ön tarafın kontrolünün arka tarafınkinden daha kolay olduğunu gösterdi.

    Önden çekişli araçlarda ki günümüzde araçların çoğunluğu önden çekişlidir, ön lastikler arka lastiklere göre daha hızlı aşınır.

    Ön tarafa takılan yeni lastikler:
    • Aracın kontrolü değişecektir; çünkü ön/arka dengesi ters çevrilmiş olacaktır.
    Aracın ön tarafında daha az yol tutuş hakimiyetine alışmış olan sürücü, bu durumda zorlanacaktır.
    • Kaygan bir yolda, arka taraf, ön tarafa göre daha az yol tutuş sergileyecektir. Bu şekilde sürücünün, arka tarafı kontrol etme şansı kalmayacaktır. Bu durum aracın yoldan çıkmasına (spin atmasına) sebep olacaktır. Sadece deneyimli bir sürücü bu kötü durumla başa çıkabilecektir.

    Arka tarafa takılan yeni lastikler:
    • Araç kontrolü sürücünün alıştığı şekilde olacaktır (lastik değişiminden öncekine benzer); çünkü aracın yol tutuşu aynı olacaktır.
    • Lastiklerin yol tutuşu daha iyi olacaktır; sürücü aracı kontrol edebilecek ve sorunsuz bir şekilde virajı alabilecektir.

    Bu nedenle Michelin size:

    - virajlarda daha iyi yol tutuş
    - yüksek güvenlik

    için arka tarafa yeni veya en az kullanılmış lastikler takarak alınan riski azaltmanızı öneriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: azaz06

    bi öne yeni bi arkaya yeni bide çapraz olursa yeniler tamamdır

    Alıntıları Göster
    BÖYLE OLMAZ DOSTUM...
    YENİLER ARKAYA TAKILIR... ÖZELLİKLE VİRAJLARDA SAVRULMANIN SORUMLUSU ARKA LASTİKLERDİR... ARKA LASTİKLER NE KADAR YENİ OLURSA YOL TUTUŞ O KADAR ARTAR...
    LASTİK YANAKLARINDAKİ HARFLER HIZ ENDEKSİDİR.
    MAX HIZ, "H" SINIFI LASTİKLERLE 210 KM, "T" SINIFI LASTİKLERLE 190 KM DİR...
    quote:

    Orjinalden alıntı: azaz06

    bi öne yeni bi arkaya yeni bide çapraz olursa yeniler tamamdır




  • Evet arkadaşlar, 2 yeni 175/80/R14 88 H Michelin lastik aldım ve arkaya taktırdım onları. Böylece hız endeksi dahil hepsi aynı olmuş oldu. Avrupa normlarında da 2 yeni lastik takıyorsan arkaya takılmasını öneriyorlarmış. Araç ister önden ister arkadan çekişli olsun. Teşekkürler yorumlarınız için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oscarmiller

    Evet arkadaşlar, 2 yeni 175/80/R14 88 H Michelin lastik aldım ve arkaya taktırdım onları. Böylece hız endeksi dahil hepsi aynı olmuş oldu. Avrupa normlarında da 2 yeni lastik takıyorsan arkaya takılmasını öneriyorlarmış. Araç ister önden ister arkadan çekişli olsun. Teşekkürler yorumlarınız için.
    Evet arkaya takmak en doğrusu.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    BÖYLE OLMAZ DOSTUM...
    YENİLER ARKAYA TAKILIR... ÖZELLİKLE VİRAJLARDA SAVRULMANIN SORUMLUSU ARKA LASTİKLERDİR... ARKA LASTİKLER NE KADAR YENİ OLURSA YOL TUTUŞ O KADAR ARTAR...
    LASTİK YANAKLARINDAKİ HARFLER HIZ ENDEKSİDİR.
    MAX HIZ, "H" SINIFI LASTİKLERLE 210 KM, "T" SINIFI LASTİKLERLE 190 KM DİR...
    quote:

    Orjinalden alıntı: azaz06

    bi öne yeni bi arkaya yeni bide çapraz olursa yeniler tamamdır


    Alıntıları Göster
    aynen katılıyorum ve bu konuda lütfen yanıltıcı bilgiler edinmeyin.
    ayrıca aracın arka tekerleğinin patlamasında önün patlamasından daha kontrolsüz bir şekilde aracın sovrulacağınıda eklemek istiyorum.


    quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    BÖYLE OLMAZ DOSTUM...
    YENİLER ARKAYA TAKILIR... ÖZELLİKLE VİRAJLARDA SAVRULMANIN SORUMLUSU ARKA LASTİKLERDİR... ARKA LASTİKLER NE KADAR YENİ OLURSA YOL TUTUŞ O KADAR ARTAR...
    LASTİK YANAKLARINDAKİ HARFLER HIZ ENDEKSİDİR.
    MAX HIZ, "H" SINIFI LASTİKLERLE 210 KM, "T" SINIFI LASTİKLERLE 190 KM DİR...
    quote:

    Orjinalden alıntı: azaz06

    bi öne yeni bi arkaya yeni bide çapraz olursa yeniler tamamdır





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 28 Mart 2007; 1:36:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali119

    Evet arkaya takmak en doğrusu.

    Alıntıları Göster
    Ben olsam araç nereden çekerse yenileri oraya takardım Ama en sağlıklısı dördünü birden değiştirmek. İkisini değiştirdin mi araç afallıo...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yarbay

    Ben olsam araç nereden çekerse yenileri oraya takardım Ama en sağlıklısı dördünü birden değiştirmek. İkisini değiştirdin mi araç afallıo...

    Alıntıları Göster
    Şaka yapıyosunuz heralde, 1 nisanada daha var ama. Arabada, heleki önden çekişliyse, arka lastiklerin önemi ön lastiklerin yanında ihmal edilebilecek boyuttadır. O çok bilmiş servis ve çok bilmiş michelin arkadan savrulmayı önlemek için arkaya takın demişler. Bir defa arkadan savrulma kontra verilerek dengeye getirilebilir, ama araba kötü ön lastikler yüzünden kafadan kayarsa dua etmekten başka şansın kalmaz, okadar zamanın varsa tabi. Tabi aracı limitlerde kullandığın durumda geçerli bu, limitlerde kullanmıyosan zaten arkadan kayma diye bişey olmaz. Ayrıca yeni ve eski ön lastikle 100 km'de fren mesafen en az 5 metre değişir ki bu ölümle kalım arasındaki ince çizgiden kat kat kalın bir çizgidir ve sadece 100 km hızda, 180-200'le fren yaptığını düşün (limitlerde gidiyoruz ya). Arkada yeni lastikle fren mesafen 1 milimetre bile değişmez. Lastik patlaması durumundada aynı durum geçerlidir, arkadan kayma dengede tutulabilir ama ön lastiğin patlarsa güvende olduğun süre, lastiğinin patladığı taraftaki en yakın çarpılabilecek nesneye ulaşma sürendir. Ben şahsen arkadan çekişli bile olsa yeni lastiği herzaman öne takarım, bunun çok faydasını gördüm, zararını görmedim, görende yoktur bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaxRpm

    Şaka yapıyosunuz heralde, 1 nisanada daha var ama. Arabada, heleki önden çekişliyse, arka lastiklerin önemi ön lastiklerin yanında ihmal edilebilecek boyuttadır. O çok bilmiş servis ve çok bilmiş michelin arkadan savrulmayı önlemek için arkaya takın demişler. Bir defa arkadan savrulma kontra verilerek dengeye getirilebilir, ama araba kötü ön lastikler yüzünden kafadan kayarsa dua etmekten başka şansın kalmaz, okadar zamanın varsa tabi. Tabi aracı limitlerde kullandığın durumda geçerli bu, limitlerde kullanmıyosan zaten arkadan kayma diye bişey olmaz. Ayrıca yeni ve eski ön lastikle 100 km'de fren mesafen en az 5 metre değişir ki bu ölümle kalım arasındaki ince çizgiden kat kat kalın bir çizgidir ve sadece 100 km hızda, 180-200'le fren yaptığını düşün (limitlerde gidiyoruz ya). Arkada yeni lastikle fren mesafen 1 milimetre bile değişmez. Lastik patlaması durumundada aynı durum geçerlidir, arkadan kayma dengede tutulabilir ama ön lastiğin patlarsa güvende olduğun süre, lastiğinin patladığı taraftaki en yakın çarpılabilecek nesneye ulaşma sürendir. Ben şahsen arkadan çekişli bile olsa yeni lastiği herzaman öne takarım, bunun çok faydasını gördüm, zararını görmedim, görende yoktur bence.

