Şimdi Ara

HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ (40. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.697
Cevap
69
Favori
695.486
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 60 BIN BAKIMINDA TRIGER SETI DEGISIOR AGIR BAKIMA GIRIYOR ARAC YANLIS HATIRLARMIORSAM 456 TL IDI SERVISINDE. BU ARADA ELANTRAMI SATTIM 2005 SIYAH 62 BINDE IDI ARAC.
  • Triger seti dışında bir sürü kayış kasnak vs. de değişmekte. Ankaralı arkadaşlar araçlarını hangi servise götürüyorlar aceba? '2005 oto elantramda rolanti sorunu var ilk çalışmada.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 10.köy


    Öncelikle herkeze merhabalar.

    Forumu Uzun Süredir takip etmekteyim. İlk mesajımı yazmama sebep yaşadığım bir kaç sorun. İlgilenenler için şimdiden teşekür ederim.

    İlk Problemim; Aracımın 120 bini geçmesi ve gıcık olmaya başladığım kayış ötmesi sesinden kurtulmak için triger setini aracın garantiden çıkması ve kriz şartlrını göz önüne alaraktan, elantra almamı bana tavsiye eden ustaya degiştirdim. Aracı teslim aldığımda özellikle ilk çalışma anında aracın subap vurması gibi bir sesle çok gürültülü çalıştığını fark ettim. ( Bildiğim kadarıyla subap ayarını otomatik olarak araç kendi ayarlıyor. ) Ustaya bu durumu sorduğumda geçeceğini sölediği. Fakat 2 bin km ye yakın yapmama rağmen aynı ses. motor ısınınca bu ses sanki araçta dizel motor varmış gibi ses yapıyor. Ayrıca motor ısındığında rölanti devri 750 nin altına devir saatindeki bir çizgizinin altındaki çizginin altına düşüyor. ( Sizlerin motor ısındığında rölanti devri nedir bakıp söylerseniz sevinirim.) Ustayı arayıp durumu sorduğumda yağı nezamn değitirdiğimi, 10/40 yağ kullanıp kullanmadığımı sordu. Yağ 10/40 ve 1 ay önce değiştirmiştim. Ancak son değişimde yağa katkı attırdım. Usta katkının 10/40 yağı kalınlaştırdığını ve bununda subap ayar mekanizmasını çalıştırmadığını söyledi. Daha önce katkıyla ilgili bir mesaj olduğunu hatırlıyorum.

    Sizce katkı buna sebep olabilir mi?

    İkinci Problemim; Aracım şuan 129 binde ve 120 binde değiştirmem gereken debriyaj baskı balatasını hala değiştirmedim. Çünkü aracı çoğunlukla uzun yolda kullandım. Şehir içi 25 bin km anca kullanmışımdır. Sizce nezamn değiştirmeliyim bu konuda detaylı bilgisi olan var mı? Debrayaj pedalının sertleşeceğini söyleyenler oldu ancak gün içinde farklı modellerdde araç kullandığım ben bunu farkedemiyorum.

    Forumun canlanması açısında da bir tartışma konusu açamak istiyorum.

    Sizce 1.6 elentraların rampa kabiliyeti nasıl?

    Gerçi ben bu soruyu özellikle kafamı baskı balatanın durumuna takdığımdan dolayı psikolojik olarakta sormuş olabilirim. Ancak çeşitli hız ve devirlerde denediğim oldu. ( Bagaj full minimum 3 yolcu + zaten şasi olarak normalden ağır bir araç = yani tam yük sayılır. ) Çoğu zaman rampaları hızlı çıkabilmek için kendimi 10 tane arabanın üzrinde atlayacak motokros akrobatlarına benzetiyorum.

    Cevabım 1. kilometreden bu yana aracın ağır olmasından dolayı rampasının iyi olmadığını düşünüyorum.

    Bu arada belirtiyim marşına bastığım ilk günden bu yana rampalar dışında kendime niye bu arabayı aldım ki sorusunu hiç sormadım. Hep iyiki dedim.

