Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1122. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir (1 Mobil) - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32.937
Cevap
125
Favori
2.789.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 11201121112211231124
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ARMADATURK

    quote:

    Orijinalden alıntı: Niyet 0070

    quote:

    Orijinalden alıntı: ARMADATURK

     ██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ  ██


    arkadaşlar arabanın direksiyonundan birşey anlamadım simidi mi değişmiş :)

    Kaplama diye biliyorum. Genelde taksiciler, minibüsçüler yaptırıyor. Ama korna kısmı çok temiz duruyor. 2006 yada daha eski bir model bu kadar temiz olmaz heralde. Direksiyonu değiştirip kaplama yaptırmış heralde.

    çok çirkin duruyor. sırf bu yüzden arabayı almayacağım gibi

    Ben de böyle şeylere çok takılırım ama tek sorun direksiyonsa elemeyin. Ama şu da var, direksiyon değiştiyse neden değişti? (Sözde yardımcı olucağıma daha fazla akıl karıştırıyorum galiba)




  • Niyet 0070 yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum
  • iyi bakmak ve baktırmak lazım alırken ha değişmişliği yok ise sizde bu sedefi soydurursunuz olmadı siyah sedef yaptırtır yada deri kaplama ile telafisi varsa kaplatırsınız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Niyet 0070

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmtkn1

    meraba arkadaşlar bendeki 1.5 dizel tosba çok yakmaya başladı 50 tl ile 130 km gitti göstergede 9.5 gösteriyo arabamı gün içinde en fazla 10 km gidiş ve saatler sonra 10 km olarak geliş günde 20 km yaptım tabiki havalar soğuktu acaba bu normal bir durummu yoksa bunu göstermelimiyim?

    Benim gibi aracına tosbağa diyen biri daha

    Aracın göstergesi eğer belirli aralıklarla sıfırlamazsanız çok doğru değerler vermiyor. Ama benim gözlemim en fazla 1lt kadar fark ediyor sıfırlanmazsa. Bizde benzinli var. Soğuk havalarda ve kısa sürüşlerde 10-12 lt.'lere kadar fırlıyor tüketim.

    valla 2007 1.4 var bndede km 73bn e dayandı bakım zamanı yaklaştı ama ne olursa olsun 12---13---14 bile gördüm ekranda psikolojiyi altüst ediyor ama yol pc ye aldırış etmemk lazım çokda sağlıklı ölçüm yaptığına inanmıyorum şahsen




  • arkadaşlar 2004 1.3 gls takla kazalı aracım var olarak 13 e almıştım , araç takla kazalı olduğu için satmakta zorluk çekiyorum , şimdide bi arkadaşımın 2002 model pejo 206 1.6 xt otomatık vıtes aracı var takasa gırmek ıstıyo uzerıne 1.000 lira ıstıyor sizce nasıl ne onerırsınız
  • 100tl lik yakıtla 200km yaptım.Şehir içi ve sıcaklık genellikle eksi değerlerde.Bu normalmi sizce.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35emrah35

    Niyet 0070 yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum
    @35emrah35
    Teşekkürler

    @neşter61

    Litre ve yakıt türü hakkında bilgi verirseniz anlaşılması ve hesaplanması daha kolay ve doğru olur.

    edit: Yanlış alıntı- Yanlış cevap düzeltildi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Niyet 0070 -- 15 Şubat 2012; 23:48:23 >
  • Arkadaşlar selam herkese. uzun arayışlar sonunda 2006 Getz 1.5 vgt alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. birşey sormak istiyorum. noter satışı yapıp bize verilen geçici belgede aracın yakıt cinsi benzinli görünüyor. bir yanlışlık mı var. düzeltmem gerekir mi. tşkler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kararsiz_3434

    Arkadaşlar selam herkese. uzun arayışlar sonunda 2006 Getz 1.5 vgt alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. birşey sormak istiyorum. noter satışı yapıp bize verilen geçici belgede aracın yakıt cinsi benzinli görünüyor. bir yanlışlık mı var. düzeltmem gerekir mi. tşkler.

    Öncelikle hayırlı olsun tam olarak bilmiyorum ancak eğer ruhsattada aynı hatayı görürsen ruhsatı yenilemek zorunda kalırsın. Kaça aldınız hocam.
  • bir arkadaştan aldım. 95000 km de ilk sahibi. kazasız bir araba. 16ya aldım hocam. ruhsatın sadece muayne kısmı bende. onda da birşey yazmıyor. diğerini noter aldı. bakalım yarın trafiğe bir gidelim. sizce fiyatı nasıldır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kararsiz_3434

    Arkadaşlar selam herkese. uzun arayışlar sonunda 2006 Getz 1.5 vgt alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. birşey sormak istiyorum. noter satışı yapıp bize verilen geçici belgede aracın yakıt cinsi benzinli görünüyor. bir yanlışlık mı var. düzeltmem gerekir mi. tşkler.