    Alıntıları Göster
    yazın benim arabanın lastiği patladı. stepnedeki lastiği takıp lastikçiye götürdüm . lastikçi yeni lastiği her zaman ön tarafa tak dedi. çünkü yolda giderken lastik patlamalarında ön tarafın patlaması daha kötü imiş.araba takla atabilirmiş.benim araba arkadan itiş ama ben öne taktırdım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulasseven

    yazın benim arabanın lastiği patladı. stepnedeki lastiği takıp lastikçiye götürdüm . lastikçi yeni lastiği her zaman ön tarafa tak dedi. çünkü yolda giderken lastik patlamalarında ön tarafın patlaması daha kötü imiş.araba takla atabilirmiş.benim araba arkadan itiş ama ben öne taktırdım.

    Alıntıları Göster
    quote:



    MaxRpm

    Şaka yapıyosunuz heralde, 1 nisanada daha var ama. Arabada, heleki önden çekişliyse, arka lastiklerin önemi ön lastiklerin yanında ihmal edilebilecek boyuttadır. O çok bilmiş servis ve çok bilmiş michelin arkadan savrulmayı önlemek için arkaya takın demişler. Bir defa arkadan savrulma kontra verilerek dengeye getirilebilir, ama araba kötü ön lastikler yüzünden kafadan kayarsa dua etmekten başka şansın kalmaz, okadar zamanın varsa tabi. Tabi aracı limitlerde kullandığın durumda geçerli bu, limitlerde kullanmıyosan zaten arkadan kayma diye bişey olmaz. Ayrıca yeni ve eski ön lastikle 100 km'de fren mesafen en az 5 metre değişir ki bu ölümle kalım arasındaki ince çizgiden kat kat kalın bir çizgidir ve sadece 100 km hızda, 180-200'le fren yaptığını düşün (limitlerde gidiyoruz ya). Arkada yeni lastikle fren mesafen 1 milimetre bile değişmez. Lastik patlaması durumundada aynı durum geçerlidir, arkadan kayma dengede tutulabilir ama ön lastiğin patlarsa güvende olduğun süre, lastiğinin patladığı taraftaki en yakın çarpılabilecek nesneye ulaşma sürendir. Ben şahsen arkadan çekişli bile olsa yeni lastiği herzaman öne takarım, bunun çok faydasını gördüm, zararını görmedim, görende yoktur bence.



    arkadaşımın dediğine harfi harfine katılıyorum.
    lastik alınıp değiştirilecekse 4 nün de beraber
    değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum.

    quote:

    oscarmiller


    lastikleri kaçtan aldın fiyat verebilirsen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaxRpm

    Şaka yapıyosunuz heralde, 1 nisanada daha var ama. Arabada, heleki önden çekişliyse, arka lastiklerin önemi ön lastiklerin yanında ihmal edilebilecek boyuttadır. O çok bilmiş servis ve çok bilmiş michelin arkadan savrulmayı önlemek için arkaya takın demişler. Bir defa arkadan savrulma kontra verilerek dengeye getirilebilir, ama araba kötü ön lastikler yüzünden kafadan kayarsa dua etmekten başka şansın kalmaz, okadar zamanın varsa tabi. Tabi aracı limitlerde kullandığın durumda geçerli bu, limitlerde kullanmıyosan zaten arkadan kayma diye bişey olmaz. Ayrıca yeni ve eski ön lastikle 100 km'de fren mesafen en az 5 metre değişir ki bu ölümle kalım arasındaki ince çizgiden kat kat kalın bir çizgidir ve sadece 100 km hızda, 180-200'le fren yaptığını düşün (limitlerde gidiyoruz ya). Arkada yeni lastikle fren mesafen 1 milimetre bile değişmez. Lastik patlaması durumundada aynı durum geçerlidir, arkadan kayma dengede tutulabilir ama ön lastiğin patlarsa güvende olduğun süre, lastiğinin patladığı taraftaki en yakın çarpılabilecek nesneye ulaşma sürendir. Ben şahsen arkadan çekişli bile olsa yeni lastiği herzaman öne takarım, bunun çok faydasını gördüm, zararını görmedim, görende yoktur bence.