    Geçenlerde sürekli kendi aracımla ayda enaz bir kez gittiğim İst-İzmir yolunu dizel olması sebebiyle Seat Cordobayla gitme talihsizliğinde bulundum. Allah sizi inandırsın sanki okadar yolu traktörle gidip geldim. Önde sesi içeri traktör motoru gibi gelen wokswagenin 1.4 tdi motoru. Yoladaki pirinç tanesi kadar engebenin sesini içeri veren, traktör romörkünde oturuyormuş hissi veren yaprak yay gibi amortisörler sürekli hoplatıp zıplatıp duruyor ( o yüzden elantrnınkiler sert yumuşatsakmı nasıl olur soruları gereksiz kaldı bende ) bizim kaynanadan ve arka tarafın darlığından dolayı arkadaki 3 kişinin bi süre sonra üç kafalı bir insanmış gibi yek vücud olması ve deniz kumunda demirden çalarak betondan yapılmış koltuklarıyla yol boyunca traktörle tarlaya bostan ekmeye gidermiş hissi verdi. Bide bunlar yetmezmiş gibi tasarruf yapalım dizelle gidelim derken, normalde tost ve susurluk ayranı maliyetiyle tek molayla gittiğim yolu yukarıda saydığım sebeplerden dolayı kemalpaşada kemalpaşa tatlısı + olağan susurluk molası + akhisarda akhisar köftesi = benzinle aynı paraya geldi. ( Ayağım uyuştu, midem bulandı gibi sözlere hiç kulak asmadım yetmezmiş gibi bide bizim kaynananın niye kendi arabanla gitmedik alışmıştık ona ne güzel, eee bende veriridim benzin parası yavrucum gibi duygulandıran bi okadarda başımı şişiren dırdırına maruz kaldım.) Sözde kriz dolyısıyla dizel araçla gidip tasarruf edecektik.

    Belirteyim katlanbilir elektrikli aynaları ve tüm ışıkları yanan dijital kliması hiç bir üstünlüğünü görmedim. Kalitesiz plastiği ve sinir bozucu kırmızı yanan göstergesi ışıklarını hiç sormayın.


    Anlıyacağınız attan inip eşşeğe bindim.

    Eğer koreli mühendisler petrol fiyatlarını dikkate alıp şu araca 1.8 dizel motor sokuverseydiler Türkiye de en çok satan araç olurdu rampadada bayılmazdı.

    İlgililere duyurulur.



     HYUNDAI ELANTRA FAN KULÜBÜ




    Harikasın kardeşim....
  • Kardeşim benim elantra otomatik rampada tokatlamadığım araç yok. Gazı köklüyorum vites kendini öyle bir ayarlıyorki hayranım gidişine. Düz yolda bazı araçların geçmesine izin veriyorum nasıl olsa rampada yakalarım diye ve öylede oluyor.
  • merhaba arkadaşlar,
    geçen perşembe istanbuldan 2004 72 binde otomatik bir elantra aldım ..Çok rahat bir araç.hiç yorulmadan kütahyaya geldik.otomatik hiç kullanmadım şu ana kadar fakat keşke kullansaydım dedim.gerçekten her şeyiyle güzel bir araç.Kendim Honda kullanıcısıyım.2000 accord düşünüyordum fakat fazla piyasada olan bir araç değildir. hem donanım olarak hemde fiyat açısından elantra çok güzel bir araç olduğunu araçlar hakkında bilgisi olanlar bilir sadece.tüp konusuna gelince gördüğüm kadrıyla ilanlarda 10 elantracıdan 2 sinde tüp var satılıklar arasında.çoğu yönüyle mükemmel bir araç arkadaşlar
  • Merhaba arkadaşlar,
    kısmetse yarın bir Elentram olacak inşallah. Araç 1997 model 1.8 otomatik benzli. Pek bilmediğim ve kullanmadığım bir araç olduğu gibi buralarda (Kapadokyalıyım ayıptır söylemesi :)) pek gözüme çarpmamıştı. İnternette bilgi toplamayayım derken bir FAN KLUP'ümüz olduğunu görünce çok sevindim ve hemen üyel oldum. Baya da mesaj var hepsini okuyamadım ama affınıza sığınara -ki siz bunları muhtemelen daha önce konuşmuşsunuzdur- bir kaç sorum olacak üyelere.
    Araç 1997 model Hyundai Elentra 1.8 DOCH otomatik benzinli araç ve 190 000 km de. sahibinin deyimiyle tüm ağır bakımları daha yeni yapılmış ve faturalarını da verecekmiş sözüm ona. Hiç tüp takılmamış. Nerdeyse yok yok 97 model araçta. Sunroof'tan ABS ye, ASR den Cruisecontrol'a daha bir sürü özellik. Uzun lafın kısası bu aracı hanım kullanacak ve benim hiç bir bilgim yok ayrıca ilk arabamız olacak inşallah. Bu aracın benzin tüketimi konusunda bilgisi olan var mı? Tüp taktırmamı tavsiye edermisiniz? Bilmem gereken veya baktırmam gereken neleri var bu arabayı alırken? Bilgi olarak (kasttiğim daha çok Kaporta harici bilgilerdir)

