Şimdi Ara

ihtiyarı adam etme toplama ? 99-clio-2 15w40 mı 20w50 mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • herkese iyi akşamlar araç renault clio-2 99 model 1,6 8 valf 280 bi küsür km de araç yakın bir arkadaşıma ait araç biraz bakımsız durumda kaporta ta da istiyor ama en son araçta lpg de tekleme var silkeleme var


    bosch marka çift tırnak bujiler değişti


    silicon power buji kablosu değişti


    oksijen sen sörü yıpranmış durumdaydı söküldü iptal edildi yeri boş yüksek ihtimalle zaten çalışmıyordu


    araçta yağ yakma mevcut sıkıştırınca içeriye yoğun şekilde koku duyulmakta keza yüksek devirde sıkıştırınca perfomanslı kullanımda v.s


    şok markete alınma sun mild silecek 1 takım önlere


    şok markette alınma veritas marka mavi anti firiz mevcut antifirizi ölçtürdüm -5 çıkmıştı biraz boşaltıp şoktan aldığım 3 litre antifirizi komple doldurdum hava alma tapasından havasını aldım


    türkiye petrolleri atf direksiyon yağı takviyesi


    ön diskler cey balatalar bosch ile değişimi yapıldı


    4 mevsim petlas multi action v taban lastik alındı





    şimdi biraz yardımınıza ihtiyacım bulunmakta içindeki yağ 10w40 ben bunu 15w40 ile değiştireceğim yağ yakan araç için 15w40 mı daha iyi olur yoksa 20w50 mi yarın ustaya yağ alıp gideceğim yan sanayi

    bi cey yağ filitresi aldım yağı en en uygun fiyat olan türkiye petrolleri benzlikten alacağım direksiyon atf yağı eksikti onu da türkiye petrollerinde ucuza aldım fulledim yağ tavsiyenize ihtiyacım var


    kalorifer ön cama yukarı ayaklara ön ızgaralara çevrilmiyor mevcut düğme çok sert zor dönüyor takılıyor


    kalorifer fanı sadece 4 kademede çalışıyor 1 2 3 bunların hiçbiri çalışmıyor birkaç kişiye danıştım kimi rezistans kimi sigorta filan diyor bakmadan bir şey söylemek mümkün değil dediler


    kalorifer paneli olduğu bölümde aydınlatma komple iptal olmuş durumda ne tuşlarda nede soğuk sıcak bölümünde tuş düğme aydınlatması çalışmıyor


    klima düğmesine basılsa bile kompresör kilitlenmiş dönmüyor tepki vermiyor



    yukarıda yaptıklarım ve yapılması gerekenleri belirttim bu konularda yardımınızı bekliyorum yarın tekrardan sanayiye gideceğim kalan eksikleri toparlamaya








  • UP

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayır gelmez o işten. Rektefiye şart.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Biliyorum hocam ama gittiği yere kadar idare etmek için bu işlem uygulanacak şuan motora girmeye bütçe yok


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • berke_17. kullanıcısına yanıt

    Yılbaşından önce yaptırabiliyorsanız rektefiye işine girin bence. Hatta diğer masraflardan kısarak girin. Bu arada lastik önemli. Aradan çıkarmışsınız iyi olmuş.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi motograter -- 23 Kasım 2023; 12:32:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalorifer yönlendirme klepelerinin arızalanması ve fan kademesi kronik hocam 1 2 3 kademe rezistanslarına bakılacak diyotlarda da sıkıntı olabilir işinin ehşi elektrikçi halleder. Yılların verdiği yorgunlukla aydınlatmalarda ki ampuller patlıyor haliyle oda halledilir basit iş.

    Klima kompresörünü umarım revizyon kurtarır yenisi maliyetli olur.