    Alıntıları Göster
    yok kardeş şaka yapmıyorduk...
    arka tekerleğin savrulma direncini ön tekerlerden kumanda etmeye çalıştığın için bunu kolayca anlayamazsın ama sonuçta bu bizim bahsettiğimiz savrulma birazda arkadaki dingilin dengesini kaybederek ön dingilin ortasını merkez olarak kabul ederek yapmış olduğu bir istemsiz ivmelenmedir. hatta ön tekerleğin bile patlaması sonucu arkaya ulaşacak dengesiz savrulma yine tehlkelidir. sonuçta aracı kontrol edilebilecek ünite ön dingilde olduğu için bunu zaptedilebilirsiniz ama arkanın reaksiyonu kişiyi tepkisiz bırakacak kadar istem dışıdır.( araç için ve kendisi için).
    siz yinede doğru bildiğinizi yapın ama mümkünse yüksek hız yapmayın...


    quote:

    Orjinalden alıntı: MaxRpm

    Şaka yapıyosunuz heralde, 1 nisanada daha var ama. Arabada, heleki önden çekişliyse, arka lastiklerin önemi ön lastiklerin yanında ihmal edilebilecek boyuttadır. O çok bilmiş servis ve çok bilmiş michelin arkadan savrulmayı önlemek için arkaya takın demişler. Bir defa arkadan savrulma kontra verilerek dengeye getirilebilir, ama araba kötü ön lastikler yüzünden kafadan kayarsa dua etmekten başka şansın kalmaz, okadar zamanın varsa tabi. Tabi aracı limitlerde kullandığın durumda geçerli bu, limitlerde kullanmıyosan zaten arkadan kayma diye bişey olmaz. Ayrıca yeni ve eski ön lastikle 100 km'de fren mesafen en az 5 metre değişir ki bu ölümle kalım arasındaki ince çizgiden kat kat kalın bir çizgidir ve sadece 100 km hızda, 180-200'le fren yaptığını düşün (limitlerde gidiyoruz ya). Arkada yeni lastikle fren mesafen 1 milimetre bile değişmez. Lastik patlaması durumundada aynı durum geçerlidir, arkadan kayma dengede tutulabilir ama ön lastiğin patlarsa güvende olduğun süre, lastiğinin patladığı taraftaki en yakın çarpılabilecek nesneye ulaşma sürendir. Ben şahsen arkadan çekişli bile olsa yeni lastiği herzaman öne takarım, bunun çok faydasını gördüm, zararını görmedim, görende yoktur bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oscarmiller

    Evet arkadaşlar, 2 yeni 175/80/R14 88 H Michelin lastik aldım ve arkaya taktırdım onları. Böylece hız endeksi dahil hepsi aynı olmuş oldu. Avrupa normlarında da 2 yeni lastik takıyorsan arkaya takılmasını öneriyorlarmış. Araç ister önden ister arkadan çekişli olsun. Teşekkürler yorumlarınız için.
    quote:

    Orjinalden alıntı: oscarmiller

    Evet arkadaşlar, 2 yeni 175/80/R14 88 H Michelin lastik aldım ve arkaya taktırdım onları. Böylece hız endeksi dahil hepsi aynı olmuş oldu. Avrupa normlarında da 2 yeni lastik takıyorsan arkaya takılmasını öneriyorlarmış. Araç ister önden ister arkadan çekişli olsun. Teşekkürler yorumlarınız için.

    ayıptır sorması da markası ve fiyatı nedir? ben de 4 tane 175 65 14 alacağım da. fiyat hakkında ön bilgim olsun...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    quote:

    Orjinalden alıntı: oscarmiller

    Evet arkadaşlar, 2 yeni 175/80/R14 88 H Michelin lastik aldım ve arkaya taktırdım onları. Böylece hız endeksi dahil hepsi aynı olmuş oldu. Avrupa normlarında da 2 yeni lastik takıyorsan arkaya takılmasını öneriyorlarmış. Araç ister önden ister arkadan çekişli olsun. Teşekkürler yorumlarınız için.

    ayıptır sorması da markası ve fiyatı nedir? ben de 4 tane 175 65 14 alacağım da. fiyat hakkında ön bilgim olsun...