    Hayırlı olsun. "Herşey olması gerektiği gibi olsun", düzelttirin bence.
  • tşk ederim Niyet 0070.
  • Merhaba, 2006 model uzeri yeni kasa Getz almaya karar verdim gibi :) 100bin km civarinda dizel araclarin temizleri 17bin tl ye bulunuyor biliyorsunuz. Ama 100bin km cok mudur, motorun omru nedir, triger seti vs kac binde degismeli? Tabi iyice incelenecek ama aldiktan sonr ne gibi masraflar cikabilir?
  • Sevgili tuzlufistik, 6 sene benzinli Getz kullandım şu anda 2 adet dizel i30'um var biri manuel biri otomatik...
    Getz'leri iyi tanırım, dizellerini çok kullanmadım ama kullanan tanıdıklarım vardı, aracın çekişinin çok iyi olduğunu biliyorum... Yaklaşık iki senedir dizel i30 kullanıyorum, dizellerde önemli olan kulanılan yakıt kalitesi... Turbo'ya baktırmak lazım, kurum vs var mı? Temizletmek iyi olur, 200 TL gibi fiyatı var sanırım, araç yepyeni oluyor... 100 bin çok değildir fakat heryerden dizel alınmaz, şirket aracı mı değil mi bakmak lazım.

    Trigger ve diğer kayış setleri 60.000'de değişiyor, dizelde aynı mı bilmiyorum. Ayrıca 100bindeki araçlarda debriyaj baskı-balata ister, o da biraz masraf... O anda size iyi gelse bile bir süre sonra mutlaka değişim isteyecektir... Lastiklerin durumu önemli, komple 500 TL en az, bunu da dikkate almak lazım. Ayrıca akü kesin değişmiş olmalı 100binde... 100-150 TL de bu tutar. Bunun dışında periyodik bakımları serviste yapılmış mı, servisten tarihçesi çıkarılmalı. Fren balatası, polen filtresi vs periyodik değişenler, bunlar en son ne zaman değişmiş bakmak lazım...

    Bir de dediğim gibi en önemli şey turbonun durumu, motoru ilk çalıştırmada rölantide el freni çekili iken gaza hafifçe dokunup ayağınızı çekin, turbodan ıslık benzeri ses geliyor mu? Geliyorsa servise göstermek lazım, önemsiz de olabilir fakat servise göstermeli bence...

    Son olarak naçizane tavsiyem hangi dizel aracı alırsanız alın, internetten motorun tork eğrisi grafiğine bakın, efektif devir aralığı ne ise ona göre vites değiştirin. Yani eskilerin "dizelleri yüksek devir kullancaksın" sözü pek doğru değil, örneğin EDA 1.900-2.500 ise 2.500'e gelmeden üst vitese atın, 1.900'e yaklaşırken de alt vitese atın, bu size hem yakıt tasarrufu sağlar hem motoru ayakta tutarken fazla yormaz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kararsiz_3434

    bir arkadaştan aldım. 95000 km de ilk sahibi. kazasız bir araba. 16ya aldım hocam. ruhsatın sadece muayne kısmı bende. onda da birşey yazmıyor. diğerini noter aldı. bakalım yarın trafiğe bir gidelim. sizce fiyatı nasıldır?

    Kazasız belasız günlerde kullanın inş. ruhsat işini pek kafana takma bence halledilecek şeyler para ve zaman gider sadece.
  • 2.el dizel biraz risk işi hernekadar yakıtla alakalı şeyler yazılsada asıl dikkate alınması gereken kullanım şeklidir dizel araç kullanmak dikkat ister hemen marşa bas git ----parket kontak kapat olmaz gereksiz sıkıştırmalar olmaz periyodik bakımı geçirmek olmamalı yara açarsa sakat 3.sahibi olduğum 2004 corsa 1.3 njoy aracımı az yakmasına ragmen masraf açmaya başladığı için satışını yaptım her dizelmi yara açar haşa öyle birşey yok ama nacizane tavsiyem ne marka araç alırsanız alın lütfen yetkili serviste expertiz yaptırın ve içiniz rahat olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: açık-pozisyon

    Sevgili tuzlufistik, 6 sene benzinli Getz kullandım şu anda 2 adet dizel i30'um var biri manuel biri otomatik...
    Getz'leri iyi tanırım, dizellerini çok kullanmadım ama kullanan tanıdıklarım vardı, aracın çekişinin çok iyi olduğunu biliyorum... Yaklaşık iki senedir dizel i30 kullanıyorum, dizellerde önemli olan kulanılan yakıt kalitesi... Turbo'ya baktırmak lazım, kurum vs var mı? Temizletmek iyi olur, 200 TL gibi fiyatı var sanırım, araç yepyeni oluyor... 100 bin çok değildir fakat heryerden dizel alınmaz, şirket aracı mı değil mi bakmak lazım.