    Yağ yakma oranı nedir hocam. Ona göre 15w40 yada 20w50 mi karar verilebilir. Aşırı yakma varsa 20w50 daha uygun gibi ama önümüz kış sabahları ısınana kadar kalın gelebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 23 Kasım 2023; 13:16:43 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • pardon istediği kadar yağ yaksın 15w40 20w50'ler nedir öyle ?


    önce 10w40la deneme yapılır olmuyorsa 10w60la denenir,gerçi bu şekil yara kapanmaz ameliyat şart olur bir yerden sonra


    oksijen sensörünü iptal etmenizde hata,motor gerekli karışımı nasıl karar verecek,patırdama sorunları rolanti sorunları baş göstermiyormu,aracınızda fazlada yakacak su sayede




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UltimateRs -- 23 Kasım 2023; 14:50:16 >
  • motograter M kullanıcısına yanıt

    Evet hocam onu bana bir kaç kişi daha uyardı mümkünse yıl başı önce yaptırmaya bakın dediler şu an bile 40 50 bin TL masraf çıkarıyorlar komple rektefe işlemlerine yıl başından sonra ne olur bakalım hayırlısı ile birşeyler yapmaya çalışacağız


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt

    Kronik olduğunu bilmiyordum öğrenmiş oldum sağolun hocam elektirikçi söktü ampül leri değişti orası tamam lambalar patlamış dediğiniz gibi


    Kalorifer yönlendirme ayarı için komple göğüs sökülmesi gerekli sökmeden yapılamaz dedi elimde işim var yoğunum şu an yapamam dedi 2500 3000 arası sadece işçilik masrafı çıkar dedi


    Fan ayarı 1 2 3 kısmı rezidansta çıktı aynen dediğiniz gibi ama maalesef yedek parçası yok bulamadık bulunduğum yerde tüm yedek parçacı ları gezdim bulamadık maalesef yok sadece 1 yere sipariş ile gitme şansınız var mı dedim oda sipariş ile sıkıntılı dedi savdı başından elektrikçi usta rezidans takmadı bir bakayım dedi tamir için motor tarafı açık kısımları topladı şu anlık kalorifer iptal oldu soketleri vs boşta



    Yağ yakma oranı henüz kestirmedim ama sanırsam biraz fazla gibi sakin kullanımda aşırı koku yapmıyor ama sıkıştırınca yüksek hızlarıda filan yoğun koku geliyor kabine henüz motor ustasına gidemedim detaylı konuşmak lazım



    Klima kompresör henüz bakılmadı en son bakılacak şu anlık olduğu gibi durmakta dır


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • UltimateRs U kullanıcısına yanıt

    Hocam zaten hep 10w40 kullanılıyor yıllardır kilometrelere ve yaşlanma yıpranma bakımsız lık payı dolasıyla artık ince geliyor yağ konusu için henüz ustaya gidemedim büyük ihtimalle 15w40 koydurup 1 2 bakımda yağ yakmada azalma olacak mı baktım olmuyor 20w50 değişimini yapacağım yaranın kapanmayacak bende farkındayım bütçe ayarlayana kadar idare etsin gittiği yere kadar gitsin


    Oksijen sensörü sökmeden öncede söküldükten sonrada herhangi bir değişiklik söz konusu olmadı büyük ihtimalle zaten arızalıydı yıllardır öyle kullanılıyordu zaten kötü durumdaydı iptal edip yerine tapa ile kapattık



    ihtiyarı adam etme toplama ? 99-clio-2 15w40 mı 20w50 mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • berke_17. kullanıcısına yanıt

    20w50 olmaz bu araca cok kalin gelir ama yag yakmayi azaltir. Benim clio1 e koymustu eski satan sahis araba gitmiyordu basiyorum basiyorum uzun yolda yok. Ankara ivedikte isin ehli elektronikciler var rezistans takir edilirse calisir r19 europa da oyle takir ediyorlar. Bu kadar masrafli bir arabayi neden aldin ? Sanayide yaptir yaptir bitmez stresiydi ustasiydi bunlar cabasi