    Alıntıları Göster
    4 Lastiğin birlikte değiştirilmesi araç seyir güvenliği açısından 1. derece öneme haiz olmakla beraber , bazı durumlarda elbetteki eşleşme yaparak değişimler yapılıyor , mesela bazısı kullanmakta olduğu lastikleri çıkarıp nispeten daha iyi durumda olan çıkma lastik takıyor , bu durumda en önemli eşleşme durumu öncelikle dingil eşliği yapacak olan lastikleri iki iki evlendirmek , burada ilk kriter aşınma durumları eş olanları evlendirmek , ikinci kriter aynı ebat olmasına rağmen marka farkından gelen yükseklik alçaklık durumu , yükseklik olarak ta evlendirdikten sonra artık bir birine eş olmuş 2 gurup oluyor ve bunları ön arka diye ayırıp öyle tatbik ediyoruz . Ama şöyle bir durum var , bu işin gerçeği nispeten dişli olanlar çekere takılmalı , ancak yukarıda bir çok arkadaşın da dediği gibi kimi çeker kimi avare diyor , aslında bu şöförün deneyimi ile alakalı . Ben usta bir şöförsem ve elim devamlı aracımın üzerindeyse ben çekere gönül rahatlığı ile takar , aracını sadece bir araç olarak gören birinin yenileri arkaya takdığı aracından daha emniyetli seyrederim , genel olarak lastik işlerinde araca özel , kişiye özel durumlar söz konusu olduğundan bunu kullanıcı bazında tek tek anlatmaktansa üreticiler marjinal faydayı hedefleyerek tek bir davranış sergiliyerek şuraya takılır diyorlar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADAC

    4 Lastiğin birlikte değiştirilmesi araç seyir güvenliği açısından 1. derece öneme haiz olmakla beraber , bazı durumlarda elbetteki eşleşme yaparak değişimler yapılıyor , mesela bazısı kullanmakta olduğu lastikleri çıkarıp nispeten daha iyi durumda olan çıkma lastik takıyor , bu durumda en önemli eşleşme durumu öncelikle dingil eşliği yapacak olan lastikleri iki iki evlendirmek , burada ilk kriter aşınma durumları eş olanları evlendirmek , ikinci kriter aynı ebat olmasına rağmen marka farkından gelen yükseklik alçaklık durumu , yükseklik olarak ta evlendirdikten sonra artık bir birine eş olmuş 2 gurup oluyor ve bunları ön arka diye ayırıp öyle tatbik ediyoruz . Ama şöyle bir durum var , bu işin gerçeği nispeten dişli olanlar çekere takılmalı , ancak yukarıda bir çok arkadaşın da dediği gibi kimi çeker kimi avare diyor , aslında bu şöförün deneyimi ile alakalı . Ben usta bir şöförsem ve elim devamlı aracımın üzerindeyse ben çekere gönül rahatlığı ile takar , aracını sadece bir araç olarak gören birinin yenileri arkaya takdığı aracından daha emniyetli seyrederim , genel olarak lastik işlerinde araca özel , kişiye özel durumlar söz konusu olduğundan bunu kullanıcı bazında tek tek anlatmaktansa üreticiler marjinal faydayı hedefleyerek tek bir davranış sergiliyerek şuraya takılır diyorlar...

    Alıntıları Göster
    resmonse .... Michelin 175 65 14 energy serisi 95 ytl kdv dahil
    Nokian 90 ytl kdv dahil


    Dün bir arkadaşa lazım olmuştu kango camlı için tanıdıktan almıştım fiyatları , ancak başka yerden fiyat alma huyum olmadığı için tanıdık hakikaten tanıdıklıkmı yapıyor yoksa piyasa ile aynımıdır bilmem..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ADAC

    resmonse .... Michelin 175 65 14 energy serisi 95 ytl kdv dahil
    Nokian 90 ytl kdv dahil


    Dün bir arkadaşa lazım olmuştu kango camlı için tanıdıktan almıştım fiyatları , ancak başka yerden fiyat alma huyum olmadığı için tanıdık hakikaten tanıdıklıkmı yapıyor yoksa piyasa ile aynımıdır bilmem..

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ADAC

    resmonse .... Michelin 175 65 14 energy serisi 95 ytl kdv dahil
    Nokian 90 ytl kdv dahil


    Dün bir arkadaşa lazım olmuştu kango camlı için tanıdıktan almıştım fiyatları , ancak başka yerden fiyat alma huyum olmadığı için tanıdık hakikaten tanıdıklıkmı yapıyor yoksa piyasa ile aynımıdır bilmem..

    teşekkürler arkadaşım. demekki sökmesi, takması, bahşişi vs ile ortalama 400 YTL tutacak demek ki. oyulduk yine




  • quote:

    Orijinalden alıntı: resmonse

    quote:

    Orjinalden alıntı: ADAC

    resmonse .... Michelin 175 65 14 energy serisi 95 ytl kdv dahil
    Nokian 90 ytl kdv dahil


