< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
HERKES ÖLÜR...AMA HİÇ KİMSE GERÇEKTEN YAŞAMAZ...
|

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
HERKES ÖLÜR...AMA HİÇ KİMSE GERÇEKTEN YAŞAMAZ...
|
|
Makyajsız olanlar 58kw, bose ses, ambiyans aydınlatma, ön koltuk soğutma, arka koltuk ısıtma var. makyajlı advance 63kw, arka silecek eklendi, cam tavan, matrix far, yenilenmiş ekran ve yazılım, şarjdan bağımsız araç içi ısıtma-soğutma dynamic vision roof (şuan sıfır satılan), 63kw, cam tavan, arka silecek, ön park sensörü, yeni ekran ve yazılım, şarjdan bağımsız araç içi ısıtma-soğutma |
|
_____________________________
|
|
1-akü kondisyonlama olayı şarja girecekseniz yapılmalı. yani bataryayı önden ısıtıp şarj esnasında kaybı önlemek ve hızlı şarj etmek için. şarj edilmeyecekse yapmaya gerek yok. 2-önerilen 20-80 ama 10-80 veya 10-90/100 de kullanabilirsiniz, kılavuzda yazıyor. En mantıklısı 20-80 çünkü burayı 17dk da dolduruyor, 90 a çıkarken 30dk sürüyor toplamda. 100 yapılırsa aracın yatmaması, gece ise sabaha kullanılması tavsiye ediliyor. Bir aylık kullanımımda 20-80 veya 20-90 yaptım. |
|
_____________________________
|
|
Cevaplarda yazılmış, ama şöyle söyleyeyim.. Batarya kondisyonlama (menüden seçilip açılan) herhangi bir etkisi olmadna sadece navigasyondan hedef olarak bir şarj istasyonu seçerseniz devreye giriyor. Yani menüdeki seçeneğin açık olup olmaması sadece hedef olarak şarj istasyonu gireceğim ama kondisyonlama başlamasın diyecekseniz işe yarıyor. Isıtma sırasında 3-4 kw ilave enerji harcıyor ve ne zaman ısıtmaya başlayacağı bataryanın sıcaklığına dış ortam sıcaklığına ve hedefe kalan mesafeye bağlı olarak değişiyor. Geçen kış yaptığım denemelerde duruma göre 4-5 km kala da başlattığı oldu, oldukça soğuk bir havada 40 km kala başlattığı da oldu. Şarj hızı değşimi de şöyle, 50-60kw 'ı geçemediğim şartlarda kondisyonlama yaptığımda 140-150 kwlara çıkabildim. Burada değerlendirilmesi gereken 15 dk yerine yarım saat beklemek için ilave 3-4 kw daha enerji harcamaya değer mi degmez mi kararı. Aşağıdaki adreste 9. soruda nasıl açılır nedir ne değildir ayrıntılı açıklamıştım. Hem bu konu hem de araç ile iligli yeni kullanmaya başlayan birinin aklına takılan bir çok konuda cevap bulabilirsiniz. IONIQ 6 Sık Sorulan Sorular Cevaplar https://ta2nc.blogspot.com/2024/12/ioniq-6-sk-sorulan-sorular-cevaplar.html |
|
_____________________________
|
|
Ben aracımı evden 220V ile şarj ediyorum, evimin konumu buna müsait. Akşam eve gelirken şarja takıyorum, saatte 2.5kw ile 12 saatte 30kw enerji alıyorum, bu da yaklaşık %50 batarya katkısı demek. Önerilen tavsiyeler üzerine %30-40'lara düşünce AC ile şarj edip ile max %80-90 aralığında kullanacam. Aracım %90 şarjda 470km menzil veriyor, %80'de ise 420km menzil veriyor zaten, haftalık kullanım için hayli hayli yeter bana. Şehir içinde DC ile şarj etmediğim için de kondisyonlamayı rafa kaldırıyorum. Cevaplar için herkese teşekkürler. |
|
_____________________________
HERKES ÖLÜR...AMA HİÇ KİMSE GERÇEKTEN YAŞAMAZ...
