Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (1119. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Hatay198531 , Hatay198531 Daha Az
2 Kayıtlı Üye (1 Mobil) ve 6 Misafir - 7 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32.937
Cevap
125
Favori
2.789.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 11171118111911201121
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2008getz1979

    quote:

    Orijinalden alıntı: Niyet 0070

    Bizim Getz'de de yaklaşık 2 aydır acayip birşey var.

    Benzinli. Soğuk havalarda (İstanbul) aracı çalıştırdığımda dizel araba gibi çalışıyor resmen. Isınınca geçse de arasıra kırmızı ışıklarda durduğumda biraz vuruntulu çalışıyor, sonra tekrar düzeliyor.

    Yağı-suyu tam. 60.000 bakımına da bu aralar gidiceğiz. 25.000'de gerçi...

    Sizce sorun nedir?

    Edit:ekleme

    çok soğuk havalarda benim araçta da aynı şey oluyor ama kesinlikle havanın soğukluğuyla ilgili istanbulda nemli havalarda böyle bir sorun yaşamazken memlekette uşakta özellikle kışları eksi derecelerde bu tip gürültü oluyor bazen -20 gibi bir derecede arabayı çalıştırdığımda araba trkatör gibi ses çıkarmıştı ilk bir iki saniye...yine rölantilerde çok soğuklarda dedğin şey olabiliyor bence normal bir durum çünkü motor ısındığında ya da havalar aşırı soğukken böyle birşey hiç olmadı.

    Önceki senelerde hiç böyle bir ses çıkartmamıştı, o sebeple biraz düşündürdü...

    İstanbul'a kar geldi servise gitmek yalan oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismailyt

    @derebeyii :aracı genelde kaç devirde kullanıyorsunuz ? vites değiştirme devriniz nedir ?

    Arabayı kullanırken her zaman 2000-2300 devir arası vites değiştiririm.

    @brky71

    Evet buralar soğuk.Kullanmadan önce 1 dk civarı (fazla değil) bekler ondan sonra hareket ederim.Gittiğim en uzak mesafe 8-10 km yi geçmiyor.Konvektör arızası nedir?Açıklarsanız sevinirim...


    arkadaşım mesafeden senin sorun al 20 liralık mazot bitirene kadar kontağı kapatma ve yol yap en iyi ölçüm bu şekilde olur. arızadan olacağının sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ismailyt

    Evet buralar soğuk.Kullanmadan önce 1 dk civarı (fazla değil) bekler ondan sonra hareket ederim.Gittiğim en uzak mesafe 8-10 km yi geçmiyor.Konvektör arızası nedir?Açıklarsanız sevinirim...


    ben dizellerde daha uzun süre bekliyorum hele ki sabah bu soğuklarda aracım benzinli olmasına rağmen yaklaşık bir dakika boşta çalıştırıyorum, kazık gibi oluyor araba. gittiğiniz km. çok az siz varacağınız yere gittiğiniz de eminim ki motor daha ısınmamış oluyodur. fazla yakması normal bence ama 0.50 kuruş bilemiyorum bukadar da yakmaması gerek.. konvektör arızası araçta egsoz da CO2 salınımı nekadar benzin yaktığı vs ölçer ve zararlı gazların salınımını azaltır. çevreye zarar vermez. bu bozulduğunda araç çevreye zararlı gaz yaymaya başlar. konvektör içinde konvektör kömürü var asıl sıkıntı bunun ömrünün gitmesi. kömürün parçalanması gibi parçalanarak konvektör çıkışını tıkıyabilir tıkarsada tabiki araç boğulur çalışmaz yada devirden düşer çok zor hareket eder tıkandığı için. hararet yapabilir kara duman atabilir vs. ama sizin böyle bir sorununuzun olduğunu sanmıyorum yakıt konvektör bozulduğunda artabilir ama dediğim gibi bundan kaynaklanacağını sanmıyorum. mesafe dolaylı sorun gibi sizin ki




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Bugun aklıma geldi yazayım dedim
    Uzaktan kumanda taktırınca sustalı anahtar aktif etmek için geçen sene orj anahtarı bozup sustalıya monte ettirmiştim
    Kutuya sığmayınca kutunun kenarlarını falçata ile aldım

    Şimdi bir kaç yere sordum uzun sustalı kutusu var mı diye anahtarı da gösterdim hepsi yok dedi
    Kaynak yeri de cok çirkin görünüyor , kaynaksız gibi temiz olmalı
    Yani kutunun tertemiz görünmesi için sizce ne yapmalıyım?