    Dün bir arkadaşa lazım olmuştu kango camlı için tanıdıktan almıştım fiyatları , ancak başka yerden fiyat alma huyum olmadığı için tanıdık hakikaten tanıdıklıkmı yapıyor yoksa piyasa ile aynımıdır bilmem..

    teşekkürler arkadaşım. demekki sökmesi, takması, bahşişi vs ile ortalama 400 YTL tutacak demek ki. oyulduk yine

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: resmonse


    quote:

    Orjinalden alıntı: ADAC

    resmonse .... Michelin 175 65 14 energy serisi 95 ytl kdv dahil
    Nokian 90 ytl kdv dahil


    Dün bir arkadaşa lazım olmuştu kango camlı için tanıdıktan almıştım fiyatları , ancak başka yerden fiyat alma huyum olmadığı için tanıdık hakikaten tanıdıklıkmı yapıyor yoksa piyasa ile aynımıdır bilmem..

    teşekkürler arkadaşım. demekki sökmesi, takması, bahşişi vs ile ortalama 400 YTL tutacak demek ki. oyulduk yine


    Nisan da 2 tane de ben alacaktım...Demek gitti 200 YTL...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkes

    yok kardeş şaka yapmıyorduk...
    arka tekerleğin savrulma direncini ön tekerlerden kumanda etmeye çalıştığın için bunu kolayca anlayamazsın ama sonuçta bu bizim bahsettiğimiz savrulma birazda arkadaki dingilin dengesini kaybederek ön dingilin ortasını merkez olarak kabul ederek yapmış olduğu bir istemsiz ivmelenmedir. hatta ön tekerleğin bile patlaması sonucu arkaya ulaşacak dengesiz savrulma yine tehlkelidir. sonuçta aracı kontrol edilebilecek ünite ön dingilde olduğu için bunu zaptedilebilirsiniz ama arkanın reaksiyonu kişiyi tepkisiz bırakacak kadar istem dışıdır.( araç için ve kendisi için).
    siz yinede doğru bildiğinizi yapın ama mümkünse yüksek hız yapmayın...


    quote:

    Orjinalden alıntı: MaxRpm

    Şaka yapıyosunuz heralde, 1 nisanada daha var ama. Arabada, heleki önden çekişliyse, arka lastiklerin önemi ön lastiklerin yanında ihmal edilebilecek boyuttadır. O çok bilmiş servis ve çok bilmiş michelin arkadan savrulmayı önlemek için arkaya takın demişler. Bir defa arkadan savrulma kontra verilerek dengeye getirilebilir, ama araba kötü ön lastikler yüzünden kafadan kayarsa dua etmekten başka şansın kalmaz, okadar zamanın varsa tabi. Tabi aracı limitlerde kullandığın durumda geçerli bu, limitlerde kullanmıyosan zaten arkadan kayma diye bişey olmaz. Ayrıca yeni ve eski ön lastikle 100 km'de fren mesafen en az 5 metre değişir ki bu ölümle kalım arasındaki ince çizgiden kat kat kalın bir çizgidir ve sadece 100 km hızda, 180-200'le fren yaptığını düşün (limitlerde gidiyoruz ya). Arkada yeni lastikle fren mesafen 1 milimetre bile değişmez. Lastik patlaması durumundada aynı durum geçerlidir, arkadan kayma dengede tutulabilir ama ön lastiğin patlarsa güvende olduğun süre, lastiğinin patladığı taraftaki en yakın çarpılabilecek nesneye ulaşma sürendir. Ben şahsen arkadan çekişli bile olsa yeni lastiği herzaman öne takarım, bunun çok faydasını gördüm, zararını görmedim, görende yoktur bence.