    Trigger ve diğer kayış setleri 60.000'de değişiyor, dizelde aynı mı bilmiyorum. Ayrıca 100bindeki araçlarda debriyaj baskı-balata ister, o da biraz masraf... O anda size iyi gelse bile bir süre sonra mutlaka değişim isteyecektir... Lastiklerin durumu önemli, komple 500 TL en az, bunu da dikkate almak lazım. Ayrıca akü kesin değişmiş olmalı 100binde... 100-150 TL de bu tutar. Bunun dışında periyodik bakımları serviste yapılmış mı, servisten tarihçesi çıkarılmalı. Fren balatası, polen filtresi vs periyodik değişenler, bunlar en son ne zaman değişmiş bakmak lazım...

    Bir de dediğim gibi en önemli şey turbonun durumu, motoru ilk çalıştırmada rölantide el freni çekili iken gaza hafifçe dokunup ayağınızı çekin, turbodan ıslık benzeri ses geliyor mu? Geliyorsa servise göstermek lazım, önemsiz de olabilir fakat servise göstermeli bence...

    Son olarak naçizane tavsiyem hangi dizel aracı alırsanız alın, internetten motorun tork eğrisi grafiğine bakın, efektif devir aralığı ne ise ona göre vites değiştirin. Yani eskilerin "dizelleri yüksek devir kullancaksın" sözü pek doğru değil, örneğin EDA 1.900-2.500 ise 2.500'e gelmeden üst vitese atın, 1.900'e yaklaşırken de alt vitese atın, bu size hem yakıt tasarrufu sağlar hem motoru ayakta tutarken fazla yormaz...

    Cok cok tesekkurler, butun merak ettiklerim bir arada elinize saglik :) Dizel olmasi kullanim keyfi ve yakit sarfiyati icin onemli benim icin, 2.8 dti aracim ile yazin her hafta sonu keyfi 800km yapiyorum ortalama 200tl ye geliyor 2000 devir ve sabit 100km/saat'te bu degeri binek aractada yakalamam gerek. Simdi verdiginiz bilgilere gore servis ve sanayiden olasi masraflarin fiyatini ogreneyim, son periyodik bakimlari eksik belki daha uygun fiyatli aracta bulabilirim onun hesabini yapayim karli olacak mi bakimlarin yapildigindan da emin olurum boylece. Ikinci arac olacagi icin rahat rahat arastirayim, uygun olanlari servise gostereyim tekrar tesekkurler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tuzlufistik -- 16 Şubat 2012; 10:39:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 35emrah35

    2.el dizel biraz risk işi hernekadar yakıtla alakalı şeyler yazılsada asıl dikkate alınması gereken kullanım şeklidir dizel araç kullanmak dikkat ister hemen marşa bas git ----parket kontak kapat olmaz gereksiz sıkıştırmalar olmaz periyodik bakımı geçirmek olmamalı yara açarsa sakat 3.sahibi olduğum 2004 corsa 1.3 njoy aracımı az yakmasına ragmen masraf açmaya başladığı için satışını yaptım her dizelmi yara açar haşa öyle birşey yok ama nacizane tavsiyem ne marka araç alırsanız alın lütfen yetkili serviste expertiz yaptırın ve içiniz rahat olsun

    Uygun fiyatli, icime sinen bir arac buldugumda servise veya tanidigim bir ustaya danisacagim kesinlikle, tesekkurler.
  • Arkadaşlar konuyla alakasız ama bir gözatın isterseniz. Mağdur olmayın.
    SGK Öğrenci Kaydını Silmiş
  • 1.3GLS YAKIT TÜRÜ BENZİN 100TL LİK YAKIT 22LT YAPIYOR.ŞEHİR İÇİ 200KM YAPTIM.SICAKLIK EKSİ DEĞERLERDE SÜREKLİ.NORMAL Mİ YOKSA ÇOK MU YAKIYOR.
  • 
Sayfa: önceki 11201121112211231124
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.