    Resimler aşağıda, Anahtarın birisi ( sarı beyaz karışım ) uzun olan benim yaptığım
    Diğeri merkezi kilit yedek kutusu içi boş
    Orj anahtar sustalıya göre 6 - 7 mm daha uzun

    Diğer orj anahtara dokunmadım eskisi gibi duruyor
     ██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ  ██



    İstinye Anahtar a sorun.. Mutlaka ellerinde vardır...




  • Arkadaslar merhaba.

    2004 model 1.3 GLS bir GETZ var. 80 bin km.de BRC tup takili ve isli.
    Araci henuz gormedim ama saticisi temiz ve sorunsuz oldugunu soyluyor.
    Fiyat olarakda 13.500 TL istiyor. Piyasanin biraz altinda fiyat olarak.

    Ne dersiniz ? Pahali olsa bir dert ucuz olsa baska bir dert yahu :D
  • TÜPLÜ VE BU FİYAT ARACIN PERT KAYDI MEVCUTTUR.BU FİYATA 98 MODEL DOĞANI VERMEZLER.
  • Arabaya gidip bak
    Hatta anlıyorsan 100 - 200 mt sür veya bilen birine kullandırt
    Tamam derse al
  • arkadaşlar metro grossmarket te castrol magnatec 10w-40 motor yağı kdv dahil 55 tl almak isteyenlere duyurulur
  • Yağı almak birşey değil de değiştirmek mesele
    Yağı aldığın yer değişimi de yapacak ki ayrıca değiştirme ücreti vermemek lazım

    Benim de 1. vites biraz zor geçiyor
    Yıllık bakımı beklemeden yağı mı değiştirtsem diye düşünüyorum
  • dizel araçlarınızın kış şartlarında ortalama yakıt tüketimi nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: feomidyum

    quote:

    Orijinalden alıntı: ismailyt

    @derebeyii :aracı genelde kaç devirde kullanıyorsunuz ? vites değiştirme devriniz nedir ?

    Arabayı kullanırken her zaman 2000-2300 devir arası vites değiştiririm.

    @brky71

    Evet buralar soğuk.Kullanmadan önce 1 dk civarı (fazla değil) bekler ondan sonra hareket ederim.Gittiğim en uzak mesafe 8-10 km yi geçmiyor.Konvektör arızası nedir?Açıklarsanız sevinirim...


    arkadaşım mesafeden senin sorun al 20 liralık mazot bitirene kadar kontağı kapatma ve yol yap en iyi ölçüm bu şekilde olur. arızadan olacağının sanmıyorum

    benim de günlük yolum sabah ve akşam 8-9 km, tüketimim de 6,5 - 7,5 civarında, bu oldukça fazla ama çok fazla dur kalk oluyor, trafik de yolun 2,5 km si dışında oldukça sıkışık. araç tam ısınıyor varıyoruz. yine de ben kendi aracımın eskisinden daha fazla yaktığını düşünüyorum.

    bu arada 90.000 km bakımını geçirdim fatura bilgilerini aktarırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Yağı almak birşey değil de değiştirmek mesele
    Yağı aldığın yer değişimi de yapacak ki ayrıca değiştirme ücreti vermemek lazım

    Benim de 1. vites biraz zor geçiyor
    Yıllık bakımı beklemeden yağı mı değiştirtsem diye düşünüyorum


    zor geçmesi ile bakımın ne alakası var.?eğer şanzuman yağını değişmeyi diyorsan başka tabi:)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Yağı almak birşey değil de değiştirmek mesele
    Yağı aldığın yer değişimi de yapacak ki ayrıca değiştirme ücreti vermemek lazım

    Benim de 1. vites biraz zor geçiyor
    Yıllık bakımı beklemeden yağı mı değiştirtsem diye düşünüyorum


    aracımın 70.000 bakımı gelmişti zaten hava filtresi ile polen filrelerini internetten baktım nasıl yapıldığını kendim değiştirdim 20 TL ye mal oldu. motor yağı, yağ filtresi ve yakıt filtresinide gidicem sanayiye bi ustaya değiştirttiricem 20-30 da ona versem al sana 70.000 bakımı 120 TL, servisden aldığım fiyat 210TL+KDV
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Yağı almak birşey değil de değiştirmek mesele
    Yağı aldığın yer değişimi de yapacak ki ayrıca değiştirme ücreti vermemek lazım

    Benim de 1. vites biraz zor geçiyor
    Yıllık bakımı beklemeden yağı mı değiştirtsem diye düşünüyorum


    1. vites zor geçiyor ise baskı balata bitmiştir.
  • arkadaşlar ben 1.3 GLS triger+direksiyon+sarj 130 TL parça+işçilik nasıl fiyat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: feomidyum

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE
    Benim de 1. vites biraz zor geçiyor


    1. vites zor geçiyor ise baskı balata bitmiştir.