    Alıntıları Göster
    Bir lastik dikey yönde ne kadar güce maruz kalırsa, yanal yönde o kadar az güce karşı koyabilir. Virajda gaza basıldığında veya frene basıldığında arabanın kaymaya başlaması bu yüzdendir. Fren ve gazın sürekli etkisinde kalan ön lastikler arka lastiklere göre daha fazla kayma eğilimindedir. Deneyin, yeni lastikleri öne takıp güvenli bir yerde arabanın tepkilerine bakın, bir viraja limitlerde girin, frenleri bir deneyin, geyik testi yapın; sonra lastikleri ön arka değiştirip bunları tekrar deneyin. Emin olun ilk iş tekrar lastikçiye gidersiniz. Öne takılan yeni lastik arabayı deyim yerindeyse gençleştirir.
    Bence arkadan kayma herzaman önden kaymadan iyidir, ıslak buzda bile. Çünkü nekadar az bile olsa toplama şansınız vardır, ama önden kaydığı zaman, dikey kuvvetleri sıfıra indirip lastiğin yanal kuvveti yenmesini beklemekten başka yapabileceğiniz hiçbir şey yoktur. O lastiğin limiti aşılmıştır ve araca yegane müdahale şansınızın olduğu ön tekerlekler artık kontrol etmemektedir. Bunun sonucu çoğunlukla kaldırıma zorunlu parktır. Ben zevk için araba kaydıran biri olarak bunu bilir bunu söylerim (tabi trafiğe kapalı alanlarda).


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yok kardeş şaka yapmıyorduk...
    arka tekerleğin savrulma direncini ön tekerlerden kumanda etmeye çalıştığın için bunu kolayca anlayamazsın ama sonuçta bu bizim bahsettiğimiz savrulma birazda arkadaki dingilin dengesini kaybederek ön dingilin ortasını merkez olarak kabul ederek yapmış olduğu bir istemsiz ivmelenmedir. hatta ön tekerleğin bile patlaması sonucu arkaya ulaşacak dengesiz savrulma yine tehlkelidir. sonuçta aracı kontrol edilebilecek ünite ön dingilde olduğu için bunu zaptedilebilirsiniz ama arkanın reaksiyonu kişiyi tepkisiz bırakacak kadar istem dışıdır.( araç için ve kendisi için).
    siz yinede doğru bildiğinizi yapın ama mümkünse yüksek hız yapmayın...


    quote:

    Orjinalden alıntı: MaxRpm

    Şaka yapıyosunuz heralde, 1 nisanada daha var ama. Arabada, heleki önden çekişliyse, arka lastiklerin önemi ön lastiklerin yanında ihmal edilebilecek boyuttadır. O çok bilmiş servis ve çok bilmiş michelin arkadan savrulmayı önlemek için arkaya takın demişler. Bir defa arkadan savrulma kontra verilerek dengeye getirilebilir, ama araba kötü ön lastikler yüzünden kafadan kayarsa dua etmekten başka şansın kalmaz, okadar zamanın varsa tabi. Tabi aracı limitlerde kullandığın durumda geçerli bu, limitlerde kullanmıyosan zaten arkadan kayma diye bişey olmaz. Ayrıca yeni ve eski ön lastikle 100 km'de fren mesafen en az 5 metre değişir ki bu ölümle kalım arasındaki ince çizgiden kat kat kalın bir çizgidir ve sadece 100 km hızda, 180-200'le fren yaptığını düşün (limitlerde gidiyoruz ya). Arkada yeni lastikle fren mesafen 1 milimetre bile değişmez. Lastik patlaması durumundada aynı durum geçerlidir, arkadan kayma dengede tutulabilir ama ön lastiğin patlarsa güvende olduğun süre, lastiğinin patladığı taraftaki en yakın çarpılabilecek nesneye ulaşma sürendir. Ben şahsen arkadan çekişli bile olsa yeni lastiği herzaman öne takarım, bunun çok faydasını gördüm, zararını görmedim, görende yoktur bence.






  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaxRpm

    Bir lastik dikey yönde ne kadar güce maruz kalırsa, yanal yönde o kadar az güce karşı koyabilir. Virajda gaza basıldığında veya frene basıldığında arabanın kaymaya başlaması bu yüzdendir. Fren ve gazın sürekli etkisinde kalan ön lastikler arka lastiklere göre daha fazla kayma eğilimindedir. Deneyin, yeni lastikleri öne takıp güvenli bir yerde arabanın tepkilerine bakın, bir viraja limitlerde girin, frenleri bir deneyin, geyik testi yapın; sonra lastikleri ön arka değiştirip bunları tekrar deneyin. Emin olun ilk iş tekrar lastikçiye gidersiniz. Öne takılan yeni lastik arabayı deyim yerindeyse gençleştirir.
    Bence arkadan kayma herzaman önden kaymadan iyidir, ıslak buzda bile. Çünkü nekadar az bile olsa toplama şansınız vardır, ama önden kaydığı zaman, dikey kuvvetleri sıfıra indirip lastiğin yanal kuvveti yenmesini beklemekten başka yapabileceğiniz hiçbir şey yoktur. O lastiğin limiti aşılmıştır ve araca yegane müdahale şansınızın olduğu ön tekerlekler artık kontrol etmemektedir. Bunun sonucu çoğunlukla kaldırıma zorunlu parktır. Ben zevk için araba kaydıran biri olarak bunu bilir bunu söylerim (tabi trafiğe kapalı alanlarda).