|
|
Arada sırada %100 yapıp sonra %10 seviyesine kadar düşürürseniz BMS kalibrasyonunu da yapmış olursunuz. Ayda bazen 2 ayda bir yapsanız yeter. |
|
_____________________________
|
|
Ioniq 6'yı bilmiyorum ama makyajsız ioniq 5 lerde de akü kondisyonlama manuel açılamıyordu ancak makyajlı ioniq 5 lerde manuel olarak menüden açılabiliyor. Blog sayfanızdaki bilgiler gayet iyi olmuş. |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drangelman -- 27 Ekim 2025; 21:43:59 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
Güzel fiyat ve uzun yıllar kullanılacak özellikler. Cihazla cep tel üzerinden haberleşebilirseniz çok kullanışlı olur. Ben apartmanda yaşadığım için oldukça uzun bir kabloya gereksinimim var (cihazla haberleşebilmek için, kablosuz yetmiyor). O yüzden, daha önce yaptığım harcama şu an bana mantıksız geliyor, çok para vermişim. Not: Sözleşme limitinize bir göz atın, ben gediz elektirkten uyarı alıp sözleşme yenilemek durumunda kaldım. |
|
_____________________________
|
|
Ben de binaya kurmak istiyorum ama yıllık 5000kw dan 3000kw ya çekileceği söylentisi işi bozuyor. Evin son 3 yıllık tüketimi 2100kw, eğer sınır 3000 e çekilirse en fazla 15-16 kez şarj edebileceğim, yılın belki 3te 1 edecek, o nedenle beklemedeyim şuan. |
|
_____________________________
|
|
Sözleşme yenilerseniz bu durumdan kurtulacağınızı düşünüyorum. |
|
_____________________________
|
|
Sözleşmeyi yenilerken tarife fiyatı mı değişiyor ya da yıllık şu kadar kw tüketirim mi demek oluyor? Şuan elektrik firmasının online bilgilerinde 9kw yazıyor sözleşme birimi |
|
_____________________________
|
|
Bendeki sözleşmede (eski olan) yıllık tüketimi aşmıyordum, ancak anlık tüketimim yüksekti. Bu yüzden sözleşme yenilemem gerekti ve yıllık tüketim değerim yükseltildi. Ona göre proje hazırlandı, alt yapı uygunlaştırıldı. Hepsi 25 30 bin civarı tuttu işlemler. Tarife konusunda pek bilgim yok, henüz yeni fatura gelmedi. |
|
_____________________________
|
|
güncel sıfır ioniq 6 fiyat alan oldu mu aramızda ? |
|
_____________________________
|
|
2030 yükseliş ve İstanbul'da bir iki bayi. Erdemir sanırım İstanbul bayi < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
yok imza mimza...
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
_____________________________
|
|
Bana kalırsa 3000 kw' indiremezler. İndirdiklerinde, pek çok kullanıcı (belki de tamamı) anlık tüketimi aşacağı için yangın riski, sık elektrik kesintisi, voltaj dalgalanması riski oluşacaktır. Olay başıma geldiğinde şu bilgilendirmeyi okudum: Güç Aşımı Hakkında Bilgilendirme https://www.gdzelektrik.com.tr/duyurular/guc-asimi-hakkinda-bilgilendirme?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber292. sayfada yaşadıklarım var, eğer konuyu doğru anladıysam belki sizlere de fikir verir. |
|
_____________________________
|
|
Ortada iki farkli kavram var. Biri sözleşme anlık gücü. Genelde ev kullanimi için 8-9kw gibi bir max değer oluyor.. İkincisi yıllık tüketim. Şu anda 5000kW ama 3000kW a indirilmesi gündemde diye haberler var. İlki için ben bir aksiyon almadım. Zaten evden şarj ederken 6-7 kW ile şarj fazlasıyla yetiyor. Standart kullanımda 15-20lere düşen şarjımı 4-5 saat içinde %80 seviyesine çıkarıyor. Yani 11 veya 22 (Aracımız desteklemiyor evet) şarj cihazı ne kadar gerekli bilemedim. Kişisel tercih diyelim. (((Bu arada 3.5 kW veya 2.7 kW ile şarj için şöyle bir handikap var.. Araç şarj ederken kendi iccu kayıplarından dolayı yaklaşık 400-500w arası bir enerji tüketiyor. Yani 10 saat sürecek bir şarjda 5kW ilave havaya atmış olursunuz. 5 saat sürecek bir şarjda en azından 2.5kW'Inı geri kazanırsınız.))) 3 saatte doldurması ile 5 saatte doldurması evden sarj eden biri için kritik değil. Kaldı ki çoğu araç ta 22 kW kullanmayıp 11kW'ı bir standart haline getirmeye başladı. Birkaç defa 11 kW şarj da ettim ama ne elektrik şirketinden arayan soran oldu ne de ben başvurdum. İkinci meselede ise evet, 5000kW geçildiğinden itibaren sizi serbest tüketici yapiyorlar. Sözleşme tipiniz değişiyor ve başka enerji sağlayıcılardan da isterseniz hizmet alabilir hale geliyorsunuz. Beni sözleşme değişikliğinden 1-2 ay sonra Enerjisa aradı, isterseniz sizinle yılboyu sabit ücret olacak şekilde 5tl den sözleşme yapaibliriz dedi. Kabul ettim ona geçtim. Yani özetle evet bir miktar yükselse de elektrik birim fiyati öyle yandık bittik bir durum söz konusu değil. Genel olarka bakacak olursam , geçen sene ev kullanımına ortalama 700-800 tl elektrik faturam geliyordu. Üzerinde ayda 4-5000 tl lik akaryakıt tüketimim vardi. 5000kW ı geçtikten sonra elektrik faturam 2500-3000 tl arasında oynuyor.. Matematiğini siz yapın. Evden şarj en güzeli. Hele ki araç gece şarjda olunca kışın sabah evden çıkacağınız saatte istediğiniz sıcaklığa gelip öyle bekliyor ya..Onun için bile kullanılır. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gobris -- 29 Ekim 2025; 14:56:29 > |
|
_____________________________
|