    40 bin km de biter mi bu meret
    Sanki böyle bir şeye takılır gibi oluyor sonra geçiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiSKE -- 31 Ocak 2012; 17:07:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    quote:

    Orijinalden alıntı: feomidyum

    quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE
    Benim de 1. vites biraz zor geçiyor


    1. vites zor geçiyor ise baskı balata bitmiştir.

    40 bin km de biter mi bu meret
    Sanki böyle bir şeye takılır gibi oluyor sonra geçiyor


    Kullanmana bağlı(yokuşta geri geri gidersin yarım debriyajla biter) getzlerin sistemi görmedim ama genelde bir demir var debriyaja bastığında baskıyı ayırıyor (ustamla baskı balatayı değiştiriken broadwayden biliyorum) onda da sorun olabilir. Ama %90 baskı balata bitik 0 mı aldınız eminmisiniz 40 binde olduğuna.




  • sıfır değil ama 2009 da aldığımda 24 bin idi
    Sen yazdığından beri içime kurt düştü şöyle bir araştırdım forumda
    Şu linkte de detaylı bilgiler var

    http://forum.donanimhaber.com/m_6654075/mpage_1/key_baski%2Cbalata/tm.htm

    Bunlara göre
    Debriyajdan ayağımı çekince motor bağırmıyor
    Gaza basınca Motor devri hız ile doğru orantıda artıyor
    Bazen debriyaj dan çekince V1 de bile gaza basmakta gecikirsem motor duruyor
    Rampa çıkarken istersem rampa zorluğuna göre V1 veya V2 de hız bile yapıyorum

    debriyaj hafif yukarda kavradığını hissediyorum

    Öyle abes kullanacak bir tarzım yok
    3 - 5 mt geri vites yapmışımdır

    Neyse karlar eriyince baktıracağız artık ustaya



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TiSKE -- 31 Ocak 2012; 23:21:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    sıfır değil ama 2009 da aldığımda 24 bin idi
    Sen yazdığından beri içime kurt düştü şöyle bir araştırdım forumda
    Şu linkte de detaylı bilgiler var

    http://forum.donanimhaber.com/m_6654075/mpage_1/key_baski%2Cbalata/tm.htm

    Bunlara göre
    Debriyajdan ayağımı çekince motor bağırmıyor
    Gaza basınca Motor devri hız ile doğru orantıda artıyor
    Bazen debriyaj dan çekince V1 de bile gaza basmakta gecikirsem motor duruyor
    Rampa çıkarken istersem rampa zorluğuna göre V1 veya V2 de hız bile yapıyorum

    debriyaj hafif yukarda kavradığını hissediyorum

    Öyle abes kullanacak bir tarzım yok
    3 - 5 mt geri vites yapmışımdır

    Neyse karlar eriyince baktıracağız artık ustaya


    Umarım bitmemiştir ama test felan yapmaz usta işini biliyor ise sen söyleyince söyler ne olduğunu benim 8 yıldır aynı ustaya giderim sadece ön teker bilyası öttüğünde test etti o da hangisinden geldiğini bulmak için Getz imde bu sorun başıma gelmedi ama broadwey de olmuştu balata nın bitmesine daha vardı yani saydıkların bende de olmuyordu ama 1 e geçmiyordu. Getz sistemini bilmiyorum açıp bakmadım daha doğrusu değiştirmedik usta ile ama broadweyde lama şeklinde bir parça var dı o delinmişti. Debriyaja bastığımızda balatayı ayıran bir demir ama usta her şeyi değiştirdi bi daha uğraşma 20 bin sonra balatanda biter diye. Umarım sorun basit bir şeydir. 3-5 metre yokuş geri ile bir şey olmaz sanırım. bizim insanımız geri yokuş çıkarmı diye deneyip balatayı bitirenleri var o nedenle söyledim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TiSKE

    Yağı almak birşey değil de değiştirmek mesele
    Yağı aldığın yer değişimi de yapacak ki ayrıca değiştirme ücreti vermemek lazım

    Benim de 1. vites biraz zor geçiyor
    Yıllık bakımı beklemeden yağı mı değiştirtsem diye düşünüyorum


    bu araçta 1. vitesin zor geçmesi normal. sizde sorun yok bence. 2 den 3 e atarken neredeyse dümdüz geçiyor 4 den 3 e geçerken de öyle. ama 4 den 1 e yanlışlıkla bile geçmez sanırım buna engel olmak için yapılmış.
  • 
Sayfa: önceki 11171118111911201121
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.