    Böyle bir FAN CLUB'ı açan kişilere tüm emekleri için, ayrıca sorularıma üşenmeden cevap veren tüm arakdaşlara cani gönülden saygılarımı sunarım.
    Kapadokyadan en derin sevgi ve saygılarımla
    Bilal Coşkun
  • Bu arada alacağım aracın satıcı tarafından bildirilen özellikleri aşağıdaki gibidir:
    ARAÇ 1997 MODEL HYUNDAİ ELENTRA 1.8 DOCH MOTOR GLS OLUP MODELİNİN EN DOLUSU FULL OLANIDIR.
    ARACIMA İTİNA İLE BİNDİM,LPG KESİNLİKLE TAKTIRMADIM.BAKIMLARI MALTEPE HYUNDAİ SERVİSİNDE YAPILMIŞTIR.
    ARACIMDA,KLİMA,AİRBAG,ABS,SUNROOF,ELEKTRİKLİ 4 CAM VE DİKİZ AYNALARI,ALARM,OTOMATİK VİTES,HIZ SABİTLEYİCİ,MERKEZİ KİLİT,YATAN KOLTUKLAR VS... MEVCUT VE HEPSİ ÇALIŞIR DURUMDADIR.
    ARACIMLA 189.000 KM YAPTIM VE TÜM AĞIR BAKIMLARI YENİ YAPILDI.(TRİGİYER,ROT-BALANS,YAĞ,SU,ANTİFİRİZ,ATF YAĞI,ÖN TAKIM VS..) 4 LASTİK ON GÜN ÖNCE DEĞİŞTİ.(FATURALARI MEVCUT TOPLAM-1.500 TL)
    TEK KURUŞ MASRAF ETMEDEN BİNİLECEK BİR AİLE ARACIDIR.
    Umarım içime sinen bir araç olur. Burada okuduklarımdan sonra inanılmaz heyecanlıyım bir elentra sahibi olacağım için
    Selamlar
    Bilal
  • arkadaslar bende 2005 elantra var geçen 90,000 bakımını yaptırdım. bujılerde değişti.ustaya sordum boch marka bujı kullanıyorlarmış. bazı arkadaslar bosh ıcın uygun değil dıyo birde yağı 5/30 koydular bu doğrumu yoksa 10/40 mı olmalıydı
  • AMma sıkmışşsın haaa hiç elantrası olmayana anlat sen onları


    quote:

    Orijinalden alıntı: akg58

    Kardeşim benim elantra otomatik rampada tokatlamadığım araç yok. Gazı köklüyorum vites kendini öyle bir ayarlıyorki hayranım gidişine. Düz yolda bazı araçların geçmesine izin veriyorum nasıl olsa rampada yakalarım diye ve öylede oluyor.

  • herkese selamlar. bende 2005 model 1.6 gls elantra sahibiyim artık. aldığım araç 18.900 km de. üzerinde romano marka lpg var (brc'den % 10 tasarruflu olduğu söyleniyor) şehir içinde Ankara fiatları ile (LPG aygaz 1,540 TL) 0,145 Kr uzun yolda ise 0,120 Kr yaktı. aracın triger seti değişmemiş. ama 4 yaşını bitirecek. 60 bin bakımında diyorlar. ama seneylende alakalıymış. bir bilen yorumlarmı acaba. aracın tek eksi yanı rampada bir vites küçük gitmek zorunda olman. diğer yanlarından memnunum. birde triger seti değiştirmek bana kaça mal olacak. servis mi yoksa sanayimi. tanıdık usta söyleyecek varmı. şimdiden selamlar bütün elantracılara.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akilhan -- 2 Ağustos 2009; 13:21:24 >
  • akilhan oncelıkle hayırlı olsun cok ıyı yapmıssın. yağını suyunu koy hıc arkana bakma triger seti içinde 10,000 periyotlarda bakımı olduğuna göre kilometre gelmese bıle 6.yılda değiştirmen lazım. kardes kaça aldın tekrar hayırlıu olsun kazaszı belasız kullanman dileğiyle
  • 18.000 tl ye aldım
  • arkadaşlar kumandadaki kapı kilitleme düğmem bozuldu nerde yaptırabilirim bunu servise gidip abuk subuk rakamlarla karşılaşmak istemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: soldier_x