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    yok kardeş şaka yapmıyorduk...
    arka tekerleğin savrulma direncini ön tekerlerden kumanda etmeye çalıştığın için bunu kolayca anlayamazsın ama sonuçta bu bizim bahsettiğimiz savrulma birazda arkadaki dingilin dengesini kaybederek ön dingilin ortasını merkez olarak kabul ederek yapmış olduğu bir istemsiz ivmelenmedir. hatta ön tekerleğin bile patlaması sonucu arkaya ulaşacak dengesiz savrulma yine tehlkelidir. sonuçta aracı kontrol edilebilecek ünite ön dingilde olduğu için bunu zaptedilebilirsiniz ama arkanın reaksiyonu kişiyi tepkisiz bırakacak kadar istem dışıdır.( araç için ve kendisi için).
    siz yinede doğru bildiğinizi yapın ama mümkünse yüksek hız yapmayın...


    quote:

    Orjinalden alıntı: MaxRpm

    Şaka yapıyosunuz heralde, 1 nisanada daha var ama. Arabada, heleki önden çekişliyse, arka lastiklerin önemi ön lastiklerin yanında ihmal edilebilecek boyuttadır. O çok bilmiş servis ve çok bilmiş michelin arkadan savrulmayı önlemek için arkaya takın demişler. Bir defa arkadan savrulma kontra verilerek dengeye getirilebilir, ama araba kötü ön lastikler yüzünden kafadan kayarsa dua etmekten başka şansın kalmaz, okadar zamanın varsa tabi. Tabi aracı limitlerde kullandığın durumda geçerli bu, limitlerde kullanmıyosan zaten arkadan kayma diye bişey olmaz. Ayrıca yeni ve eski ön lastikle 100 km'de fren mesafen en az 5 metre değişir ki bu ölümle kalım arasındaki ince çizgiden kat kat kalın bir çizgidir ve sadece 100 km hızda, 180-200'le fren yaptığını düşün (limitlerde gidiyoruz ya). Arkada yeni lastikle fren mesafen 1 milimetre bile değişmez. Lastik patlaması durumundada aynı durum geçerlidir, arkadan kayma dengede tutulabilir ama ön lastiğin patlarsa güvende olduğun süre, lastiğinin patladığı taraftaki en yakın çarpılabilecek nesneye ulaşma sürendir. Ben şahsen arkadan çekişli bile olsa yeni lastiği herzaman öne takarım, bunun çok faydasını gördüm, zararını görmedim, görende yoktur bence.




    Alıntıları Göster
    yeni lastiğin arkaya takılması ancak şu şekilde açıkanabilir;

    ön taraf kaycagı için arkayı savurma riski olmicaktır,
    yoks arabanın yol tutuşunu iyileştirmesi diye bişi söz konusu değildir, aksine kötüleştirir,
    arka lastiğin aracın viraj alması için gereken yanal kuvvetleri üretmede doğrudan bir etkisi yoktur
    siz arkaya şu anki lastiklerden 1000 kat daha iyi tutunan bi lastik takın, araç yine ön tarafın lastiğinin aracı cevirebildiği kadar dönecektir

    mesela nascar arabaları virajlarda normal arabalardan daha zor kullanıma ve kontrole sahiptir, ama yol tutuşunun normal araclardan kötü oldugunu söyleyebilir miyiz?

    aynı tedbiri eger bilinçli iseniz viraylara araç eski şeklindeymiş gibi girerek de saglıyabilirsiniz, ama limitleri asmaya kalktıgınızda yada acil bi durum oldugunda mecburen limitleri aştıgınızda arabanın arkası atacak ve düzelmesi önden kaymaya göre daha zor bi durumla karşılaşılıcaktır

    ancak arkaya takılan yeni lastik öne takılsaydı fren mesafesi de kısalcaktı oda ayrı konu

    yani 2 sininde güvenlik zaafları oluyo

    son olarak Alonso ya bıraksak seçimi öne takardı yenileri
    ama pistte tabiki




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.