    O2 sensoru lazim atesleme calistirma yakit hepsini etkiler ariza lamban surekli yanar. Eskini alkole koyup 1 gun bekletince duzelir rolanti dengesizligi yapar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt

    Hocam öneri ve yardımlarınız iç teşekkür ederim araç yakın Bi arkadaşımda yeni alınmadı sadece bakımsız olduğu için olduğu kadar toplayana çalışıyoruz arıza lambası da iptal edilmiş durumda ne kontağı açınca neden normal seyir halinde yıllardır hiç yandığını görmedik o konuda yada clio 2 de motor arıza lambası yok bazı elektirikçi arkadaşlar bunlarda arıza lambası olmaz demişlerdi tam bilmiyorum belkide ampülü sökülmüş durumda gösterge paneli de yeri var ama emniyet kemeri hizasında üst tarafta rezidans söken usta birşeyler yapacağız dedi tamir için bıraktım olursa artık


    ihtiyarı adam etme toplama ? 99-clio-2 15w40 mı 20w50 mi ?

    Oksijen sensörü gelirsek rolanti dengesizliği sürekli olarak var arada yapmıyor bazen 2 bin 2200 devire sabitliyor bazen 1300 1400 kafasına göre takılıyor gaz veriyor takılı kalıyor lpg de kronik hastalığı dediler otomatik rolanti jicklesi iptal edilmiş 11 bin devire ayarlı sürekli olarak 11 bine sabit olsa bile rolantide 11 12 bin arası gidip geliyor ince ince gaz veriyor lpg de ona alıştık artık öyle kullanılıyor yıllardır onun dışında oksijen sensörü iptali sonucu herhangi bir değişen olmadı büyük ihtimalle zaten arızalıydı yıllardır öyle kullanılıyordu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 15w40 koyuyoruz Türkiye petrolleri buna karar kıldık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kalın yağ koysan ne yazar segmanlar gitmiş koku geliyor diyorsun büyük ihtimal segmanda kurtarmaz en sonunda piston gömlek gidersin.


    Motor rektefiye işi sen umursamadığın sürece katlanarak artar.


    segman kurtaracak yerde piston takımı alırsın. piston takımı alacak yerde gömlek çaktırmak zorunda kalırsın. egzantrik daha fazla hasar görür krank a hasar verirsin. vs.vs


    iyi bir iş yapıyorum diye koyduğun yağ ile 30bin km sonra 3 bakım yani 50 bin verir rahat edersin.


    4 kademe çalışıyorsa sadece sorun basit. bu arıza kronik falan değil bütün araçlarda olan bir arıza. kalorifer rezistansın hakkı rahmetine kavuşmuş alacaksın yenisini bukadar basit.

  • berke_17. kullanıcısına yanıt

    Ankara daysan ivedik sanayide renault maisten ayrilma tanidik ustam var ona yonlendirebilirim. Bu arabanin tursusu cikmis hor kullanim, bakimsizlik ve ihmaller sonucu iyi dayanmis baska marka model olsa yolda birakirdi. Renoya tu kaka diyorlarda bir alman arabasi olsa yurutmek mucize. Cikmacilari gezip cikma kalorifer rezistansi bakacam ya da oto beyinciler tamir edecek. Motora gelirsek kalin yagda fazla gitmez yag yakmayi azaltir. Onun yerine acik yag ekleyip gittigi yere kadar kullanin. Bujiler yaglaniyorsa buji anahtari 26 lokma miydi neydi ondan alip ayda 1 temizleyin. Serbest piyasa motoru 20k ya da yapar 30k ya da fiyat arastirin senetle taksitle yaptirin eger binecekseniz. Yilbasindan sonra daha da artar fiyatlari.


    Rolanti yuksek olmasi bogaz kelebegi veya rolanti motorudur yakit cok yakar oyle binmekte akil kari degil.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.