    arkadaşlar kumandadaki kapı kilitleme düğmem bozuldu nerde yaptırabilirim bunu servise gidip abuk subuk rakamlarla karşılaşmak istemiyorum.

    kimse yokmu??
  • Merhaba arkadaşlar benimde bir 2005 elantram var ve de bir sorunu var.Araç bazen geri vitesteyken atıyor bazen de birinci vitesteyken atıyor. bu sorun yenilerde olmaya başladı. bundan bir buçuk ay önce şanzıman yağı akmış ve ben fark etmemiştim, araç vitesteyken atmaya başladı, güç bela servise götürdüm şanzıman gitmiş dedi ama yağ takviyesi yapalım dediler öyle denediler araç sorunsuz çaılştı bu atma sorunu yaşanmaz olmuştu ki yakın zaman da geri viteste tekraraladı, yine gittim ustasına aracı denedi viteslerde sorun bulamadı sağlam gayet güzel dedi. Sizin bir fikriniz var mı, daha önce başınıza benzer durum geldi mi acep?
  • beyler ben 2004 elantra sahibiyim direksiyon simidinde aşınma var bu problemi nasıl çözeriz? bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eroglu1977 -- 9 Ağustos 2009; 13:00:49 >
  • s.a kardeş bendede 1996 model elantra var bende senin gibi keyfi şeyler yapmayı seviyorum benim aracımda 1.8 gls modeli bendede hava filitresi var ve çokta tatlı bi sesi var resimlerini yollarım istersen aracımın ;)bu arada bende siteye yeni üye oldum bütün arkadaşların yorumlarını keyifle okuyorum hepsinin agzına saglık grşmek üzere.!!!
  • derı olduğu için birşey yapamazsın malesef sadece gecıktırırsın.deri parçaların kaderi bu 3 seneden sonra soyulmaları
    quote:

    Orijinalden alıntı: eroglu1977

    beyler ben 2004 elantra sahibiyim direksiyon simidinde aşınma var bu problemi nasıl çözeriz? bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.
  • cevap için teşekkürler dostum, acaba direksiyon simidinin çıkmasını bulabilirmiyiz?
    Yoksa sıfırı ne kadardır? bilgisi olan arkadaşlar yazarsa sevinirim, teşekkürler.....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eroglu1977 -- 10 Ağustos 2009; 6:13:30 >
  • lpg dönüşümlü elentrası olan arkadaşlara sorum var.

    2004 hyundai elentra aracım var. 71000 km de yaklaşık 10 ay önce kayseride landi renzo omegas taktırdım. 4000 km sonra araç sabahları çalıştıktan sonra daha gaza geçmemiş iken gaz yememe problemi başladı. Montajı yapan yer bir depo benzin kullan düzelir gaza geçmeden getir ayarları yenileyelim dedi. bir depo benzinden sonra sorun kalmadı ustaya götürdüm ayarları yeniledi. Gazdada hiçbir sorun kalmadı. yalnız 2000 km sonra sorun tekrarladı hatta uzun yolda hareket halinde iken gazda gaz yememe problemide verdi çekiş düştü yakıt sarfiyatıda arttı. Ustama yolda iken telefon ettim benzine al dedi. Öylede yaptım sorun düzelmeye başladı bir süre sonra sorun bitti. Benzinde devam ettim 600 km. Ustama ayar için götürdüm labtopa bağladı ayara gerek yok dedi arıza kaydıda yokmuş böyle yaptıkça bir depo benzin kullan düzelir dedi. Sorun, aracı gazda kullanınca bir süre sonra beyinin kafası karışıyormuş 1 depo benzinlede düzeliyormuş. Yani bu sorun sürekli tekrarlıyor.

    Uzun zamandır lpg li elentra kullanan arkadaşlar sizde bu sorunları yaşıyormusunuz?
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.